18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Turnieje, imprezy, wydarzenia cykliczne
Awatar użytkownika
Spyro
Posty: 106
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:36
Gram w: 40k!

18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: Spyro » 27 lut 2018, 17:57

Turniej odbędzie się dzięki uprzejmości Leszka i Jürgena w ramach niedzielnych cyklicznych spotkań. Wymagany zapis do końca lutego!!!!!!! Rezerwacja miejsca zobowiązuje do wpłacenia wyliczonej kwoty na rzecz wynajmu Sali w niedziele. Pewnie ok 7zł.


1. MIEJSCE:

Sklep Crazy Dwarf
Kołobrzeska 30
Olsztyn

2. TERMIN:
18.03.2018

3. ZGŁOSZENIA: Termin zgłoszeń do 28lutego!!
Limit miejsc: 11

W temacie na forum, PW do mnie, na meila. Konieczna rezerwacja miejsca w temacie cyklicznych spotkań, tutaj:
viewtopic.php?f=3&t=522&p=6867#p6867

4. PŁATNOŚCI:
5zł wpisowego + zrzutka na sele (ok6zl)

5. SĘDZIOWIE
- Pan podręcznik - Główny
- Spyro - boczny

6. BUDOWA ARMII:

- Każdy gracz ma na budowę armii 1500ptk
- Do dyspozycji 3 detachmenty, zakaz ich dublowania
- Supreme Command Detachment przycięty do sztywnych 3 HQ albo 3HQ albo wcale
- Niedopuszczony Forge World
- Niedopuszczeni Lord of War (Baneblade, Mortarion, Robert Guilman zostają w domu xD)
- Niedopuszczone są armie unbound


7. ROZPISKI:

-Rozpiski wysyłamy w pliku .txt na adres heresy1992@wp.pl
-za wysłanie rozpiski do 13.03.2018 +5 PTK
- W przypadku błędów, gracz otrzymuje +3 za wysłanie poprawnej do 15.03.2018, albo +1 za pojawienie się z poprawną na turnieju.
Brak rozpiski lub nie poprawienie do turnieju oznacza -3DP.

Przykład rozpiski znajdziecie tutaj:

Player: Maciej "Spyro" Sudnikiewicz
Faction: Death Guard
ID: OL009
Pts:1248/1250
CommandPoints:4
KillPoints:8

Death Guard Vanguard Detachment +1CP
HQ1: Death Guard Daemon Prince with Wings (170), Pair of Malefic Talons (10), Supporating Plate (0) [180] WARLORD
Elite1: Helbrute (72), Twin Lascannon (50), Missle Luncher (25) [147]
Elite2: Helbrute (72), Twin Lascannon (50), Missle Luncher (25) [147]
Elite3: 3x Deathshroud Terminator (3x35=105), 3x man reaper (3x17=51), 4x plaguespurt gauntlet (4x8=32) [188]
Fast1: Foetid- Bload Drone (99), Fleshmower (12), Plague probe (25) [136]

Chaos Space Marines Slaanesh Iron Warriors Patrol Detachment
HQ2: Daemon Prince with Wings (170), Warp Bolter (3), Pair of Malefic Talon (10) [183]
Troops1: 18x Chaos Cultist (4x18=72), 17x Autoguns (0), 1x shotgun (0) [72]
Heavy1: 3x Obliterator (3x65=195), 3x Fleshmetal Guns(0) [195]

W rozpisce proszę podać:
- koszty punktowe jednostek i wyposażenia
- Warlorda. Jego darmowy artefakt (o ile taki posiada)
- numer ligowy gracza, jeśli ktoś ma, aktualną listę gracz znajdziecie tu:
http://ranking.wh40k.pl/index.php
przy czym trzeba w panelu po lewej stronie wybrać sezon, w którym gracz brał udział po raz ostatni

NIE MA WYMOGU POSIADANIA LISTY SUMMONINGU, należy posiadać modele, które chce się przywołać.

Za wysłanie poprawnej rozpiski +5 DP doliczonych do rankingu głównego.
W przypadku błędów, gracz otrzymuje +3 za wysłanie poprawnej do 15.03.2018, albo +1 za pojawienie się z poprawną na turnieju.
Brak rozpiski lub nie poprawienie do turnieju oznacza -3DP.

