#13 Walki o Pustkowia Chaosu! [Olsztyn] 02.06.2019 1410 pkt.

W mrocznych wiekach dalekiej przyszłości istnieje tylko wojna
Awatar użytkownika
Giovanni
Posty: 13
Rejestracja: 02 sie 2018, 5:28
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w: WH 40K, Kill Team
Kontakt:

#13 Walki o Pustkowia Chaosu! [Olsztyn] 02.06.2019 1410 pkt.

Post autor: Giovanni » 10 maja 2019, 23:17

#13 Walki o Pustkowia Chaosu! [Olsztyn] 02.06.2019 1410 pkt.

Miejsce: lokal OKGB - Warmińska 4, Olsztyn

Data: 02.06.2019 godz 10:00 - 19:00

Zapisy: PW do mnie, email, w temacie

Płatność: 20 zł (10 zł dla członków OKGB )

Sędzia: Pan Podręcznik i Eduseek (w tej kolejność :D )

Budowa armii:
- gramy na 1410 pkt.
- max 3 detachmenty
- LoW dopuszczone
- Forge World dopuszczony
- Vigilus dopuszczony
- zasada Understrength Units nie jest używana na turnieju

Zasady ogólne:
- Gramy na Blatach 48”x60”
- Gramy na karty Maelstorm
- Gramy na "WH40K 8th edition FAQ and Clarifications (Version: DRAFT 5)"
LINK: https://drive.google.com/file/d/1b5JeVH ... 1zkpq/view
- Refined Strategy: przed każdą grą odrzucamy 6 kart ze swojej talii
- pod koniec tury możemy zgłosić wykonanie maksymalnie 3 Tactical Objective!
- pod koniec swojej tury możemy odrzucić maksymalnie 1 aktywny Tactical Objective
- karty TYLKO podręcznikowe, nie używamy kart frakcyjnych
- nawet jeżeli dobrany Tactical Objective jest niemożliwy do wykonania - nie może zostać wymieniony na inny
- Obowiązują zasady 8 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ'ów ze strony GW oraz ustalenia Ligi Sędziowskiej i Beta Rules
- obowiązują zasady: Psychic focus, Strategic discipline, Tactical reserves, Matched play mission rules, Organised Events
- wszystkie objective marker muszą być umieszczone na poziomie gruntu
- Random Game Lenght: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
- D3 VP = 2 VP, D6 VP = 4
- okna ruin na parterze traktujemy jako zabite dechami (brak LoS), pozostałe piętra według WYSWIG'u
- modele z keyword <INFRANTRY> mogą przechodzić przez RUINY bez ograniczeń
- modele z kewyword <INFRANTRY> dostają cover kiedy stykają się podstawką ze ścianą
- las traktujemy jakby zawsze zasłaniał w 51%, modele inne niż <INFRANTRY> Muszą mieć przynajmniej 51% hulla lub podstawki w lesie!!!
- Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
- zakaz rozpoczynania kolejnej rundy 15 minut przed końcem czasu
- każde 5 min spóźnienia w oddaniu wyników oznaczają -3DP do klasyfikacji końcowej
- Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją. .

Rozpiski: Za wysłanie poprawnej rozpiski na adres warhammer40kolsztyn@gmail.com do 27.05.2019 +10DP do końcowego rankingu. Przykład rozpiski poniżej:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+PLAYER: Michael Bræmer Nielsen
+ PLAYER TOURNEYKEEPER PROFILE: Michael Bræmer Nielsen, 1
+ ARMY FACTION: Blood Angels
+ TOTAL COMMAND POINTS: 13
+ TOTAL KILL POINTS: 14
+ TOTAL ARMY POINTS: 1991 pts
+ ARMY FACTIONS USED: Blood Angels, Adeptus Mechanicus
+ TOTAL REINFORCEMENT POINTS: Not Applicable
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
== Batallion Detachment == Blood Angels [568 Points] 5 CP
HQ: Captain with Jump Pack (93), Storm Shield (15), Thunder Hammer (21), Angels Wings (1
CP), Death Visions of Sanguinius (1 CP) - [6pls] [129pts] – WARLORD <Selfless Valour>
HQ: Captain with Jump Pack (93), Storm Shield (15), Thunder Hammer (21), The Hammer of
Baal (free), Death Visions of Sanguinius (1 CP) - [6pls] [129pts]
HQ: Mephiston (145) - [8pls] [145pts] - Psychic Powers: Smite, Quickening, Unleash Rage, Wings
of Sanguinius
TR: 5 Scouts (55), Combat knife and bolt pistol (0) - [4pls] [55pts]
TR: 5 Scouts (55) - [4pls] [55pts]
TR: 5 Scouts (55) - [4pls] [55pts]
== Batallion Detachment == Adeptus Mechanicus [1423 Points] 5 CP
HQ: Tech-priest Enginseer (35), Omnissian axe (0), Servo-arm (12) [3pls] [47pts]
HQ: Tech-priest Enginseer (35), Omnissian axe (0), Servo-arm (12) [3pls] [47pts]
TR: Skitarii Rangers (5*7=35) [4pls] [35pts]
TR: Skitarii Rangers (5*7=35) [4pls] [35pts]
TR: Skitarii Rangers (5*7=35) [4pls] [35pts]
FA: Sydonian Dragoons (6*59=354), Broad spectrum data-tether (6*0=0), Taser lance (6*9=54)
[18pls] [408]
FA: Sydonian Dragoons (6*59=354), Broad spectrum data-tether (6*0=0), Taser lance (6*9=54)
[18pls] [408]
FA: Sydonian Dragoons (6*59=354), Broad spectrum data-tether (6*0=0), Taser lance (6*9=54)
[18pls] [408]
ARMY REINFORCEMENT POINTS: 0
ARMY REINFORCEMENT FACTION: NONE

