Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

W mrocznych wiekach dalekiej przyszłości istnieje tylko wojna
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 120
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w:

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: RedOctober » 14 gru 2017, 10:59

mi tam się wydaje że "świeżak" wystarczy że się pojawi na północy mapy i będzie mieć same gry 1250 vs 1125 :)
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!

Awatar użytkownika
Spyro
Posty: 106
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:36
Gram w: 40k!

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: Spyro » 14 gru 2017, 11:11

Jeżeli faktycznie mamy wybierać między flufową i klimatyczną, a szybką z rywalizacją to wybieram bramke numer 1 :D. Wiem, że niektórzy gracze nie lubią gry competitive, a właśnie dlatego chciałem dołączyć do Ścieżki Chwały aby mieć okazje zagrać z kimś nowym. Można zrobić tak, że zależnie od ilości bitew do rozegrania będzie trwała długość tury. Np przez pierwsze 3 tury myślę, że każdy będzie miał max po 1 bitwie do rozegrania więc 2 tygodnie wystarczą. Jeśli mapa będzie podzielona na heksy i będziemy kawałek od siebie no nawet tydzień wystarczy na pierwsze tury. Jeśli z czasem będą wychodziły sytuacje, że jeden gracz będzie miał do rozegrania 3 bitwy w ramach 1 tury to wyliczmy, że na 1 grę będą przypadały 2 tygodnie. Jeśli gracze winą się ze wszystkimi bitwami np w 3 tygodnie to na bieżąco się przyśpieszy takową turę. Proponuję aspekt rywalizacji całkowicie tu porzucić (choć sam o nim wspomniałem) aby dodatkowo nam nie mieszał w planowaniu. Myśląc logicznie, to nowi gracze (Ci co dołączają), którzy chcą wziąć udział w kampanii powinni mieć łatwiej. W końcu wbijają się między zmęczone ciągłymi walkami wojska. Także należałyby się takim osobom spore bonusy. Oczywiście zakładając, że ktoś specjalnie nie będzie czekał 4 miesięcy na dołączenie :P. Podoba mi się pomysł zmiennych statystyk zależnie od obrażeń jakie dowódca otrzymał w trakcie bitwy i nowych stratagemów. Choć tak jak napisał RedOctober. Zakładając, że każdy heks będzie dawał jakiś bonus to wystarczy, że Świeżak wybierze sobie miejsce, które da mu najlepsze bonusy i będzie je sobie zbierał, aż do czasu pierwszej potyczki :)

Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 748
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
Gram w: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: Grzechu12 » 17 gru 2017, 18:42

To jak w końcu z kampanią? ;)
"Your doom is coming, man-things."

Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 120
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w:

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: RedOctober » 18 gru 2017, 10:30

Ja to chyba spasuję, bo do marca i tak nie będę w stanie za bardzo i tak grać.

Tzn nie chcę quitować jeśli Ścieżki Chwały będą dalej grane po prostu prawdopodobnie poddam większość bitew, ale nie wykluczam że coś się uda jednak zagrać.
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!

Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 148
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
Gram w: WH40k , AoS , Infinity

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: Iliach » 18 gru 2017, 15:52

Grzechu12 pisze:
17 gru 2017, 18:42
To jak w końcu z kampanią? ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 148
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
Gram w: WH40k , AoS , Infinity

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: Iliach » 27 gru 2017, 20:08

Wstępna prezentacja zasad kampanii noworocznej w fazie "roboczej". (Bez fluffowej nawijki i innych takich, tylko mechanika i zasady )

Kampania Krucjata :

Start 15.01.2018 - Koniec 31.12.2018 gdzie oficjalne zakońćzenie ( happening w postaci spotkania, luźnego grania / turnieju ) będzie w styczniu 2019.

Podstawowe zasady mechaniki

Budowa armii :

Główny bohater - Każdy uczestnik tworzy jednego głównego bohatera, który jest dowódcą frakcji ogrywanej przez gracza. Bohater główny nie posiada kosztu punktowego, jest wystawiany za darmo ( jednak wargear liczymy normalnie! ) Główny dowódca frakcji musi być bohaterem nie imiennym. Gracz zatem wybiera dowolnego, nie imiennego HQ ze swojej frakcji.

