Pytanie o zasady

Poprzednia edycja i inne raczej stare tematy
Gromek
Posty: 191
Rejestracja: 04 sie 2016, 19:56
bitewniaki: W40k (Orkz, GK)
Malifaux (Guild-Sonia)
Warmachine (Cygnar)
Nastawiam się na X-wing ;)

Pytanie o zasady

Post autor: Gromek »

Witam
jutro rozgrywam swoją pierwszą bitwę w w40k (w końcu :D) i niezbyt jasny jest dla mnie zapis dla matched play mission rules odnośnie
1) Psychic focus czy to oznacza że danego rodzaju moc np hammerhand, który mam w dwóch składach grey knights, mogę rzucić tylko jeden z nich?

2) Rezerwy czy to oznacza, że w matched play mogę wystawić np 2 oddziały do rezerw i muszę je wystawić do końca trzeciej tury (nieważne czy w pierwszej, drugiej czy trzeciej bo sam wybieram). Czy też rzucam co turę na 3+ i jak nie wyjdą w 3 turze to cóż po oddziale (czyli deepstrike to teraz takie dodatkowe ryzyko, że oddział nam nie wyjdzie i po nim.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pytanie o zasady

Post autor: danyboy »

Ad 1. Tak to wygląda. Niezauważyłem, niezły nerf :)
Ad2. Tak, nic się nie rzuca. Jak chcesz oddział z rezerw może wyjść (zazwyczaj na koniec fazy ruchu) już w pierwszej, drugiej lub trzeciej turze. W czwartej rezerwy giną.
Gromek
Posty: 191
Rejestracja: 04 sie 2016, 19:56
bitewniaki: W40k (Orkz, GK)
Malifaux (Guild-Sonia)
Warmachine (Cygnar)
Nastawiam się na X-wing ;)

Re: Pytanie o zasady

Post autor: Gromek »

Mam pytanie bo dla mnie nie jest to w 100% jasne a ostatni FAQ też mi nie potwierdza tego.
Czy w momencie konsolidacji mogę związać inny oddział? Mówię oczywiście o sytuacji kiedy wybiłem oddział szarżowany a najbliższy wrogi oddział jest np 2" cale od mojego modelu.
Wg mnie nie ma zapisu, który to zakazuje a w ostatnim faqu jest pytanie czy taki oddział może robić w tym przypadku over watch.
Proszę spojrzeć na to tak czysto 8edycyjnie czyli nie patrząc się na poprzednią edycję ;).
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pytanie o zasady

Post autor: danyboy »

Gromek pisze: 19 cze 2017, 20:31 Mam pytanie bo dla mnie nie jest to w 100% jasne a ostatni FAQ też mi nie potwierdza tego.
Czy w momencie konsolidacji mogę związać inny oddział? Mówię oczywiście o sytuacji kiedy wybiłem oddział szarżowany a najbliższy wrogi oddział jest np 2" cale od mojego modelu.
Wg mnie nie ma zapisu, który to zakazuje a w ostatnim faqu jest pytanie czy taki oddział może robić w tym przypadku over watch.
Proszę spojrzeć na to tak czysto 8edycyjnie czyli nie patrząc się na poprzednią edycję ;).
Możesz zrobić konsolidację do wcześniej nie związanego oddziału.
Oddział ten nie może zrobić overwatcha.
Przeciwnik natomiast może/musi aktywować ten oddział jako że jest on w CC (o ile nie był w innym combacie i nie był już aktywowany), więc Ci się oberwie, a Ty już jesteś po aktywacji swojego.
Gromek
Posty: 191
Rejestracja: 04 sie 2016, 19:56
bitewniaki: W40k (Orkz, GK)
Malifaux (Guild-Sonia)
Warmachine (Cygnar)
Nastawiam się na X-wing ;)

Re: Pytanie o zasady

Post autor: Gromek »

Dokładnie, wg mnie też to tak obecnie się przedstawia.
Awatar użytkownika
Wiakson
Posty: 70
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:53
bitewniaki: WH40K (DA, SW, WS, DW, Inq)
AoS (zaczynam)
Warmachine (Cyngar)

Re: Pytanie o zasady

Post autor: Wiakson »

Dobra, ja się trochę zakreciłem i się zastanawiam. Indeks Imperium 1, rozdział Deathwatch.

Weterani w Kill Team mogą wymieniać bolter na dwie bronie z listy ekwipunku DW. Przechodząc do listy ta jest podzielona na dwie części. W pierwszej bronie jednoroczne np pistolety, miecze etc (do dwóch broni z listy). W drugiej dwuręczne np bolter(jedna z listy).

Moje pytanie brzmi: czy mogę np wziąć bolter i miecz, a może mogę wziąć, miecz, bolter i pistolet?
KRZYCZ WIAKSON!
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pytanie o zasady

Post autor: danyboy »

Wiakson pisze: 27 cze 2017, 0:30 Dobra, ja się trochę zakreciłem i się zastanawiam. Indeks Imperium 1, rozdział Deathwatch.