Więcej szczegółów można znaleźć w zasadach ETC na stronie 14stej: https://drive.google.com/file/d/1NrA9hT ... 7of9RXIBfo

PUNKTACJA:
Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy - co 1 KP różnicy - 1VP (do max 6).
b) Eternal War - zgodnie z zasadami misji
c) Tactical Objectives
d) First Strike (zniszczenie unitu przeciwnika w pierwszej battle round), Linebreaker, Slay the Warlord po 1VP każdy

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:
Różnica VP..........................wynik bitwy
0 ................................... 10 - 10
1-2 ................................. 11 - 9
3-4 ................................. 12 - 8
5-6 ................................. 13 - 7
7-8 ................................. 14 - 6
9-10 ................................ 15 - 5
11-12 ............................... 16 - 4
13-14 ............................... 17 - 3
15-16 ............................... 18 - 2
17-18 ............................... 19 - 1
18+ ................................. 20 - 0

RAMÓWKA:
10:00 - 10:30 zapisy
10:30 - 13:10 I Bitwa
13:10 - 15:50 II Bitwa
15:50 - 16:30 Przerwa
16:30 – 19:10 III Bitwa
19:10 – 19:30 Sprzątanie, podziękowania oklaski itp. :D

MISJE:
Gramy na misje ETC
Link: https://drive.google.com/file/d/17OcSii ... bMU5h/view
1. Mission 1
2. Mission 5
3. Mission 2

CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ

1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker.
2. Odrzucamy karty w ramach zasady Refined Strategy
3. Zaczynając od gracza, który wygrał #1 następuje wybór Warlord Traitów.
4. Zaczynając od gracza, który wygrał #1 następuje wybór Psychic Powers.
5. Zaczynając od gracza, który wygrał #1 następuje wybór Relics oraz wszelkie decyzje odnośnie wykorzystania stratagemów na dodatkowe relikty i tym podobne, np. Death Visions of Sanguinius.
6. Rozmieszczenie objective markerów.
7. Rzut na wybór strony.
8. Gracz, który przegrał #7 wystawia swoją całą armię, następnie armię wystawia przeciwnik.
9. Gracz, który wystawił się jako pierwszy decyduje kto zacznie.
10. Rzut na przejęcie inicjatywy.
11. Pre-game deployment (wynikający np ze zdolności oddziałów czy użytych stratagemów takich jak Forward Operatives).
12. Gracze oznajmiają pozostałą im ilość CP
13. Rozpoczęcie właściwej rozgrywki

OCENA MODELARSKA:

MALOWANIE [0 - 7pkt]
1pkt. - 50%armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
2pkt. – 75%armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
3pkt. - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami
5pkt. - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami, a do tego są wycieniowane
7ptk. - 100% armii jest pomalowana minimum 3 kolorami, są wycieniowane, posiadają freehandy, a wszystkie kabelki, oczka, sakwy itp są wykończone czyli ogólnie wgniata w ziemie :D

PODSTAWKI [0 - 2 pkt]
0 pkt. - większość podstawek nie jest pomalowanych lub są pomalowane jednym kolorem
1 pkt. - większość podstawek jest pokrytych trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem
2 pkt. – wszystkie podstawki są pokryte trawką, posypką lub wycieniowanym piaskiem

