Ustawki kampanijne

Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: Grzechu12 »

"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: Iliach »

Przypominam wszystkim uczestnikom bitwy 1VS1VS1 aby na bitwę przygotowali czytelną rozpiskę oraz spis power lvli i ich sumę. Kolejność tur wypada od najniższego power lvl do najwyższego.

Najniższy power lvl również rozstawia się pierwszy.

Gramy misję z RB na zaktualizowanych zasadach z CA.
Obrazek
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: Janosik »

Spoko, Battlescribe moim przyjacielem :D
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: danyboy »

Tak tylko podpowiem, że Chapter Approved to nie tylko zmiany punktowe (akurat Eldarom to chyba nic nie zmienili), ale przede wszystkim kilka zmian w zasadach, mniejszych lub większych - warto omówić je przed grą, jeśli nie posiadacie podręcznika CA.
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: RedOctober »

Power Levele czy PTS?
Bo z tego co grałem do tej pory w Ścieżki Chwały to PTS były grane, to jak w końcu i czemu tak?
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: danyboy »

RedOctober pisze: 05 gru 2017, 20:49 Power Levele czy PTS?
Bo z tego co grałem do tej pory w Ścieżki Chwały to PTS były grane, to jak w końcu i czemu tak?
Punkty matched play - kampanijne, Power Levele bo ten scenariusz jest raczej Open i wymaga PL do rozstrzygnięcia kilku kwestii.
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: RedOctober »

A jak tak to OK bałem się że rozpę trzeba na PL :D
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: Iliach »

RedOctober pisze: 06 gru 2017, 9:37 A jak tak to OK bałem się że rozpę trzeba na PL :D
ludziska czytajcie posty, bo pisanie na forum to nie moja pasja ani hobby i trochę wolnego czasu idzie na to :P skoro mówię, że na "Tripple Battle" TRZEBA przygotować spis power leveli to znaczy , że TRZEEEBAAAAAAA ( !!! )

Tworzymy rozpiski na 1000 pkt (1000 pkt, nie 1000 power level jakby co :P ) ( chyba, że ktoś ma restrykcję -10% za to, że jego główne siły nie były na tym polu w czasie ataku ) Jednak tutaj nie kulamy kostki by rozstrzygnąć kto ma pierwsze wybieranie strony / rozstawianie / zaczynanie etc. To już wyliczamy z power lvlów. Kolejność idzie od najniższego power lvl do najwyższego :P

Tak samo jest jeszcze bardzo ważna sprawa. Tutaj w 8smej edycji tworzenie rozpisek ma nieco kretyński system, ponieważ w 90% przypadków do każdego modelu musimy dokupywać broń podstawową. Dla jeszcze lepszego wyjaśnienia, podaję tutaj przykład :

Primarisowy lord w gravis armor posiada Bolter gauntlet oraz power sword i w tabeli jego koszt równy jest 102 pkt. Jednak, tworząc rozpiskę, musimy przejść do appendixu na końcu codexu ( albo indeksu ) i sprawdzić, czy te bronie są za 0 pkt czy mają koszt punktowy. Okazuje się, że bolter gauntlet kosztuje 25 pkt, a power sword 8pkt, dlatego nasz lord bazowo kosztuje 135 pkt nie 102!

wszystkie poprzednie edycje nas przyzwyczaiły do logicznego myślenia i koszt punktowy uwzględniał ekwipunek modelu, w tej edycji już tego nie uwzględnia.

Serio trzeba tego mocno pilnować bo kilka takich przypadkowych "omyłek" i macie 100-300 pkt więcej od przeciwnika, dlatego przed grą poświęcimy te 10 min i sprawdzimy rozpiski .

Rozkładówka :
- godzina 10 - spotykamy się, rozstawiamy blat i tereny. Sprawdzamy rozpiski .
-Gramy od 10 do 15.
- O godzinie 12 i 14 możliwość krótkiej przerwy ( jeżeli ktoś chce wyjść na papierosa, skoczyć piętro niżej do sklepu po coś do picia etc)
- Kiedy wybije godzina 15 , podliczamy punkty i sprzątamy.

