AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 05 lip 2018, 23:23

Obrazek

Wielki nekromanta Nagash jest już prawie u kresu swojego największego projektu - Wielkiej Czarnej Piramidy. Już teraz zakłóca ona wiatry magii we wszystkich krainach powodując, że czary wymykają się spod kontroli. Wielcy arcymagowie nie potrafią wykrzesać iskry z palców, a ich adepci niszczą całe osady przypadkowym skinieniem ręki.
W światach zaczęły pojawiać się znaki, zgubne przepowiednie, które po zinterpretowaniu wskazują na Świat Śmierci - Shyish. Wszelkie potęgi wysyłają swoje niewielkie oddziały, które mają za zadanie sprawdzić te omeny, inni przecierają szlak dla większych armii, jeszcze inni korzystają z zamieszania i chcą się dobrze bawić. Sługi wielkiego nekromanty ruszają żeby ich powstrzymać.


Witam w nowej kampanii Age of Sigmar w Olsztynie. Tym razem jest to kampania Skirmishowa, na niewielkie punkty, żeby każdy mógł sobie poturlać z nami kostkami.
Umiejscawiam tą kampanię pod koniec wydarzeń z książki Malign Portents, na chwilę przed uruchomieniem Czarnej Piramidy Nagasha i wejściem w drugą edycję Age of Sigmar. Gramy jednak na nowych zasadach AoS 2.0.
Wszystkie gry kampanii powinny być rozgrywane w Shyish, Realm of Death z dodatkowymi zasadami Malign Portents, ale jeśli komuś nie chce się w to wszystko wczytywać (trochę tego jest), albo przypominać sobie zasad Shyish przed grą, to nic się nie stanie. Ważne żebyście się dobrze bawili.
Na wszelki wypadek zastrzegę sobie prawo do skrócenia, albo wydłużenia kampanii. Nie wiadomo jakie tempo może mieć kampania skirmishowa.

Pamiętajcie, że kampanie w AoS nie są i nie będą zbalansowane. Urozmaicajcie swoje gry własnymi scenariuszami i ciekawymi zasadami.

Składanie warbandy

Pierwszym krokiem przy tworzeniu Warbandy jest wybór jednego z czterech Wielkich Sojuszy: Order, Chaos, Death i Destruction.
Następnie trzeba zwerbować modele do swojej bandy.

Zaczynamy z 25 punktami werbunkowymi (renown)
  • Wszystkie modele muszą pochodzić z jednego Wielkiego Sojuszu.
  • Banda musi się składać z przynajmniej trzech modeli, z czego jeden z nich MUSI być HERO, który zostaje naszym generałem.
  • Ignorujemy minimum oddziału jaki widnieje na Warsctollu podczas werbowania (możemy kupić jedną driadę, nie musimy kupować 10 jak mówi warscroll).
  • Kiedy wybieramy ekwipunek swoich modeli to dalej obowiązują wymagania warscrolla. Np. jeden Grandhammer na 5 Liberatorów.
  • Możemy wziąć każdego z czempionów (dowódcę oddziału, muzyka, sztandarowego) tylko raz na warscroll.
  • Możemy mieć tylko jeden konkretny warscroll na bandę. Jeśli uda nam się zwerbować 30 Chaos Warriorów to nie możemy zwerbować więcej. Maksymalna liczba jaką oddział może uzyskać znajduje się w General's Handbook 2018.
  • Nie wybieramy żadnych dodatkowych Allegiance Abilities, Artefacts of Power, czy Command Traitów. Gramy tym, co mamy w warscrollach.
  • Możemy używać jedynie Battle Trait dostępny dla naszego Grand Alliance.
  • Nie używamy zasad batalionów.
  • Nie możemy wykupić Endless Spells
Wielu modeli czy nawet całych frakcji w książce do skirmisha nie ma. Sprawdźcie erratę do niego i swoje battletomy - w niektórych są tabelki skirmishowe. Nighthaunt i Stormcast Eternals dostaną swoje nowe książki po 07.07. Trzymajcie kciuki, żeby miały tabelki skirmishowe z nowymi modelami.

Ważne!
Przed grą gracze powinni sprawdzić swoje wydane renown. Gracz posiadający więcej punktów renown dobiera ze swoich zwerbowanych modeli bandę odpowiadającą wartością renown przeciwnika (niby balans).

Pamiętajcie, że to Age of Sigmar i na pewno gry będą niezbalansowane. Stwórzcie interesujące bandy i bawcie się nimi!

