[40k] 26.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Pogadanki, plotki i takie tam...
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

[40k] 26.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: danyboy »

Obrazek

Fundacja "Szalony Krasnolud" oraz sklep Crazy Dwarf zapraszają na epicką bitwę w świecie Warhammera 40.000!

„Battlefield 40k 3” to trzecia edycja grupowej, mocno zmodyfikowanej apokalipsy w świecie Warhammera 40.000, gdzie oddziały biegają, strzelają i szarżują bez końca.

Termin: 26.11.2016
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)
Wpisowe: 0 PLN (+5 PLN świnka)
Nagrody: brak
Sędzia: Pan Podręcznik
Proksy: ZAKAZ (wpadaj grać tym co masz!)
Limit miejsc: 16
Organizator: Dany (dany@wh40k.olsztyn.pl), sklep Crazy Dwarf, Fundacja "Szalony Krasnolud"
Zakończenie bitwy około godziny 17:00.

Teren bitwy:
Bitwę rozegramy na stole o wymiarach 144”x48” (w zależności od ilości uczestników może ulec zmianie!).
Strefy rozstawienia to 12” od krawędzi, na krótszych krawędziach stołu (w zależności od ilości uczestników może ulec zmianie!).
Znaczniki rozstawione zostaną wzdłuż przez środek stołu, co 18”.
Teren będzie gęsto zastawiony.

Podział stron i armie:
Początkowo gracze zostaną podzieleni na strony Imperium vs Reszta Wszechświata. W trakcie trwania bitwy "posiłki" zasilą stronę, która ma mniej graczy (w następnej kolejności - przegrywającej).
Każdy chętny może dołączyć do bitwy od początku nowej tury gry.
Poziom sojuszu między wszystkimi armiami i fakcjami jednej strony to Allies of Convivnience.

Kompozycja armii:
  • Limit punktów: 1000;
  • Dowolna ilość detachmentów typu: CAD/FOC/Formacja/Unbound
  • Dopuszczone modele FW (obowiązuje tylko i wyłącznie pełny WYSIWYG);
  • Zakaz używania imiennych bohaterów;
  • Zakaz używania SH/GC/LoW;
  • Zakaz używania fortyfikacji;
Dodatkowe ograniczenia:
  • żaden unit nie może przekroczyć 260 punktów w żadnym momencie bitwy;
  • niewidzialność: wszystkie jednostki targetujące dany unit robią to z BS i WS 1 a nie na snapshot-ach
  • maksymalny przerzut save 2+ to 4+ (czyli jak mamy 2+ z rerollem to rzucamy 2+ a potem 4+)
  • maksymalny reanimation protocol to 5+
  • maksymalny FnP to 4+
  • maksymalnie jeden czar summoniongu na turę
  • siłę D traktujemy:
    • Siła D: s10 ap2, na '6' to wound Instant Death or Auto Penetrating Hit
    • Siła D-1: s4 ap2, na '6' to wound Instant Death or Auto Penetrating Hit
  • przesuwanie terenów z Geomancji jest zabronione
  • przejmowanie jednostek za pomocą magii jest zabronione
Zasady bitwy:
  • Gramy na zasadach 7. edycji z uwzględnieniem aktualnych zasad wraz z modyfikacjami narzuconymi przez format eventu;
  • Klaryfikacje: ETC2016;
  • Nie obowiązują zasady Death from the Skies;
  • W pierwszej turze bitwy obowiązuje Night Fight;
  • Nie obowiązują: Slay the Warlord, Linebreaker, First Blood, Mysterious Objectives;
  • Znaczniki oprócz normalnych zasad przejmowania i kontroli będą dodatkowo utrzymywały kolor drużyny, która jako ostatnia miała nad nim kontrolę (będą mogły również być neutralne);
  • Zmienione: zasady Rezerw (patrz niżej);
  • W drugiej i każdej kolejnej turze GRY GRACZA może on wskazać tylko jedną ze swoich jednostek, która w tej turze wyjdzie z rezerw;
  • Początkowy punkt wyjścia z Deep Strike musi być w 12” od znacznika w kolorze drużyny lub innej sojuszniczej jednostki (która była na stole od początku tury) lub strefy rozstawienia;
  • Linia wyjścia z Outflank to po 6” "w górę" i "w dół" wzdłuż krawędzi stołu od znacznika w kolorze drużyny lub 12” od strefy rozstawienia;
  • Gramy nieokreśloną liczbę tur, bitwa trwa aż do zakończenia imprezy;
  • Gramy na karty TO - Supremacy. Jedna talia kart na obie strony;
  • Do 3 karty na stronę, na koniec tury można odrzucić jedną, nie ma automatycznego odrzucania kart "niemożliwych do zrealizowania", po zakończeniu talii potasowane odrzucone karty tworzą nową talię;
  • Każdy gracz na początku bitwy dostanie Dziennik Kapitański, w którym w trakcie walki daną armią będzie zaznaczał zdobyte punkty;
  • Gracz może się w każdej chwili poddać, z różnych powodów, w tym ze względu na chęć "nowego startu". Zdejmuje się natychmiast jego wszystkie modele ze stołu i podsumowuje bieżący Dziennik Kapitański;
  • Gracz, którego armia została całkowicie zniszczona, lub który się poddał, może zagrać "od nowa". Musi on jedną turę pauzować i może dowolnie zmodyfikować/zmienić armię i dołączyć od nowej tury, dostając nowy Dziennik Kapitański;
Modyfikacja fazy magii:
Na początku fazy magii jeden z graczy rzuca kością aby wygenerować ilość Warp Chargy dla każdego gracza. Następnie każdy gracz do swojej puli dodaje WC za każdego swojego Psykera na polu bitwy (zgodnie z zasadami RB).
Gracz może wykorzystać tylko swoje kości podczas czarowania przez jego Psykerów.
Jeden gracz może podjąć jeden test Deny the Which wykorzystując dowolną ilość kości ze swojej puli.