Weterani w Kill Team mogą wymieniać bolter na dwie bronie z listy ekwipunku DW. Przechodząc do listy ta jest podzielona na dwie części. W pierwszej bronie jednoroczne np pistolety, miecze etc (do dwóch broni z listy). W drugiej dwuręczne np bolter(jedna z listy).

Moje pytanie brzmi: czy mogę np wziąć bolter i miecz, a może mogę wziąć, miecz, bolter i pistolet?
Na datasheecie jest napisane że zamieniasz boltgun na DWIE rzeczy z listy. Co oznacza albo dwie jednoręczne, albo jedną jednoręczną i jedną dwuręczną (bo tej możesz wziąć max 1 szt.)
Najpierw ograniczenie ile w ogóle możesz wziąć (datasheet), a potem ograniczenie po ile jakiej maksymalnie (deathwatch equipment).
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pytanie o zasady

Post autor: danyboy »

Takich kilka ciekawostek zasadowych, bo wygląda na to, że GW zmieniło mocno podejście do kości :)

Pierwsza sprawa to przypomnienie - "1" to fail niezależnie od modyfikatorów na rzuty:
- To Hit
- To Wound
- Saving Throw
To że siedzimy w coverze i mamy +1 do Sejva nie oznacza, że termosy zdają na "1".
To samo jeśli chodzi o trafianie - jeśli model trafia na 2+ i dostanie buffa +1 to na wyrzuconej "1" wciąż pudłuje.
Sensowne i logiczne.
Teraz ta trudniejsza część ;)
Przerzuty stosujemy PRZED modyfikatorami.
Przykład Space Marine z PlasmaCannona trafia na 3+. Ale ruszył się w swojej fazie ruchu więc ma -1 To Hit. W okolicy jest Chapter Master dający re-rolle nieudanych rzutów.
Space Marine strzela i na trafienie rzucił "1", "2", "3".
Przed modyfikacją wyniki "3" oznacza trafienie, więc może on przerzucić tylko "1" i "2".
Załóżmy że przerzucił to na "2" oraz "4".
Mamy zatem wyniki rzutów: "2", "3", "4" i dopiero teraz aplikujemy modyfikatory "-1" To Hit, mamy zatem wyniki "1", "2", "3".
Trafił zatem tylko jeden raz (bo z profilu trafia na 3+).

I jeszcze jedna ciekawostka, jako że Plasma przepala się na "1" to w powyższym przykładzie, mimo faktycznego wyturlania "2" po zaaplikowaniu modyfikatora "-1" To Hit Plasma się przepaliła (w trybie Supercharge oczywiście).

Gdyby was zastanawiało, a co jeśli wyturlam "1" i odejmę "1"? Wynik nie może spaść poniżej "1" więc zostaje "1".

I jeszcze ciekawostka - strzał z Plasma Cannona po ruchu (-1) w samolot z zasadą Airborne (-1) przepali się na rzutach "1","2" i "3" ;)

Ponoć jest to wszystko całkiem intuicyjne jak się człowiek przestawi.
Gromek
Posty: 191
Rejestracja: 04 sie 2016, 19:56
bitewniaki: W40k (Orkz, GK)
Malifaux (Guild-Sonia)
Warmachine (Cygnar)
Nastawiam się na X-wing ;)

Re: Pytanie o zasady

Post autor: Gromek »

Mnie co zaskoczyło, że flamery trafiają automatycznie latacze teraz , wcześniej totalny zakaz a teraz najlepsza broń przeciwlotnicza :lol: .
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pytanie o zasady

Post autor: danyboy »

Moim zdaniem bardzo ważna klaryfikacja dotycząca Coverów dla nie-Infantry pojawiła się po ostatnim FAQ.
GW FAQ pisze:Q. Do units that are not Infantry (Vehicles, Monsters
etc.) gain the benefit of cover from woods, ruins etc. if they are at
least 50% obscured by that piece of terrain but are not actually
on or within it?

A. No. Unless they are Infantry, such a unit must meet
the two following conditions to gain the benefit of cover:
• All of its models must be either on or within the terrain.
• The unit must be at least 50% obscured from the point
of view of the firer (note that it doesn’t matter what is
obscuring the target, only that it is obscured).
GW FAQ pisze:Q. Can you clarify what the difference is between ‘wholly within’
and ‘within’ for rules purposes?

A. If a rule says it affects units/models that are ‘wholly
within’ then it only applies if the entire unit/model is
within. If it just says ‘within’, however, then it applies so
long as any part of the unit/model is within.
Nie-Piechota musi być:
- dowolną częścią modelu w terenie np gąsienicą, fragmentem podstawki;
- oraz być w 50% zasłonięta od widoku strzelającego - czymkolwiek, niekoniecznie tym lasem/ruiną, np innym pojazdem, skałą.

Cover dla nie-Infantry właśnie stał się nieco łatwiej dostępny.
ODPOWIEDZ