House Rules - waszym zdaniem.

Poprzednia edycja i inne raczej stare tematy
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Wszystkie ograniczenia nie ingerują w statry jednostek - także na 750 nie wystawisz centurionow ani terminatorów. Odnośnie graczyktorzy jak napisałeś będą rozkładać ręce i tak czy inaczej graqc na OP rozpiskach - w takich przypadkach gratuluję mu zwycięstwa i szukam przeciwnika z normalną rozpiska : p. Odnośnie eldarskiego spamu, specjalnie na 1250 i 750 umieściłem ograniczenie na ilości takich samych jednostek (za wyjątkiem troops z zasadą infantry).
Jakie rozwiązania proponował byś na Gravy ?
Czy są jeszcze jakieś rzeczy w WH40K które przydało by się naprawić ?
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Grzechu12 »

Czemu chcecie zbanowac detachmenty kodeksowe na mniejsze punkty?
"Your doom is coming, man-things."
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Są za mocne - słabsze kodeksy nie mają na to kontry. CADy wyrównują szanse przy grze na małe punkty. Zaznaczam że powyższe zmiany opracowuję z myślą rozgrywania scenariuszy Malestor of War - gry na TO zwiększają szanse słabszych armii i nie trzeba tak dużej wagi przykładać do składani rozpiski pod tzw "eksterminacje przeciwnika" tylko board control i taktycznym wykorzystaniu rezerw ect. Przykładem na to mogą być moje dwie ostatnie gry - pierwsza (1250) moi Necroni na Tyranidów (fun game) oraz moi IK z AM i INQ na Demony (format Open 1850). Pierwszą bitwę wygrałem dzięki temu, że gra trwała 6 tur (całą rozgrywkę pomimo druzgoczących strat prowadził punktowo mój przeciwnik). Drugą grę zremisowałem pomimo tego, że praktycznie unicestwiłem armię przeciwnika samemu tracąc jednego z trzech rycerzy, dwie chimery i garstkę gwardzistów : ).
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: danyboy »

Gracz Dark Angels powie Ci, że Ravenwing jest fluffowy i są to jedyne grywalne jednostki w jego kodeksie. I będzie miał rację. Ja jako vaniliowy Space Marin nie przebiłem się przez DA do tej pory, a teraz będę miał jeszcze trudniej ;)

I nie, nie wiem jak toto balansować.
Możesz kosić gravy. Drogie i niemobilne na Taktycznych/Devastatorach. A czy one nawet na motorach SM są takie przegięte? Raz mocniej ostrzelasz i już snapują.
PlasmaTalony (S7 AP2) są twinlinkowane i graczy DA przy Twoich ograniczeniach na 750pts może mieć supermobilne 16 sztuk (przetrwaj 32 linkowane strzały S7 AP2 korzystające jedynie z covera 3+, który masz tylko w nocy w ruinach/po jinku). W starciu z nimi nawet Centki wypadają blado ;)
Nie czepiam się Dark Angeli ;) Wykazuję złożoność problemu balansowania i dlatego nie wierzę w naprawę gry w 10 linijkach tekstu.

Jeszcze taka uwaga - uważam, że to rerolle mocno niszczą tę grę. Tak przy strzelaniu na doktrynach SM jak i przy wszelkiego rodzaju re-rollach sejwów i kolejnych rzutach na FnP/Protokoły.
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Naprawić czterdziestki raczej nie naprawimy — ale może uda się ja ciut bardziej zbilansować. Robie format 750 i 1250 po części z myślą o młodych nowych graczach (których u nas ostatnio mnogo). Widzisz, umawiają się na grę z geriatrią bitewniakową, która nie daje im zbyt dużych szans na wygraną — traktując jako bota do treningu turlania. Młodzi dają się robić, bo dopiero wchodzą w tematykę. Sam z resztą też lubie zagrać na innych formach niż Hive Fleet Daatchment (3 tyranty, 3 miny, 3hive crony, malantrope i mavloki do dobicia punktów- a to lajtowa wersja tyranidzkiego OP). Ta gra ma dużo innych zajebistych modeli — ale przy wizji grania po raz kolejny z GravCenturionami, Eldar D/S6 spamem, spamem Necrońskich Wrightów i innymi kombosami zostają w szafie zbierając na sobie coraz to większe kłęby kurzu (prawdziwa historia :/)
A że ludziska będą kombinować — tego się nie uniknie, co nie zmienia faktu ze praca nad taka inicjatywą nie przybliży nas do przywrócenia balansu w tej zajebistej grze : P. No i może sprawi że będzie bardziej przystępna dla młodej krwi. Poza tym — każdemu nie dogodzisz. A DA na tych zasadach nie wystawi Ravenwinga bo to nie infantry i nie można dublowac jednostek (poza troops - infantry).
Odnosnie re-rolli i spamu uzbrojenia - bardzo trafna uwaga - dziękuję : )
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: danyboy »

Jeśli starzy tak traktują młodych to faktycznie lipa, niech się nie zdziwią jak za jakiś czas nie będą mieli z kim grać. Jeśli masz w towarzystwie takich pryków to kto ich zmusi to korzystania z Twojego formatu, jeśli nie ma w nich samych chęci zluzowania?

