Krucjata Allensteinska - Beyond the Veil

Granie zorganizowane
vim
Posty: 16
Rejestracja: 16 lis 2019, 1:43
Gram w: Warhammer 40k, Kill Team

Krucjata Allensteinska - Beyond the Veil

Post autor: vim » 21 kwie 2021, 14:15

Krucjata Allensteinska: - część 1(zobaczymy czy nie jedyna;p): Beyond the Veil

Pariah Nexus - miejsce dziwnych wydarzeń, na pograniczu dwóch światów, tego realnego i tego z warpa. Cokolwiek tam się działo, przez cokolwiek było to wywołane - było to w centrum uwagi wielu możnych czy to Imperium czy to Xenos czy to nawet sług bogów Chaosu. Nic więc dziwnego, że do tego obszaru wyruszyły liczne ekspedycję - by badać, powstrzymywać lub bronić tą abnormalność.

Zasady kampanii:
-Na początku każdej rundy MG (aka ja;p) decyduje kto gra z kim
-Gracze decydują na jakie punkty chcą grać - przy czym docelowe to 1k, jeśli nie mogą się dogadać
-Kto gra z kim (i jaka misja, kto attacker, kto defender (w Crusaderze ma to czasem dużo większe znaczenie niż w Matched play), otoczka fabularna) będzie podawane przed daną misją na tym etapie. Utrudnienia też będą losowane wtedy
-Po tym etapie gracze dobierają swoje armie z rozsterów. Można brać niepełne drużyny (czytaj np. zamiast 30 Boyzów których ma się w rozsterze, wziąć 13), ale nie można brać understrength unit - czyli np. nie można wziąć 3 Boyzów
-Gracze mają 2 tygodnie na rozegranie swoich meczy
-Podczas losowania Battle Honour, jeśli decydujemy się na rzut, to najpierw rzucamy, a potem wybieramy odpowiednią tabelkę (czyli np. tabelkę podstawową, tabelką ulepszeń broni wręcz, tabelkę ulepszeń broni zasięgowej, tabelkę psioniczną, tabelkę kodeksową, czy kampanijną)
-Grać można tylko rozsterami stworzonymi na potrzeby Krucjaty Alensteinskiej
-Póki co przewidziano 3 rundy (z możliwością przedłużenia)

Zdobywanie IP

-Po 1 IP zdobywa się za wygranie w bitwy
-IP można zdobyć z Agend z dodatku Beyond Veil. Każdorazowo można wziąć tylko 1 agendę z tego dodatku.
-Za fabularny opis swojej armii - 2 IP na start
-Za fabularny opis danej bitwy, obaj gracze dostają po 1 IP

Za zwycięzcę uznaje się tego, kto uzbiera najwięcej IP (wydane IP liczą się do puli zwycięstwa.

Póki co zgłoszeni:
1.Vim (Salamandry)
2. Jakub (AdMech)
3. Krystian (Nekroni
4. Rama(Orki)

Oczywiście, cały czas można się zgłaszać:) Start kampanii 1 maja.



PS Gdyby ktoś nie wiedział - w dodatku Beyond the veil, oprócz standardowych rzeczy są dodatkowo IP (investigation point)zdobywane za badanie tajemnic Pariah Nexus, które można tam dodatkowo wydawać.
Dodatkowo, każda gra ma dodatkowe utrudnienia (np. DS dopiero w 3 turze, każdy ma -1 do Liderki)
Jak trzeba, mam dostęp do pdfa, mam książkę w rl jakby ktos chciał etc.

vim
Posty: 16
Rejestracja: 16 lis 2019, 1:43
Gram w: Warhammer 40k, Kill Team

Re: Krucjata Allensteinska - Beyond the Veil

Post autor: vim » 12 maja 2021, 16:21

Fabularyzowany opis starcia z kampanii Krucjata Allensteinska - Beyond the Veil
Starcie Kowadła Vima vs Shield Host Aquila Kuby



To się nie powinno zdarzyć.

