8ed wrażenia

Poprzednia edycja i inne raczej stare tematy
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: 8ed wrażenia

Post autor: MaCa »

Skrócony batrep i co brałeś plz?
Gromek
Posty: 191
Rejestracja: 04 sie 2016, 19:56
bitewniaki: W40k (Orkz, GK)
Malifaux (Guild-Sonia)
Warmachine (Cygnar)
Nastawiam się na X-wing ;)

Re: 8ed wrażenia

Post autor: Gromek »

Proszę bardzo
Mój przeciwnik grał Adeptus Mechanicus z dodatkiem gwardii i custodes.
Ja natomiast grałem:
HQ
1 Brother Captain (psycanon+młot)
Elita
5 Paladyni (2x Psycanon+Mlot)
5 Paladyni (2x Psilancer+Mlot)
1 Paladyn Ancient (Psycanon)
1 Vindicaire Assasin
HS
1 Dreadknight (2xFist,Heavy Incinerator,teleport)
1 Dreadknight (2xFist,Gatling, Heavy psycanon)
1500pkt

Brother captain, chciałem sprawdzić jak działa jego podwajanie zasięgu Smite. Nie jest źle ale sam smite (wersja GK) szału nie robi a można sobie oddział pokaleczyć.
Termosy twarde ale -1 do trafień z broni ciężkiej trochę robi a mobilne nie są. Dlatego trzeba jak najwięcej z teleportu i GoI.
Natomiast psilancer widzę potencjał w nim potencjał oraz storm bolter.
Paladin Ancient wg mnie chyba za drogi jednak tak patrzę to GK to armia, która musi się rozproszyć a nie iść całą gromadą.
Vindicaire pomimo pechowych rzutów i zapomnieniu jego kilku umiejętności oceniam dobrze, ma chłopak talent ;).
Dreadknight...wzieli na siebie dużo strzałów ale też dużo nie zrobili a swoje kosztują, jeszcze ich posprawdzam.
Co boli to, że możemy jedynie jedną daną moc rzucić na turę.

Rozpiska wiadomo taka aby po prostu zagrać, zobaczyć jak to wygląda.
Takie miałem wrażenie, że GK to dopiero w walce wręcz się rozkręcają a strzelanie to takie pitu pitu ;) (trochę czułem jakbym grał orkami :D).
A taka moja rozpiska termo GK to jak najwięcej w rezerwy, jeszcze przydałoby się jakis przeciw panc np (drednot venerable z laską i miską).
Gra się tym przyjemnie choć mam ochotę zagrać zmechanizowaną gwardią (tak jak kiedyś grałem)+ inkwizycja albo adeptus mechanicus :)
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: 8ed wrażenia

Post autor: MaCa »

Tego rodzaju elitarne armie będą srogo karane w 8ed. Mając mało modeli na stole wystawiasz się na multum broni z 2+ damage i niezłym AP, które teraz są praktycznie wszędzie. Niestety mam wrażenie, że GK w obecnej edycji będą na niższych półkach. Z kolei Orkami pograsz sobie całkiem nieźle.
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: 8ed wrażenia

Post autor: RedOctober »

Wspaniałe posty Maca mega feedback i wielkie dzięki ! :)

O flamerach akurat myślę cały czas bo faktycznie flamer w ogóle jako taki w 8th się wydaje fajną opcją... a one jeszcze są na maxa wyporne (4++ to w 8th bardzo dobry save)!

Więcej więcej! :D
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: 8ed wrażenia

Post autor: MaCa »

Kolejna gra, tym razem vs pestkująca gwardia na 1k pts. Zdecydowałem zabrać ser, bo 4 princów nurgla i muchy. U Grzesia była tona piechoty, punisher, wyvern, master of ordnance, snajperzy, parę miniskładów z plazmą, yarrick, 3 lascannony i dowództwo. Gra była bardzo szybka i pokazała wyższość wysokiego T + inv + FnP nad toną pestek. Grzesiowi MOCNO nie szły rzuty. Spodziewałem się, po zrobieniu szybkiej matmy, że będę tracił 1,5 princa na turę. A tutaj figa i 1 tura przyniosła tylko 2 zabite muchy. Grześ poddał wiedząc co się stanie w 3ciej, jak już w 2 turze byłem u niego na podwórku i biłem jego chłopów prawie bez strat. Prince zachowuje swoją zajebistą ocenę 8.5/10. Do tego dochodzą muchy - wciąż wyporne, potrafią wywalić tonę ataków i jeszcze dodatkowo strzelają nawet znośnie - 6.5/10. Mam wrażenie, że jeśli Grześ zabrałby 1 blob wincyj i się lepiej zawinął tymi blobami, to nie byłoby tak różowo.
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: 8ed wrażenia

Post autor: Grzechu12 »

Oj ostatnio takie rzuty to na DPW były. Masakra, wszystko co mogło sie spieprzyło :D Jak zazwyczaj gram do ostatniego trepa to tutaj sensu nie było. Blobem jednak trzeba grać jak kiedyś - strzelanie to tylko dodatek, blobik ma głównie chronić fajniejsze rzeczy z tyłu żeby nie dostały szarży. Snajperstwo dość miękkie, muszę lepiej kampić, rozkazy fajne bo automatyczne. Więcej rozkmin w sobotę ;)
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: 8ed wrażenia

Post autor: danyboy »

Kilka moich wniosków po grze z Necronami Ramba :)
Misja Maelstorm fo War: Cloak and Shadows + Battlezone: Fire and Fury + kampanijne spowolnienie pojazdów naziemnych :)
1250 pts.

