Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Warhammer Fantasy!

Czy wyrażasz chęć udziału w takiej kampanii?

Tak
2
40%
Jedynie i tylko i wyłącznie wtedy jakby dorzucić parę zmian
0
Brak głosów
Tak ale jeżeli bitwy nie musiałyby się toczyć na gralni
0
Brak głosów
Nie, bo nie mam modeli
1
20%
Nie
2
40%
 
Liczba głosów: 5

Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: Iliach »

Witajcie. Napisałem całą kampanię do AoS. Jest to tylko wstępny projekt i dojdzie jeszcze wiele ciekawych rzeczy, jednak zdałem sobie sprawę, że pisanie tej kampanii wymaga bardzo dużo pracy i nie chciałbym po prostu posiedzieć tak jeszcze z tydzień, by potem okazało się, że nie ma graczy. Dlatego chciałbym aby ludzie w sposób prosty, zwięzły i na temat wyrazili swoją opinię odnośnie tego, czy chcieliby zagrać w takiej kampanii.

Nie gramy o złote kalesony. Kampania służy tylko do zabawy, rodem z sesji RPG oraz ma na celu dać graczom motywację do zbierania AoSa oraz uczestniczeniu w życiu gralni.

Jest to zabawa dla osób już siedzących w AoS. Dla osób całkowicie "nowych nowych" mam dwa inne projekty w zanadrzu. Oczywiście każdy może wyrazić chęć uczestnictwa oraz nie odmówię nikomu początkującemu na udział w kampanii.

Path to Glory - A realm Conquer


Aby wziąć udział w kampanii, wszyscy gracze muszą posiadać conajmniej jeden model HERO, który zostaje głównym dowódcą, oraz stworzyć swój Warband do którego wraz z upływem czasu będzie dołączać coraz większa liczba zwolenników.

Gracze walczą między sobą za pośrednictwem Warband'u który stworzyli. Rezultaty bitwy będą świadczyły o tym, czy dany Warband otrzymał punkty renomy. Im bardziej renomowana banda, tym więcej zwolenników będzie przyciągać pod swym sztandarem, a wojownicy w bandzie będą stawać się coraz silniejsi.

Kiedy wasz czempion zdobędzie wystarczającą ilość chwały, bóg waszej frakcji podda waszego bohatera ostatecznemu testowi. Jeżeli mu się powiedzie, bohatera spotka wieczna chwała, a frakcja stanie się zwycięzcą kampanii.

Tworzenie Bandy


Obrazek

Przy tworzeniu Bandy , nie twórz rozpiski tak jak do normalnej bitwy. W tym przypadku wybierz głównego Bohatera swojej watahy , który będzie stawał do boju o chwałę swego boga. Z czasem po wygranych bitwach, twoi zwykli wojownicy staną się zaprawionymi w boju weteranami posiadającymi wachlarz różnych dodatkowych umiejętności bądź bonusów.

Aby stworzyć swoją bandę, podejmij następujące kroki :
1. wybierz przynależność - czyli wybieramy frakcję, przykładowo Chaos, Stormcast, fyreslayers, etc. Pamiętajcie, że jeżeli tworzycie bandę wojowników chaosu, musicie również wybrać jednego z bogów chaosu na swojego patrona - Tzeentcha, Khorna , Nurgla bądź slaanesha.
2. Stwórz bohatera - Wybierz dowódcę frakcji spośród swoich modeli posiadających przypis Hero. Pamiętaj jednak o następującej zasadzie :
Bohater z przypisem "behemoth" generuje tylko 5 unitów zwolenników.
Bohater na wierzchowcu generuje 6 unitów zwolenników
Bohater pieszy generuje 7 unitów zwolenników.
Możesz na starcie wymienić unity na punkty chwały w przeliczniku 1 unit = 1 punkt chwały. Tą drogą można poświęcić dowolną ilość początkowych zwolenników.