8. ZASADY OGÓLNE:

- W KAŻDEJ MISJI GRACZE MAJĄ DOSTĘP DO LOKALNEGO STRATAGEMU „KARTY TO ZUO!!!” POZWALA ON ODRZUCIĆ DOWOLNĄ ILOŚĆ KART MAELSTORM. KOSZT STRATAGEMU TO 1CP!
- jeśli nie masz fizycznej możliwości wykonania karty tactical objective możesz ją od razu wymienić na następną. Przy czym sytuacja, że wylosujesz kartę „Secure Objectiv 3”, który jest po drugiej stronie stołu albo „No Prisoners” posiadając jeden model na stole nie traktujemy jako fizycznie niemożliwą! Mowa tu o przypadku wylosowania karty „Big game hunter” (zabić model z 10woundami albo więcej), a przeciwnik ma samą piechotę na stole.
- Stratagemu Command Re-roll nie można używać przed rozpoczęciem 1szej tury rozgrywki oraz na zadadę „Radom game Lenght”
- Obowiązują zasady 8 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz ustalenia Ligi Sędziowskiej
- moce i warlord traity wyznaczamy wg rulebooka (tj. można wybrać lub losować)
- obowiązują zasady "Matched play missions" (str. 215): Psychic focus, Strategic discipline i Tactical reserves oraz "Matched play mission rules" (CA str. 67)
- karty Maelstrom - wg podręcznika/codexu z tą różnicą, że zamieniamy D3VP na 2VP
- zagramy na stołach 60x48 cali
- w przypadku Table (zabiciu wszystkich jednostek przeciwnika) gracz, który pozostał przy grze rozgrywa do końca pozostałe tury z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę.
- Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Lasy traktowane są jakby zasłaniały w 50% i są „do nieba” jednostki z możliwością latania w trybie hover dostają cover tylko w tym trybie latania
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
- Wszystkie decyzje sędziego są oceną subiektywną
- Sędzia nie musi znać/pamiętać wszystkich zasad, statystyk, FAQ-ów, więc jeżeli ktoś się nie zgadza, to trzeba przedstawić zapisy popierające daną tezę, jeżeli w czasie turnieju lub później okaże się, że interpretacja jest zła, bo np. była w FAQ-u itp. to mogą być przydzielane karne albo inne konsekwencje
- Zaleca się zaznajomić z FAQ-a ogólnego i do swojej armii!
- Jeżeli jakaś zasada nie ma jeszcze interpretacji to najlepiej się o nią dopytać, aby potem nie było problemów
- Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co pięć minut -5
- Na 10 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej rundy chyba, że obaj gracze się na to zgodzą.
- na Sali obowiązuje zakaz spożywania alkoholu!
- Organizator ma prawo do zmiany reglaminu.

9. PUNKTACJA:

Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy - co 1 KP różnicy - 1VP (do max 5).
b) Eternal War - zgodnie z zasadami misji
c) Tactical Objectives
d) First Blood, Linebreaker, Slay the Warlord po 1VP każdy

Gramy na karty Tactical Objectives wydane przez GW z tą różnicą, że D3VP zamieniamy na 2VP. Jeśli ktoś nie jest w posiadaniu kart proszę o wcześniejszą informację, może uda mi się załatwić karty z poprzedniej edycji albo ktoś będzie miał 2 komplety.

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0

10. RAMÓWKA:
10:00 – 10:20 Ustawianie blatów, terenów, zapisy
10:30 - 12:50 1 Walka o Pustkowa Chaosu
12:50 - 15:10 2 Wala o Pustkowia Chaosu
15:20 – 17:40 3 Walka o Pustkowia Chaosu
17:40 -18:00 Sprzątanie, podziękowania, buziaki itd. itp

11. KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ:
1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut na wybór strony.
3. Wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę).
4. Wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę).
5. Rzut na Night Fight - na 5+ w I turze będzie obowiązywać zasada „cover of darkness” oraz stratagem „flares” (RB str. 234). Rzut wykonuje gracz, który nie wybierał strony.
6. Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony.
7. Rzut na zaczynanie. Gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu. Gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę.
8. Rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
9. Vanguard Moves.
10. Początek właściwej rozgrywki.

12. MISJE:

1.
Eternal war: Relic! Relikt na koniec gry warty jest 8VP!
Maelstorm: Race to Victory. 3 karty na początek i dobieranie do 3 co turę. Gracz, który jako pierwszy wykona 10 kart dostaje dodatkowe 4VP ale gra trwa dalej z uwzględnieniem dodatkowych rzutów na turę 6 i 7.
Deployment: Dawn of War

2. Eternal war: No Mercy! Każdy zabity unit przeciwnika daje 1VP, a Warlord 3VP! . W tej misji nie liczymy różnicy KP
Maelstorm: Deadlock. 6 kart w pierwszej turze, 5 kart w drugiej, 4 w trzeciej i tak dalej. Koszt używania staratagemu od początku trzeciej tury jest podwojony!
Deployment: Search and Destroy