DODATKOWE [-5 - 5 pkt]
1 pkt. - modele utrzymują schemat względem KEYWORDu
1 pkt. - gracz posiada w swojej armii konwersje (przy czym lascannon przytopiony to terminatora nie jest uznawana za konwersję)
1 pkt. - armia posiada rozróżnienie oddziałów
2 pkt. - armia posiada pełny WYSYWIG (proxowanie modeli uniemożliwia uzyskanie tego punktu)
- 3 pkt. - gracz nie posiada papierowych zasady swojej armii, kostki, miarki, znaczników, kart
- 2 pkt - armia posiada proxy (np. rhino wystawiony jako land raider)

ZEGARY SZACHOWE:
Domyślnie rozgrywki toczą się bez użycia zegarów. Jednak w przypadku gdy przynajmniej jedna strona wyrazi chęć gry z zegarem gra odbywa się z zegarem i obie strony są zobligowane do jego użycia. Chęć gry z zegarem należy zgłosić i ustalić przed rozpoczęciem jakichkolwiek czynności związanych z grą.

Na chwilę obecną będziemy mieć 20 zegarów, dlatego strona wyrażająca chęć gry na zegarze musi takowy posiadać lub posiadać aplikację zegara szachowego, którą zatwierdzi sędzia. Zegary najprawdopodobniej będą już przygotowane i będą obsługiwały stoły od 1 do 20 (jeśli wiesz, że grasz na takim stole nie musisz posiadać zegarów, aplikacji itp.)
Zegary ustawiamy na 1 godzinę i 10 minut dla każdej ze stron.
Pierwsze 10 minut każdej bitwy jest przeznaczone na odrzucenie kart, wybór mocy i warlord traitów, wystawienie znaczników, i rzut na wybór strony.
Zegary odpalamy dopiero w momencie rozpoczęcia wystawiania (włącza ten, który pierwszy się wystawia i po skończeniu przełącza zegar na drugiego gracza) jednak nie później niż 10 minut po planowym rozpoczęciu czasu na bitwę.
Pozostałe 10 minut przeznaczone jest na podliczenie wyników etc.

Strona czynna (rozgrywająca swoją turę) gra na swoim czasie zegara. Zegar jest przełączany wraz ze zmianą gracza czynnego. Zegar jest przełączany każdorazowo także, kiedy strona czynna wymusza podjęcie akcji na stronie biernej lub zasady gry umożliwiają mu wykonanie akcji w sekwencji przeciwnika. Przykład: Gracz A rozgrywa swoją turę i szarżuje. Przełącza zegar na gracza B, który wykonuje overwatch, po wykonaniu overwatcha gracz bierny B przełącza zegar powrotem na gracza czynnego A. Tak samo dzieje się w przypadku oddawaniu ataków w CC, zdawaniu savów czy morali, wyknywaniem heroic intervention etc.
Strony mogą się umówić dla płynności rozgrywki, że drobne i szybkie szczegóły gry przebiegają bez przełączania zegara (np. pojedynczy save, deny the witch) jednak musi to być obupólna zgoda obu graczy.
Gracze sami są zobowiązani do pilnowania przełączania zegara. W przypadku gdy ktoś zapomni go przełączyć działa to wyłącznie na jego niekorzyść i nie wyciąga się konsekwencji.
Jeśli gracz zgłosi oszustwo, lub takowe zostanie zauważone przez innych uczestników, sędziów i organizatorów turnieju po zapoznaniu się z sytuacją przez sędziego mogą zostać przydzielone pkt karne stronie, której udowodniono oszustwo.
W przypadku kiedy graczowi skończy się czas na zegarze nie może on podejmować żadnych czynności aktywnych (nie ma swojej tury, chyba, że jest to np. test morale, nie strzela overwatcha natomiast zdaje savy i morale, które są wymuszone przez przeciwnika).
Turniej zostanie zgłoszony do Ligi Ogólnopolskiej. 
Zgłoszenia:
1. Mariusz Woźniak *
2. Kamil Kowalik
3. Piotr Marianski
4. Jakub Dowgun *
5. Paweł Bogdaszewski
6. Bartosz Adamiak
7. Piotr Katkowski
8.
9.
10.
11.
12.

* - członek OKGB

Challenge:
Mariusz Woźniak vs Jakub Dowgun
Paweł Bogdaszewski vs Piotr Katkowski
Piotr Marianski vs Bartosz Adamiak
Facebook Ogólnopolskiej Ligi WH40k: https://www.facebook.com/Liga40k/?ref=bookmarks

ODPOWIEDZ