[40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Pogadanki, plotki i takie tam...
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

[40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: danyboy »

Obrazek

Fundacja "Szalony Krasnolud" oraz sklep Crazy Dwarf zapraszają na lokalny turniej Warhammer 40.000: "Operacja: Galopująca Mangusta".

W ramach zapewnienia początkującym graczom maksimum przyjemności z turnieju, prosimy doświadczonych graczy o bezciśnieniowe podejście :)

Termin: 23 kwietnia 2016
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)

Wpisowe: 10 PLN (+5 PLN świnka)
Nagrody: za I miejsce
Catering: we własnym zakresie (na parterze jest sklep spożywczy)
Sędzia: Pan Podręcznik
Limit miejsc: 16
Organizator: Daniel Żukowski (dany@wh40k.olsztyn.pl), sklep Crazy Dwarf, Fundacja "Szalony Krasnolud"
Zapisy: na forum lub na facebooku.
Turniej zgłoszony do ligi.

Rozpoczęcie turnieju: 10.00.
Czasówka: po 55 minut na gracza, czas mierzony zegarem, gracz ma obowiązek pilnowania własnego zegara; przedłużanie gry (gra na czas) nie jest opłacalne: gracz, któremu skończy się czas przed ukończeniem gry ma obowiązek pozwolić na „dogranie” bitwy przez przeciwnika do ukończenia jego czasu: pomija wówczas własne fazy ruchu, walki psionicznej, strzelania i szarży (nie może się poruszać i szarżować, może natomiast rozpatrywać rzuty obronne, overwatch i walkę wręcz). Kończymy około 17.00 rozdaniem nagród i sprzątaniem pobojowiska.

Zasady ogólne:
Gramy na zasadach 7. edycji z uwzględnieniem aktualnych zasad. Klaryfikacje: FAQ > ETC > PKZ.
Gramy na stołach 60'' x 48'', tereny ustawia organizator.
Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy otrzymają karę -2 DP w turnieju. Kolejne oszustwo skutkuje „maską” i dyskwalifikacją.
Gracze zobowiązani są posiadać czytelną rozpiskę, kodeksy/zasady swojej armii, a oprócz tego także kostki, miarki oraz wzorniki.
Proksy: w granicach przyzwoitości (podstawki, kartoniki, kubeczki, klocki legopodobne itp. nie będą dopuszczone).

Klasyfikacje terenowe:
Las: typu olsztyńskiego: 5+ cover w i za lasem;
Budynki i ruiny: model zasłaniany przez ściany 4+ cover, w pozostałych przypadkach 5+;
Bunkry, wysokie skały, murki powyżej 1 cala – impass po obrysie;
Murki poniżej cala – trudny teren, cover 6+.

Kompozycja armii:
Bitwa I:
2xCAD*/**, każdy maksymalnie po 450pts, punktów nie można przenieść pomiędzy detachmentami;
Bitwa II:
Zwycięska bitwa I: Rozszerzenie: +160pts, tylko sloty ELITE*
Przegrana bitwa I: Rozszerzenie: +210pts, tylko sloty ELITE*
Bitwa III:
Zwycięska bitwa II: Rozszerzenie: +160pts, tylko sloty HEAVY*
Przegrana bitwa II: Rozszerzenie: +210pts, tylko sloty HEAVY*
* Detachmenty muszą należeć do tej samej frakcji.
**Kodeksy bez możliwości wystawienia CAD mogą korzystać z własnych FOC.

Zasady rozszerzeń:
- dodatkowe punkty można wykorzystać tylko na rozszerzenie istniejących CADów o nowe jednostki.
- rozszerzenia rozpisek odbywają się przed ogłoszeniem nowych paringów.
- rozszerzeń raz zakupionych nie można zmienić.
- jednostki zakupione z rozszerzeń mogą zasilić dowolny CAD w dowolnej kombinacji.
- niewykorzystane punkty rozszerzeń są tracone.

Zakazane: LoW, SH/GC, IA, FW, dataslate, Apokalipsa, Eskalacja, Unbound

Ograniczenia:
- Czar niewidzialność jest zabroniony, jak wylosujemy to przerzucamy (ignorując że to przerzut w przypadku np bohaterów mających taką umiejętność)
- Maksymalnie 2 Flyery/FMC na rozpiskę
- Maksymalny FNP to 4+
- Maksymalny reanimation protocol to 5+
- Maksymalnie jeden czar summoningu na turę
- Żaden save 2+ nie może być rerollowany w żaden sposób
- Zabroniona siła D

Zasady bitwy:
W każdej bitwie obowiązują zasady: Night Fight, Reserves, Tactical Objectives oraz cele: First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker
Tabled - MP liczone normalnie (dogranie tury przez gracza).

