House Rules - waszym zdaniem.

Poprzednia edycja i inne raczej stare tematy
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Grzechu12 »

Tylko czy te zasady mają byc na turniejach w Olsztynie? Czy tak sobie gadacie i naszych super lokali to nie dotyczy? ;)
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Janosik »

Wg Mnie Grzechu dyskusja dotyczy tego, co zmienić w zasadach turniejów w Olsztynie, tak żeby był w miarę wilk syty i owca cała. To co napisał i wypunktował Torne i Maca ja poprę standardowym +1. Też uważam, że tutaj można trochę rzeczy pozmieniać i po to jest ta dyskusja.
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Grzechu12 »

Tylko wtedy odetniemy sie od Ligi i Polszy, bedzie to dosc mocna ingeracja w zasady
"Your doom is coming, man-things."
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Panowie - w pierwszym wątku napisałem że główne założenie obejmuje trzy formaty podstawowe:
- Open (wiadomo o co chodzi)
- Fluff ( rządzi się swoimi prawami)
- Umiarkowany (to czego dotyczy ten post)
To nad czym dyskutujemy nie ma narzucać stylu rozgrywek w WH40K, tylko opracowanie umownych zasad do rozgrywek w standarcie towarzyskim. Stworzenie norm balansujacych brak równowagi wynikający monetarnej polityki GW - coś dla tzw Casual Gamers (oczywiście nie wykluczam użycia naszych wypocin na turniejach). Ostatnia opcja która mam na myśli, to narzucanie komukolwiek własnej wizji tej zajebistej gry - tylko udostępnienie rzetelnej erraty - wspólnymi siłami opracowanej alternatywy.
Dochodzą do mnie pierwsze wrażenia odnośnie tej inicjatywy z fandomu Białostockiego, Lubelskiego i Mazowieckiego (i oczywiście Olsztyńskiego). W ciągu następnych 24 naniosę odpowiednie zmiany zaproponowane przez ww. fandomy. Dzięki temu uzyskamy wersje puźnej Bety - gotowej pod ogólna dyskusje ściany wschodniej : )
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: danyboy »

To jeszcze moje ostatnie 3 grosze, w ramach komentarza do tej inicjatywy i ewoluującej dyskusji w kierunku naprawy olsztyńskich turniejów.

Propozycje jak napisał Piotr dotyczą regulaminu gier towarzyskich. Jeżeli środowisko białostockie wymaga takich regulacji to nie widzę przeszkód w rozwijaniu takich uściśleń. Swoje obawy i problemy z tym związane już wyraziłem.
O ile kojarzę w Olsztynie umawianie się na gry towarzyskie między graczami działa dość sprawnie. Nie dochodzi do incydentów, a jeśli takowe się pojawią to albo gracz przeginający zrozumie swój błąd, albo po prostu więcej nikt z nim nie zagra.

Gdzie widzę zastosowanie takiego regulaminu?
W klubie/lokalu, gdzie w sobotę przychodzi X graczy nie umówionych między sobą. Przychodzą z gotową armią na 750/1250 pts i w każdej chwili każdy jest gotowy zagrać ze sobą.

Osobiście.
Jeśli umawiam się na testy jakiejś formacji to u przeciwnika dopuszczam wszystko, bo nie wiem jaką siłą będzie dysponowała moja armia. Jeśli umawiam się na klimatyczny pojedynek, to nie tworzę żadnych przegiętych combosów. Nie widzę jednak powodu, dla którego miałbym nie wziąć Drop Poda, Dreadnoughta, jakiegoś czołgu, czy kapitana w artificerce, czy nawet flyera na bitwę na 750pts. Wszystko zależy jak wszystko ze sobą współgra i jak przegięte combo z tego powstanie.
Jeśli nawet taki regulamin powstanie w Olsztynie to przed grą i tak będę się umawiał z przeciwnikiem czy się do tego regu stosujemy czy jednak sobie fluffujemy jak chcemy.