3. Generowanie zwolenników
Możesz wylosować zwolenników za pomocą D6 aby nadać grze nieco pikanterri, bądź samemu stworzyć dowolną kombinację sił zwolenników, która nie przekroczy limitu unitów zwolenników.
Tabela D6 :
1 - 1 unit piechoty z przypisem Battleline
2 - 1 unit piechoty strzeleckiej z przypisem Battleline ( jeżeli nie mamy strzelców w armii to generujemy po prostu unit piechoty
3-4 - 1 unit zaawansowanych wojsk ( czyli taki unit który bazowo posiada stan liczbowy 3-5 modeli, przykładowo Bloodcrushers, Yeti, Vargheists etc. ) Jeżeli nie mamy zaawansowanego wojska , wybieramy zamiast tego 2 unity piechoty / piechoty strzeleckiej.
5-6 - 1 unit elitarnych wojsk ( gdzie stan liczbowy unitu wynosi 1) albo dwa 5 modelowe unity.

Prawa ręka

Po stworzeniu bohatera oraz wygenerowania zwolenników, stwórz jeszcze prawą rękę swojego wodza. W przypadku śmierci wodza, dowódcą frakcji staje się prawa ręka. W przypadku śmierci i wodza i prawej ręki, wybieracie jeden model ze swojej warbandy który staje się nowym wodzem, który dostaje bonus +5 woundów +2 ataki + 1 do save oraz +1 na trafienie ( save nigdy nie może być lepszy niż 3+ ) W każdej bitwie musi brać udział wódz, bądź prawa ręka wodza. W pojedynczym starciu można wystawić zarówno wodza jak i prawą rękę.

Ranny!

Po przegranej bitwie kiedy prawa ręka wodza bądź sam wódz zszedł z blatu jako poległy, rzucamy tabelkę przypadłości, które mogły go spotkać . Test wykonujemy odrazu po bitwie, przy naszym oponencie. Jeżeli straciliśmy model wodza w wygranej bitwie, nic się nie dzieje - po prostu traktujemy to tak, że wódz został ogłuszony i jego kamraci zdołali go wyratować.
Tabelka ran , rzucamy 2K6, wynik :

2 - ( snake eyes ) - Paskudna śmierć! - Bohater zostaje uśmiercony. Jeżeli był to model wodza, dowództwo przejmuje prawa ręka, a wśród jednostek zwolenników wybierany jest pojedynczy model na prawą rękę.

3 - Poważna kontuzja - Bohater był już jedną nogą na tamtym świecie, jednak cudem udało mu się wykaraskać. Niestety obrażenia odniesione w walce w sposób trwały odbiły się na jego sprawności. Bohater otrzymuje modyfikator ujemny -2 do trafień ( jednak trafienia nie mogą być gorsze niż na 6+) W przypadku kiedy bohater odnosi ponowną kontuzję, dostaje dodatkowy modyfikator ujemny -2 do bazowej liczby woundów ( jednak zawsze niezależnie od modyfikatora będzie posiadał najmniej 1 wounda ) Trzecia poważna kontuzja kończy się śmiercią bohatera, jednak w przypadku takiej śmierci otrzymujemy 1 punkt chwały .

4-7 - Paranoja! - W wyniku ostatnich niepowodzeń bohatera ogarnęła paranoja i ciągle słyszy szepty swoich zwolenników, jako iż on nie nadaje się na przywódcę . Nieustannie obawia się spisku i zdrady. Z tego powodu model bohatera wykonuje test bravery , jeżeli w promieniu 4 cali znajdują się jego jacyś zwolennicy. Po nieudanym teście bravery, wódz szarżuje na najbliższy oddział swoich zwolenników, uważając ich za zdrajców. Kiedy wódz rozłupie czaszkę przynajmniej jednego "zdradliwego" stronnika, paranoja ustępuje do końca bitwy. Jednak w każdej kolejnej bitwie dalej będzie zdawać test na paranoję.

8-11 - Szaleńcze pragnienie zemsty - Na całe szczęście podczas bitwy ucierpiało jedynie ego naszego wodza. Przysiągł swym przodkom i bóstwom, że dokona na swym oponencie straszliwej zemsty. Bohater otrzymuje przerzuty trafień i zranień na dowódcy frakcji, która go pokonała w bitwie. Jeżeli przysięga zemsty nie zostanie spełniona w przeciągu 5 dni , frakcja traci 3 punkty chwały. Wódz nie musi osobiście położyć swego nemezis na łopatki. Tak samo do spełnienia przysięgi wystarczy jedna wygrana na frakcji która nas upokorzyła, nawet jak nasz nemezis nie uczestniczy w bitwie, tylko jego prawa ręka.