Prawo ostatniej tury
Każdy gracz posiada prawo swojej ostatniej tury. Jeżeli mamy sytuację, że dobija godzina 15, a dopiero pierwszy bądź drugi gracz rozpoczyna swoją turę, to :
- Jeżeli mamy kilka minut do godziny 15 a pierwszy gracz nie rozpoczął następnej tury, to nie rozpoczynamy następnej.
- Jeżeli dobija godzina 15 a pierwszy bądź drugi gracz jest w trakcie swojej tury, wszyscy uczestnicy dokańczają swoje tury i ruchy. Nie może być sytuacji, że 1 lub 2 z 3 graczy wykona swoje ruchy a ktoś będzie poszkodowany.


Co należy mieć ze sobą :
- Miarki, kostki etc.
- Jeżeli posiadacie wojska battleforged i macie bonusy do Command pointów, miejcie czytelną rozpiskę jaki konkretnie macie bonus , za co i jakie jednostki znajdują się w tym "datachmencie". Pamiętajcie, że np. ten sam unit / hero, nie może być częścią kilku datachmentów.
- Czytelną rozpiskę ,gdzie będziecie mieć wypisany koszt punktowy jednostek oraz wymieniony wargear i jego koszt , jak i jej power level. Czyli tak przykładowo :

[ HQ ] Primaris Librarian ( force sword + bolt pistol ) 93 + 12+0 [ 105 pts] [ 7 power lvl ]

TAK WIEM, TAKIE WYPISANIE WSZYSTKIEGO JEST UTRAPIENIEM jednak ten zapis później znacznie ułatwi grę, ponieważ widać jaką broń posiada dana jednostka oraz widnieje zapis, czy faktycznie uwzględniliście koszt punktowy wargearu. Kiedy byłby tylko zapis Primaris Libra 105 pts ( gdzie punkty uwzględniły by ekwipunek ) to ludzie nie wiedzieliby czy to cena za gołego czy wyekwipowanego librę. Tak samo widać ilość power leveli.

Pamiętajcie, że zwiększając stan liczebny swojego unitu zwiększacie też jego power lvl. Dlatego też wypisujcie ile power lvli doszło do bazowego stanu.

Dodatkowo prosiłbym ludzi, którzy jeszcze nie są obeznani ze swoimi jednostkami, aby sobie druknęli "kserówki szybkiego dostępu" aby mieć pod ręką statystyki unitów które używają w walce. Kartkowanie wszystkiego strona po stronie zabiera od pieruna czasu.



Na koniec proszę, abyście uwierzyli, że nie jest to takie moje "durne widzi mi się" czy bezsensowny bełkot który można olać. Grałem sobie luźną grę ze Spyro na 1500 pkt i od godziny 15 do 19 rozegraliśmy tylko 3 tury. Jeżeli wszystko będziecie mieli dokładnie wypisane w postaci - "Co , jak, za ile, za co oraz dlaczego" zaoszczędzi nam wielu kłopotliwych sytuacji jak i wątpliwości, które prowadzić będą do uciążliwego i długiego wertowania codexu ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: danyboy »

Ależ Ty się nudzisz ;) RedOctober nie zrozumiał jednego pojęcia, a Ty elaboraty trzaskasz ;)
Tak nawiasem to on więcej gier w ósmą od Ciebie trasnął i spokojnie ogarnia wykup wargearu na modelach, więc luuuzik :)

Poza tym bitwa będzie epicka coś czuję, zobaczymy jak się mechanika sprawdzi to może wykorzystamy ją w super finale :)

A tak swoją drogą to zasady kampanii bazowo opierają się na 1250pts - specjalnie ograniczyliście się do 1000pts?
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: Ustawki kampanijne

Post autor: RedOctober »

1250 it is!
Za 1125 jak bronisz a "Ciebie tam nie ma"

i tyle :)

PL są na liście (BSCRIBE sam wpisuje jak się nie wyłączy nawet).

do zobaczenia.
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
Zablokowany