#11 WALKI O PUSTKOWIA CHAOSU! [OLSZTYN] 17.03.2019 1750 PKT.

W mrocznych wiekach dalekiej przyszłości istnieje tylko wojna
Awatar użytkownika
Giovanni
Posty: 13
Rejestracja: 02 sie 2018, 5:28
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w: WH 40K, Kill Team
Kontakt:

#11 WALKI O PUSTKOWIA CHAOSU! [OLSZTYN] 17.03.2019 1750 PKT.

Post autor: Giovanni » 21 lut 2019, 17:43

Miejsce: lokal OKGB - Warmińska 4, Olsztyn

Data: 17.03.2019 godz 9:50 -19:00

Zapisy: PW do mnie, email, w temacie

Płatność: 20 zł (10 zł dla członków OKGB )

Sędzia: Pan Podręcznik i Giovanni (w tej kolejność :D)

Budowa armii:
- gramy na 1750 pkt.
- max 3 detachmenty
- LoW dopuszczone
- Forge World dopuszczony
- Vigilus dopuszczony
- zasada Understrength Units nie jest używana na turnieju

Zasady ogólne:
- Gramy na Blatach 48”x72”
- Gramy na karty Maelstorm
- przed każdą grą możemy odrzucić do 6ciu kart ze swojej talii
- na koniec swojej tury możemy odrzucić dowolną ilość kart
- jeśli przeciwnik się zgodzi można użyć kart codexowych
- w każdej misji wystawia się całą armię na raz, zamiast klasycznego wystawiania jednostek na zmianę, pierwszy wystawia się gracz, który nie wybierał strony
- jeśli nie masz fizycznej możliwości wykonania karty tactical objective możesz ją od razu wymienić na następną
- Obowiązują zasady 8 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz ustalenia Ligi Sędziowskiej i Beta Rules
- obowiązują zasady: Psychic focus, Strategic discipline, Tactical reserves, Matched play mission rules, Organised Events
- wszystkie objective marker muszą być umieszczone na poziomie gruntu
- w przypadku Table (zabiciu wszystkich jednostek przeciwnika) do 4 tury dostajemy 10VP i gra się kończy. Od 5 tury dostajemy 5 VP i dogrywamy do końca aktualny battle round.
- Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
- D3 VP = 2 VP, D6 VP = 4
- okna ruin traktujemy jako zabite (wszystkie piętra)
- modele z keyword <INFRANTRY>” stojące w ruinie mogą zadeklarować „otwarcie/ zamknięcie okien”. W tym celu modele stojące w ruinie mogą strzelać z niej do przeciwnika według LoS, jednak same również stają się widoczne według LoS dla przeciwnika.
- Jeśli ruina nie ma fizycznie podstawy; na potrzeby tego, czy jednostka jest w coverze uznajemy, że podstawą tej ruiny jest powierzchnia powstała po połączeniu najbardziej skrajnych jej punktów na płaszczyźnie stołu.
- modele z keyword <INFRANTRY> mogą przechodzić przez RUINY bez ograniczeń
- modele z kewyword <INFRANTRY> dostają cover kiedy stykają się podstawką ze ścianą
- las traktujemy jakby zawsze zasłaniał w 51%, modele inne niż <INFRANTRY> Muszą mieć przynajmniej 51% hulla lub podstawki w lesie!!!
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -3DP do klasyfikacji końcowej
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego można się odwołać do Sądu Najwyższego.

