[40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Pogadanki, plotki i takie tam...
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

[40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: danyboy »

Obrazek

Fundacja "Szalony Krasnolud" oraz sklep Crazy Dwarf zapraszają na ostatni w tym roku olsztyński turniej Warhammer 40.000: "Bitwa na śnieżki".

Termin: 19 grudnia 2015
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)

Wpisowe: 10 PLN (+ świnka)
Nagrody: będą
Catering: we własnym zakresie (na parterze jest sklep spożywczy)
Sędzia: Pan Podręcznik
Proksy: w granicach przyzwoitości (podstawki, kartoniki, kubeczki, klocki legopodobne itp. nie będą dopuszczone).
Uprasza się o wpisanie na listę obecności w tym wątku.

Rozpoczęcie turnieju: 10.00
Czasówka nietypowa: po 55 minut na gracza, czas mierzony zegarem, gracz ma obowiązek pilnowania własnego zegara; przedłużanie gry (gra na czas) nie jest opłacalne: gracz, któremu skończy się czas przed ukończeniem gry ma obowiązek pozwolić na „dogranie” bitwy przez przeciwnika do ukończenia jego czasu: pomija wówczas własne fazy ruchu, walki psionicznej, strzelania i szarży (nie może się poruszać i szarżować, może natomiast rozpatrywać rzuty obronne, overwatch i walkę wręcz).
Kończymy o 17.00 rozdaniem nagród i sprzątaniem pobojowiska.

Zasady ogólne:
Gramy na zasadach 7. edycji z uwzględnieniem aktualnych FAQ, PKZ i zasad z WD.
Gramy na stołach 60'' x 48''. Tereny na stołach ustawia organizator.
Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy otrzymają karę -2 DP w turnieju. Kolejne oszustwo skutkuje „maską” i dyskwalifikacją.
Gracze zobowiązani są posiadać czytelną rozpiskę, oraz kodeksy/zasady swojej armii, a oprócz tego także kostki, miarki oraz wzorniki.

Klasyfikacje terenowe:
Las: typu olsztyńskiego: 5+ cover w i za lasem;
Budynki i ruiny: model zasłaniany przez ściany 4+ cover, w pozostałych przypadkach 5+;
Bunkry, wysokie skały, murki powyżej 1 cala – impass po obrysie;
Murki poniżej cala – trudny teren, cover 6+.

Kompozycja armii i zasady bitwy:
- Limit punktów: 1300;
- Maksymalnie 2 detachmenty, nie mogą się powtarzać;
- Dopuszczony jest CAD, Allied Detachment oraz FOC z codexu;
- Zakazane: formacje oraz detachmenty formacyjne; SH/SHF/GC; armie Unbound; Lords of War, IA, FW, dataslate, Eskalacja, Apokalipsa, itp.
- Żaden jeden model/unit/szwadron w żadnym momencie bitwy nie może przekroczyć wartości 250 punktów. Dotyczy to pojedynczych modeli, unitów i unitów z dołączonymi bohaterami (nie dotyczy transporterów z pasażerami - nie stanowią jednego unitu);
- Zakaz dublowania jednostek (niezależnie od detachmentu), chyba że wykorzystamy wszystkie wybory w danym slocie;
- Zakaz dublowania dedykowanych transporterów w danym slocie, chyba że wykorzystamy wszystkie wybory;
- W każdej bitwie obowiązują zasady (jak w rulebooku): Night Fight, Reserves, Tactical Objectives, Mysterious Objectives oraz cele: First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker;
- W każdej grze wymagane jest rozegranie minimum 4 tur (wyjątkiem jest tabled), w przypadku rozegrania 3- tur gra kończy się wynikiem 0:0;
- Tabled skutkuje automatycznym wynikiem 20:0.

