[40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Pogadanki, plotki i takie tam...
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

[40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Post autor: Grzechu12 »

ObrazekFundacja "Szalony Krasnolud" oraz sklep Crazy Dwarf zapraszają na epicki turniej w świecie Warhammera 40.000!
Termin: 10:00, 15.10.2016
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)
Wpisowe: 0 PLN (+5 PLN świnka)
Sędzia: Grzechu
Proksy: modele odpowiadające rozmiarem i podstawką z oryginalnym
Limit miejsc: 16

Ramówka:
10:00-12:30 I Bitwa
12:30-14:45 II Bitwa
14:45-17:00 III Bitwa

BUDOWA ARMII:
- Każdy gracz ma na budowę armii 1250 pkt
- max 2 detachmenty, max 1 każdego typu: 1 CAD, 1 Allied Detachment, 1 Formation Detachment, 1 detachment codeksowy, 1 detachment suplementowy, 1 detachment formacyjny (pomimo, że będzie zawierał 1+ formacji to liczy się go jako jeden, ale obowiązuje zakaz dublowania formacji) itd.
-Każdy gracz musi wystawić minimalnie 3 unity ze slotu TROOPS, każdy składający się z min.5 modeli i kategorią infantry
-zakaz dublowania jednostek HQ
- jednostki, które w kodeksie są oznaczone jako nie zajmujące slota HQ traktujemy do jakby były normalnym wyborem ze slotu, w którym są wymienione (np. priest jest traktowany jakby zajmował slot HQ - można go wziąć jako trzeci wybór HQ, ale 2 wziąc nie można)
-zakaz SH/GC
-1flyer/fmc
Homerules:
- niewidzialność: wszystkie jednostki targetujące dany unit robią to z BS i WS 1 a nie na snapshot-ach
- maksymalny przerzut save 2+ to 4+ (czyli jak mamy 2+ z rerollem to rzucamy 2+ a potem 4+)
- maksymalny reanimation protocol to 5+
- maksymalny FnP to 4+
- maksymalnie jeden czar summoniongu na turę
- siłę D traktujemy:
Siła D: s10 ap2, na '6' to wound Instant Death or Auto Penetrating Hit
Siła D-1: s4 ap2, na '6' to wound Instant Death or Auto Penetrating Hit
- przesuwanie terenów z Geomancji jest zabronione
- Primary detachment musi być jednocześnie bulk detachmentem (detachment o największej punktowej wartości w rozpisce )

Dopuszczone są:
- Wszystkie oficjalne i aktualne kodeksy dataslate i formacje opublikowane przez GW
- fortyfikacje: Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing Pad

Niedopuszczone są:
- Eskalacja
- Imperial Armour
- Armie unbound

ZASADY OGÓLNE:
- Gramy na stołach 60”x48”
- Obowiązują zasady 7 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW i zasad ETC2016 (link)(Kolejność ważności zasad: ETC – FAQ GW)
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszym (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
- Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co pięć minut – 5DP, gdy na zegarze pokaże się czas "-15:00" gracze, którzy nie oddali wyników, automatycznie otrzymują wynik 0:0
- Na 20 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej tury chyba, że obaj gracze się na to zgodzą.

PUNKTACJA:
Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy - co 1 KP różnicy - 1VP (do max 6)
b) Eternal War - zgodnie z zasadami misji
c) Maelstrom of War (wykonujemy max trzy karty na turę)
d) First Blood, Linebreaker, Slay the Warlord

Gramy na 24 karty maelstrom

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0

KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ:
1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut kto wybiera stronę.
3. Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
4. Rzut na Gifty, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę)
5. Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
6. Rzut na Night Fight.
7. Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
8. Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
9. Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
10. Rzut na przejęcie inicjatywy
11. Rzut na Scout Moves. Fair play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rozpoczęciem rozgrywki. Jeśli pytanie nie zostało zadane, a gra została rozpoczęta, musi ona zostać cofnięta tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
12 Początek właściwej rozgrywki

MISJE
Zagramy 3 misje spośród tych 5, wylosujemy przed turniejem

1.Eternal War: The Scouring (znacznik 1 – 1VP; znaczniki 2 i 3 – 2 VP; znaczniki 4 i 5 – 3 VP, znacznik 6 – 4 VP), +1 VP za każdy zniszczony unit ze slotu FA.
Maelstrom of War: Contact Lost (1karta na start, od 2 tury dociągamy tyle kart ile znaczników kontrolujemy, max 6 na reku)
Rozstawienie: Hammer And Anvil

2.
Eternal War: Emperors Will (własny znacznik 3 VP - znacznik przeciwnika 5VP)
Maelstrom of War: Spoils Of War (wykonujemy znaczniki przeciwnika również)
Rozstawienie: Ćwiartki

3.
Eternal War: Big Guns Never Tire (4 znaczniki po 3VP), +1 VP za każdy zniszczony unit ze slotu HS
Maelstrom of War: Cleanese And Control (dociagamy zawsze do trzech kart)
Rozstawienie: Dawn Of War

