Własne scenariusze
: 07 lut 2017, 22:16
"Groesbeck LZ" Market-Garden 1944 cz.1
Scenariusz przedstawia hipotetyczne starcie oddziałów 82AB
w rejonie zrzutowiska Groesbeck LZ w czasie operacji Market-Garden.
Cel misji:
gracz US - zabezpieczenie lądowiska w celu przyjęcia drugiej fali zrzutu,
w przypadku braku możliwości wykonania zadania - odejście sił w kierunku miasta
Siły stron:
US Army
selektor: 1944 - Operation Market Garden (bez broni pancernej i pojazdów)
pierwszy rzut: 600 punktów
wsparcie: 300 punktów wprowadzane według zasad podręcznika od 2 tury
RAZEM: 900 punktów
Niemcy
selektor: 1944-45 - Operation Watch on the Rhine (bez broni pancernej i pojazdów)
pierwszy rzut: 300 punktów
wsparcie: 600 punktów wprowadzane według zasad podręcznika od 2 tury, nie więcej niż 300 punktów w turze
RAZEM: 900 punktów
Czas gry: 6 tur
Punktacja:
za zaniszczony oddział przeciwnika - 1 pkt
za zajęcie budynku A i B na koniec gry - 2 pkt za każdy budynek (obaj gracze)
za zajęcie budynku C i D na koniec gry - 1 pkt za każdy budynek (gracz US)
Rozstawienie:
gracz niemiecki - strefa niebieska (6" od krawędzi stołu)
gracz US - strefa czerwona (36" od krawędzi stołu)
Zasady dodatkowe - zrzut spadochronowy
1. Gracz deklaruje punkt zrzutu.
2. Gracz wykonuje test skuteczności zrzutu 4+
3. Jeżeli test był nieudany to gracz za pomocą centrlnie umieszczonego w deklarowanym punkcie wzornika
i kostek określa przemieszczenie zrzutu (D6 dla kierunku i 2D6 dla odległości) po czym przesuwa
oddział w nowe miejsce.
4. Jednostkę, która wylądowała rozmieszczamy w okręgu 4" którego środek wyznacza zadeklarowany punkt zrzutu.
5. Oddział który wylądował w deklarowanym miejscu ma prawo do wykonania akcji zgodnie z kostką rozkazów
(mobilność ograniczona o połowę).
6. Oddział który został przemieszczony kończy ruch z automatycznym rozkazem "Rally"
7. Każdy członek oddziału, który wylądował w terenie trudnym (ruiny, las, budynek, itp) otrzymuje automatyczne trafienie
8. Każdy członek oddziału, który wylądował w terenie niedostępnym lub poza mapą otrzymuje automatyczne zranienie
Mapa przedstawia rozmieszczenie głównych punktów (droga, budynki)
W strefie lądowania i przy budynkach umieszczamy żywopłoty, murki, płoty, krzaki i inne elementy zaliczające się do "soft cover".
Budynki rozmieszczone na terenie traktujemy jako pełnoprawne budynki (hard cover + extra protection)
Scenariusz przedstawia hipotetyczne starcie oddziałów 82AB
w rejonie zrzutowiska Groesbeck LZ w czasie operacji Market-Garden.
Cel misji:
gracz US - zabezpieczenie lądowiska w celu przyjęcia drugiej fali zrzutu,
w przypadku braku możliwości wykonania zadania - odejście sił w kierunku miasta
Siły stron:
US Army
selektor: 1944 - Operation Market Garden (bez broni pancernej i pojazdów)
pierwszy rzut: 600 punktów
wsparcie: 300 punktów wprowadzane według zasad podręcznika od 2 tury
RAZEM: 900 punktów
Niemcy
selektor: 1944-45 - Operation Watch on the Rhine (bez broni pancernej i pojazdów)
pierwszy rzut: 300 punktów
wsparcie: 600 punktów wprowadzane według zasad podręcznika od 2 tury, nie więcej niż 300 punktów w turze
RAZEM: 900 punktów
Czas gry: 6 tur
Punktacja:
za zaniszczony oddział przeciwnika - 1 pkt
za zajęcie budynku A i B na koniec gry - 2 pkt za każdy budynek (obaj gracze)
za zajęcie budynku C i D na koniec gry - 1 pkt za każdy budynek (gracz US)
Rozstawienie:
gracz niemiecki - strefa niebieska (6" od krawędzi stołu)
gracz US - strefa czerwona (36" od krawędzi stołu)
Zasady dodatkowe - zrzut spadochronowy
1. Gracz deklaruje punkt zrzutu.
2. Gracz wykonuje test skuteczności zrzutu 4+
3. Jeżeli test był nieudany to gracz za pomocą centrlnie umieszczonego w deklarowanym punkcie wzornika
i kostek określa przemieszczenie zrzutu (D6 dla kierunku i 2D6 dla odległości) po czym przesuwa
oddział w nowe miejsce.
4. Jednostkę, która wylądowała rozmieszczamy w okręgu 4" którego środek wyznacza zadeklarowany punkt zrzutu.
5. Oddział który wylądował w deklarowanym miejscu ma prawo do wykonania akcji zgodnie z kostką rozkazów
(mobilność ograniczona o połowę).
6. Oddział który został przemieszczony kończy ruch z automatycznym rozkazem "Rally"
7. Każdy członek oddziału, który wylądował w terenie trudnym (ruiny, las, budynek, itp) otrzymuje automatyczne trafienie
8. Każdy członek oddziału, który wylądował w terenie niedostępnym lub poza mapą otrzymuje automatyczne zranienie
Mapa przedstawia rozmieszczenie głównych punktów (droga, budynki)
W strefie lądowania i przy budynkach umieszczamy żywopłoty, murki, płoty, krzaki i inne elementy zaliczające się do "soft cover".
Budynki rozmieszczone na terenie traktujemy jako pełnoprawne budynki (hard cover + extra protection)