Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?
: 14 lis 2017, 21:14
W SŁOWACH WSTĘPU
Cześć. Chciałbym przedstawić Wam daleko idący projekt związany z rozwojem środowiska . Każdy jednak wie, że nikt nie lubi dużej ściany tekstu a czasami nawet kilka kartek FAQa to dla nas zbyt wiele Niemniej jednak pomysł na nowy projekt jest pomysłem bardzo ambitnym , a zarazem i skomplikowanym i tych rzeczy niestety skrócić się nie da. Dlatego proszę Was o wyrozumiałość i o baczne przestudiowanie tego tekstu. Całość to plan na nowy rok, tak więc nic się nie stanie, jak dacie odpowiedź jutro, za tydzień, czy nawet za dwa miesiące Ważne jest to, abyście dokładnie zapoznali się z tymi zamysłami. Całość postaram się podzielić na przystępne rozdziały i akapity, tak abyście nie musieli czytać wielkiej epopei na jednym posiedzeniu, tylko abyście mieli możliwość wrócić do tego tematu w wolnym czasie i przeanalizować kolejne rozdziały oraz akapity
COŚ SIĘ KOŃCZY, COŚ SIĘ ZACZYNA
Na samym początku, chciałbym powiedzieć, że "Kampania Ścieżka Chwały" jest chyba najlepszą rzeczą, która przytrafiła się Olsztyńskiemu środowisku. Niniejszy projekt nie ma na celu hejtowania, żądzy sabotowania, czy "robienia komuś w ogródku". Dzięki kampanii, środowisko mocno się rozwinęło , wielu graczy zdołało się ze sobą zapoznać, czy rozegrać jedną czy więcej partyjek . Inna część graczy, dzięki fabularności kampanii oraz jej rozmachowi otrzymała motywację do odkurzenia swoich "pamperków " . Były też przypadki, gdzie ludzie zachęceni kampanią nabywali nowe modele i wdrążali się do WH40k.
Jak sami widzicie, kampania przynosi nam wiele korzyści co z kolei rodzi pytanie - Dlaczego mamy coś zmieniać?
Otóż jak już powiedzieliśmy - kampania daje motywację do działania. Jednak motywacja u niektórych szybko się wyczerpuje. Gracze przychodzą i odchodzą, zmieniają armię którą rozgrywają "Ścieżkę Chwały" a sama "krucjata" ciągnie się już bardzo długo i końca nie widać. Niektórym się już zabawa znudziła a inni zaś zastanawiają się, czy jest sens dołączać do wydarzeń na mapie działań wojennych, które trwają już nie bagatela rok. Osobiście uważam, że ta cała przygoda na Saldana powinna mieć jakiś ciekawy finał, ale nie dlatego by nic się nie działo, tylko aby wprowadzić pewne zmiany . Myślę, że można po prostu się umówić, że działania wojenne na Saldanie będą trwały do nowego roku, a od 1wszego stycznia wystartowalibyśmy z nową kampanią gdzie pomysł na nową kampanię przedstawię wam w późniejszych rozdziałach. Ścieżka Chwały nie musi wydawać z siebie bezgłośnego ostatniego oddechu agonii. Możemy stworzyć jakiś happening, turniej, albo bitwę typu Armageddon , zwieńczającą całą zabawę. Gramy przecież fabularnie, nie o puchary czy złote kalesony, więc takie luźne podejście do zakończenia tego tematu nic nie szkodzi prawda?