Każdy bohater wybiera jedną cechę na start :
- Nowicjusz ciężkiego wsparcia ( odblokowuje 1 slot heavy supportu )
- Mentor elit ( odblokowuje 1 slot elit )
- Początkujący pilot ( odblokowuje 1 slot flyer )
- nowicjusz szybkiego natarcia ( odblokowuje 1 slot fast attack )

Oddziały gwardii honorowej - Gracz musi stworzyć jeden oddział gwardii honorowej na jednego wystawianego bohatera. Gwardia honorowa musi posiadać przynajmniej 1 wspólny keyword z główną armią gracza, czyli przykładowo gracz grający Eldarami, może wziąć oddział Dark eldarskich truebornów jako iż mają wspólny keyword Aeldari. Oddziałem gwardii honorowej może być każda nie imienna jednostka z dowolnego slotu ( np. landraider, drednot, landspeeder, oddział motorów etc ) Jednak wybierając jakiś unit na oddział gwardii, dana jednostka jest blokowana i nie można jej dublować ( przykładowo kiedy wystawiamy oddział truebornów jako gwardię honorową, to nie możemy wystawić drugiego oddziału truebornów w tej samej bitwie, ani też w przypadku zranienia gwardii honorowej, nie możemy wystawić truebornów jako zwykły oddział "nie gwardyjny" . Mam nadzieję, że za mocno nie zamotałem :) Czyli między innymi zasady gwardii są takie jak w ścieżce chwały, z tą jedną różnicą że do każdego bohatera musimy wystawić oddział gwardii.

Budowa armii - Na start gracz jest ograniczony do wystawienia 1 dowódcy armii oraz 1-3 troops / 0-1 fast attack / 0-1 elites. Sloty lataczy oraz hevi są odblokowywane tylko cechą bohatera.

Na start każdy posiada 1 poziom dowódcy i 1 poziom gwardii oraz 750 pkt do budowy rozpiski.

Każda rozegrana bitwa daje 200 punktów doświadczenia graczowi, bohaterowi oraz gwardii. Wygranie bitwy daje dodatkowe 200 punktów doświadczenia. Za każde 1000 punktów doświadczenia gracza, gracz może wykupić poziom. Każdy poziom daje 1 punkt rankingowy oraz 250pkt do budowy armii oraz odblokowujemy sobie 1 slot z budowy armii ( nie mogą to być jednak lords of war! ) Każdy poziom bohatera daje 1 punkt nauki, za który może wykupić cechę bądź umiejętność ( o umiejętnościach i cechach później ) każdy poziom gwardii daje 1 punkt ekwipunku. Za punkty ekwipunku gwardia może kupować jednorazowe przedmioty, np. zestaw aptekarza, który leczy D3 woundów unitowi gwardii, oraz którego można użyć tylko raz na grę.

Mechanika starć i walki :

Toczymy bitwę w 6 różnych galaktykach. Na 1 galaktykę wypada 2 miesiące starć. Na każdej galaktyce gracze posiadają swój sektor gwiezdny ( lokacje startową, której inni gracze nie mają możliwości atakować / zniszczyć / podbić ) Gracze poruszają się w sposób dowolny, nie są ograniczeni hexami. Jest przyjęte założenie, że na orbicie danego sektora znajduje się flota gracza, która może po prostu dolecieć do wybranego oponenta albo do wybranego sektora. Te rozwiązanie daje nam możliwość grania i walczenia z każdym przeciwnikiem oraz zmniejsza ryzyko że przez całą kampanię dwóch graczy będzie walczyło tylko ze sobą bo ustaną w martwym punkcie.

Każdy może zaatakować każdego gracza. Jednak, jeżeli atakujemy kogoś na niższym poziomie, musimy stworzyć rozpiskę z restrykcjami broniącego się, mianowicie gracz na 5 poziomie który zaatakuje gracza na 1wszym poziomie, może wystawić tylko 750 pkt oraz sloty z 1 poziomu. Tak samo jest w przypadku, kiedy początkujący uczestnik kampanii na niskim poziomie atakuje nasze siły na wyższym lvlu. Przyjmowana jest sytuacja, że głównodowodzący uważa atakującego za nic nie znaczące huhro i nie wysyła wszystkich swoich sił na bitwę, tylko dostosowuje się do poziomu gracza.

