Pytanie o zasady 7ed

W mrocznych wiekach dalekiej przyszłości istnieje tylko wojna
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1408
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pytanie o zasady

Post autor: danyboy » 15 lut 2017, 18:56

Osobście sprawdzę później jak będę przy kompie, ale zalecałbm sprawdzenie oficjalnego FAQ w pierwszej kolejności, jak nie będzie to w ETC 2016 (tu na forum powinien być link).
Na 100% jest to gdzieś uregulowane...

Awatar użytkownika
Przeor
Posty: 80
Rejestracja: 31 lip 2015, 11:56
Gram w: Sigmar, Warheim, Bolt, 40k, Hordes

Re: Pytanie o zasady

Post autor: Przeor » 15 lut 2017, 19:02

Zapomniałem o FAQ, już znalazłem :

Q: Do Gauss, Melta, Haywire, and Graviton special rules
affect void shields?
A: Yes – Gauss, Melta and Haywire special rules work as
normal. Graviton hits cause a void shield to collapse on a
roll of 6, but cannot affect void shields on buildings.

Dziękuję, dobranoc :D

Awatar użytkownika
Elon692
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2015, 16:38
Gram w: Warhammer 40k

Re: Pytanie o zasady

Post autor: Elon692 » 08 kwie 2017, 17:11

Cześć wszystkim, też mam kilka nurtujących pytań:

1. Deep Strike:
a. Jeżeli mam oddział terminatorów chaosu, i mam lorda w pancerzu terminatora, (albo mam raptorów/talony a mój lord me plecak), który jest moim warlordem, to czy mogę go razem z terminatorami z rezerw wrzucić na pole walki, czy muszę go wystawić na stół bo to mój warlord?
b. Czy gdyby nie był warlordem, to wtedy bez problemu mógłby wyjść z rezerwy na stół?
c. Czy wgl mogę lorda wypuszczać z rezerw nie ważne czy jest warlordem czy nie????????
d.

2. Powiedzmy że mam oddział marinesów i bujającego się z nim lorda. Czy mogę w każdej chwili Lorda odłączyć i przyłączyć do innego/tego samego oddziału?

4. Power Sword czy Power Axe?
Może trochę głupie pytanie ale co jest lepsze? Np.: terminatorzy chaosu mają w zestawie topory energetyczne, a czy nie lepszym było by im danie właśnie mieczy? Z tego co czytałem w zasadach to posiadając topór energetyczny model ma -1 do inicjatywy, zgadza się? Czy może rozchodzi się to o obrażenia?

5. Czy połączenie Power Fista i Chain Fista daje podwójny atak czy konieczny jest montaż 2x Power Fist albo 2x Chain Fist? Domyślam się odpowiedzi, ale mam nadzieję, że coś mnie jednak zaskoczy ^^'

7. Jest coś co mnie zastanawia w battle scribe... Budując oddział CSM mogę wymienić ich boltguny na CCW, czyli zaczną walczyć w zwarciu, ale też mogę im dokupić 2pkt/szt CCW. To znaczy że w fazie strzelania będą walić z boltgunów a w walce wręcz sięgną po miecze łańcuchowe? Dobrze to rozumiem?

8. Czy Choseni mają 2 zestawy broni? W sensie zestaw do close combat (np plasma i chain sword) i boltgun? Jeśli tak, to podczas szarży mogą strzelać z boltgunów na snapshotach? Mam nadzieję, że nic pomieszałem :D

Uffff. Koniec. Pozdrawiam ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1408
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pytanie o zasady

Post autor: danyboy » 09 kwie 2017, 9:43

Ad1. A. Warlord nie ma obowiązku zaczynania na stole. Może wyjść z rezerw jako członek oddziału lub samodzielnie.
Ad2. Poczytaj dział Independent Characters. Odłączasz i przyłączasz się tylko w fazie ruchu - jak jest na koniec fazy w 2" od oddziału to się przyłączył.
Ad4. Topór wali z I1 czyli zawsze ostatni. Miecz z I modelu. Topór ma większą siłę. Coś za coś.
Ad5. Zawsze wybierasz tylko jedną broń którą w tym ataku używasz. PowerFist i Chainfist to bronie Specialist. Bronie Specialist wymagają, aby druga broń którą będzie dawała ci drugi atak również była Specialist. Czyli mając np Chainfist (Specialist) i Lightning Clawa (Specialist) nie ważne której użyjesz będziesz miał +1 atak. Mając np Pistol i PowerFist (Specialist) wybierając PF nie dostaniesz +1A, ale już używając Pistoletu do CC dostaniesz +1A za drugą broń.
Ad7. Tak. To jest przewaga CSM nad SM. Lojaliści nie mogą dokupić sobie drugiej broni do CC.
Ad8. Nie znam kodexu CSM, ale tak Boltgunów możesz użyć do Overwatcha jak jesteś szarżowany.

Awatar użytkownika
Elon692
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2015, 16:38
Gram w: Warhammer 40k

Re: Pytanie o zasady

Post autor: Elon692 » 09 kwie 2017, 19:26

Dzięki bardzo za wyjaśnienia :)
Obrazek

Zablokowany