Również nowa kampania miałaby całkowicie odmienną mechanikę . Niektórzy ludzie mogą słusznie stwierdzić, że przecież jednocześnie może się odbywać więcej niż jedna kampania. Jednak należy również spojrzeć prawdzie w oczy - ludziom czasami naprawdę ciężko jest się zebrać do rozegrania 1 bitwy kampanijnej na miesiąc. Nie chodzi tu o lenistwo, tylko o to, że każdy ma życie prywatne, pracę, rodzinę a wymóg rozegrania bitwy z konkretnym oponentem w przedziale konkretnego terminu nieco sprawę komplikuje. Osobiście wątpię, by dwie kampanie trwające w tym samym czasie ze sobą nie kolidowały - kampanii może być i na pęczki, ale każdy z nas posiada tylko jeden wolny przedział czasowy, albo może poświęcić tylko jeden dzień na jedną konkretną bitwę
NOWY SYSTEM KAMPANIJNY
Przedstawiłem Wam kilka argumentów na wprowadzenie nowej kampanii. Jest to naprawdę tylko luźna propozycja, jeżeli nie jesteście zainteresowani wprowadzaniem zmian, możemy grać w ścieżkę chwały i przez kolejne 5 lat, mi to nie przeszkadza
Jeżeli jednak nieco zainteresowałem Was tematem nowej kampanii o zupełnie innej mechanice, pozwólcie że przedstawię Wam swój projekt :
System
Gralibyśmy na systemie WH40k na 8smej edycji. Obecna edycja jest mocno uproszczona więc sądzę, że nawet nowym "nowym" graczom przyswojenie wiedzy z zakresu zasad nie byłoby nadmiernie ciężkie, ani bardziej skomplikowane co zasady np. 1p40k.
Mechanika, budowa armii oraz cele
Nie poruszalibyśmy się po mapie kampanijnej. Mechanika, cele oraz priorytety uległyby zmianie. Całość zostałaby nieco uproszczona , w taki sposób, aby kampania łatwiej się prowadziła ale nadal byłaby interesująca. Całość też przybrałaby nieco Role Play'owości.
[*] Każdy z uczestników stworzyłby swoją kartę gry ( coś jak karta postaci ). Czyli standardowo wybór frakcji , zarys fabularny etc.
[*]Początkowo, gracz miałby do swojej dyspozycji oddział składający się z 500 pkt ( wiem, że to malutkie punkciki ale wstrzymajcie jeszcze okrzyki sprzeciwu ) Do tego oddziału podpinamy HQ ( głównego bohatera naszej kampanii) gdzie główny bohater nie posiada kosztu punktowego ( jest gratisowy ) z tego powodu, ponieważ armie takie jak np. GK mają bohaterów za 150-200pkt a zwykłe jednostki po 100 pkt. To by na początku rozgrywek nie miało sensu, by 1 dowódca GK z 6 terminatorów mierzył się powiedzmy z 60 conscriptami w obstawie czołgów Główny bohater nie może być "modelem imiennym" czyli nie możemy wystawić sobie powiedzmy Magnusa jako głównego bohatera naszych poczynań
[*]Na każdej bitwie musimy wystawić głównego bohatera albo jego zastępstwo, gdy ten zostanie ranny ( powiedzmy model zostanie zabity podczas bitwy ) Nie ma limitu ilości bohaterów drugoplanowych . Dalej jednak nie mogą to być postaci imienne, oraz w przypadku bohaterów drugoplanowych, płacimy normalny koszt punktowy ( aby gracz odczuł jakiś "modyfikator ujemny" z powodu utraty bohatera )
[*]Jak już wspominałem, gracze nie poruszaliby się na strategicznej mapie. Zdobywaliby poziomy dzięki którym otrzymują możliwość rozbudowy swoich sił. Każdy uczestnik zaczyna na pierwszym poziomie i posiada 500 pkt na budowę armii. Każda rozegrana bitwa daje uczestnikowi 200 pkt doświadczenia. Uczestnik który wygrywa starcie, otrzymuje nie 200 a 400 pkt. Po każdym 1000pkt doświadczenia, gracz zdobywa poziom i zyskuje kolejne 250pkt na rozbudowę armii oraz możliwość wystawienia do bitwy kolejnej postaci ( czyli de facto bohatera drugoplanowego, za którego płacimy już normalne pkt) Mówiąc w skrócie - Gracz na 1 poziomie wystawia 500pkt, gracz na 2 poziomie wystawia 750, na 3cim poziomie 1000 i tak dalej i tak dalej.
[*]Gracz na wyższym poziomie może toczyć walkę z graczem na niższym poziomie, jednak musi on wtedy przestrzegać wszystkich restrykcji które obowiązują gracza na niższym poziomie, czyli gracz powiedzmy na 3cim poziomie w walce z graczem na 1wszym wystawić może tylko głównego bohatera i 500pkt
[*]Karta gracza - wpisujemy tu frakcję, fabularne opisy swoich poczynań, zdjęcia swoich modeli etc. Dodatkowo monitorujemy na karcie ile mamy doświadczenia, czy nasz bohater jest ranny i tak dalej.