Rozpiski: Za wysłanie poprawnej rozpiski na adres warhammer40kolsztyn@gmail.com do 11.03.2019 +10DP do końcowego rankingu. Przykład rozpiski poniżej:

Player: Maciej "Spyro" Sudnikiewicz
Faction: Death Guard
ID: OL009
Pts:1248/1250
CP:4
KP:8

Death Guard Vanguard Detachment +1CP
HQ1: Death Guard Daemon Prince with Wings (170), Pair of Malefic Talons (10), Supporating Plate (0) [180] WARLORD
Elite1: Helbrute (72), Twin Lascannon (50), Missle Luncher (25) [147]
Elite2: Helbrute (72), Twin Lascannon (50), Missle Luncher (25) [147]
Elite3: 3x Deathshroud Terminator (3x35=105), 3x man reaper (3x17=51), 4x plaguespurt gauntlet (4x8=32) [188]
Fast1: Foetid- Bload Drone (99), Fleshmower (12), Plague probe (25) [136]

Chaos Space Marines Slaanesh Iron Warriors Patrol Detachment
HQ2: Daemon Prince with Wings (170), Warp Bolter (3), Pair of Malefic Talon (10) [183]
Troops1: 18x Chaos Cultist (4x18=72), 17x Autoguns (0), 1x shotgun (0) [72]
Heavy1: 3x Obliterator (3x65=195) [195]

PUNKTACJA:
Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy - co 1 KP różnicy - 1VP (do max 6).
b) Eternal War - zgodnie z zasadami misji
c) Tactical Objectives
d) First Strike (zniszczenie unitu przeciwnika w pierwszej battle round), Linebreaker, Slay the Warlord po 1VP każdy

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:
Różnica VP........................wynik bitwy
0-2 ................................. 10 - 10
3-5 ................................. 11 - 9
6-8 ................................. 12 - 8
9-11 ............................... 13 - 7
12-14 ............................. 14 - 6
15-17 ............................. 15 - 5
18-20 ............................. 16 - 4
21-23 ............................. 17 - 3
24-26 ............................. 18 - 2
27-29 ............................. 19 - 1
30+ ................................ 20 - 0

RAMÓWKA:
9:50-10:00 zapisy
10:00 - 12:30 I Bitwa
12:30 - 12:40 Przerwa
12:40 - 15:10 II Biwa
15:10 - 16:00 Przerwa obiadowa
16:00 – 18:30 III Bitwa
18:30 – 19:00 Sprzątanie, podziękowania oklaski itp. :D

MISJE:
1. Eternal war - Supplies from Above: Na początku każdego battle round dla każdego objective marker obydwaj gracze rzucają D6. Ten który uzyskał wyższy wynik może przemieścić objective marker o 3" (przenosimy go bez uwzględnienia ewentualnych przeszkód w postaci modeli bądź terenów, lecz objective marker pod koniec ruchu nie może znajdować się na obszarze zajmowanym przez model, ani nie może opuścić pola bitwy). Gracze na początku każdej (poza pierwszą) swojej tury otrzymują 1 VP za każdy kontrolowany objective marker. W tej misji modele posiadające keyword FLY (poza jednostkami Battlefield Role Flyer) znajdujące się w 3" od objective marker - kontrolują objective niezależnie od ilości modeli przeciwnika.
Maelstorm - Contact Lost: 1karta w I turze. Od 2 dobieramy tyle kart ile kontrolujemy objective marker (maksymalnie 6 aktywnych).
Deployment: Vanguard Strike (rogi). Brak Night Fight

2. Eternal War - Narrow the Serach: Umieszczamy jeden objective marker na środku pola bitwy (pozostałe według normalnych zasad). Pod koniec każdego battle round dostajemy 1 VP za kontrolowanie centralnego znacznika. Centralny Objective jest kontrolowany jeżeli mamy więcej modeli w określonym zasięgu niż przeciwnik. W pierwszej turze dystans ten to 18" i kurczy się o 3" na końcu każdego battle round (w 2 rundzie 15", a w 3 rundzie 12" itd.) do minumim 3". Ponadto w 12" od centralnego objective marker nie można korzystać z Invulnerable save's.
Maelstorm - Visions of Victory: Na początku każdej tury dobieramy do 4 kart. Za każdym razem kiedy mamy wylosować Tactical Objective - dobieramy dwie karty. Następnie przeciwnik musi wybierać jedną z nich, po czym odkładamy ją na spód naszej talii.
Deployment: Hammer and Anvil (krótkie krawędzie). Night Fight na 4+ w 4 turze, od 5 tury obowiązkowo do końca bitwy.