12 - JESTEM LEGENDĄ!
Bohaterowi nic się nie stało. Jednak jego desperacki duch walki , brak strachu przed śmiercią i szaleńcze oddanie sprawia , że Bohater staje się żywą legendą która uczestniczyła w krwawej bitwie i wyszłą z niej bez szwanku. Gracz dostaje k3 punktów chwały, a dodatkowo bohater daje wszystkim modelom przeciwnika w promieniu 6 cali modyfikator ujemny -2 do bravery.

Warunki wygranej

Wygrana przez chwałę - uzyskanie przez gracza 15 punktów chwały ( każda wygrana bitwa to 1 GP / Glory point / punkt chwały)
Wygrana przez podbój - gracz kontroluje 30 hexów na mapie
Wygrana przez wyniszczenie - gracz zniszczył wszystkie Realmgate's pozostałych frakcji ( każda z bram znajduje się w pozycji startowej danej frakcji )

Tury i poruszanie się po mapie

Obrazek

Gracze poruszają się po mapie po hexagonalnych polach. Każdy z graczy rusza się o jedno pole podczas fazy świtu i podczas fazy zmierzchu, z których składa się jedna tura .

Obrazek


Wkraczając na dane pole, zajmujemy je. W przypadku wejścia na już zajęte pole, toczymy bitwę z graczem który te pole kontroluje.
Możemy poruszać się o 1 pole z dowolnego miejsca które kontrolujemy. Przykładowo :

Obrazek

Oddział Sylvaneth'u kontroluje 4 hexy. Błękitne "kule" pokazują pola, gdzie dany gracz może wykonać ruch w swojej turze.


Umiejętności specjalne


Każdy przydódca frakcji na start wybiera jedną umiejętność specjalną. W późniejszym etapie kampanii gracz może dokupić kolejne umiejętności za 2 punkty chwały . Lista umiejętności :

Wojownik ze stepów - Jednostki dowódcy posiadającego tą umiejętność nie dostają kary -2" do szarży na terenach z przypisami - Step / pustynia / pustkowie

Wojownik z gór - Jednostki dowódcy posiadającego tą umiejętność nie dostają kary -2" do szarży na terenach z przypisami góry / nierówny teren / gruzowiska i rumowiska.

Wojownik z lasów - Jednostki dowódcy posiadającego tą umiejętność posiadają bonusowo +1 do save za cover od lasów, dżungli i roślinności.

Sharpshooter - Model dostaje +1 do trafień atakami strzeleckimi. Dodatkowo jeżeli model nie poruszał się w tej turze, dostaje +2 do trafień

Mistrz - Twój bohater wybiera jeden model na swego ucznia który dostaje na start +2 woundy . Po każdej wygranej bitwie, uczeń będzie rósł w siłę i zwiększał wybraną przez gracza statystykę o +1. Statystyki te jednak nie mogą być lepsze niż mistrza. Przykładowo jeżeli mistrz trafia przeciwnika na 3+ , uczeń maksymalnie może ulepszyć swoje trafienia na 3+.

Regeneracja weterana - Raz na bitwę bohater może uleczyć swoje obrażenia o k3 woundów.

Fechmistrz - Bohater otrzymuje dodatkowy bonus +1 do liczby ataków

Dowódca piechoty - Jeżeli bohater znajduje się w promieniu 4" ( na początku tury )od jednostek piechoty, te dostają +1 atak podczas wykonania szarży.

Dowódca kawalerii - Jeżeli bohater znajduje się w promieniu 4" ( na początku tury, nie na jej końcu ) kawaleria może przerzucić 1 kość na wyniku szarży

Dowódca strzelców
- Jeżeli bohater znajduje się w promieniu 4" od jednostek strzeleckich, zwiększa ich zasięg strzału o 3" , dodatkowo sam bohater może przerzucić 1 kość na trafienie

Mistrz magii - Bohater może przerzucić 1 kość podczas czarowania.

Charyzmatyczny dowódca - Bohater zwiększa bravery o +2 wszystkim sojusznikom w promieniu 8"

Ucieleśnienie koszmaru - Jednostka wywołuje strach w sercach wrogów. Każda jednostka szarżująca bohatera który jest ucieleśnieniem strachu musi najpierw skutecznie zdać test Bravery. Dodatkowo bohater generuje modyfikator ujemny -1 do bravery, jednostkom które zdają test battleshock po walce z tym bohaterem.