Nagrody:

Glory Points
Po każdej bitwie otrzymujemy Glory Points.
Zwycięzca rzuca K3, żeby sprawdzić ile ich zdobył. Jeśli ktoś uzyskał Major Victory to może przerzucić rzut na Glory Points.
Przegrany otrzymuje 1 Glory Point.

Podczas jednego tygodnia walcząc z tym samym przeciwnikiem nie można zdobyć więcej niż 3 Glory Points.

Rewards Of Battle
Po każdej bitwie gracze rzucają 2K6 na tabelkę REWARDS OF BATTLE.
Zastępują nagrody z podręcznika AoS Skirmish, używamy ich jeśli walczyliśmy w Shyish, Realm of Death (nawet jeśli nie użyliśmy dodatkowych zasad tego świata).
Szczegółowo opisane TUTAJ

Renown Points
Są to punkty, za które werbujemy nowe modele i powiększamy swoją bandę. Od wyniku naszej bitwy zależy ile renown dostaniemy:
  • Major Victory = 10 renown
  • Minor Voctory = 8 renown
  • Draw = 7 renown
  • Loss = 6 renown
Bierzemy jednak pod uwagę tylko najlepszy wynik z danego tygodnia (LOSE, DRAW, MINOR VICTORY, MAJOR VICTORY).
Punkty dostajemy od razu, nie musimy czekać na zakończenie tygodnia i możemy od razu je wydać na nowe modele.
Dostajemy tyle punktów ile jest warta nasza najlepsza gra z tygodnia.
Nie możemy uzyskać więcej renown w ten sposób.
Tydzień trwa od soboty do piątku.
(Jeśli najpierw przegraliśmy i dostaliśmy 6 punktów, a w następnej grze uzyskaliśmy Major Victory to dodajemy do swojej puli zdobytych 6 punktów brakujące 4. Liczy się tylko najlepszy wynik w tygodniu i w tym przykładzie jest to Major Victory dający 10 punktów)

BONUS! za rozegranie ciekawego autorskiego scenariusza obie strony otrzymują dodatkowy 1 renown!

Jeśli jakiś gracz nie zagrał żadnej gry w danym tygodniu to i tak otrzymuje 6 renown points.
Za punkty renown werbujemy sobie nowe modele. Niewydane punkty zostają na później.
Nie ma limitu na zdobyte renown za ciekawe scenariusze i te z rewards of battle.
Jeśli ktoś dopisał się w trakcie trwania kampanii to otrzymuje 6 renown points za każdy zakończony tydzień, jakby grał od początku (i przegrywał :P )

Warunki zwycięstwa:

Gramy do uzyskania 25 Glory Points.
Banda, która je zdobyła musi jeszcze wygrać następną grę. Nie otrzymuje już nowych punktów w przypadku przegranej.

Zasady skirmishowe:

Skirmish Formation
Jeśli jakiś model działa na swój oddział (jak muzyk i sztandarowy) to w skirmishu nie działa na wszystkie modele, ale tylko te z oddziału, które są w zasięgu 6 cali od niego.
Battleshock Tests
Nie używamy standardowych zasad w Battleshock phase. Zamiast tego w każdej z tych faz trzeba przejść test jeśli straciliśmy jakiś model. Gracz, którego tura właśnie się skończyła wykonuje test jako pierwszy. Należy rzucić K6 i dodać ilość modeli, które zostały zabite w tej turze. Jeśli wynik jest większy od Bravery naszego generała to tyle ucieka modeli ile wynosi różnica między Bravery a wynikiem testu. Jeśli nasz generał nie żyje, Bravery warbandy wynosi 5.
Summoned Units
Nie można używać żadnych form summoningu, wskrzeszania i przywracania modeli w grach skirmishowych.
Distributing attacks
Nie ważne ile ataków ma model. Może je rozdzielić maksymalnie pomiędzy trzy wrogie modele.
Mortal wounds amendments
Gracz w jednej turze może zadać maksymalnie 3 mortal woundy. Nie ważne z jakiego źródła. Jeśli więcej ataków generuje mortal wound to taki atak zmienia się w Dmg 1 Rend -.
Round ‘em down
Jeśli jakiś atak, strzał, czar, cokolwiek zadaje 2 i więcej Mortal Woundów to jest zmniejszany o połowę do minimum 1.