Deklaracja ruchu i akcji :
Na rozegranie akcji poświęcamy maksymalnie 2 tygodnie czasu. Jeżeli walczący nie zdążą rozegrać walki przez ten czas, przyjmujemy sytuację, że po prostu nie ruszali się w danej turze.

Gracz może deklarować następujące akcje :

- Podbój sektora / atak - atakujemy wyznaczony przez nas dowolny sektor. Jeżeli nie należy on do innego gracza, zdobywamy go z automatu. Jeżeli inny gracz również atakuje te pole, rozgrywana jest bitwa i sektor zdobywa ta osoba, która wygra starcie. Jeżeli atakowany jest sektor gwiezdny innego gracza , a siły danego gracza znajdują się gdzieś indziej, rozgrywana jest bitwa gdzie gracz broniący się posiada karę -10% do wystawiania armii.

- Zbieranie zasobów - Gracz deklaruje , że zbiera zasoby z danego sektora. Jeżeli nic mu nie przeszkodzi , zdobywa tyle zasobów ile znajduje się w opisie danego sektora.

- Najazd / sabotaż - Gracz deklaruje najazd na dany sektor. Jeżeli jego oponent w tym czasie zadeklarował zbieranie zasobów, to gracze toczą ze sobą bitwę. Zbierający zasoby posiada -10% do wystawiania się , natomiast atakujący posiada +10% . Jeżeli najazd się powiedzie, zdobywamy zasoby z danego sektora, jednak nie podbijamy go. Jeżeli wykonujemy sabotaż, to automatycznie przerywamy wznoszenie umocnień na danym sektorze.

- Przeszukiwania - Gracz może zadeklarować , że przeszukuje dany sektor. Po przeszukiwaniu, wykonywany jest rzut na bardzo obszerną tabelkę co udało się danemu graczowi znaleźć. Może to być wyśmienity antyczny pancerz , śmiercionośna broń albo stare kalosze. Można również zbierać artefakty i wymieniać je na punkty rankingowe. Jeżeli gracz zostaje zaatakowany w przeszukiwanym sektorze, to nie posiada ujemnego modyfikatora, jednak gracz który wygrywa bitwę, rzuca na tabelkę znaleziska. Może być tak, że to Ty przeszukujesz pole, jednak ktoś zrobił ci wjazd i zgarnął efekt twojej pracy.

- Budowa i wznoszenie umocnień - Gracz może zadeklarować, że w danej turze zamiast ruchu, stawia umocnienia w danym sektorze albo po prostu wznosi budowle. Ma do wyboru budowle które zwiększają wartość sektora ( dodają dodatkowe zasoby przy zbieraniu ) albo stawia umocnienia :
- Garnizon - daje +10% do wystawiania się ( likwiduje modyfikatory ujemne i kary do wystawienia)
- Obrona przeciw lotnicza - Jeżeli przeciwnik wystawia jednostki z zasadą FLY to przed bitwą gracze rzucają k6 za każdą jednostkę z zasadą fly i sprawdzana jest tabelka :
1- Unit został zniszczony przez masywne działa
2- unit stracił połowę woundów i może być wystawiony tylko w rezerwie
3 - unit startuje grę w rezerwie
4 , 5 , 6 nic się nie dzieje.

- Budowa traktu handlowego - zwiększa zasoby sektora o 1.



Nie ma limitów danych budowli. Bonusy sumują się. Jednostki latające rzucają k6 za każde wybudowane działo .

Należy pamiętać jednak, że po upływie 2 miesięcy zmieniana jest galaktyka i budowle się zerują.

Jeżeli gracze zdołają wykonać swoje ruchy przed upływem 2 tygodni, rozpoczynana jest kolejna tura zmagań.