Ekwipunek


Obrazek

Bohaterowie mogą nabyć podczas swej podróży następujący magiczny rynsztunek :
GP = Glory points

Tarcza 1 GP - Jeżeli bohater nie zdał testu save, pozwala na wykonanie jeszcze jednego testu, który ratuje bohatera przed obrażeniami. Test jest zdany na 6+

Chorągiew bandy 2GP - Daje bonus +2 do bravery wszystkim jednostkom znajdującym się w promieniu 12 " od bohatera. Nie sumuje się z umiejętnością "charyzmatyczny dowódca". Jeżeli postać jest już charyzmatycznym dowódcą, chorągiew pozwala na reroll 1 kości na bravery.

Pancerz przodków 2GP - Skarb twojej bandy przekazywany z wodza na wodza. Zwiększa ochronę pancerza +1 . Pancerz jednak nie może być lepszy niż 3+

Złowieszczy brzeszczot 1GP - Bohater ostrzy swą broń i dostaje bonus +1 do rendingu. Brzeszczot nie może jednak sprawić, że broń będzie posiadała lepszy rending niż -2

Makabryczne trofea 2 GP - Bohater posiada makabryczne trofea wykonane ze swych ofiar. Jednostki przeciwnika w promieniu 8" dostają modyfikator ujemny -1 do bravery.

Wierzchowiec ( koń , gryf , dzik ) 3GP - Bohater nabywa wierzchowca ( wierzchowiec nie może być jednak behemothem ) Wierzchowca najlepiej byłoby uwzględnić na modelu, albo modelem mounta, albo w jakikolwiek sposób .

Bestia 5 GP - Bohater dokupuje mounta w postaci behemota ( Maw krusha , Magmadroth etc. ) Niestety w tym przypadku wymagany jest model .

Runiczna broń 3 GP - Bohater otrzymuje dodatkową broń którą może wykonać atak w CC. Broń ma następujące statystyki :
3 to hit / 3+ to wound / damage d3

Złowieszcze runiszcza 8GP - Bohater odnajduje potężny zwój który pozwala mu na zaklęcie broni. Broń pokrywają złowieszcze runy a bohater wybiera następujący efekt :
- Statystyka damage broni jest zamieniona na D3 damage
- Life Siphoon - Każdy zadany wound który "wszedł" generuje d3 regeneracji życia
- Ancient powers - Pozwala graczowi na automatyczne zdanie testu na 1 czar podczas tury.

Szczęśliwy amulet 1gp ( jednorazowy użytek ) - Przypadkowo znaleziona błyskotka, która sprawia wrażenie , że przynosi Ci szczęście. Możesz jej użyć aby zignorować do 3 woundów które trafiły bohatera, albo przerzucić 3 kości na trafienia. Można posiadać tylko 1 amulet bądź pierścień podczas bitwy. Po użyciu amuletu, amulet niszczeje i gracz go traci ( czyli nie mamy tego amuletu w następnej bitwie )

Ochronny pierścień 1GP ( jednorazowy użytek ) Magiczny pierścień który ochrania właściciela przed wiatrami magii. Możesz go użyć aby zignorować negatywne skutki czarów ( sigmarowe perile ) oraz ochrania przed 1 czarem ofensywnym przeciwnika. Można mieć tylko 1 pierścień bądź amulet podczas bitwy. Po użyciu pierścień pęka i gracz go traci ( tak samo jak w przypadku amuletów )



Werbowanie zwolenników

Gracze mogą zakupić dla swojej warbandy dodatkowy unit według cennika :

2 GP - 1 unit jednostki battleline
4 GP - 1 unit jednostki zaawansowanej ( jednostka licząca 3-5 modeli )
6 GP - 1 unit jednostki elitarnej ( jednostka licząca 1 model )

HEXAGONALNE POLA


Jak już było mówione, poruszamy się po hexagonalnych polach. Każde pole na które wkroczy nasze wojsko, jest podbite dla naszej frakcji. Jeżeli pole należało do gracza innej frakcji , gracze toczą ze sobą walkę o terytorium .