Scenariusze:

Proponuję rozegranie scenariuszy z Matched Play dostępnych w Core Rulebooku i General's Handbook 2018. Nie testowaliśmy ich jeszcze pod kątem skirmishowym, dlatego uważajcie, żeby ktoś z trzeba modelami o ruchu 4" nie musiał np biegać po mapie zbierać objectivy. Dostosujcie scenariusz do swoich band i małych stołów. Karty Open War również mogą się przydać.
Tak jak wcześniej pisałem jest dodatkowy renown za zagranie czegoś ciekawego. Ustawcie na środku jakiś artefakt, wokół, niech latają w losowym kierunku endless spelle, a Wygrywa ten kto podniesie artefakt i wyniesie go przez kraniec mapy od strony wroga, albo niech po mapie hasają dwa monstra, które walczą o terytorium, a nasze bandy to dla nich tylko przeszkadzajki, które chcą ujarzmić jednego z tych potworów. Kombinujcie, bawcie się!


Obrazek

Zasady gry w Shyish, Realm of Death (dla chętnych :) )

Modele które są WIZARD znają czar Pall of Doom.
Pall of Doom
A cloud of terrifying darkness pours forth and engulfs the wizard's foes.
Pall of Doom has a casting value of 6. If succesfully cast, pick an enemy unit within 18" of the caster that is visible to them. Substract 2 from the Bravery characteristic of the unit you picked until your next hero phase. (w skirmishi sprawdzi się tylko przy rzucaniu na generała)

Generał zna dodatkową Command Ability Soul-Force Sacrifice.
Soul-Force Sacrifice
Your general can siphon soul-force from their minions to extend their life.
You can use this command ability at the start of your hero phase. If you do so, pick a friendly unit (w skirmishu model) that is within 3" of your general. Allocate any number of wounds to that unit that you wish - you can heal 1 wound that has been allocated to your general for each wound that you allocate.

Realmscape Features
Dodatkowe zasady walki w Shyish. Rzucamy kostką i efekt jaki wyszedł trwa przez całą grę (może być ciut zbyt mordercze na skirmish).

1. Barren Moorland: Wastelands of bone and dust stretch as far as the eye can see.
This realmscape feature has no effect on the battle.
2. Life Leeching: The land here can drain tye life force from a living being, causing them to suddenly drop dead in their tracks.
At the start of your hero phase, roll a dice. on a 6+, pick an enemy model. That model suffers D3 mortal wounds.
3. The Winds of Death: Swirling zephyrs of the deathly energy skitter across this realm, snuffing out the life-force of those whose path it crosses.
At the start of your hero phase, roll a dice. On a 6+, pick an enemy model. on a 5+ that model suffers mortal wound.
4. Haunted Realm: The buildings and features of these lands are haunted by the restless spirits of those that have died here.
Terrain features have the Sinister scenery rule, in addition to any other scenery rules that they have.
5. Eternal War: Those that fight and die in these lands will be reborn at the next day's dawn if they acquit themselves with valour.
Add 1 to the Bravery characteristic of your warband.
6. Aetherquake Aftershick: As the battle begins, a thunderous aftershoc rolls across this land, filling sorcerers with deathly magical energy.
Add 1 to casting rolls.

Mysterious Terrain
Losowe zasady dla naszych terenów jeśli walczymy w Shyish. Zastępują losowe tereny z zasad podstawowych.

1.Ominous: A pall of gloom and suffering surrounds this site, sapping energy away.
Substract 1 from run and charges rolls for models that are within 3" of this terrain feature when the woll is made.
2. Haunted: Many sites in Shyish are plagued by unquiet spirits, but this particular spot is positively infested by vengeful phantasms.
At the start of each player's hero phase, roll a dice. On a 1 the closest model within 3" of this terrain feature suffers D3 mortal wounds.
3. Eldritch: The feature is still rich in magically potent grave-sand, there to be harnessed by those wise enough to make use of it.
Re-roll failed casting rolls for WIZARDS within 3" of this terrain feature when attempting to cast Magic of Shyish spells.
4. Necromantic: So many acts of dark resurrection have taken place here that even standing nearby is to feel the energies of undeath.
Roll a dice each time you allocate a wound or mortal wound to a DEATH model from your warband that is 3" of this terrain feature. On a 6+ the wound is negated.
5. Portentous: This site inspires potent visions.
Generate 1 additional prophecy point if HERO from your warband is within 3" of this terrain feature at the start of the battle round.
6. Terrifying: Those in the shadow of this horrible edifice are eager to flee at the first opportunity.
If any model from your warband flee as a result of a battleshock test, you must first choose from friendly models within 3" of this terrain feature before choosing any other models from your warband to flee.