4.
Eternal War: 2xRelikt (po 5VP) oddzielne od innych znaczników położone 24" od krawędzi graczy i 15” od bocznych krawędzi
Maelstrom of War: Tactical Escalation (dociągamy karty do nr tury)
Rozstawienie: Vanguard Strike

5.
Eternal War: Crusade (5 Znaczników po 2VP)
Melstrom of War: Cloak And Shadows (do 3 kart - ukryte przed przeciwnikiem karty)
Rozstawienie: Dawn Of War
Lista
1.Grzechu
2.Dany
3.Patryk
4.Krzysiek
5.Maca
6.Rambo
7.Młody
Ostatnio zmieniony 10 paź 2016, 21:50 przez Grzechu12, łącznie zmieniany 4 razy.
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
rambo
Posty: 251
Rejestracja: 08 gru 2015, 17:00
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Horus Heresy, OnePageRules, Bolt Action, Kings of War, Warmachine & Hordes

Re: WH40K 15.10.2016, Ustawka Piechoty

Post autor: rambo »

Będę
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: WH40K 15.10.2016, Ustawka Piechoty

Post autor: danyboy »

Pytanie do organizatora ;)
Grzechu wywiedziałbyś się co autor miał na myśli bo znasz ekipę z 3city, która te zasady tworzyła.

Czy ten zapis, a konkretnie ten pogrubiony przeze mnie:
- max 2 detachmenty, max 1 każdego typu: 1 CAD, 1 Allied Detachment, 1 Formation Detachment, 1 detachment codeksowy, 1 detachment suplementowy, 1 detachment formacyjny (pomimo, że będzie zawierał 1+ formacji to liczy się go jako jeden, ale obowiązuje zakaz dublowania formacji) itd.
Dotyczy FORMACJI (jak jest napisane) wewnątrz "dekurionu" czy również CHOICE-ów w "dekurionie"?

Przykład najprostszy:
Biorę "dekurion" Gladius Strike Force, w którego skład wejdzie Formacja Battle Demi-Company. BD-C nie mogę dublować, bo to FORMACJA.
Jest za to take coś jak Strike Force Command, który NIE JEST FORMACJĄ, tylko COMMAND CHOICE-m wewnątrz "dekurionu". Czy mogę to dublować?!

Będę wdzięczny za wyjaśnienie sprawy :)
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Post autor: Grzechu12 »

Juz lece-demi 2x nie wystawisz, command choice traktujemy jako dublowanie unitow(jesli w commandzie masz np chaple i command squad, to jak wystawisz wszystkie HQ i elity to mozesz wystawic command choice 2 raz) ;)
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Post autor: danyboy »

Grzechu12 pisze:Juz lece-demi 2x nie wystawisz, command choice traktujemy jako dublowanie unitow(jesli w commandzie masz np chaple i command squad, to jak wystawisz wszystkie HQ i elity to mozesz wystawic command choice 2 raz) ;)
Nie do końca o to mi chodziło z Command Choicem to był taki przykład, zatem:
1) O Demi-Companii to wiem, bo jest zakaz dublowania FORMACJI;
2) Nie wiem czemu wspominasz o dublowaniu unitów - dublowanie unitów NIE JEST ZABRONIONE w zasadach tego turnieju;
3) Jakbym wystawił wszystkie HQ w Command Choice to i tak bym nie mógł ich dublować bo w zasadach ZABRONIONE jest dublowanie HQ;

To jeszcze inny przykład, mamy "dekurion" Anvil Strike Force
(fotka tutaj: http://www.spikeybits.com/wp-content/up ... 0_1036.jpg)
czy mogę zdublować CORE CHOICE jakim jest Mechanised Infantry, który nie jest samodzielną FORMACJĄ i wziąć go np 7 razy:
2x Centurion Assault Squad;
2x Terminator Assault Squad;
3x Devastator Squad;
?
;)
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Post autor: Grzechu12 »

Sorki, zapomnialem zd tym razem bez zakazu dublowania, jesli nie jest to formacja to mozesz ;) Ale i tak 3x troops musisz wystawic :D
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Post autor: Grzechu12 »

Młody-dopisałem cię ale potwierdź obecność, żeby nie było jak zawsze ze sie zglaszasz a potem 0 kontaktu i nie przyjeżdżasz
"Your doom is coming, man-things."
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: [40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Post autor: MaCa »

Sędzia: Pan Podręcznik
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
Monty Python as fuck.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Post autor: danyboy »

MaCa pisze:Monty Python as fuck.
A się zdziwisz jak będą stoły ustawione!
Przyjeżdża do nas sędzia międzynarodowy - Mr John Undertowel, Grzechu przesadził z tłumaczeniem.


:lol:
Młody
Posty: 21
Rejestracja: 28 sie 2015, 14:51
bitewniaki:

Re: [40K] 15.10.2016 - Turniej: Ustawka Piechoty

Post autor: Młody »

Jak już mnie zapisałeś to potwierdzam :)
ODPOWIEDZ