W fazie wykonywania ruchów gracz może wykonywać następujące akcje :
Zasadzka - Gracz może zadeklarować, że w swojej fazie ruchu, chce zorganizować zasadzkę na danym polu. Jeżeli ktoś wszedł na pole z zasadzką, toczy bitwę , gdzie osoba która stworzyła zasadzkę, może wystawić się w promieniu 9 cali od przeciwnika. Jeżeli żaden z graczy z innych frakcji nie wkroczył w te nikczemne sidła, gracz który przeprowadzał zasadzkę na danym polu, nie zajmuje tego pola i czeka 1 turę.

Budowa Gracze mogą poświęcić swoją turę na budowaniu. Podczas budowy, gracz nie wykonuje ruchów, pauzuje 1 turę. Można wznieść następujące budowle :
- Kompleks świątynny - wybieramy 3 hexagonalne pola, które kontrolujemy . Pola muszą znajdować się koło siebie. Po ukończeniu budowli, kompleks świątynny generuje nam 1 GP co turę ( czyli po fazie świtu i zmierzchu )
- Fortyfikacje - Gracze którzy ufortyfikowali dane pozycje, zaczynają bitwę na danym polu jako pierwsi. Dodatkowo nie działa na tym polu zasada "ambush" ani nie działa tu żadna zasada, pozwalająca się pojawić przed przeciwnikiem. Zaczynamy na swoich strefach rozstawienia. Osoba która wzniosła fortyfikacje, otrzymuje również dodatkowy bonus +1 do cover save od area terrain.

Zwiad - Gracz poświęca ruch aby wykonać zwiad. Wkracza na pole tak jak w przypadku podboju, jednak nie zajmuje tego pola. Zwiad informuje nas o tym, czy ktoś stworzył zasadzkę na danym polu, oraz w przyszłości kiedy będziemy walczyć na danym terenie, niwelujemy wszelkie negatywne statusy pola bitwy .

Podbój - Gracz wyznacza pole, które chce podbić. Jeżeli pole nie jest strzeżone, dana frakcja zajmuje je automatycznie.


Statusy pola bitwy

Każde z pól posiada charakterystyczne cechy, które nazywamy "statusami pola bitwy" . Cechy są zależne od terenu. Oto przykłady :

Stepy , rumowiska , kamienne podłoże - Gracze na danym polu dostają modyfikator ujemny -2 do testu szarży dla modeli piechoty.

Grząsko - Oddziały na grząskim terenie nie mogą biec

To tylko skromne przykłady. Statusów będzie multum .



To jest taki mój projekcik, koncepcja zabawy w kampanię. Co o tym sądzicie?
Obrazek
JustCallMeMefju
Posty: 4
Rejestracja: 25 lip 2016, 16:37
bitewniaki: wszystko :)

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: JustCallMeMefju »

Jak dla mnie świetne, bardzo chętnie będę grał. Jedyną przeszkodą dla tego typu kampanii jest brak czasu graczy ( wiem z doświadczenia )
Awatar użytkownika
kamel
Posty: 151
Rejestracja: 24 wrz 2015, 9:38
bitewniaki:

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: kamel »

Brak czasu to zawsze problem przy kampaniach, ale da radę to obejść. Jak graliśmy kampanię w 9th age, to na rozegranie tury był tydzień. Jeśli gracz nie zadeklarował akcji, to stał w miejscu. Przy dobrych wiatrach większość bitew można rozegrać w CD, albo umówić się u kogoś.

Mam pytania:
1. Czy w ramach zdobytych GP można powiększyć istniejący unit o bazową liczbę modeli, np. z 5 kawy zrobić 10 kawy?
2. Czy można od razu poświęcić 2 GP na wystawienie 2x większego unitu piechoty?
3. Rozumiem, że unit 1-modelowy to po prostu jakiś behemot?
Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 288
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
bitewniaki: .

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: Krystus »

Fajne, fajne, ale nowych graczy może zniechęcić duża ilość modeli wymagana do wejścia do gry. Np. przy herosie pieszym trzeba mieć 7 oddziałów - bardzo dużo jak na nową osobę, dopiero co zaczynającą przygodę z tą grą, a weź to jeszcze pomaluj :P Rozumiem wymianę unitów na starcie za punkty chwały, ale jedno to zamienić 1, 2 oddziały na punkty, a drugie to 5 czy 6 bo gracz dopiero kupił jednego herosa i pudełko piechoty.

