Strona 1 z 2

24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 07 lut 2018, 20:27
autor: Spyro
Po wielu próbach udaje się dograć miejsce i mam nadzieje, że znajdzie się 6ciu śmiałków do walk o nasze ziemie!

1. MIEJSCE:
Sklep Crazy Dwarf
Kołobrzeska 30
Olsztyn

2. TERMIN:
24.02.2018

3. ZGŁOSZENIA:
W temacie na forum, PW do mnie, na mejla
Limit miejsc grających: 30

4. PŁATNOŚCI:
Wpisowe:

-5zł do świnki. Jeśli gracze zechcą zrobimy po 10zł , wtedy 5 zł na drobne upominki do rozlosowania między graczami

5. SĘDZIOWIE
- Pan podręcznik - Główny
- Spyro - boczny

6. BUDOWA ARMII:
- Każdy gracz ma na budowę armii 1250ptk
- Do dyspozycji 2 detachmenty, zakaz ich dublowania
- Supreme Command Detachment przycięty do 3 HQ
- Niedopuszczony Forge World
- Niedopuszczeni Lord of War (Baneblade, Mortarion, Robert Guilman zostają w domu xD)
- Niedopuszczone są armie unbound


7. ROZPISKI:
-Rozpiski wysyłamy w pliku .txt
-za wysłanie rozpiski do 21.02.2018 +5 PTK
- heresy1992@wp.pl
W rozpisce proszę podać:
- frakcję Warlorda. Jego darmowy artefakt (o ile taki posiada)
- numer ligowy gracza, jeśli ktoś ma, aktualną listę gracz znajdziecie tu:
http://ranking.wh40k.pl/index.php
przy czym trzeba w panelu po lewej stronie wybrać sezon, w którym gracz brał udział po raz ostatni

NIE MA WYMOGU POSIADANIA LISTY SUMMONINGU, należy posiadać modele, które chce się przywołać.

Za wysłanie poprawnej rozpiski +5 DP doliczonych do rankingu głównego.
W przypadku błędów, gracz otrzymuje +3 za wysłanie poprawnej do 23.02.2018, albo +1 za pojawienie się z poprawną na turnieju.
Brak rozpiski lub nie poprawienie do turnieju oznacza 0DP.

8. ZASADY OGÓLNE:
- W każdej misji, na koniec swojej tury, gracze mają możliwość odrzucenia dowolnej ilości kart maelstormu (tactical objectiv) z ręki
- jeśli nie masz fizycznej możliwości wykonania karty tactical objective możesz ją od razu wymienić na następną. Przy czym sytuacja, że wylosujesz kartę „Secure Objectiv 3”, który jest po drugiej stronie stołu albo „No Prisoners” posiadając jeden model na stole nie traktujemy jako fizycznie nie możliwą! Mowa tu o przypadku wylosowania karty „Big game hunter” (zabić model z 10woundami albo więcej), a przeciwnik ma samą piechotę na stole.
- Stratagemu Command Re-roll nie można używać przed rozpoczęciem 1szej tury rozgrywki oraz na zadadę „Radom game Lenght”
- Obowiązują zasady 8 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW
- moce i warlord traity wyznaczamy wg rulebooka (tj. można wybrać lub losować)
- obowiązują zasady "Matched play missions" (str. 215): Psychic focus, Strategic discipline i Tactical reserves oraz "Matched play mission rules" (CA str. 67)
- karty Maelstrom - wg podręcznika/codexu z tą różnicą, że zamieniamy D3VP na 2VP
- zagramy na stołach 48x48 cali
- w przypadku Table (zabiciu wszystkich jednostek przeciwnika) gracz, który pozostał przy grze rozgrywa do końca pozostałe tury z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę.
- Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Lasy traktowane są jakby zasłaniały w 50% i są „do nieba” jednostki z możliwością latania w trybie hower dostają cover tylko w tym trybie latania
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
- Wszystkie decyzje sędziego są oceną subiektywną
- Sędzia nie musi znać/pamiętać wszystkich zasad, statystyk, FAQ-ów, więc jeżeli ktoś się nie zgadza, to trzeba przedstawić zapisy popierające daną tezę, jeżeli w czasie turnieju lub później okaże się, że interpretacja jest zła, bo np. była w FAQ-u itp. to mogą być przydzielane karne albo inne konsekwencje
- Zaleca się zaznajomić z FAQ-a ogólnego i do swojej armii!
- Jeżeli jakaś zasada nie ma jeszcze interpretacji to najlepiej się o nią dopytać, aby potem nie było problemów
- Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co pięć minut -5
- Na 10 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej rundy chyba, że obaj gracze się na to zgodzą.
- na Sali obowiązuje zakaz spożywania alkoholu!

9. PUNKTACJA:
Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy - co 1 KP różnicy - 1VP (do max 5).
b) Eternal War - zgodnie z zasadami misji
c) Tactical Objectives
d) First Blood, Linebreaker, Slay the Warlord

Gramy na karty Tactical Objectives wydane przez GW z tą różnicą, że D3VP zamieniamy na 2VP. Jeśli ktoś nie jest w posiadaniu kart proszę o wcześniejszą informację, może uda mi się załatwić karty z poprzedniej edycji albo ktoś będzie miał 2 komplety.

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0

10. RAMÓWKA:
9:30 9:45 - Ustawianie blatów i zapisy
9:55 - 11:45 - I Bitwa o Pustkowia Chaosu
11:50 - 13:40 - II Bitwa o Pustkowia Chaosu
13:45 - 15:35 - III Bitwa o Pustkowia Chaosu
15:40 -16:00 - Sprzątanie, podziękowania, rozdanie nagród, darmowy przejazd Land Raiderem, wspólne zdjęcie z Imperatorem i zbicie piątki z Mortarionem.


11. KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ:
1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut na wybór strony.
3. Wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę).
4. Wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę).
5. Rzut na Night Fight - na 5+ w I turze będzie obowiązywać zasada „cover of darkness” oraz stratagem „flares” (RB str. 234). Rzut wykonuje gracz, który nie wybierał strony.
6. Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony.
7. Rzut na zaczynanie. Gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu. Gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę.
8. Rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
9. Vanguard Moves.
10. Początek właściwej rozgrywki.

12. MISJE:
1.
Eternal war: Retrieval Mission(Rulebo ok. str.218). Każdy objective marker na koniec gry warty jest 3 VP
Maelstorm: Race to Victory (Chapter Aproved str.77) 3 karty na początek i dobieranie do 3 co ture. Gracz, który jako pierwszy wykona 10 kart dostaje dodatkowe 3VP. Gramy normalnie 5tur z uwzględnieniem dodatkowych rzutów na turę 6 i 7.
Deployment: Vanguard strike.

2.
Eternal war: No Mercy! (Rulebook str,219) Każdy zabity unit przeciwnika daje 1VP, a Warlord 3VP! . W tej misji nie liczymy różnicy KP
Maelstorm: Cloak and Shadows (Rulebook str. 234). 3 tajne karty na początek i dobieranie do 3 co turę. -1 do trafiania powyżej 18” działa przez całą grę.
Deployment: Dawn of War

3.
Eternal war: Scorched Earth (Chapter Aproved str.70). Każdy znacznik kontrolowany na koniec swojej tury daje 1 VP. Znaczniki w strefie rozstawienia przeciwnika można „spalić”. Znaczy to, że gracz który decyduje się na spalenie dostaje 2VP ale znacznik usuwany jest ze stołu.
Maelstorm: Deadlock (Rulebook str.235). 6 kart w pierwszej turze, 5 kart w drugiej, 4 w trzeciej i tak dalej. Koszt używania staratagemu od początku trzeciej tury jest podwojony!
Deployment: Spearhead Assault

13. OCENA MODELARSKA:

MALOWANIE [0 - 5pkt]

1pkt - cała armia pomalowana 3ema kolorami
2pkt - dodatkowo niektóre modele są wycieniowane
3pkt - nieliczne modele nie są wycieniowane
5pkt - armia jest pomalowana z dbałością o szczegół, a wszystkie modele są wycieniowane

PODSTAWKI [0 - 2 pkt]

0 pkt - większość podstawek nie jest pomalowanych lub są pomalowane jednym kolorem
1 pkt - większość podstawek jest pokrytych trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem
2 pkt – wszystkie podstawki są pokryte trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem

DODATKOWE [0 - 5 pkt]

1 pkt - modele utrzymują schemat względem KEYWORDu
1 pkt - gracz posiada w swojej armii konwersje (przy czym lascannon przytopiony to terminatora nie jest uznawany za konwersję ;) )
1 ptk - armia posiada wymodelowane rozróżnienie oddziałów (gumeczki na figsach się nie liczą)
1 ptk – modele w armii posiadają freehandy
1 ptk - armia posiada 50% wysywigu, proxowanie modeli uniemożliwia uzyskanie tego ptk

Turniej będzie zgłoszony do Ligi.

14. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie.

Wszelkie uwagi mile widziane :)

Lista zgłoszeń:

1. Piter R
2. Krom Dragongaze R
3. Spyro R
4. Torne R
5. HUNK R
6. Iliach R

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 07 lut 2018, 21:30
autor: Gromek
Jeżeli nie macie panowie nic przeciwko to jakby była taka możliwość w przypadku nieparzystej ilości graczy abym pauzował ostatnio bitwę? Wieczorkiem mam bal ;).

p.S. ma ktoś pożyczyć drednota :D? Najlepiej lascanon missile launcher.

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 07 lut 2018, 21:49
autor: Spyro
Dla mnie nie ma problemu:)

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 07 lut 2018, 22:12
autor: Piter
Widzę, że jestem już zgłoszony. ;p
Zatem potwierdzam.

Mam wolny komplet kart do pożyczenia jeśli komuś potrzeba.
Ponadto jeśli byłby ktoś chętny pograć czymś innym albo nie ma swojej armii, to chętnie pożyczę eldarów/ orków/ niedobitki chaosu (chociaż tu raczej rozpiski na 1250 nie złożysz).

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 09 lut 2018, 13:43
autor: Torne
Spyro pisze:
07 lut 2018, 20:27
- Supreme Command Detachment przycięty do 3 HQ
Czyli ile teraz hq można wziąć w tym detachmencie? Od 1 do 3, czy tylko 3?

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 09 lut 2018, 17:02
autor: Spyro
Sztywne 3:)
Post edytowany

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 10 lut 2018, 13:23
autor: danyboy
Postaram się być.

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 11 lut 2018, 9:44
autor: Spyro
I supero! Trzymam mocno kciuki! :)

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 15 lut 2018, 20:23
autor: danyboy
Niestety sprawy rodzinne wyeliminowały mnie z turnieju :(
Swoją rozpiskę turniejową wezmę na Gamegrindera - jakby znalazł się czas i chętny to mogę spróbować zagrać.

Re: 24.02.2018 #1 Walki o Pustkowia Chaosu! 1250ptk

: 16 lut 2018, 14:41
autor: Janosik
danyboy pisze:
15 lut 2018, 20:23
Swoją rozpiskę turniejową wezmę na Gamegrindera - jakby znalazł się czas i chętny to mogę spróbować zagrać.
To dołóż 50 ptk :) I możemy pyknąć :D