Kolejność działania przed bitwą:
1. Rzut na kolejność ustawiania znaczników
2. Rzut na wybór strony wystawiania
3. Rzut na Warlord Trait
4. Rzut na Psychic Powers
5. Rzut na Night Fight (4+)
6. Rzut na decyzję o kolejności wystawiania
7. Wystawienie jednostek
8. Rzut na decyzję o kolejności wystawiania Infiltratorów
9. Rzut na decyzję o kolejności przestawienia Scoutów
10. Rzut na przejęcie inicjatywy

Małe punkty (Victory Points):
Ilość VP za bitwę podlicza się po podsumowaniu 5 elementów:
a) Kill Pointy - co 1 KP różnicy - +1VP (do max 8)
b) Za wbite 3 HP/W na modelach SH/GC +1VP
c) Eternal War
d) Maelstrom of War
e) First Blood, Linebreaker, Slay the Warlord

Różnica Kill Pointów (do 8 VP)
Na koniec bitwy każdy z graczy podlicza ilość Kill Pointów którą zdobył w trakcie gry na armii przeciwnika (wliczając w to jednostki które powstały w trakcie gry np. poprzez przyzwanie/portalglyph itp.). Następnie należy obliczyć różnicę pomiędzy punktami zdobytymi przez obu graczy. Każdy punkt różnicy daje +1 Vp (maksymalnie +8 Vp)

Eternal War
Cele misji Eternal War są zgodne z rulebookiem, z modyfikacjami w opisie misji turnieju.

Mealstrom of War:
Zasady i działanie kart Tactical Objectives (TO) jest zgodne z rulebookiem, z poniższymi modyfikacjami.
Każdy gracz otrzyma zmodyfikowana listę kart rozpisanych poniżej. Kiedy cel karty jest wypełniony na koniec tury, należy zanotować zdobyte VP i odrzucić kartę. Każdy TO może być użyty tylko raz na grę. Jeżeli jakiś cel nie może być spełniony, dla przykładu ‘zniszczenie budynku’ a przeciwnik ich nie ma, należy ją zaraz po wylosowaniu odrzucić i dociągnąć nową. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji w której wylosujemy np. Zniszczenie flyera gdy flyery przeciwnika są jeszcze poza stołem. Proszę mieć na uwadze ze niektóre cele zostały zmienione, dla przykłady wszystkie referencje do d3vp zostały zmienione na 2vp.
W trakcie jednej tury można wykonać maksymalnie 3 cele z kart TO.

Obowiązują tylko i wyłącznie karty (i ich działanie) z tabeli poniżej:
D36 # Tactical Objective # Description
11 21 Secure Objective 1
12 22 Secure Objective 2
13 23 Secure Objective 3
14 24 Secure Objective 4
15 25 Secure Objective 5
16 26 Secure Objective 6
21 31 Secure Objective 1
22 32 Secure Objective 2
23 33 Secure Objective 3
24 34 Secure Objective 4
25 35 Secure Objective 5
26 36 Secure Objective 6
31 42 BEHIND ENEMY LINES — Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
32 44 ASCENDENCY — Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
33 45 SUPREMACY — Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury
34 51 OVERWHELMING FIREPOWER — Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
35 52 BLOOD AND GUTS — Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
46 53 NO PRISONERS — Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
41 54 HUNGRY FOR GLORY — Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
42 62 WITCH HUNTER — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
43 63 SCOUR THE SKIES — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Fyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
44 64 ASSASINATE — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
45 65 DEMOLITIONS — Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
46 66 BIG GAME HUNTER — Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika[/quote]

Znaczniki:
Zawsze wystawiamy 6 znaczników. Znaczniki mają wspólną numerację na potrzeby misji Eternal War oraz Maelstrom of War, zgodnie z kolejnością wystawiania.

Ostateczny wynik bitwy (DP) wyznaczamy z poniższej tabelki:
Różnica VP...................wynik bitwy
0 - 0 ............................... 10 - 10
1 - 3 ............................... 11 - 9
4 - 6 ............................... 12 - 8
7 - 9 ............................... 13 - 7
10 - 12 ........................... 14 - 6
13 - 15 ........................... 15 - 5
16 - 18 ........................... 16 - 4
19 - 21 ........................... 17 - 3
22 - 24 ........................... 18 - 2
25 - 27 ........................... 19 - 1
28+ ................................ 20 - 0

Ocena modelarska - DP dodawane na koniec turnieju:
Wysiwyg: 3 (100%), 2 (do 3 brakujących figurek), 1 (powyżej 50% armii)
Malowanie: 3 (100%), 2 (do 3 brakujących figurek), 1 (powyżej 50% armii)
Nowi gracze (do 3 turniejów) dostają automatycznie 4 punkty za modelarkę (chyba, że zasługują na więcej).