Obrazek

Zasady Malign Portents (dla hardcorów :P )
Zasady te opisują omeny, znaki i różne przepowiednie, które nasi bohaterowie mogą zinterpretować aby przybliżyć ich do zwycięstwa.
Na początku pierwszej battle rundy gracze mogą wybrać, albo wylosować omen, który sprowadził ich na tą właśnie bitwę:

Guiding Malign Portent
rzut K6:
1. The Falling Star
2. The Bloodied Skull
3. The Black Void
4. The Balemoon
5. The Writhing Serpent
6. The Red Mist

Na początku każdej rundy gracze generują swoje Prophecy Points (PP).
Rzucają K3 i dodają te modyfikatory:
+1 jeśli bitwa toczy się w Shyish, Realm of Death
+1 jeśli w bandzie jest HARBINGER (herosi, którzy mieli premierę na Malign Portents)
+1 jeśli Hero z Twojej bandy siedzi w Warscryer Citadel (ta wielka wieża - teren)
+1 za każdego PRIEST i WIZARD w warbandzie.

PP możemy zużywać na interpretację omenów należących do jednej z sześciu przepowiedni wybranej na początku gry. Niewydane PP na koniec battle rundy przepadają. Interpretować znaki może każdy HERO. Konkretny znak można interpretować tylko raz w turze, ale jeśli nas stać to możemy zinterpretować więcej znaków.

Szczegółowo opisane omeny znajdziecie TUTAJ
Ostatnio zmieniony 13 lip 2018, 23:19 przez Krystus, łącznie zmieniany 19 razy.

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents

Post autor: Krystus » 06 lip 2018, 0:34

Oficjalne rozpoczęcie sobota 07.07
Tydzień trwa od soboty do piątku.

Glory Points:
Dany - 13
Frodek - 6
Grzechu - 3
Krystus - 19
MaciekJanek - 2
Patrael - 10
Rambo - 13
Wiakson - 9
Ostatnio zmieniony 07 sie 2018, 20:48 przez Krystus, łącznie zmieniany 11 razy.

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 11 lip 2018, 21:21

Bitwy z dnia 11.07:

1.
Krystus vs Patrael
Draw
Zdobyli po 1 Glory Point
2.
Krystus vs Patrael
Patrael Major Victory, zdobywa 2 Glory Points (osiągnięty limit GP z Krystusem)
Krystus Lose, zdobywa 1 Glory Point
3.
Krystus vs Patrael
Krystus Major Victory, zdobywa 1 Glory Point (osiągnięty limit GP z Patraelem)
Patrael Lose, zdobywa 0 Glory Points (osiągnięty limit GP z Krystusem)
Ostatnio zmieniony 13 lip 2018, 23:22 przez Krystus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 12 lip 2018, 16:31

Bitwy z dnia 12.07:

1.
Frodek vs Krystus
Frodek Major Victory, zdobywa 2 Glory Points
Krystus Lose, zdobywa 1 Glory Point

2.
Frodek vs Krystus
Krystus Major Victory, zdobywa 2 Glory Points (osiągnięty limit GP z Frodkiem)
Frodek Lose, zdobywa 1 Glory Point (osiągnięty limit GP z Krystusem)

3.
Frodek vs Rambo
Frodek Major Victory, zdobywa 3 Glory Points (osiągnięty limit GP z Rambem)
Rambo Lose, zdobywa 1 Glory Point

4.
Krystus vs Rambo
Krystus Major Victory, zdobywa 3 Glory Points (osiągnięty limit GP z Rambem)
Rambo Lose, zdobywa 1 Glory Point

5.
Krystus vs Rambo
Rambo Major Victory, zdobywa 2 Glory Points (osiągnięty limit GP z Krystusem)
Krystus Lose, zdobywa 0 Glory Points (osiągnięty limit GP z Rambem)

Całkiem nieźle nam idzie. 5 gier w niecałe 3 godziny :)
Jeśli tempo się utrzyma to chyba trzeba będzie zwiększyć ilość wymaganych GP do zwycięstwa :P
Ostatnio zmieniony 13 lip 2018, 23:25 przez Krystus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 13 lip 2018, 23:05

Bitwy z dnia 13.07:

1.
Grzechu vs Wiakson
Wiakson Major Victory, zdobywa 2 Glory Points
Grzechu Lose, zdobywa 1 Glory Point

2.
Grzechu vs Wiakson
Wiakson Major Victory, zdobywa 1 Glory Point (osiągnięty limit GP z Grzechem)
Grzechu Lose, zdobywa 1 Glory Point

3.
Grzechu vs Maciek (potrzebna mi ksywa ;) )
Draw
Maciek zdobywa 1 Glory Point
Grzechu zdobywa 1 Glory Point

4.
Dany vs Rambo
Dany Major Victory, zdobywa 3 Glory Points (osiągnięty limit GP z Rambem)
Rambo Łoże, zdobywa 1 Glory Point

5.
Dany vs Rambo
Dany Major Victory, zdobywa 0 Glory Points (osiągnięty limit GP z Rambem)
Rambo Lose, zdobywa 1 GP

6.
Dany vs Rambo
Dany Major Victory, zdobywa 0 Glory Points (osiągnięty limit GP z Rambem)
Rambo Lose, zdobywa 1 Glory Point (osiągnięty limit GP z Danym)

7.
Dany vs Krystus
Dany Major Victory, zdobywa 3 Glory Points (osiągnięty limit GP z Krystusem)
Krystus Lose, zdobywa 1 Glory Point

8.
Dany vs Krystus
Dany Minor Victory, zdobywa 0 Glory Points (osiągnięty limit GP z Krystusem)
Krystus Lose, zdobywa 1 Glory Point

9.
Dany vs Krystus
Dany Major Victory, zdobywa 0 Glory Points (osiągnięty limit GP z Krystusem)
Krystus Lose, zdobywa 1 Glory Point (osiągnięty limit GP z Danym)
Ostatnio zmieniony 14 lip 2018, 10:13 przez Krystus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 13 lip 2018, 23:17

Widząc jak szybko można zdobyć Glory Points myślałem jak by je tu ograniczyć. Dany zasugerował ciekawą zmianę.
Podczas jednego tygodnia walcząc z tym samym przeciwnikiem nie można zdobyć więcej niż 3 Glory Points.
Zedytuję zasady oraz Wasze wyniki w poprzednich postach.

kończymy tydzień I

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 18 lip 2018, 16:40

17.07.2018:

MaciekJanek vs Wiakson
Wiakson Major Victory, zdobywa 2 Glory Point
MaciekJanek Lose, zdobywa 1 Glory Point

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 20 lip 2018, 13:44

19.07.2018:

1.
Krystus vs Patrael
Patrael Major Victory, zdobywa 3 Glory Pointa
Krystus Lose, zdobywa 1 Glory Point
Bonusowy 1 renown za scenariusz

2.
Krystus vs Wiakson
Wiakson Major Victory, zdobywa 3 Glory Pointa
Krystus Lose, zdobywa 1 Glory Point

3.
Patrael vs Wiakson
Draw
Oboje zdobywają po 1 Glory Point

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 22 lip 2018, 21:44

Bitwy z 20.07:

1.
Dany vs Rambo
Rambo Major Victory, zdobywa 2 Glory Points
Dany Lose, zdobywa 1 Glory Point

2.
Dany vs Rambo
Dany Major Victory, zdobywa 2 Glory Points
Rambo Lose, zdobywa 1 Glory Point

3.
Dany vs Krystus vs Rambo
Dany Minor Victory, zdobywa 1 Glory Point (GP za grę z Krystusem)
Rambo minor Victory, zdobywa 2 Glory Points (GP za grę z Krystusem)
Krystus Lose, zdobywa 1 Glory Point

4.
Dany vs Krystus
Krystus Major Victory, zdobywa 1 Glory Point
Dany Lose, zdobywa 1 Glory Point

5.
Dany vs Krystus
Draw, oboje zdobywają po 1 Glory Point

6.
Dany vs Krystus
Dany Major Victory, zdobywa 0 Glory Points (osiągnięty limit GP z Krystusem)
Krystus Lose, zdobywa 0 Glory Points (osiągnięty limit GP z Danym)

koniec tygodnia II

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 261
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: AoS Skirmish - Malign Portents - zasady podstawowe, wyniki, dyskusja

Post autor: Krystus » 30 lip 2018, 13:11

27.07
Koniec tygodnia III
przypominam, że tydzień trwa od soboty do piątku i jeśli nie udało Wam się w ogóle zagrać do doliczacie sobie 6 punktów renown.

ODPOWIEDZ