Ja z doświadczenia kampanii 40k wiem, że na granie na mapie nie będę miał czasu. Ktoś atakuje moje tereny, a ja nie mam czasu na grę i spowalniam całą kampanię.
AVE DOMINUS NOX
Obrazek
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: Iliach »

No to po kolei :)

Co do braku czasu, to wychodzę z założenia, że każdy, ale to każdy gracz bitewniakowy który bawi się w to hobby powinien mieć pewien czas przeznaczony na swoje rzeczy związane z tymi zainteresowaniami. Może to być nawet 1 dzień w tygodniu. Tu liczy się podejście, czy dany system jest serio naszym hobby, czy po prostu mamy figurki bo mamy, wracamy do domu i spędzamy miesiąc na kanapie przed telewizorem :P Trzeba czerpać radochę z tego co się robi bo nawet pokaz fajerwerków, gala malarska i turniej otwierany tańcem na rurach skąpo ubranych "elfich cosplayerek" nie rozrusza systemu ani sytuacji, skoro ktoś ma figurki do grania w system ale po prostu jakoś to nie jest dla niego jakaś szczególna rzecz.

Tak samo pragnę też zwrócić uwagę, że kampania posiada mechanikę, dzięki której dostajemy szansę wygranie kampanii nie wychodząc z domu ani nie posiadając żadnych modeli :P ( wygrana ekonomiczna przez podbój 30 hexów )

co do pytań to tak :
1. Czy w ramach zdobytych GP można powiększyć istniejący unit o bazową liczbę modeli, np. z 5 kawy zrobić 10 kawy?
Otóż nie, bo to swoją drogą będzie w przyszłości trochę zbyt gięte, już tłumaczę dlaczego - Modele będą zdobywały coś w rodzaju doświadczenia za wygrane walki. Jeszcze nie rozpisałem dokładnie mechaniki awansowania modeli, bo problem polega na tym iż w podręczniku mamy tylko przedstawioną mechanikę dla kilku frakcji - stormcast, fyreslayers , ironjaws, skawen, sylvaneth, death. Zamiast wymyślać oryginalną mechanikę dla każdej pozostałej frakcji typu Seraphon, free peoples, greenskins, duradin i tak dalej i tak dalej, łatwiej będzie wymyślić jakąś ogólną mechanikę dla wszystkich frakcji. Przyjmijmy taką sytuację, że grasz powiedzmy wood elfami i po kilku bitwach twoi łucznicy stają się weteranami i strzelają 2 razy. W takim wypadku jeden unit wygeneruje 20 strzałów, co jeszcze nie będzie aż tak bolące. Jednak jakbyś zwiększył ich stan liczbowy, to miałbyś już na start 20 weteranów i 40 strzałów z jednej jednostki, co już byłoby lekką przeginką jeśli wiesz co mam na myśli :)
2. Czy można od razu poświęcić 2 GP na wystawienie 2x większego unitu piechoty?
Nie masz żadnych Glory points na starcie. Jednak możesz zrobić tak, że jak korzystasz z wariantu gdzie wystawiasz wodza + 7 unitów zwolenników, to możesz po prostu wystawić na start wodza i powiedzmy 6 unitów, ale ten jeden unit będzie składał się np. z 2 battle linów. Przykładowo zamiast wystawić :
Rune lord
Dwarf lord ( prawa ręka )
10 warriors
10 warriors
10 warriors
10 quarrerels
10 quarrerels
5 iron drakes
organ gun

możesz wystawić
Rune lord
Dwarf lord
30 warriors
20 quarrerels
5 iron drakes
Organ gun

Tak samo przy werbunku nowych jednostek możesz wydać dodatkowe Gp na uzupełnienie oddziałów. Przykładowo 1 GP to 5 dodatkowych modeli przy rekrutacji battle line. 2 Gp to 1 ddatkowy model jednostek elitarnych

Pamiętajmy, że niektóre rozstawienia są bardziej korzystne, niektóre mniej. Często bywa tak, że unit który liczy 20+ jednostek dostaje fajny bonus, tak samo unit za każde 10 modeli ma +1 do bravery na testach. Jednak niektóre scenariusze mogą polegać na mobilności gdzie lepiej jest mieć rozproszone oddziały i zająć więcej punktów na polu bitwy niż iść zwartymi klocami :P
3. Rozumiem, że unit 1-modelowy to po prostu jakiś behemot?[/quote ]

Behemoth, bestia, demon, siege weapon, nie imienny character.


