#4 Walki o Pustkowia Chaosu! 1410ptk 20.05.2018

W mrocznych wiekach dalekiej przyszłości istnieje tylko wojna
Awatar użytkownika
Spyro
Posty: 106
Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:36
Gram w: 40k!

#4 Walki o Pustkowia Chaosu! 1410ptk 20.05.2018

Post autor: Spyro » 24 kwie 2018, 16:52

1. MIEJSCE:
Crazy Dwarf
Kołobrzeska 30
Olsztyn

2. TERMIN:
20.05.2018
TURNIEJ ODBYWA SIĘ W RAMACH CYKLICZNYCH SPOTKAŃ KLUBOWYCH. OZNACZA TO, ZE TRZEBA SIĘ WCZEŚNIEJ ZAPISAĆ W TEMACIE CYKLINCZYCH SPOTKAŃ, TUTAJ:

http://bitewniaki.olsztyn.pl/forum/view ... d402#p7174

3. ZGŁOSZENIA:
W temacie na forum, PW do mnie, na meila

4. PŁATNOŚCI:
5zł wpisowego na drobne upominki + opłata za wynajem Sali (zależnie od ilości osób na spotkaniu) pewnie coś koło 6-7zł

5. SĘDZIOWIE
- Pan podręcznik
- Spyro

6. BUDOWA ARMII:

- Każdy gracz ma na budowę armii 1410ptk
- Do dyspozycji 3 detachmenty z czego jeden musi być batalionem!
- Supreme Command Detachment zablokowany całkowicie!
- Niedopuszczony Forge World
- Niedopuszczeni Lord of War
- Niedopuszczone są armie unbound
- Zakaz triplowania HQ

7. ROZPISKI:

-Rozpiski wysyłamy w pliku .txt na adres heresy1992@wp.pl
-za wysłanie POPRAWNEJ rozpiski do 15.05.2018 + 5PTK

Przykład rozpiski znajdziecie tutaj:

Player: Maciej "Spyro" Sudnikiewicz
Faction: Death Guard
ID: OL009
Pts:1248/1250
CP:4
KP:8

Death Guard Vanguard Detachment +1CP
HQ1: Death Guard Daemon Prince with Wings (170), Pair of Malefic Talons (10), Supporating Plate (0) [180] WARLORD
Elite1: Helbrute (72), Twin Lascannon (50), Missle Luncher (25) [147]
Elite2: Helbrute (72), Twin Lascannon (50), Missle Luncher (25) [147]
Elite3: 3x Deathshroud Terminator (3x35=105), 3x man reaper (3x17=51), 4x plaguespurt gauntlet (4x8=32) [188]
Fast1: Foetid- Bload Drone (99), Fleshmower (12), Plague probe (25) [136]

Chaos Space Marines Slaanesh Iron Warriors Patrol Detachment
HQ2: Daemon Prince with Wings (170), Warp Bolter (3), Pair of Malefic Talon (10) [183]
Troops1: 18x Chaos Cultist (4x18=72), 17x Autoguns (0), 1x shotgun (0) [72]
Heavy1: 3x Obliterator (3x65=195) [195]

W rozpisce proszę podać:
- koszty punktowe jednostek i wyposażenia
- Warlorda.
- darmowy artefakt (o ile taki posiada)
- numer ligowy gracza, jeśli ktoś ma, aktualną listę gracz znajdziecie tu:
http://ranking.wh40k.pl/index.php
przy czym trzeba w panelu po lewej stronie wybrać sezon, w którym gracz brał udział po raz ostatni
W rozpisce można zapisać również psychic powers i warlord traita jednak przed każdą bitwą można go zmienić!

NIE MA WYMOGU POSIADANIA LISTY SUMMONINGU, należy posiadać modele, które chce się przywołać.

Za wysłanie poprawnej rozpiski +5 DP doliczonych do rankingu głównego.
W przypadku błędów, gracz otrzymuje +3 za wysłanie poprawnej do 18.05.2018
Za brak rozpiski lub nie poprawienie do turnieju oznacza -3DP.

8. ZASADY OGÓLNE:
-w każdej bitwie gracze mają do dyspozycji stratagem „Karty są be!” za 1CP można odrzucić dowolną ilość kart z ręki
- jeśli nie masz fizycznej możliwości wykonania karty tactical objective możesz ją od razu wymienić na następną. Przy czym sytuacja, że wylosujesz kartę „Secure Objectiv 3”, który jest po drugiej stronie stołu albo „No Prisoners” posiadając jeden model na stole nie traktujemy jako fizycznie niemożliwą! Mowa tu o przypadku wylosowania karty „Big game hunter” (zabić model z 10woundami albo więcej), a przeciwnik ma samą piechotę na stole.
- Stratagemu Command Re-roll nie można używać przed rozpoczęciem 1szej tury rozgrywki oraz na zadadę „Radom game Lenght”
- Obowiązują zasady 8 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów, z dużym kwietniowym FAQ włącznie!
- moce i warlord traity wyznaczamy wg rulebooka (tj. można wybrać lub losować)
- obowiązują zasady "Matched play missions" (str. 215): Psychic focus, Strategic discipline i Tactical reserves oraz "Matched play mission rules" (CA str. 67)
- karty Maelstrom - wg podręcznika/codexu z tą różnicą, że zamieniamy D3VP na 2VP
- zagramy na stołach 48x60 cali
- w przypadku Table (zabiciu wszystkich jednostek przeciwnika) gracz, który pozostał przy grze rozgrywa do końca pozostałe tury z uwzględnieniem rzutu na 6 i 7 turę.
- Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
- Tereny na stołach ustawiają sędziowie
- Lasy traktowane są jakby zasłaniały w 51% i są „do nieba”. Jednostki z możliwością latania w trybie hover dostają cover tylko w tym trybie latania.
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
- Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
- Jeżeli jakaś zasada nie ma jeszcze interpretacji to najlepiej się o nią dopytać, aby potem nie było problemów
- Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co pięć minut -5
- Na 10 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej rundy chyba, że obaj gracze się na to zgodzą.
- na Sali obowiązuje zakaz spożywania alkoholu!