Misje:
Zagramy 3 misje wylosowane na początku turnieju, z tych wskazanych poniżej.

Scenariusz 1:
Eternal War: Big Guns Never Tire - 5 Znaczników (3 VP każdy)
Maelstrom of War: Tactical Escalation
Deployment: Hammer and Anvil
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników.
- kontrolowanie znaczników 1-5 na koniec gry warte jest po 3VP za każdy
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6
Karty dociąga się na początku swojej tury, tak aby na ręku znajdowało się taka liczba kart jaki jest numer tury.
Tura - Karty: 1-1; 2-2; 3-3; 4-4; 5-5; 6-6; 7-7

Scenariusz 2:
Eternal War: Crusade 4 Znaczniki (3 VP każdy)
Maelstrom of War: Cleanse and Control
Deployment: Vanguard Strike
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników.
- kontrolowanie znaczników 1-4 na koniec gry warte jest po 3VP za każdy;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku swojej tury gracz dobiera karty do liczby 3 kart na ręce.

Scenariusz 3:
Eternal War: The Emperor’s Will (4 VP każdy znacznik EMPEROR'S WILL)
Maelstrom of War: Contact Lost
Deployment: Dawn of War
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników. Znaczniki 1-2 rozstawione są przez graczy na swoich połowach stołu.
- kontrolowanie znaczników 1-2 na koniec gry warte jest po 4VP za każdy;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku swojej pierwszej tury gracz dobiera jedną kartę. Na początku swoich kolejnych turach gracze, którzy mają mniej niż 6 kart na ręce dobierają po tyle kart ile w danym momencie kontrolują znaczników (do maksymalnej liczby 6 na ręku).

Scenariusz 4:
Eternal War: The Relic (6 VP; Relikt jest oddzielnym znacznikiem od pozostałych)
Maelstrom of War: Spoils of War
Deployment: Dawn of War
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników, oraz znacznik Reliktu na środku stołu.
- kontrolowanie znacznika Reliktu na koniec gry warte jest 6VP;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku swojej tury gracz dobiera karty do liczby 3 kart na ręce.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: danyboy »

Lista obecności:
1. vonRyszardo
2. Grzechu
3. Shaysome
4. RedOctober
5. Młody
6. Wojtek
7. Mateusz W.
8. Kero (?)
9. Dany
Awatar użytkownika
rambo
Posty: 251
Rejestracja: 08 gru 2015, 17:00
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Horus Heresy, OnePageRules, Bolt Action, Kings of War, Warmachine & Hordes

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: rambo »

Będę ja :)
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: Grzechu12 »

Bede, dopisz moze o niestarowaniu.
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: danyboy »

Grzechu12 pisze:Bede, dopisz moze o niestarowaniu.
Właśnie prośba do doświadczonych graczy, spróbujcie pobawić się "na luzie", nie róbcie przegiętych combosów, zagrajcie jednostkami których normalnie nie wystawiacie i w ogóle peace and love :)
Shaysome
Posty: 7
Rejestracja: 21 lut 2016, 10:45
bitewniaki: Wh40k, AoS, WarmaHordes

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: Shaysome »

Będę :)
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: RedOctober »

Poproszę o wpisanie :)

i odrazu mam pytanie:

Czy Chaos Space Marines i Chaos Deamons to ta sama frakcja w rozumieniu turnieju?
Bo tak na szybko zgooglowałem i nie mam 100% więc chciałem się oficjalnie spytać :)

z góry dzięki!
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: danyboy »

Dopisałem.

Niestety Chaos Daemons i Chaos Space Marines to dwie różne frakcje.
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: RedOctober »

danyboy pisze:Dopisałem.

Niestety Chaos Daemons i Chaos Space Marines to dwie różne frakcje.

szkoda miałem nadzieję na dwa takie CADy :D

Ale do tego czasu może i demony domaluję na tyle... ale nawet jak nie to zawsze mam CSM :)
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
Awatar użytkownika
Mateusz Wasilewski
Posty: 118
Rejestracja: 22 paź 2015, 18:55
bitewniaki: AOS,40K

Re: [40k] 23.04.2016 - Turniej: "Operacja: Galopująca Mangusta"

Post autor: Mateusz Wasilewski »

Ja też bym dołączył ale mam problem.

Wystawić dwa deatachmenty żaden problem, ale nie mam wśród nich żadnej jednostki ze slotu Elite... Więc w drugiej, grze nie będę mógł nic dostawić, za te 150-200 punktów... Czy nie dałoby się tego zapisu jakoś zmienić?
ODPOWIEDZ