[*]Modelarka i fabularne smaczki - podchodzimy do zabawy na zasadzie "full clima" . Modele biorące udział w kampanii muszą mieć conajmniej 3 kolory.
[*]Odznaczenia i cel główny - Umownie gramy rok , czyli od stycznia 2018 do stycznia 2019. Na koniec kampanii, czyli na końcu roku sprawdzamy kto z uczestników przez cały okres kampanii zdobył jak najwięcej odznaczeń. Sposobów na zdobycie odznaczenia będzie naprawdę bardzo bardzo wiele. Przykładowo - za trzymanie estetyki swojej armii i jej ładne pomalowanie, otrzymujemy odznaczenie. Za każde swoje pierwsze wystawienie na większe punkty zdobywamy odznaczenie. Za każdy turniej lokalny, wyjazdowy, grę pokazową na evencie typu Gamegrinder otrzymujemy odznaczenie etc. Tak samo za fabularne prowadzenie karty postaci, raporty ze swoich bitew etc Chodzi o to, aby motywować ludzi i do gry i do otwarcia na środowisko, turnieje, czy na pozytywne działanie na rzecz środowiska Na koniec kampanii zwycięzca może otrzymać jakąś fajną nagrodę oraz wieczną chwałę
Dynamic Events
W ramach kampanii możemy otworzyć się na różne pokazówki w Planecie 11, warsztaty, nauki gry, czy turnieje. Jeszcze aby zachęcić środowisko do wspólnej zabawy, możemy stworzyć listę "Dynamic Events" czyli spis eventów na których uczestnicy mogliby zdobyć wyjątkową pulę doświadczenia, albo wyjątkowe odznaczenie które byłoby warte znacznie więcej niż takie standardowe.
Cóż, to tylko taka 1/10 całokształtu. Uznałem że nie ma co rozpisywać się na pierdyliardy stron, jeżeli ogólnie koncepcja wprowadzenia zmian, albo nowości Wam nie pasuje Tak jak już wielokrotnie wspominałem - Całość startowałaby dopiero w styczniu 2018 więc na organizacje i dopinanie szczególików jest jeszcze masa czasu Co o tym myślicie?
Cześć. Chciałbym przedstawić Wam daleko idący projekt związany z rozwojem środowiska . Każdy jednak wie, że nikt nie lubi dużej ściany tekstu a czasami nawet kilka kartek FAQa to dla nas zbyt wiele Niemniej jednak pomysł na nowy projekt jest pomysłem bardzo ambitnym , a zarazem i skomplikowanym i tych rzeczy niestety skrócić się nie da. Dlatego proszę Was o wyrozumiałość i o baczne przestudiowanie tego tekstu. Całość to plan na nowy rok, tak więc nic się nie stanie, jak dacie odpowiedź jutro, za tydzień, czy nawet za dwa miesiące Ważne jest to, abyście dokładnie zapoznali się z tymi zamysłami. Całość postaram się podzielić na przystępne rozdziały i akapity, tak abyście nie musieli czytać wielkiej epopei na jednym posiedzeniu, tylko abyście mieli możliwość wrócić do tego tematu w wolnym czasie i przeanalizować kolejne rozdziały oraz akapity
COŚ SIĘ KOŃCZY, COŚ SIĘ ZACZYNA
Na samym początku, chciałbym powiedzieć, że "Kampania Ścieżka Chwały" jest chyba najlepszą rzeczą, która przytrafiła się Olsztyńskiemu środowisku. Niniejszy projekt nie ma na celu hejtowania, żądzy sabotowania, czy "robienia komuś w ogródku". Dzięki kampanii, środowisko mocno się rozwinęło , wielu graczy zdołało się ze sobą zapoznać, czy rozegrać jedną czy więcej partyjek . Inna część graczy, dzięki fabularności kampanii oraz jej rozmachowi otrzymała motywację do odkurzenia swoich "pamperków " . Były też przypadki, gdzie ludzie zachęceni kampanią nabywali nowe modele i wdrążali się do WH40k.
Jak sami widzicie, kampania przynosi nam wiele korzyści co z kolei rodzi pytanie - Dlaczego mamy coś zmieniać?
