Źle ostatnio graliśmy

Piloci do maszyn! Niech Moc będzie z wami!
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Źle ostatnio graliśmy

Post autor: danyboy »

Jak macie jakieś ciekawe doświadczenia z pola bitwy, które bo "doczytaniu na spokojnie" okazały się błędne to dawajcie tu.

Wczoraj grając zrobiłem dwa błędy, których (nieoczywiste) wyjaśnienie zawarte jest w FAQ.

1. Karta uszkodzeń "Ogłuszony Pilot" - jest co najmniej dziwna - stoi jak wół, że po wykonaniu manewru, wleceniu na przeszkodę czy inny statek, dostaje się 1 uszkodzenie. Jednak w FAQ jest zdjęcie innej karty (może starej?) i wyjaśnienie, że dotyczy to wykonania manewru, który skończy się na przeszkodzie lub innym statku to dostaje się obrażenie. Tak czy siak klaryfikacja obowiązuje, więc karta nie jest aż tak przegięta.

2. "Jan Ors Zdolność Jan Ors działa tylko na pojedynczy atak. Przykładowo, jeżeli statek wyposażony w „Artylerzystę” rzuca dodatkową kością ataku zapewnioną przez Jan Ors podczas swojego pierwszego ataku i pudłuje, podczas drugiego ataku nie otrzyma ponownie dodatkowej kości ze zdolności Jan Ors."
Czyli tak naprawdę nerf, niewynikający z niczego. Ale jest, zapamiętać.
Awatar użytkownika
Seba_stian
Posty: 557
Rejestracja: 07 paź 2015, 17:38
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Malifaux, Legenda 5 Kręgów LCG, Infinity, Blood Bowl
Kontakt:

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: Seba_stian »

To jeszcze ja coś dodam, bo wiem że nie jest to u nas sprecyzowane ;)
A skoro gramy turniejowo, więc i trzeba pilnować i dbać o dobre nawyki :)

1. A mianowicie chodzi o mierzenie zasięgów, według zasad nie można mierzyć odległości strzału dopóki nie deklarujemy, że strzelamy.
Jest to lekko obchodzone poprzez niektóre zasady specjalne, wymagające sprawdzenia zasięgu lub poprzez akcję namierzania ;)
Czyli inaczej mówiąc, mierzenie zasięgu strzału tak po prostu jest niedozwolone!

2. Co do deklaracji akcji i ich ewentualnej zmianie.
Deklarując np. beczkę, musisz zadeklarować przed mierzeniem, w którą stronę zamierzasz ją wykonać. Plusem tego jest to, że jak beczki w daną stronę nie możesz zrobić (przeszkoda stoi na drodze), to możesz zmienić akcję na dowolną inną (np. skupienie).
Tak samo z namierzaniem, najpierw deklarujesz cel, później sprawdzasz zasięg.

Chociaż mocno to nie zmienia, bo jednak wszystko to mniej więcej tak samo intuicyjnie robiliśmy, ale dobrze mieć konkretną wiedzę na temat ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Seba_stian
Posty: 557
Rejestracja: 07 paź 2015, 17:38
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Malifaux, Legenda 5 Kręgów LCG, Infinity, Blood Bowl
Kontakt:

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: Seba_stian »

To tak jeszcze doszedł jeden punkt ;)

A mianowicie, kostki mogą być przerzucone tylko raz... Czyli np. nie można skorzystać z drapieżnika i później (w razie kolejnych złych rzutów) z umiejętności Hana Solo czy też Target Locka ;)

P.S. Zmiana wyniku kostki poprzez umiejętność czy też skupienie to nie przerzut ;)
Obrazek
M_S
Posty: 5
Rejestracja: 15 sty 2016, 17:54
bitewniaki: X-Wing

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: M_S »

Trochę dzisiaj zakręciłem i wynikły kontrowersje na temat połączenia Redline + system kontroli ognia + rakiety kasetowe. Przeszukałem więc faq:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Według mnie to powinno działać tak:

1. W fazie aktywacji Redline namierza cel, uzyskuje 2 target locki.
2. W fazie walki atakuje za pomocą rakiet kasetowych na co wydaje pierwszy target lock.
3. Dochodzi do pierwszego ataku/rzutu kośćmi, można wydać drugi target lock na przerzucenie kości.
4. Rzut kości obrony, modyfikacja, porównanie wyników.
5. Dzięki systemowi kontroli ognia i swojej umiejętności specjalnej, po wykonaniu pierwszego ataku, redline może dostać do dwóch nowych target locków.
6. Dochodzi do drugiego ataku/rzutu kośćmi, można wydać jeden z target locków na przerzucenie kości.
7. Rzut kości obrony, modyfikacja, porównanie wyników.
8. Dzięki systemowi kontroli ognia, po wykonaniu drugiego ataku, redline może dostać nowy target lock (bo jeden na pewno już ma).