9. PUNKTACJA:

Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy - co 1 KP różnicy - 1VP (do max 4).
b) Eternal War - zgodnie z zasadami misji
c) Tactical Objectives
d) First Blood, Linebreaker, Slay the Warlord po 1VP każdy
d) Heart of the Matter - na koniec gry twój Warlod musi być w 6” od środka stołu – 1VP
e) Nemesis- zniszcz oddział przeciwnika, który jako pierwszy zabił twoją jednostkę – 1VP
f) Big Game Hunter- zniszcz najdroższy oddział przeciwnika! -1VP

Gramy na karty Tactical Objectives wydane przez GW z tą różnicą, że D3VP zamieniamy na 2VP. Jeśli ktoś nie jest w posiadaniu kart proszę o wcześniejszą informację, może uda mi się załatwić karty z poprzedniej edycji albo ktoś będzie miał 2 komplety.

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:

Różnica VP...................wynik bitwy
0-1 ............................... 10 - 10
2-3 ............................... 11 - 9
4-5 ............................... 12 - 8
6-7 ............................... 13 - 7
8-9 ............................... 14 - 6
10-11 ........................... 15 - 5
12-13 ........................... 16 - 4
14-15 ........................... 17 - 3
16-17 ........................... 18 - 2
18-19 ........................... 19 - 1
20+ .............................. 20 - 0

10. RAMÓWKA:
Work in progress....

11. KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ:
1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut na wybór strony.
3. Wybór bądź losowanie Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę).
4. Wybór bądź losowanie Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę).
5. Wystawienie armii - wystawiamy unity na przemian, zaczyna gracz, który nie wybierał strony.
6. Rzut na zaczynanie. Gracz, który pierwszy skończył wystawianie swoich jednostek ma +1 do rzutu. Gracz, który wygra rzut decyduje kto będzie zaczynał I turę.
7. Rzut na przejęcie inicjatywy (tylko jeśli gracz decydujący wskazał na siebie jako zaczynającego)
8. Vanguard Moves.
10. Początek właściwej rozgrywki.

12. MISJE:

1.Eternal war: Stół dzielimy na 4 ćwiartki. Ćwiartka przeciwnika warta 4VP, Neutralne po 2VP swoja 1 VP.
Maelstorm: Race to Victory. 3 karty na początek i dobieranie do 3 co turę. Gracz, który jako pierwszy wykona 10 kart dostaje dodatkowe 4VP ale gra trwa dalej z uwzględnieniem dodatkowych rzutów na turę 6 i 7.
Deployment: Search and Destroy, Bez Night Fighta!!!

2. Eternal war: No Mercy! Każdy zabity unit przeciwnika daje 1VP, a Warlord 3VP! W tej misji nie liczymy różnicy KP
Maelstorm: Deadlock. 6 kart w pierwszej turze, 5 kart w drugiej, 4 w trzeciej i tak dalej. Koszt używania staratagemu od początku trzeciej tury jest podwojony!
Deployment: Dawn of War Automatyczny Night Fight w pierwszej turze!!!

3.
Eternal war: 6 znaczników, każdy warty po 2VP na koniec gry. Gracz posiadający więcej znaczników dostaje dodatkowe 2VP
Maelstorm: Spoils of War. 3 karty w 1turze i dobieramy do 3 na początku każdej następnej tury. Karty „Secure objective X” (gdzie X= 1 do 6) wykonujemy również z tali przeciwnika. Te karty można odrzucić tylko poprzez ich wykonanie lub stratagemem „Karty są be!”
Deployment: Front-line Assault, Automatyczny Night Fight w 5tej turze!!!

13. OCENA MODELARSKA [0-20]:

MALOWANIE [0 - 7pkt]

1pkt - 50%armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
2pkt – 75%armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
3pkt - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
5pkt - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami, a do tego są wycieniowane
7ptk - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami, są wycieniowane, posiadają freehandy, a wszystkie kabelki, oczka, sakwy itp są wykończone czyli ogólnie wgniata w ziemie :D

PODSTAWKI [0 - 2 pkt]

0 pkt - większość podstawek nie jest pomalowanych lub są pomalowane jednym kolorem
1 pkt - większość podstawek jest pokrytych trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem
2 pkt – wszystkie podstawki są pokryte trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem

DODATKOWE [0 - 8 pkt]

1 pkt - modele utrzymują schemat względem KEYWORDu
1 pkt - gracz posiada w swojej armii konwersje (przy czym lascannon przytopiony to terminatora nie jest uznawana za konwersję)
1 pkt – gracz ma wybrane moce i warlord traity na poziomie rozpiski
1 ptk - armia posiada rozróżnienie oddziałów
1 ptk - armia posiada 75% wysywigu, proxowanie modeli uniemożliwia uzyskanie tego ptk
3 ptk - za wyjątkowe UBRANIE! Czapki, hełmy, sweterki, ogrodniczki czy kalosze! oryginalne ubranie daje dodatkowe 3 ptk!

Turniej będzie zgłoszony do Ligi.
UWAGA! Regulamin jest eksperymentalny więc może ulec zmianie!
Zgłoszenia:

1. Spyro

ODPOWIEDZ