Po 2 miesiącach robione jest podsumowanie :
- Gracz który rozegrał najwięcej bitew : + 1 pkt rankingowy
- Gracz który posiada najwięcej zebranych zasobów w danej galaktyce : +1 pkt rankingowy
- Gracz który posiada najwięcej podbitych sektorów w danej galaktyce : +1 pkt rankingowy.

Efekty wygranych i przegranych
Każda bitwia niesie za sobą również pewne skutki. Rany mogą okazać się śmiertelne, dla głownodowodzącego , a wygrana może nieść za sobą moc i inspirację dla innych. Po każdej bitwie zarówno gracz który wygrał starcie, jak i ten który je przegrał rzuca kostkami i sprawdza wynik w tabelce ( tabelki będą później bo za długo wymyślać po 66 efektów na stronę :D )



Wygrana kampanii i punkty rankingowe :

Kampanię wygrywa ten gracz, któremu w przeciągu roku uda się uzbierać najwięcej punktów rankingowych. Punkty rankingowe zdobywamy podczas starć o galaktyki oraz :
- Każdy poziom gracza to 1 pkt rankingowy
- Każdy pomalowany unit to 1 pkt rankingowy
- uczestnictwo w turnieju to 1 pkt rankingowy
- fabularne opowiadania o przygodach armii danego gracza podczas kampanii - od 1 do 3 punktów rankingowych za opowiadanie dotyczące wydarzeń w danej galaktyce.
- Gracz który wystawił największą armię to 1 pkt rankingowy.

Punkty rankingowe również będą zdobywane za udzielanie się w środowisku, organizację turniejów, gier pokazowych, warsztatów etc. Po prostu bonusowe punkty rankingowe będą przyznawane w dosyć luźny sposób i jeżeli gracze uznają, że dana osoba zasługuje na zastrzyk dodatkowych punktów , to je dostanie ( np, nowy gracz który mocno się angażuje ale nie udae mu się wygrać ani jednej gry, jednak mimo to nie poddaje się i dalej ciśnie i maluje coraz to nowe modele, tudzież gracz który pomaga wszystkim do okoła etc )
Obrazek

Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 748
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
Gram w: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: Grzechu12 » 27 gru 2017, 23:32

Lubię to! :P Jedyne co mi nie pasuje to jeden wspólny keaword we frakcji - wolalbym zeby armie byly bardziej spójne (1 codex a nawet 1 regiment/chapter itd.) poza tym jest elegancko
"Your doom is coming, man-things."

Gromek
Posty: 192
Rejestracja: 04 sie 2016, 19:56
Gram w: W40k (Orkz, GK)
Malifaux (Guild-Sonia)
Warmachine (Cygnar)
Nastawiam się na X-wing ;)

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: Gromek » 28 gru 2017, 12:55

To tak
1) Z darmowym dowódcą i gwardią honorową można zrobić niezłe kombosy i mieć na starcie bardzo dużą przewagę.
Ja bym zrobił że normalnie kosztują i wliczają się do rozpiski. Żeby nie było piszę to dlatego bo wiem, że u mnie GK dam radę taki kombos zrobić ;).
2) Super pomysłem byłoby zrobienie zasady jak w Company of heroes a mianowicie ilość sektorów to ilość połączonych sektorów a nie całkowita. Gwarantuje to więcej emocji i kombinowania strategicznego. Np: Jeden gracz ma połączonych 7 sektorów drugi 4. Normalnie nie ma już o coś grać, w tym przypadku gracz 2 może zaatakować środkowy sektor słabo broniony, jak wygra to ma 5 sektorów a gracz 1 trzy.
I to gracz drugi dostaję ten +1pkt. Wg mnie warto się nad tym zastanowić.