Zatem - nie jestem przeciwny i nie będę oczywiście w żaden sposób przeszkadzał w takiej inicjatywie, jeśli olsztyńskie środowisko sobie taki regulamin gier towarzyskich zacznie tworzyć :) Do dzieła :)

Kwestie olsztyńskich turniejów, żeby Piotrowi nie śmiecić w temacie, opisałem w osobnym poście o tu: viewtopic.php?f=31&t=213&p=2085#p2085
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: MaCa »

Zawsze wolę zapytać oponenta co przewiduje na bitwę. Słyszę tylko "turniejowo" to biorę najmocniejszy gnój jaki posiadam by cisnąć go w oponenta, bo zapewne chce przetestować swoją rozpiskę przeciwko wszystkiemu co fabryka dała. Cokolwiek mniej to imho marnowanie czasu oponenta, bo na dużym turnieju mojej flufficznej rozpy nie napotka, prędzej tą tetradę z summonstarem czy dronefactory czy cotamkolwiek giętego.

Z kolei oponent mówi "zabieram to co mam a nie mam wiele" lub "fluff battle plz" wtedy czas przetestować tą jednostkę fiendów slaanesha z heroldkami albo zagrać mono-khorne :D
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Biorąc pod uwagę wasze zdanie oraz zdanie kolegów z Lubelskiego, Mazowieckiego i Białostockiego fandomu czterdziestkowego opracowałem "Pużną bete" projektu. Zapraszam do lektury oraz komentowania : )

Poniższe formaty przeznaczone są do rozgrywania gier towarzyskich na misje „Malestorm of War” i dodatkowe zasady im towarzyszące zawarte w rulebooku.

OGÓLNE „HOUSE RULES”:
- Wszystkie niejasności których nie obejmują zasady rozwiązywane są rzutem kością.
- "Cog Dice" – Jeżeli nie jesteś w stanie określić wyniku patrząc na kość z góry lub jeżeli nie jesteś w stanie położyć na nią inna kostkę tego samego rozmiaru kość liczy się jako „Cog Dice”. Kość nie liczy sie jako „Cog Dice” jeżeli leży na obszarze makiety/terenu i można odczytać jaki jest wynik rzutu.
- Tactical Objectives – jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie jesteś w stanie (w tej samej lub następnych turach) wykonać danego zadania zawartego na TO możesz go odrzucić i od razu wylosować nowy.

SZCZEGÓŁOWE „HOUSE RULES”:
- Invisiability – koszt wzrasta do 3 Worp Charges, Oddziały/modele strzelające/walczące w close combat z niewidoczną jednostką traktowane są jakby miały WS/BS 1 (zamiast Snap Shots).
- Grav-Amp (i jego odpowiedniki) nie daje re-roll na określanie ilośći zadanych woundów.
- Jeżeli model dysponuje save/inv-save lub cover save na poziomie 2+, w żadnej sytuacji nie może wykonać re-rollu tego rodzaju save.
- Jednostki tego samego rodzaj, nie mogą powielać swojego schematu uzbrojenia opcjonalnego (z wyjątkiem opcji środków transportu – rhino, jump-packs, wings ect). Zasada ta nie obowiązuje pozycji z działu „Troops” o typie „infantry”.
Przykład:
Jeżeli dysponujesz dwoma składami devastatorów – jeden squad uzbrajasz w lascanony i grav-canony, wtedy drugi skład może wybrać każdą opcję poza lascanonem i grav-canonem.