Dodatkowe ograniczenia:
- czar niewidzialność zabroniony, jak wylosujemy to przerzucamy (ignorując ze to przerzut w przypadku np bohaterów mających taką umiejętność) ;
- maksymalnie 3 Flyery/FMC na rozpiskę;
- maksymalny FNP to 4+;
- maksymalny reanimation protocol to 5+;
- maksymalnie jeden czar summoniongu na turę;
- żaden save 2+ nie może byc rerollowany w żaden sposób;
- zabroniona sila D;


Kolejność działania przed bitwą:
1. Rzut kolejność ustawiania znaczników i rozstawianie znaczników;
2. Rzut na wybór strony wystawiania;
3. Rzut na Warlord Trait;
4. Rzut na Psychic Powers;
5. Rzut na Night Fight (4+);
6. Rzut na decyzję o kolejności wystawiania;
7. Wystawienie jednostek;
8. Naprzemienne wystawienie Infiltratorów (rzut na decyzję kto pierwszy);
9. Naprzemienne przestawienie Scoutów (rzut na decyzję kto pierwszy);
10. Rzut na przejęcie inicjatywy;

Eternal War
Cele misji Eternal War są zgodne z rulebookiem.

Mealstrom of War:
Zasady i działanie kart Tactical Objectives (TO) jest zgodne z rulebookiem, z poniższymi modyfikacjami.
Każdy gracz otrzyma zmodyfikowana listę kart rozpisanych poniżej. Kiedy cel karty jest wypełniony na koniec tury, należy zanotować zdobyte VP i odrzucić kartę. Każdy TO może być użyty tylko raz na grę. Jeżeli jakiś cel nie może być spełniony, dla przykładu ‘zniszczenie budynku’ a przeciwnik ich nie ma, należy ją zaraz po wylosowaniu odrzucić i dociągnąć nową. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji w której wylosujemy np. Zniszczenie flyera gdy flyery przeciwnika są jeszcze poza stołem. Proszę mieć na uwadze ze niektóre cele zostały zmienione, dla przykłady wszystkie referencje do d3vp zostały zmienione na 2vp.
W pierwszej turze gry można wykonać tylko 2 cele z kart TO.
W trakcie jednej tury można wykonać maksymalnie 3 cele z kart TO.
Obowiązują tylko i wyłącznie karty (i ich działanie) z tabeli poniżej:

D36 # Tactical Objective # Description
11 31 Secure Objective 1
12 32 Secure Objective 2
13 33 Secure Objective 3
14 34 Secure Objective 4
15 35 Secure Objective 5
16 36 Secure Objective 6
21 42 BEHIND ENEMY LINES — Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
22 44 ASCENDENCY — Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
23 45 SUPREMACY — Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury
24 51 OVERWHELMING FIREPOWER — Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
25 52 BLOOD AND GUTS — Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
26 53 NO PRISONERS — Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
31 54 HUNGRY FOR GLORY — Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
32 62 WITCH HUNTER — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
33 63 SCOUR THE SKIES — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Fyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
34 64 ASSASINATE — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
35 65 DEMOLITIONS — Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
36 66 BIG GAME HUNTER — Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika

Znaczniki:
Zawsze wystawiamy 6 znaczników. Znaczniki mają wspólną numerację na potrzeby misji Eternal War oraz Maelstrom of War, zgodnie z kolejnością wystawiania.

Różnica Kill Pointów (do 8 VP)
Na koniec bitwy każdy z graczy podlicza ilość Kill Pointów którą zdobył w trakcie gry na armii przeciwnika (wliczając w to jednostki które powstały w trakcie gry np. poprzez przyzwanie/portalglyph itp.). Następnie należy obliczyć różnicę pomiędzy punktami zdobytymi przez obu graczy. Każdy punkt różnicy daje +1 Vp (maksymalnie +8 Vp)

Punktacja:

Różnica VP...................wynik bitwy
0 .................................. 10 - 10
1-2 ............................... 11 - 9
3-4 ............................... 12 - 8
5-6 ............................... 13 - 7
7-8 ............................... 14 - 6
9-10 ............................. 15 - 5
11-12 ........................... 16 - 4
13-14 ........................... 17 - 3
15-16 ........................... 18 - 2
17-18 ........................... 19 - 1
19+ .............................. 20 - 0

Misje:
Zagramy 3 misje wylosowane na początku turnieju, z tych wskazanych poniżej.