Otóż jak już powiedzieliśmy - kampania daje motywację do działania. Jednak motywacja u niektórych szybko się wyczerpuje. Gracze przychodzą i odchodzą, zmieniają armię którą rozgrywają "Ścieżkę Chwały" a sama "krucjata" ciągnie się już bardzo długo i końca nie widać. Niektórym się już zabawa znudziła a inni zaś zastanawiają się, czy jest sens dołączać do wydarzeń na mapie działań wojennych, które trwają już nie bagatela rok. Osobiście uważam, że ta cała przygoda na Saldana powinna mieć jakiś ciekawy finał, ale nie dlatego by nic się nie działo, tylko aby wprowadzić pewne zmiany . Myślę, że można po prostu się umówić, że działania wojenne na Saldanie będą trwały do nowego roku, a od 1wszego stycznia wystartowalibyśmy z nową kampanią gdzie pomysł na nową kampanię przedstawię wam w późniejszych rozdziałach. Ścieżka Chwały nie musi wydawać z siebie bezgłośnego ostatniego oddechu agonii. Możemy stworzyć jakiś happening, turniej, albo bitwę typu Armageddon , zwieńczającą całą zabawę. Gramy przecież fabularnie, nie o puchary czy złote kalesony, więc takie luźne podejście do zakończenia tego tematu nic nie szkodzi prawda?
Również nowa kampania miałaby całkowicie odmienną mechanikę . Niektórzy ludzie mogą słusznie stwierdzić, że przecież jednocześnie może się odbywać więcej niż jedna kampania. Jednak należy również spojrzeć prawdzie w oczy - ludziom czasami naprawdę ciężko jest się zebrać do rozegrania 1 bitwy kampanijnej na miesiąc. Nie chodzi tu o lenistwo, tylko o to, że każdy ma życie prywatne, pracę, rodzinę a wymóg rozegrania bitwy z konkretnym oponentem w przedziale konkretnego terminu nieco sprawę komplikuje. Osobiście wątpię, by dwie kampanie trwające w tym samym czasie ze sobą nie kolidowały - kampanii może być i na pęczki, ale każdy z nas posiada tylko jeden wolny przedział czasowy, albo może poświęcić tylko jeden dzień na jedną konkretną bitwę
NOWY SYSTEM KAMPANIJNY
Przedstawiłem Wam kilka argumentów na wprowadzenie nowej kampanii. Jest to naprawdę tylko luźna propozycja, jeżeli nie jesteście zainteresowani wprowadzaniem zmian, możemy grać w ścieżkę chwały i przez kolejne 5 lat, mi to nie przeszkadza
Jeżeli jednak nieco zainteresowałem Was tematem nowej kampanii o zupełnie innej mechanice, pozwólcie że przedstawię Wam swój projekt :
System
Gralibyśmy na systemie WH40k na 8smej edycji. Obecna edycja jest mocno uproszczona więc sądzę, że nawet nowym "nowym" graczom przyswojenie wiedzy z zakresu zasad nie byłoby nadmiernie ciężkie, ani bardziej skomplikowane co zasady np. 1p40k.
Mechanika, budowa armii oraz cele
Nie poruszalibyśmy się po mapie kampanijnej. Mechanika, cele oraz priorytety uległyby zmianie. Całość zostałaby nieco uproszczona , w taki sposób, aby kampania łatwiej się prowadziła ale nadal byłaby interesująca. Całość też przybrałaby nieco Role Play'owości.
[*] Każdy z uczestników stworzyłby swoją kartę gry ( coś jak karta postaci ). Czyli standardowo wybór frakcji , zarys fabularny etc.