W teorii obie strony miały ten sam cel

Uratować jak najwięcej “odpornych” cywili oraz spróbować dowiedzieć się czemu są odporni.

Ale gdzieś po drodze coś poszło nie tak. Wkradły się nieścisłości czy sprzeczne interpretacje.

A może tak miejsce wpłynęło na tych nadludzi

Dość że siły Custodes starły się z siłami 2 Kompanii Salamander

Order of Battle

Custodes:
4 JetBiki
11 Piechurów

Salamandry:
1 Drednought
20 Piechurów

(OFF RP: misja polegała, że na środku były 3 Objectivy. Na początku każdego Battle Rounda jeden z nich był przesuwany (jak i kto przesuwał decydował rzut). Z dodatkowych utrudnień, nie zaczynaliśmy z pełną siłą na stole, cześć sił przebywało pod koniec ruchu w 1 i 2 rundzie. Biki i Vehicle miały zmniejszony ruch, a Vehicle zasięg broni)

Gdy starcie stało się nieuniknione, porucznik Bandi’Sha wiedział, iż jeśli mają mieć jakiekolwiek szanse, to muszą uderzyć pierwsi. 1 sekcja drużyna linii wraz Dra’Nerrem zajęła się ewakuacją cywili z centrum. W tym czasie Aggressorzy badali cywili na lewym skrzydle, wraz z ostrzałem przeciwnika - wraz z Eradicatorami i Dreadnoghtem. Niestety, tylko jeden JetBików pada.

“To nie my przejęliśmy pierwszą krew” rzekł Shield Captain Valorian. Koniec końców wszyscy Space Marini na koniec ukazywali swoją twarz. Nie miało to znaczenia - przy tej przewadze sił i środków starcie będzie szybkie. “Atak!” pada komenda, gdy 3 JetBiki wbijają się do środkowej skupiska cywili. 5 Marinów szybko pada pod ciosami włóczni, a Valorian wdaje się w pojedynek z psionikiem Salamander

Środek był stracony. Dra’Nerr musiał cofać się pod naporem JetBików. Ale w ten sposób ich były one w zasięgu ognia Eradicatorów i Dreadnoughta. Ich ogień zniszczyły dwa z nich, ale ostatni, kierowany przez Shield-Captaina doskoczył i powalił Dra’Nerra. Jednocześnie druga sekcja drużyny linii wyszła na lewe skupisko cywili.

Venetarii w końcu przybyli. Szybko ukarali Space Marinów na prawej flance - 4 z nich padło. Na prawej flance Gwardia Custodes uderzyła na tamtejszych Aggressorów. Niestety - choć 2 padło, 2 kolejnych przeżyło.
Sytuacja stawała się dramatyczna - większość sił Bandi’Sha została już pokonana,a przeciwnik stracił tylko 2 Custodes. Nie myśląc wiele, kazał odskoczyć Aggressorów, a pozostałe Salamandry przy życiu odpaliły wszystko co miały w Gwardię Custodes. I 3 z nich padło. Cały czas, pozostali przy życiu Marinsi wyszukiwali i ewakuowali cywili, przerażonych tą jatką.

Kolejnych 3 Custodes padło - Salamandry miały olbrzymie szczęście. Co gorsza, liczba ewakuowanych przez nich była dużo wyższa. Niestety zniszczenie pozostałych, będzie musiało poczekać - oddziały Custodes zaczęli ewakuować cywili z srodka i prawej flanki. Tylko Shield-Captain doskoczył i zabił ostatniego Ciężkiego Intercessora.

Custodes zamiast ich dobić się przegrupowywali - to była ich w sumie ostatnia szansa na zwycięstwo. Z prawej flanki Eradicatorzy wraz Drednotem ostrzelali Shield Captaina i jego Gwardie Custodes, trzymających centralny rejon ewakuacji. Shield Captain wraz 2 Gwardzistami Pada.