Scenariusz 1:
Eternal War: Big Guns Never Tire - 5 Znaczników (3 VP każdy)
Maelstrom of War: Tactical Escalation
Deployment: Hammer and Anvil
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników.
- kontrolowanie znaczników 1-5 na koniec gry warte jest po 3VP za każdy
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6
Karty dociąga się na początku swojej tury, tak aby na ręku znajdowało się taka liczba kart jaki jest numer tury.
Tura - Karty: 1-1; 2-2; 3-3; 4-4; 5-5; 6-6; 7-7

Scenariusz 2:
Eternal War: Crusade 4 Znaczniki (3 VP każdy)
Maelstrom of War: Cleanse and Control
Deployment: Vanguard Strike
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników.
- kontrolowanie znaczników 1-4 na koniec gry warte jest po 3VP za każdy;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku tury gracza gracz dobiera karty do liczby 3 kart na ręce.

Scenariusz 3:
Eternal War: The Emperor’s Will (4 VP każdy znacznik EMPEROR'S WILL)
Maelstrom of War: Contact Lost
Deployment: Dawn of War
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników. Znaczniki 1-2 rozstawione są przez graczy na swoich połowach stołu.
- kontrolowanie znaczników 1-2 na koniec gry warte jest po 4VP za każdy;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku pierwszej tury gracza gracz dobiera jedną kartę. Na początku kolejnych turach gracze, którzy mają mniej niż 6 kart na ręce dobierają po tyle kart ile w danym momencie kontrolują znaczników (do maksymalnej liczby 6 na ręku).

Scenariusz 4:
Eternal War: The Relic (6 VP; Relikt jest oddzielnym znacznikiem od pozostałych)
Maelstrom of War: Spoils of War
Deployment: Dawn of War
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników, oraz znacznik Reliktu na środku stołu.
- kontrolowanie znacznika Reliktu na koniec gry warte jest 6VP;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku tury gracza gracz dobiera karty do liczby 3 kart na ręce.

Lista obecności:
1. Dany
2. Wiakson
3. RedOctober
4. Grzechu
5. MaCa
6. Janos
7. Młody
8. Frodek
9. Wojtas
10. Kero
11. Azul
...
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: Grzechu12 »

Regulamin znajomy, nie możemy na 1300 zagrać? Mam już rozpę :D
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: Janosik »

Grzechu12 pisze:Regulamin znajomy, nie możemy na 1300 zagrać? Mam już rozpę :D
Popieram wniosek :D
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: danyboy »

Ok. Macie 1300 ;)
Awatar użytkownika
Wiakson
Posty: 70
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:53
bitewniaki: WH40K (DA, SW, WS, DW, Inq)
AoS (zaczynam)
Warmachine (Cyngar)

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: Wiakson »

Czy oponentom, nie będziesz przeszkadzać spora ilość "proxów"? Chciałbym przetestować WHite Scarsów. Jeśli minimum 1 osoba napisze, że nie to przyjdę jak Imperator nakazał z DA.
KRZYCZ WIAKSON!
Awatar użytkownika
Frodek
Posty: 332
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:42
bitewniaki: AoS

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: Frodek »

Ja nie widzę problemu, sam będę musiał trochę proxować :)
Fides pro fide
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: RedOctober »

Witam,

Po pierwsze: gratuluję przygotowanych rulesów!
Brzmią ciekawie i jak batylskrybe odpaliłem to nie jest łatwo się w tych ograniczeniach i pts sensownie wystawić!
Super inicjatywa!
W związku z powyższym chciałem się zgłosić do udziału w rozgrywkach! :)

Amen!

DEATH TO THE FALSE EMPEROR!
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: Grzechu12 »

Zgłaszam się
"Your doom is coming, man-things."
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: MaCa »

Przyjdę.
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: [40k] 19.12.2015 - Turniej "Bitwa na śnieżki"

Post autor: Janosik »

Ja również
ODPOWIEDZ