3.
Eternal war: Scorched Earth. Każdy znacznik kontrolowany na koniec swojej tury daje 1 VP. Znaczniki w strefie rozstawienia przeciwnika można „spalić”. Znaczy to, że gracz który decyduje się na spalenie dostaje 2VP ale znacznik usuwany jest ze stołu.
Maelstorm: Spoils of War. 3 karty w 1turze i dobieramy do 3 na początku każdej następnej tury. Karty „Secure objective X” (gdzie X= 1 do 6) wykonujemy również wtedy jeśli przeciwnik je wylosował. Te karty można odrzucić tylko poprzez ich wykonanie!
Deployment: Front-line Assault

13. OCENA MODELARSKA:


MALOWANIE [0 - 7pkt]

1pkt - 50%armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
2pkt – 75%armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
3pkt - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
5pkt - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami, a do tego są wycieniowane
7ptk - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami, są wycieniowane, a wszystkie kabelki, oczka, sakwy itp są wykończone

PODSTAWKI [0 - 2 pkt]

0 pkt - większość podstawek nie jest pomalowanych lub są pomalowane jednym kolorem
1 pkt - większość podstawek jest pokrytych trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem
2 pkt – wszystkie podstawki są pokryte trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem

DODATKOWE [0 - 5 pkt]

1 pkt - modele utrzymują schemat względem KEYWORDu
1 pkt - gracz posiada w swojej armii konwersje (przy czym lascannon przytopiony to terminatora nie jest uznawana za konwersję)
1 ptk - armia posiada wymodelowane rozróżnienie oddziałów (gumeczki na figsach się nie liczą)
1 ptk – modele w armii posiadają freehandy
1 ptk - armia posiada 50% wysywigu, proxowanie modeli uniemożliwia uzyskanie tego ptk
3 ptk - za wyjątkowe nakrycie głowy! Czapki, hełmy, peruki, kapelusze! Każde oryginalne nakrycie głowy daje dodatkowe 3 ptk!

Turniej będzie zgłoszony do Ligi.

Zapisy:
1. Iliach R
2. Spyro R
3. Janosik R
4.Torn R
5. Piter R
6.Wiakson R
7. RedOctober R
8. Grzechu R
9. Kawaii R

Czelendże na 1 gre:
Torn vs Iliach
Grzechu vs Wiakson
Janosik vs Kawaii
Piter vs RedOctober
Spyro- pauza
Ostatnio zmieniony 15 mar 2018, 17:07 przez Spyro, łącznie zmieniany 11 razy.

Piter
Posty: 25
Rejestracja: 23 paź 2015, 16:22
Gram w:

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: Piter » 27 lut 2018, 21:07

I ja!
Zgłaszam się.

Gromek
Posty: 192
Rejestracja: 04 sie 2016, 19:56
Gram w: W40k (Orkz, GK)
Malifaux (Guild-Sonia)
Warmachine (Cygnar)
Nastawiam się na X-wing ;)

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: Gromek » 27 lut 2018, 21:28

Wstępnie się zgłaszam bo nie wiem jeszcze czy dam radę całą niedzielę grać ;).

MaCa
Posty: 204
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
Gram w:

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: MaCa » 27 lut 2018, 22:03

+1

Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 148
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
Gram w: WH40k , AoS , Infinity

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: Iliach » 28 lut 2018, 13:51

+1

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 120
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w:

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: RedOctober » 28 lut 2018, 16:07

Zgłaszam się ale nie mogę powiedzieć że na 100% będę!
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!

Awatar użytkownika
Spyro
Posty: 106
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:36
Gram w: 40k!

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: Spyro » 05 mar 2018, 10:59

Mały update regulaminu! Do Olsztyna wraca tradycja śmiesznych nakryć głowy! Także wygrzebywać z szafy co tam macie!
"3 ptk - za wyjątkowe nakrycie głowy! Czapki, hełmy, peruki, kapelusze! Każde oryginalne nakrycie głowy daje dodatkowe 3 ptk!"

Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 748
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
Gram w: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: Grzechu12 » 08 mar 2018, 22:23

Będę :D
"Your doom is coming, man-things."

Kawaiii
Posty: 58
Rejestracja: 20 lut 2017, 18:36
Gram w: Bolt Action, Age Of Sigmar, Malifaux, 40k

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: Kawaiii » 08 mar 2018, 22:27

Ja też chętnie zagram :)
(s)Laughter

Awatar użytkownika
Spyro
Posty: 106
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:36
Gram w: 40k!

Re: 18.03.2018 #2 Walki o Pustkowia Chaosu! 1500ptk

Post autor: Spyro » 08 mar 2018, 23:38

Dopisany! Ogłaszam, że limit miejsc został na chwile obecną wyczerpany! :D zapowiada się ładna walka! :twisted:

ODPOWIEDZ