Jako że to moja 4 gra w nowe 40k, Ramba chyba 2 więc na kark zrzuciliśmy sobie sporo zasad dodatkowych. Parę razy zapomnieliśmy o ty czy o tamtym, ale właśnie dzięki tym zasadom gra była bardzo hmmm "malownicza" :)
Karty jak zwykle wymagają house rule do wyrzucania niemożliwych z automatu, to się nie zmieniło ;)
Nie specjalnie mogłem grać na karty, bo miałem wszystkich pojazdów prędkości zmniejszone o połowę, w przeciwieństwie do Necronów i Rambowego szczęścia do losowania kart ze znacznikami na których stał ;)
First blood w czwartej turze, mimo iż już w drugiej były szarże, to ciekawa odmiana od różnej maści alfa strików i innych wyrzynek z 7 edycji.
Flamery twoim przyjacielem, zwłaszcza gdy chodzi o lotnictwo przeciwnika :D
Battlezone fajny, dodawał dreszczyk emocji co fazę strzelania było 50% szans, że raz walnie raniąc jakiś oddział. Mimo starań z obu stron walnął tylko raz zabijając mi 3 modele Sternguardów ;)
Necroni wracają. Za mało skupiałem się na wyrzynaniu oddziałów z protokołami ;)
Pojazdy są wyporne, warto brać bo można sobie naprawdę nimi w końcu pograć. Wszystkie moje ustały do końca w zasadzie lekko draśnięte - 2 Ironclady i 2 Razorbacki. Strzelające jednak chrońcie przed CC, bo przez następną turę sobie nie postrzelają.
W połowie 5 tury na punkty było coś koło 12:6 dla Necronów, musieliśmy kończyć więc poddałem bitwę, ale fajnie było.
Gromek
Posty: 191
Rejestracja: 04 sie 2016, 19:56
bitewniaki: W40k (Orkz, GK)
Malifaux (Guild-Sonia)
Warmachine (Cygnar)
Nastawiam się na X-wing ;)

Re: 8ed wrażenia

Post autor: Gromek »

Druga moja bitwa :) 2k pkt vs DA z dodatkiem GK.
Moje przemyślenia.
Draigo- Kosztuję dużo punktów ale jest to typowy big bad motherf*cker :D. Trochę ma problem z mobilnością po deep strike ale ma potencjał.
Termosy- zagrałem 3 warianty: z psilencerem, psycanonem, i bez broni spec (wszyscy mieli force swordy). Powiem tak, wydaję mi się że najlepsi są z mieczami i bez broni specjalnej (może psilencer jeszcze ale psycanon.....kosztuje 20pkt a w sumie dużo nie zmienia). Ogólnie w bitwie dużo nie zrobiły ale źle nie było.
Dreadknigth- teleport,heavy incerator, 2 piąchy.... dobra jednostka, dwie wg mnie to za dużo ale jeden akurat żeby zamieszanie wprowadzać.
Venerable drednot z laską i miską - Bardzo potrzebny daleki przeciw panc a dred spisuje się nieźle, grunt żeby nie ruszać się niepotrzebnie ;).
Land raider crusader full opcja- elegancko, duży fire power a dzięki rozdzieleniu broni można masakrować. Widzę w tej jednostce potencjał :D.
I teraz przyjaciele, których nikt się nie spodziewał
Hiszpańska Inkwizycja a w niej inkwizytor ordo hereticus z combi flamerem i 6 acolytów z combi flamerem. Pozytywnie niby taki skład papierowy ale ma wygar i potrafi trochę wytrzymać. Jedynie zastanawiam się nad ordo xenos i inkwizytor z np plazmą i Power swordem.
Vindicaire- Wierzę w chłopaka ma potencjał ale nic nie zrobił ;)
Caliduska- Wierzę w nią ma potencjał ale w tej grze trochę splewiłem i prawie nic nie zrobiła.

Podoba mi się ta rozpa, gra się przyjemnie i jest to co lubię najbardziej klimat GK i inkwizycji z agentami :D.
Nic tylko dalej grać i walczyć :D.
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: 8ed wrażenia

Post autor: Grzechu12 »

Polecam przetestować librę - ze storm shieldem I nemezis staffem ma 2+inva w CC, IMO warto. Falchiony też super, gostek ze sztandarem dajacy + 1 atak falchionom I nagle z 11 atakow robi sie 21 ;) Dla mnie draigo super do dawania przerzutow dla chlopakow, przy tylu atakach im sie przyda ;) Sam też swietnie bije.
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: 8ed wrażenia

Post autor: Janosik »

Gra była nie powiem ciekawa, Draigo jestk kawałem %#$insyna w CC (Też nie rozumiem po co mu stormbolter xD) Moja rozpa tez się nienajgorzej sprawdziła i uważam, że podobnie jak Land Raider tak Stormraven aka Latająca Trumna jest warty swoich ptk i tego co potrafi :)
ODPOWIEDZ