FORMATY:

Format 750pts
a) Gry rozgrywane na stołach 4’ x 4’
b) Force organization Chart – jeden Datachment wybrany z poniższych opcji
- Combine Arms Datachment – tak
- Ally – nie
- Specjal Datachment (np Decurion, Nemezis Strike Force ect)- nie, wyjątkie są armie które inaczej nie moga sie wsyawić.
- Formacje – nie
- Dataslades – nie
- Supplemants - nie
- Fortyfications – nie
- Lord of War – nie
- Super Heavy/Gargantuan – nie
c) Zawartość Rozpiski:
- Jednostki nie mogą się dublować (wyjątek stanowią Troops z zasadą "Infantry")
- Flayers/FMC – tak, mogą poruszać sie tylko w hover/glidning mode
- Strenght D – nie
- Vechicles – nie jeżeli suma AV przekracza 33 (włącznie z zasadami specjalnymi)
- Wounds – maksymalnie 4
- Save maksymalnie 3+
- Inv save – maksymalnie 4++
- Cover save maksymalnie 3+
- Feel No Pain/Reanimation protocol maksymalnie 5+

Format 1250pts
a) Gry rozgrywane na stołach 4’ x 6’
b) Force organization Chart - Do dwóch datahmentów wybranych z poniższej listy. Głównym datahmentem musi być Combine Arms Datachment.
- Combine Arms Datachment – tak
- Ally – tak, nie może być z tego samego codexu co główny datahment.
- Specjal Datachment (np Decurion, Nemezis Strike Force ect)- nie, wyjątkiem są armie które nie mogą sie inaczej wystawić.
- Formacje – tak, wartość punktowa formacji nie może przekroczyć wartości punktowej CAD. Ilość modeli, z których składa się formacja nie może być modyfikowana. Opcjonalne uzbrojenie jednostek, z których składa się formacja musi być wybrane według „szczegółowych house rules" zawartych na początku dokumentu.
- Fortyfications – nie, za wyjątkiem Bastionów i Ageis Def Line
- Dataslades – nie
- Supplemants - nie
- Lord of War/Super-Heavy/Gargantuan – tak, dopuszczalny jest jeden model na całą rozpiskę
c) Zawartość Rozpiski:
- nie więcej niż dwie jendostki tego samrgo rodzaju (wyjatek stanowią „Troops” z zasadą Infantry" oraz jednostki, z których złożone są formacje).
- Flayers – tak
- Strenght D – tak, traktowana jest jako S=10 AP=1.
- Vechicles – tak
- Wounds – maksymalnie 6
- Save – maksymalnie 2+
- Cover save – maksymalnie 3+
- Inv save – max 3++
- Feel No Pain/Reanimation protocol max 4+

Format 1850pts
a) Gry rozgrywane na stołach 4’ x 6’
b) Force organization Chart - do trzech datahmentów wybranych z poniższej listy. Głównym datachmentem musi być Combine Arms Datachment lub Specjal Datachment.
- Combine Arms Datachment – tak
- Ally – tak, nie może być z tego samego codexu co główny datachment
- Specjal Datachment (np Decurion, Nemezis Strike Force ect)- tak
- Formacje – tak, formacje nie mogą się powtarzać oraz wartość punktowa formacji nie może przekroczyć wartości punktowej głównego Datachmentu. Ilośc modeli z których składa sie formacja nie może być modyfikowana. Opcjonalne uzbrojenie jednostek z których składa się formacja musi być wybrane według „szczególowych house rules" zawartych na początku dokumentu.
- Fortyfications – tak
- Dataslades – tak
- Supplemants - tak
- Lord of War – tak, maksymalnie jeden na całą rozpiskę
- Lord of War/Super-Heavy/Gargantuan – tak, dopuszczalny jest jeden model na całą rozpiskę
c) Zawartość Rozpiski:
- nie więcej niż trzy jednostki tego samego rodzaju (wyjątek stanowią „Troops” z zasadą Infantry" oraz jednostki, z których złożone są formacje).
- Flayers – tak
- Strenght D – tak
- Vechicles – tak
- Wounds – bez ograniczeń
- Save – maksymalnie 2+
- Cover save – maksymalnie 2+
- Inv save – maksymalnie 2++
- Feel No Pain/Reanimation protocol maksymalnie 4+
ODPOWIEDZ