[*]Początkowo, gracz miałby do swojej dyspozycji oddział składający się z 500 pkt ( wiem, że to malutkie punkciki ale wstrzymajcie jeszcze okrzyki sprzeciwu ) Do tego oddziału podpinamy HQ ( głównego bohatera naszej kampanii) gdzie główny bohater nie posiada kosztu punktowego ( jest gratisowy ) z tego powodu, ponieważ armie takie jak np. GK mają bohaterów za 150-200pkt a zwykłe jednostki po 100 pkt. To by na początku rozgrywek nie miało sensu, by 1 dowódca GK z 6 terminatorów mierzył się powiedzmy z 60 conscriptami w obstawie czołgów Główny bohater nie może być "modelem imiennym" czyli nie możemy wystawić sobie powiedzmy Magnusa jako głównego bohatera naszych poczynań
[*]Na każdej bitwie musimy wystawić głównego bohatera albo jego zastępstwo, gdy ten zostanie ranny ( powiedzmy model zostanie zabity podczas bitwy ) Nie ma limitu ilości bohaterów drugoplanowych . Dalej jednak nie mogą to być postaci imienne, oraz w przypadku bohaterów drugoplanowych, płacimy normalny koszt punktowy ( aby gracz odczuł jakiś "modyfikator ujemny" z powodu utraty bohatera )
[*]Jak już wspominałem, gracze nie poruszaliby się na strategicznej mapie. Zdobywaliby poziomy dzięki którym otrzymują możliwość rozbudowy swoich sił. Każdy uczestnik zaczyna na pierwszym poziomie i posiada 500 pkt na budowę armii. Każda rozegrana bitwa daje uczestnikowi 200 pkt doświadczenia. Uczestnik który wygrywa starcie, otrzymuje nie 200 a 400 pkt. Po każdym 1000pkt doświadczenia, gracz zdobywa poziom i zyskuje kolejne 250pkt na rozbudowę armii oraz możliwość wystawienia do bitwy kolejnej postaci ( czyli de facto bohatera drugoplanowego, za którego płacimy już normalne pkt) Mówiąc w skrócie - Gracz na 1 poziomie wystawia 500pkt, gracz na 2 poziomie wystawia 750, na 3cim poziomie 1000 i tak dalej i tak dalej.
[*]Gracz na wyższym poziomie może toczyć walkę z graczem na niższym poziomie, jednak musi on wtedy przestrzegać wszystkich restrykcji które obowiązują gracza na niższym poziomie, czyli gracz powiedzmy na 3cim poziomie w walce z graczem na 1wszym wystawić może tylko głównego bohatera i 500pkt
[*]Karta gracza - wpisujemy tu frakcję, fabularne opisy swoich poczynań, zdjęcia swoich modeli etc. Dodatkowo monitorujemy na karcie ile mamy doświadczenia, czy nasz bohater jest ranny i tak dalej.
[*]Modelarka i fabularne smaczki - podchodzimy do zabawy na zasadzie "full clima" . Modele biorące udział w kampanii muszą mieć conajmniej 3 kolory.
[*]Odznaczenia i cel główny - Umownie gramy rok , czyli od stycznia 2018 do stycznia 2019. Na koniec kampanii, czyli na końcu roku sprawdzamy kto z uczestników przez cały okres kampanii zdobył jak najwięcej odznaczeń. Sposobów na zdobycie odznaczenia będzie naprawdę bardzo bardzo wiele. Przykładowo - za trzymanie estetyki swojej armii i jej ładne pomalowanie, otrzymujemy odznaczenie. Za każde swoje pierwsze wystawienie na większe punkty zdobywamy odznaczenie. Za każdy turniej lokalny, wyjazdowy, grę pokazową na evencie typu Gamegrinder otrzymujemy odznaczenie etc. Tak samo za fabularne prowadzenie karty postaci, raporty ze swoich bitew etc Chodzi o to, aby motywować ludzi i do gry i do otwarcia na środowisko, turnieje, czy na pozytywne działanie na rzecz środowiska Na koniec kampanii zwycięzca może otrzymać jakąś fajną nagrodę oraz wieczną chwałę
Dynamic Events
W ramach kampanii możemy otworzyć się na różne pokazówki w Planecie 11, warsztaty, nauki gry, czy turnieje. Jeszcze aby zachęcić środowisko do wspólnej zabawy, możemy stworzyć listę "Dynamic Events" czyli spis eventów na których uczestnicy mogliby zdobyć wyjątkową pulę doświadczenia, albo wyjątkowe odznaczenie które byłoby warte znacznie więcej niż takie standardowe.
Cóż, to tylko taka 1/10 całokształtu. Uznałem że nie ma co rozpisywać się na pierdyliardy stron, jeżeli ogólnie koncepcja wprowadzenia zmian, albo nowości Wam nie pasuje Tak jak już wielokrotnie wspominałem - Całość startowałaby dopiero w styczniu 2018 więc na organizacje i dopinanie szczególików jest jeszcze masa czasu Co o tym myślicie?