Proszę o opinie, komentarze itp. :)
Awatar użytkownika
Seba_stian
Posty: 557
Rejestracja: 07 paź 2015, 17:38
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Malifaux, Legenda 5 Kręgów LCG, Infinity, Blood Bowl
Kontakt:

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: Seba_stian »

Też mi się wydaje, że właśnie tak to działa ;)
To co mi nie pasowało, to było to że przypisywałeś sobie target locka zanim rozpatrzyliśmy atak ;)
W przypadku tego myśliwca, finalny efekt był ten sam, ale sam przebieg przyznawania i odrzucania target locków był niewłaściwy ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: danyboy »

Seba takie pytanie:

Mamy fazę aktywacji, wykonałem manewr, po którym jestem-a-może-nie-jestem w polu rażenia przeciwnika. Czy mogę przyłożyć cokolwiek (wzornik manewrów, laser, ale nie miarkę) i sprawdzić czy jestem w jego polu przed wykonaniem akcji (np.: dopalacz żeby wylecieć)?
Mamy w FAQ (str. 4) taki zapis:
Measuring Range
Players may only measure range and/or use the range ruler to determine whether a ship is inside or outside of a firing arc at the following times:
• When a ship becomes the active ship during the combat phase, the active player can measure range from the active ship to any enemy ships before declaring one as its target.
• When a player declares a ship’s ability that requires another ship (or ships) to be at a certain range, the player trying to resolve the ability can measure range from their ship to any valid ships before resolving the ability.
• After declaring the intended target of a target lock action, the active player may measure range to the intended target, and only to the intended target.
Awatar użytkownika
Seba_stian
Posty: 557
Rejestracja: 07 paź 2015, 17:38
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Malifaux, Legenda 5 Kręgów LCG, Infinity, Blood Bowl
Kontakt:

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: Seba_stian »

Z cytatu, który wrzuciłeś wynika, że nie możesz ;)

A jak widziałem jak ludzie grają, to też nikt tego nie robił. Wyglądało to tak, że tylko "na oko" gracze patrzyli czy będzie w polu rażenia czy nie ;)
Laser, miarkę itp. przykładali wszyscy dopiero w fazie walki, przed strzałem. Więc wydaje mi się na 99%, że nie można takich rzeczy sprawdzać inaczej niż "na oko" ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Seba_stian
Posty: 557
Rejestracja: 07 paź 2015, 17:38
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Malifaux, Legenda 5 Kręgów LCG, Infinity, Blood Bowl
Kontakt:

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: Seba_stian »

Kilka uwag co do wczorajszych gier:
Nie ma limitu żetonów stresu na jednym modelu. Można mu przydzielać i przydzielać :P

A co do "Taktyka" to przydziela żetony stresu na zasięgu 2, ale TYLKO w swoim polu ostrzału.
Mogłem kilka razy źle tego użyć, za co przepraszam, ale grałem nim pierwszy raz :)
Ale z tego co pamiętam, to nie miało to drastycznego wpływu na rozgrywkę ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Seba_stian
Posty: 557
Rejestracja: 07 paź 2015, 17:38
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Malifaux, Legenda 5 Kręgów LCG, Infinity, Blood Bowl
Kontakt:

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: Seba_stian »

To jeszcze odnośnie dzisiejszego turnieju i karty 'Wymanewrowanie':
Obrazek
Ty musisz być poza polem rażenia statku przeciwnika, ale zarazem in musi być w Twoim polu rażenia, żeby zadziałała ta zdolność.
Czyli w naszej grze z Eskiem i w pojedynku Sokołów nie przypominam sobie, żeby taka sytuacja miała miejsce, więc sporo mniej kości rzuciłem na obronę niż powinienem :/ A zmieniłoby to sporo (zwłaszcza z C-3PO na pokładzie). Przynajmniej turę dwie więcej by pożył, więc była szansa na inny wynik tego meczu ;)
Szkoda.
Obrazek
Awatar użytkownika
Seba_stian
Posty: 557
Rejestracja: 07 paź 2015, 17:38
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Malifaux, Legenda 5 Kręgów LCG, Infinity, Blood Bowl
Kontakt:

Re: Źle ostatnio graliśmy

Post autor: Seba_stian »

Dwie dość ważne sprawy po dzisiejszym spotkaniu ;)

Jeżeli statek ma dodatkowe pole rażenia (jak np. Slave I) i ma zamontowaną broń dodatkową to może z niej strzelać tylko w podstawowym polu rażenia.

Natomiast dodatkowe pole rażenia niweluje Autodopalacze (oczywiście na zasięgu 1-2).
Obrazek
ODPOWIEDZ