Co do budynków (nie wiem ile by kosztowały) bym dodał tak
Wsparcie artylerii: przed rozpoczęciem bitwy rzucamy za każdy unit przeciwnika na stole na 1 dostaje D3 Mortal woundy.
Wsparcie lotnicze: przed rozpoczęciem bitwy rzucamy za każdy unit przeciwnika z zasadą fly na stole na 1 dostaje D3 Mortal woundy.
Dodatkową jednostki w deep strike w momencie kiedy chcemy je wystawić to rzucamy D6 na 1 nie możemy tego zrobić w tej turze.
Wsparcie głównego sztabu dowodzenia: Dostajemy dodatkowe 2 CP.
Możemy wybudować taki budynek na danym sektorze, kosztuje to X zasobów ale za każdym razem jak walczymy na tym sektorze to mamy wyżej wymieniony bonus. Lub w momencie ataku możemy skorzystać z danego wsparcia, kosztuje to tyle samo zasobów ale jest jednorazowe.

Ot takie moje propozycje ;).
Reszta spoko czekam na detale ;).

Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 148
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
Gram w: WH40k , AoS , Infinity

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: Iliach » 29 gru 2017, 15:01

Gromku, darmowy jest TYLKO 1 BOHATER, nie gwardia honorowa :P Dodatkowo jest to bohater bez wargearu, czyli np. jak podstawowe pukawki nie kosztują 0 punktów to trzeba je dokupić.

Konwencja na darmowego głównego bohatera zaistniała z powodu armii gdzie jednostki kosztują w opór punktów np. GK , gdzie Brother Captain bez ekwipunku kosztuje aż 150 punktów, czyli z 750 zrobiłoby się nagle około 600 punktów bez odjęcia jeszcze kosztów wargearu, gdzie jeszcze policzmy konieczność wystawienia jakiejś gwardii honorowej , powiedzmy 3 głupich paladynów w wersji TESCO tylko ze storm bolterami to już odpada 165 punktów . GK nawet z wielkim wygarem nie mieliby szans w grach na np. objectivy przeciwko tanim mobilnym armiom jak chociażby DE , albo orkowie ;p

Co do keywordów to owszem, daje to pewne kombowanie i możliwości, ale to przecież o to chodzi :P Gracze grają jedną frakcją, tylko że gwardia honorowa może być z innej o tym samym keywordzie. Chodzi tu bardziej o narrative, gdzie jak już podałem przykład keywordu Xenos czy Aeldari, to gwardią honorową mogą być np. najemnicy Dark Eldarów etc.
Obrazek

Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1388
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Nowy rok - Nowa ścieżka chwały?

Post autor: danyboy » 29 gru 2017, 17:47

Nie ma keyworda Xenos!

Moim zdaniem bardziej narrative jest granie konkretnym Chapterem/Regimentem/Septem/CzyJakSięToWTwoimDexieNazywa.
Masz wtedy (np w SM) Kapitana (ewentualnie Chapter Mastera)/Librę/Chaplę który idzie ze SWOIM zakonem na wojnę. I sobie kombinujesz w pewnym, ograniczonym sosie. To jest narrative i ogranicza chore combosy.
Co do combosów grając Imperium mam do dyspozycji de facto co najlepsze z:
Vanilla Marines + Grey Knights + Dark Angels + Space Wolves + Blood Angels + Custodes + Sisters of Battle + Astra Militarum + Inkwizycja + Adeptus Mechanicus = jednostki z 10 codexów.
Edlarzy ograniczeni są do dwóch dexów, tak samo Tyranidzi.
Ale już taki gracz Orków albo Necronów zostaje tylko i wyłącznie z jednym dexem.
Moim skromnym zdaniem nie jest do końca fair.

Nie jestem też przekonany do darmowego bohatera.
Ale zrobisz jak chcesz ;)

Edit:
A jeszcze tylko przypomnę, budując jeden detachment który składa się np z Kapitana Ultramarines i oddziału np Grey Knight Interceptorów taki detachment jest detachmentem Imperium, (nie Ultramarines i Grey Knights!):
- Kapitan nie dostaje Chapter Tactics Ultramarines, zasady Defenders of Humanity ani Strategemów SM
- Interceptorzy nie dostają zasad GK w postaci Brotherhood of Psykers, Knights of Tytan, ani Strategemów GK.

Także te mieszanie różnych jednostek w detachmencie (bohatera + gwardii honorowej) to nie zawsze jest najlepszy pomysł, bo rozwala to Wam parę zasad ;)

ODPOWIEDZ