Kolejność w fazie strzelania:
W trakcie fazy strzelania, jeśli gracze nie mogą dojść do porozumienia kto będzie strzelał do danej jednostki przeciwnika, o kolejności decyduje:
1. Gracz z najwyższą Inicjatywą modelu w strzelającym oddziale.
2. W przypadku takich samych Inicjatyw decyduje rzut kością.

Kolejność w fazie walki wręcz:
W trakcie fazy walki wręcz gracze postępują zgodnie z zasadami (Inicjatywa).
Jeśli kilku graczy inicjuje Challange pierwszeństwo ma atakujący z wyższą Inicjatywą. W przypadku remisu obrońca wybiera z kim będzie walczył.

Klasyfikacje terenowe:
  • Las: typu olsztyńskiego: 5+ cover w i za lasem;
  • Bagna: teren niebezpieczny, 5+ cover w, tylko dla jednostek Infantry;
  • Budynki i ruiny: model zasłaniany przez ściany 4+ cover, w pozostałych przypadkach 5+;
  • Bunkry, wysokie skały, murki powyżej 1 cala – impass po obrysie;
  • Murki poniżej cala – trudny teren, cover 6+;
  • Monstrous Creatures korzystają z covera na zasadach pojazdów;
Punktacja:
Punkty (VP) gracz zdobywa za:
  • ocenę modelarską;
  • zrealizowanie zadania TO przez stronę konfliktu, zgodnie z zapisaną tam punktacją;
Ocena modelarska:
  • Wysiwyg: 2VP (100%), 1VP (powyżej 50% armii)
  • Malowanie: 2VP (100%), 1VP (powyżej 50% armii)
  • Nowi gracze (do 3 turniejów) dostają automatycznie 3 VP punkty za modelarkę (chyba, że zasługują na więcej).
Zwycięstwo:
Na koniec imprezy na podstawie wszystkich Dzienników Kapitańskich zostanie wyłoniony zwycięzca - gracz, który zdobył największa ilość punktów. Tylko jeden dziennik danego gracza (z najwyższą liczbą punktów) jest brany pod uwagę.

Powyższy regulamin może ulec zmianie jeśli gracze zaproponują inne ciekawe rozwiązania, które w ocenie organizatora umilą zabawę.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: danyboy »

Reasumując - przynosicie co najmniej jedną armię na 1000pts. Tak! Możecie przynieść kilka rozpisek, bo po zniszczeniu jednej możecie zacząć grać znowu tą samą lub inną. Bez proksowania - to co macie na półce (z drobnymi ograniczeniami - czyt. regulamin), fajnie jakby były pomalowane (nawet bardzo fajnie!) i sobie pykamy radośnie się wyżynając. Na odpicowanym stole (w zasadzie dwóch połączonych), będą dwie maty i mnóstwo terenu więc wizualnie będzie to "coś więcej" niż nasze standardowe gry.
Niemile widziane są powergamingowe kombinacje, za to bardzo mile widziani są gracze początkujący, bo pomimo modyfikacji zasad będą mogli poznać mechanikę gry Warhammer 40.000.

Obrazek
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: Grzechu12 »

Rozumiem, ze ci co zglosili sie na turniej, beda tez na evencie? ;) Ofc zglaszam się ;)
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
rambo
Posty: 251
Rejestracja: 08 gru 2015, 17:00
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Horus Heresy, OnePageRules, Bolt Action, Kings of War, Warmachine & Hordes

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: rambo »

Będę :-)
Peterk
Posty: 50
Rejestracja: 18 sie 2016, 0:36
bitewniaki: Whr 40k, AoS

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: Peterk »

Też chętnie bym przyszedł, ale mam jeden problem. Jest jeden unit, który bardzo chciałbym wziąć, niestety jego koszt punktowy to co najmniej 260 punktów. Czy mógłbym zmniejszyć liczbę modeli poniżej minimum, aby zmieścił się w przedziale? W tedy wszystkie pozostałe wymagania spełni.
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: Grzechu12 »

Hej hej, turniej przelożony prawdopodobnie na sobotę za 2 tygodnie, w tą są szachy ;)
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
ŻaBa13
Posty: 89
Rejestracja: 08 paź 2015, 17:21
bitewniaki: Warhammer 40000

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: ŻaBa13 »

Czyli 19 na pewno nie będzie Turnieju/Battlefielda?
For The Lion
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: Grzechu12 »

No nie będzie bo są szachy-prawdopodobny termin to za 2 tygodnie, ale to jeszcze zależy od Arka.
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: danyboy »

Tak turniej/battlefield na chwilę obecną odwołany. Jak tylko poznamy nowy termin to podamy.
Peterek damy radę, będzie 260 punktów na unit.
Peterk
Posty: 50
Rejestracja: 18 sie 2016, 0:36
bitewniaki: Whr 40k, AoS

Re: [40k] 19.11.2016 - Battlefield 40k III -jak nie wypali turniej

Post autor: Peterk »

danyboy pisze:Tak turniej/battlefield na chwilę obecną odwołany. Jak tylko poznamy nowy termin to podamy.
Peterek damy radę, będzie 260 punktów na unit.
To nawet lepiej więcej zdążymy pomalować :D.

A co do punktów to chyba jednak lepiej będzie zmniejszyć liczebność, bo ich uzbrojenie najtańsze będzie się minimalnie różnić od tego posiadanego przez figurki...
ODPOWIEDZ