Sytuacja się mocno wymknęła spod kontroli - Venetari z prawego skrzydła przeleciały do środkowego i wypaliły do Eradicatorów. Cały oddział padł pokotem

Drednot ostrzelał ostatniego Gwardzistę, a Aggressorzy z Porucznikiem wpadli w Venetarii i ich wybili.

Ale za jaką cenę?

Straty
Custodes
11 piechoty i 4 Jetbiki - 100%

Salamandry:
17 piechurów (80% stanu początkowego)

(OFF RP) Gra bardzo wyrównana, z perspektywy czasu, mogła się skończyć w obie strony:) Końcowy wynik 90 do 60 dla Salamander

vim
Posty: 16
Rejestracja: 16 lis 2019, 1:43
Gram w: Warhammer 40k, Kill Team

Re: Krucjata Allensteinska - Beyond the Veil

Post autor: vim » 18 maja 2021, 18:53

Krótkie podsumowanie Pierwszych starć Kampanii Allensteinskiej
Cywile żyjący w Pariah Nexus musieli się bardzo zdziwić (a przynajmniej Ci, którzy nie zatracili możliwości dziwienia się), gdy 2 grupy nadludzi - w zielonych i złotych zbrojach - zaczęła ze sobą walczyć o to z kim mają pójść. Bój to był zażarty i wiele pancerzy legło, ale na koniec, to zielone były na nogach. Więcej tu: https://www.facebook.com/groups/40kOlsz ... 794362460/

Budzące się Necrony ze zdumieniem odkryły, że ich Świat Grób przeżywa inwazję grzybów. Co więcej, te grzyby były z typu tych, co zamiast dać się eksterminować, to zaczęły wydawać okrzyki "waagh" i rzuciły się na Necronów. Ci zaś tak byli zaskoczeni tym (oraz faktem, że grzyby nauczyły się tworzyć prymitywne pojazdy), że musieli salwować się ucieczką. Więcej tu: https://www.facebook.com/groups/40kOlsz ... 456707127/

W następnych starciach:
Znów kolejni intruzi zakłociły spokój Necronów! I znów są zieloni... To jakaś klątwa, czy co? Ci jeszcze polują na Lordów Necrońskich - Necron vs Salamanders, Adam Kasparek vs Krystian Kos, Misja Crucial Intelligence. Affliction: Stillings
Ostateczne starcie, które ma stwierdzić, co jest lepsze - ilość czy jakość. I obie strony, z miejsca zaczęły próby okrążania przeciwnika - Custodes vs Orks, Jakub Dowgun vs Jakub Szczęsny, Misja Flanking Manoeuvre. Afliction: Unnerved

Punktacja:
Salamandry:5
Orki: 2
Necrony&Custodes:1

vim
Posty: 16
Rejestracja: 16 lis 2019, 1:43
Gram w: Warhammer 40k, Kill Team

Re: Krucjata Allensteinska - Beyond the Veil

Post autor: vim » 17 lip 2021, 20:33

Krucjata Allensteinska - III runda


Kolejni nocni chuligani zakłócili sen Nekronów. I znów byli zieloni. I - ku nieszczęściu nocnych marków (czy raczej wiecznych marków) znów byli zwycięzcy.
W pojedynku, kto jest szybszy, wygrałą opcja złota aka elitarna. Ponoć Orki już zaczęli szukać większe ilości czerwonej farby.

W kolejnych starciach zmierzą się:

Zieloni kontra zieloni! Salmandry podejmują próbę wyjaśnienia dziwnego fenomenu, gdy orki szukają opcji do bitki… którą dostaną!
Misja: Dominate Field
Strategic Setbacks: Deffered Reinforcments
Affliction: Black Zone
Srebni konta złoty! Nekroni próbują stworzyć barierę, by w końcu mogli się porządnie wyspać! Niestety, kolejni intruzi się pojawili - tym razem ubrani w złote zbroje!
Misja: The Shroud
Strategic Setback: Faltering Deployement
Affliction: Unnerved

Punktacja:

Salamandry: 8
Nekrony,Custodes, Orki: 2

ODPOWIEDZ