Co do reszty :
Fajne, fajne, ale nowych graczy może zniechęcić duża ilość modeli wymagana do wejścia do gry. Np. przy herosie pieszym trzeba mieć 7 oddziałów - bardzo dużo jak na nową osobę, dopiero co zaczynającą przygodę z tą grą, a weź to jeszcze pomaluj :P Rozumiem wymianę unitów na starcie za punkty chwały, ale jedno to zamienić 1, 2 oddziały na punkty, a drugie to 5 czy 6 bo gracz dopiero kupił jednego herosa i pudełko piechoty.


Nie no Krystus.... SERIOOO? :D Widać jak czytałeś opis kampani :P Chłopie, z tego co piszesz to albo czytałeś piąte przez dziesiąte albo nie doszedłeś nawet do trzeciego akapitu który mówi :

"Jest to zabawa dla osób już siedzących w AoS. Dla osób całkowicie "nowych nowych" mam dwa inne projekty w zanadrzu. Oczywiście każdy może wyrazić chęć uczestnictwa oraz nie odmówię nikomu początkującemu na udział w kampanii. "

To jest rozpisana mechanika ogólnej kampanii. Może być rozgrywana nawet Marzec - Kwiecień, po prostu chodzi o to że już jest napisane i po prostu jest na przyszłość. Tak samo można ten zarys podesłać ludziom na innych grupach AoS by mieli tak zwanego "gotowca" :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 288
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
bitewniaki: .

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: Krystus »

Łaa! masz mnie :D Rzuciłem tylko okiem na opis. Sorki. Tak to jest jak się czyta w robocie :P
Założyłem, że chcesz zachęcać nowych do grania tą kampanią.
AVE DOMINUS NOX
Obrazek
Awatar użytkownika
Mateusz Wasilewski
Posty: 118
Rejestracja: 22 paź 2015, 18:55
bitewniaki: AOS,40K

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: Mateusz Wasilewski »

Takie pytanie można bohaterów imiennych?
Awatar użytkownika
kamel
Posty: 151
Rejestracja: 24 wrz 2015, 9:38
bitewniaki:

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: kamel »

Niektóre oddziały, np. szkielety zyskują dodatkowy atak, gdy jest ich więcej, np. 1-19 szkieletów ma po 1 ataku, 20-29 ma po 2 ataki, 30 i więcej ma po 3 ataki. Zombie lepiej się biją, gdy jest ich więcej, np. 1-10 trafia i wounduje na 6+, 11-20 na 5+, etc. U szczurów jest podobnie - klanraty lepiej trafiają, verminy mają dodatkowe ataki, dlatego warto zwiększyć bazowy oddział na starcie.
Warto o tym pomyśleć i np. dać do wyboru - zakup dodatkowych 10 szkieletów kosztem możliwego upgrejdu za 1GP.

To tylko propozycja, prowadzący kampanię deyduje :D
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: Iliach »

Wiem o co Ci chodzi bo każda frakcja ma jednostki, które dostają bonus za dodatkowych 10 modeli, jednak jak już mówiłem nikt na starcie nie ma glory points. Proponowałem możliwość wystawienia jednego większego unitu zamiast dwóch małych.

Myślę , że kwestie dokupienia oddziałów możnaby rozważyć, jednak na stan obecny przyjmuje zgłoszenia do conquestu. Wiem, że kamel wyraża chęć, ja też mogę grać. Aby kampania ruszyła trzeba jeszcze conajmniej jednej osoby
Obrazek
Awatar użytkownika
kamel
Posty: 151
Rejestracja: 24 wrz 2015, 9:38
bitewniaki:

Re: Projekt Kampanii Path to Glory - Conquer

Post autor: kamel »

Chłopaki i dziewczyny (są takie?) zgłaszać się. Kampanie są fajne.

Czy stosujemy do kampanii zasady z general's handbooka?
ODPOWIEDZ