3. Eternal War: Relikt! Kontrolowany warty 3VP, podniesiony 6VP. Relikt może być podniesiony tylko przez modele posiadające keyword INFANTRY (model posiadający relikt nie może poruszyć się więcej niż 9" w dowolnej fazie).
Maelstorm - Dacapitation Strike: Dobieramy 3 karty na początku swojej tury (maksymalnie 6 atywnych Tactical Objective) Za każdym razem kiedy "CHARACTER is slain" - kontrolujący go gracz musi odrzucić losowy aktywny Tactical Objective. Kiedy "Warlord is slan" - kontrolujący go gracz musi odrzucić losowo 2 aktywne Tactical Objetives.
Deployment: Dawn of War (długie krawędzie). Night Fight w 1 turze.


CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ

1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker.
2. Zaczynając od gracza, który wygrał #1 następuje wybór Warlord Traitów.
3. Zaczynając od gracza, który wygrał #1 następuje wybór Psychic Powers.
4. Zaczynając od gracza, który wygrał #1 następuje wybór Relics oraz wszelkie decyzje odnośnie wykorzystania stratagemów na dodatkowe relikty i tym podobne, np. Death Visions of Sanguinius.
5. Rozmieszczenie objective markerów.
6. Rzut na wybór strony.
7. Gracz, który przegrał #6 wystawia swoją całą armię, następnie armię wystawia przeciwnik.
8. Gracz, który wystawił się jako pierwszy decyduje kto zacznie.
9. Rzut na przejęcie inicjatywy.
10. Pre-game deployment (wynikający np ze zdolności oddziałów czy użytych stratagemów takich jak Forward Operatives).
11. Gracze oznajmiają pozostałą im ilość CP oraz, jakie karty zostały odrzucone w ramach zasady Refined Strategy
12. Rozpoczęcie właściwej rozgrywki

OCENA MODELARSKA:

MALOWANIE [0 - 7pkt]
1pkt. - 50%armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
2pkt. – 75%armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
3pkt. - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
5pkt. - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami, a do tego są wycieniowane
7ptk. - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami, są wycieniowane, posiadają freehandy, a wszystkie kabelki, oczka, sakwy itp są wykończone czyli ogólnie wgniata w ziemie :D

PODSTAWKI [0 - 2 pkt]
0 pkt. - większość podstawek nie jest pomalowanych lub są pomalowane jednym kolorem
1 pkt. - większość podstawek jest pokrytych trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem
2 pkt. – wszystkie podstawki są pokryte trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem

DODATKOWE [-1 - 7 pkt]
1 pkt. - modele utrzymują schemat względem KEYWORDu
1 pkt. - gracz posiada w swojej armii konwersje (przy czym lascannon przytopiony to terminatora nie jest uznawana za konwersję)
1 pkt. - armia posiada rozróżnienie oddziałów
1 pkt. - armia posiada WYSYWIG, proxowanie modeli uniemożliwia uzyskanie tego ptk
3 pkt. - gracz posiada papierowe zasady swojej armii, kostki miarkę, znaczniki karty itp
-1 pkt - armia posiada proxy (np. rhino wystawiony jako land raider)

Turniej zostanie zgłoszony do Ligi Ogólnopolskiej.
Zgłoszenia:
1. Giovanni
2. Jakub
3. Grzegorz
4. Gromek
5. Paweł
6. Krystian
7. Bartek
8. Torne
9. Kamil
10.
11.
12.
Facebook Ogólnopolskiej Ligi WH40k: https://www.facebook.com/Liga40k/?ref=bookmarks

ODPOWIEDZ