[40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Pogadanki, plotki i takie tam...
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

[40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: danyboy »

Obrazek

Olsztyński Klub Gier Bitewnych, Fundacja "Szalony Krasnolud" oraz sklep Crazy Dwarf zapraszają na lokalny turniej Warhammer 40.000: Wichry Wojny!

Termin: 25.02.2017, godzina 11:00
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)
Wpisowe: 10 PLN (+5 PLN świnka)
Nagrody: Wpisowe do wykorzystania przez zwycięzcę turnieju w sklepie Crazy Dwarf
Catering: we własnym zakresie (na parterze jest sklep spożywczy)
Sędzia: Pan Podręcznik oraz Dany
Limit miejsc: 16
Organizator: Dany (dany@bitewniaki.olsztyn.pl), sklep Crazy Dwarf, Fundacja "Szalony Krasnolud", Olsztyński Klub Gier Bitewnych
Zapisy na forum: viewtopic.php?t=410

Jeśli do wieczora 23 lutego nie będzie potwierdzonych minimum 4 graczy turniej nie odbędzie się!

Rozpoczęcie turnieju: 11.00.
Czasówka: po 45 minut na gracza, czas mierzony zegarem, gracz ma obowiązek pilnowania własnego zegara; przedłużanie gry (gra na czas) nie jest opłacalne: gracz, któremu skończy się czas przed ukończeniem gry ma obowiązek pozwolić na „dogranie” bitwy przez przeciwnika do ukończenia jego czasu: pomija wówczas własne fazy ruchu, walki psionicznej, strzelania i szarży (nie może się poruszać i szarżować, może natomiast rozpatrywać rzuty obronne, overwatch i walkę wręcz). Kończymy około 16.30 rozdaniem nagród i sprzątaniem pobojowiska.

Zasady ogólne:
Gramy na zasadach 7. edycji z uwzględnieniem aktualnych FAQ, oraz ETC2016.
Gramy na stołach 72'' x 48''. Tereny na stołach ustawia organizator.
Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy otrzymają karę -2 DP w turnieju. Kolejne oszustwo skutkuje „maską” i dyskwalifikacją.
Gracze zobowiązani są posiadać kodeksy/zasady swojej armii, a oprócz tego także kostki, miarki oraz wzorniki.
Wymagana jest pisemna czytelna wersja rozpiski.
Proksy: Dopuszczone modele count-as (wielkość modelu i podstawki musi odpowiadać oryginałowi). Wystawione modele FW muszą wielkością i wyposażeniem odzwierciedlać oryginał.

Klasyfikacje terenowe:
Las: typu olsztyńskiego: 5+ cover w i za lasem;
Budynki i ruiny: model zasłaniany przez ściany 4+ cover, w pozostałych przypadkach 5+;
Bunkry, wysokie skały, murki powyżej 1 cala – impass po obrysie;
Murki poniżej cala – trudny teren, cover 6+.

Kompozycja armii:
Limit punktów: 1000;
Brak ograniczeń w ilości i powtarzalności detachmentów;
Dopuszczone: wszystkie oficjalne i obowiązujące zasady tworzenia armii, w tym: formacje, detachmenty formacyjne, SH/SHF/GC, LoW, IA, FW, dataslate, Apokalispsa, Eskalacja, itp.;
Zakazane: Armie Unbound.

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:
Różnica VP...................wynik bitwy
0 .................................. 10 - 10
1-2 ............................... 11 - 9
3-4 ............................... 12 - 8
5-6 ............................... 13 - 7
7-8 ............................... 14 - 6
9-10 ............................. 15 - 5
11-12 ........................... 16 - 4
13-14 ........................... 17 - 3
15-16 ........................... 18 - 2
17-18 ........................... 19 - 1
19+ .............................. 20 - 0

Kolejność czynności przed bitwą:
1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut kto wybiera stronę.
3. Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę).
4. Rzut na Gifty, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych (zaczyna gracz który wybrał stronę).
5. Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę).
6. Rzut na Night Fight.
7. Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy w fazie deploymentu.
8. Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
9. Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
10. Rzut na Scout Moves. Fair play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rozpoczęciem rozgrywki. Jeśli pytanie nie zostało zadane, a gra została rozpoczęta, musi ona zostać cofnięta tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
11. Rzut na przejęcie inicjatywy.
12. Początek właściwej rozgrywki.

Za bitwę oddaną walkowerem, gracz otrzymuje 17 DP. Walkower będzie przyjęty tylko po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego głównego. Gracze przed rozpoczęciem bitwy mogą umówić się na wynik 10:10, 0VP - 0VP.
Tabled – 20-0, Małe pkt 20-0 + zdobyte pkt do maks 40 małych

Misje:
Zagramy trzy z dwunastu misji z podręcznika. Misje będą losowane przed każdą bitwą, nie mogą się powtarzać.
Rozstawienie wg scenariusza.
Misje Maelstrom of War, 36 kart, również frakcyjnych, punkty w całości wg ich opisu. Można odrzucić jedynie te karty, które nigdy w czasie całej bitwy nie mogą i nie mogły być zrealizowane.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: danyboy »

Zapisy:
1. Grzechu
2. heresy1992
3. Peterek
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: Iliach »

Jestem chętny :) Czy dopuszczone są "objectivy frakcyjne"?
Obrazek
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: RedOctober »

Ja wstępnie na tak, ale nie chcę się deklarować na 100% ze względów typowo życiowych po prostu.

Formuła spoko!
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: danyboy »

Iliach pisze: 15 lut 2017, 13:31 Jestem chętny :) Czy dopuszczone są "objectivy frakcyjne"?
Możesz rozwinąć pojęcie "objectivów frakcyjnych" bo nie jestem pewny czy dobrze rozumiem ;)
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: Grzechu12 »

Karty frakcyjne-11-16 są inne :D

Będę ;)
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: danyboy »

A. No to przecie napisałem w misjach, że karty również frakcyjne działają ;)
heresy1992
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2017, 21:03
bitewniaki: wh40k

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: heresy1992 »

Będę! ;] jednak uprzedzam przeciwników, że mogę mieć sporo pytań ^^
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: Grzechu12 »

Świeża krew na turnieju, super! Na każde pytanie na spokojnie odpowiemy :D
"Your doom is coming, man-things."
heresy1992
Posty: 3
Rejestracja: 15 lut 2017, 21:03
bitewniaki: wh40k

Re: [40k] 2017.02.25 - Turniej: Wichry Wojny

Post autor: heresy1992 »

Nie taka świeża, gniła w warpie przez 3 lata bitewniakowej posuchy :P
ODPOWIEDZ