Gracz DA wystawi się tak, bo Ravenwing Command Sqad to do 6 modeli, a Ravenwing Black Knights to do 10 modeli. Dwa różne typy unitów nietroopsowych.
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Grzechu12 »

@Lisow jakie sa mocne detachmenty dexowe oprocz dekurionu?
"Your doom is coming, man-things."
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Kurde, gdzieś mój post wcięło, naklikałem sie i napociłem na nic z odpowiedzią: P
Ok, wiec w skrócie i po kolei:
Geriatria czterdziestkowa musiała sobie organizować ligę zeby ktoś z nimi grał - na szczęście to margines naszego fandomu.
Z DA nie wiedziałem - myslalem że jak wezmeisz gościa na jestbiku to wszystkie inne opcje stają się troopsami - każdemu nie dodgodzisz.
Każdy specjalny datachment jest mocny w porównaniu z Codexami które bazują tylko na CADach.

Dyskusja, dyskusją — macie może jeszcze jakieś uwagi odnośnie do modyfikacji formatów.
Awatar użytkownika
Torne
Posty: 81
Rejestracja: 12 sie 2015, 16:29
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Torne »

danyboy pisze: Torne - nie przychodzisz na turnieje - to dla tego, że każdy ma złe i niezbalansowane zasady?
Nie przychodzę na turnieje, bo zwyczajnie nie mam czasu. Zresztą ich "złe i niezbalansowane zasady" i tak zwykle faworyzują moją armię.

Jeśli jest coś co bym zmieniał w naszych Olsztyńskich zasadach to byłoby to:
+ granie jednocześnie misji eternal war i maelstormów - albo jedno albo drugie
+ modyfikacja maelstormów - wystarczyłaby zamiana D3 na 2 i D6 na 4
+ kill pointy w każdej misji - nawet jeśli nie grasz na wyrzynkę to i tak grasz na wyrzynkę...
+ mysterious objectives - i tak zawsze się o tym zapomina
+ różnica VP i jej wpływ na wynik bitwy - czy stary system był zły?

W zasadach zaproponowanych przez Lisowa podoba mi się przede wszystkim to, że na małe punkty wyrzuca większość, dziwnych moim zdaniem, zmian z 6 i 7 edycji. Do tego robi to w sposób jasny i klarowny. No i przede wszystkim nie zakazuje FW.

Co do gravów, byłem po ich obu stronach i wydaje mi się, że po zmianach, które wprowadziła 7 edycja (cover dla pojazdów) nie są wcale tak mocne, że trzeba je nerfić w jakikolwiek sposób. Zresztą jeśli znerfimy broń A, to okaże się, że broń B w sumie też jest mocna, jeśli i ją znerfimy broń C stanie się dominującym wyborem i tak w koło Macieju.
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Bardzo trafne uwagi Tomek - dzięki : )
Zanim zacznę omawiać ich trafność (: P) muszę zaznaczyć jedną sprawę. O konsultacje nad tym projektem poprosiłem kilka środowisk czterdziestkowych na raz - Fandom Olsztyński, Białostocki i znajomych z Lublinai okolić. Przez ostatnie dwa dni wszyscy mniej-więcej jednogłośnie (pomijam głosy twardogłowej geriatrii czterdziestkowej, która uważa ze to strata czasu) dzoszli do wniosku, że nefrienie broni, jednostek i zasad jest bez sensu — aby uzyskać efekt zblizony do balansu należy skoncentrować się na ilościach i konfiguracjach w jakich są używane (wyjątkiem od nerfienia jest Invisability — zastąpienie SnapShotów na BS1 sprawia, że ta psionika staję się bardziej grywalna) oraz sposobach budowania rozpisek. Także przechodząc do wypowiedzi Tomka — robie delete zapędów odnośnie do GravWeapons i koncentruję się nad ww. aspektami gry.
Misterijus Obdzektiws są warte uwagi tylko z zasadą Skyfire - przy losowaniu całą resztę można pominąć i mamy problem rozwiazany. : p. Osobiście zawsze pomijam je w czasie rozgrywek - umownie traktując TO Recon jako darmowy punkt lub kartę do wymiany.
Ciągle używanie Kill Pojntów zabija taktykę rozgrywki, sprowadzając wszystko do mianownika KK'n'D (Kill, crusch and destroy).
Nie wiem o co Ci chodzi z tymi D3 i D6 (chyba wystąpiła u mnie pomrocznosc jasna np).
ODPOWIEDZ