Zasady kampanii

Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1483
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Zasady kampanii

Post autor: danyboy »

Obrazek

Saldana IV. Krótko po masakrze na Istvaan V.
W prastarym kompleksie podziemnego miasta na niektórych archaicznych maszynach, pamietających jeszcze Mroczne Wieki Technologii, zaczęły zapisywać się dość dziwne informacje, logi, transmisje. Niby nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że były to zapisy z wydarzeń, które jeszcze się nie odbyły. Kilka Legionów, które najwcześniej się o tym zjawisku dowiedziały, natychmiast wysłało swoje oddziały Space Marines w celu pozyskania tych artefaktów.
Każda taka maszyna jest bezcenna, a dowódcy nie wiedząc kto jest po której stronie konfliktu będą walczyć z każdym, w końcu informacje w nich zawarte mogą znacząco wpłynąć na dalsze losy trwającej wojny...


Horus Heresy Mapless Campaign na podstawie „The Campaign” dla Kings of War.
Zasady gry: Horus Heresy i Zone Mortalis Expansion.

Zwycięstwo w Kampanii
Kampania trwa 6 tur. Na koniec szóstej tury Legion z największą ilością punktów Chwały zostanie zwycięzcą. W przypadku remisu Legiony te muszą stoczyć bitwę finałową określającą ostatecznego zwycięzcę.

Tworzenie Armii, Legendarnych Bohaterów i Legendarnych Oddziałów
Na początku kampanii każdy gracz tworzy trzy Armie. Tylko one będą brały udział w operacjach wojennych. Zaleca się żeby każda Armia była tematycznie różna, o ile kolekcja modeli na to pozwala. Uwaga - te same modele mogą być użyte w każdej z armii.
Każda Armia początkowo będzie zawierała jednego Legendarnego Bohatera i jeden Legendarny Oddział. Ci Legendarni Bohaterowie i Oddziały stanowią są punkty centralne narracji każdej Armii w Legionie. Uwaga - Legendarni Bohaterowie i Oddziały nie muszą być Warlordami swoich Armii, ale muszą być obecni we wszystkich bitwach jakie toczyć będzie ta Armia.
Każdy gracz powinien nazwać swoich Bohaterów, zapisać minimum trzy rzeczy o nich (opis, osobowość, historia, itp).
Gracze tworzą również trzy Oddziały, każdy dołączony do jednego z Bohaterów w danej Armii. To są Legendarne Odziały, które zawsze towarzyszą temu Bohaterowi w czasie bitwy. W czasie bitew Legendarne Oddziały mogą zdobyć nowe umiejętności. Legendarny Oddział może być dowolnego typu jednostką. Nazwanie Legendarnych Oddziałów nadaje im zarówno charakter. Uwaga - gracz zaczyna kampanię z trzema Legendarnymi Oddziałami, ale w trakcie jej trwania może nabyć kolejne.
Kompozycja każdej Armii może ulec zmianie pomiędzy grami, jedynie Legendarny Bohater i Oddział są do niej przywiązane.

Chwała
Chwała to miara morale twojego Legionu wynikająca ze stoczonych bitew, ale i zdobytych Kogitatorów. Zdobywasz Chwałę poprzez heroiczne czyny swoich Legendarnych Bohaterów i Oddziałów oraz poprzez wygrane bitwy.
Początkowo Chwała to suma ilości twoich Legendarnych Bohaterów i Oddziałów (powinno być 6.). Wraz z kolejnymi bitwami zdobędziesz kolejne punkty Chwały. Wyniki rzutu na tabelę Łupy Wojenne mogą wpłynąć na ilość zdobytej Chwały. Nie zapomnij, że zdobycie kolejnych Legendarnych Oddziałów również zwiększa Chwałę.

Tury Kampanii:
  1. Wyzwania
  2. Bitwy
  3. Rozpatrzenie Zwycięstw i Porażek
  4. Koniec Tury


1. Wyzwania
Zaczynając od Legionu z najmniejszą ilością Chwały (roll-of w przypadku remisu) każdy gracz może wyzwać jednego przeciwnika. Nie może to być ten sam gracz, z którym rozegrał poprzednią bitwę (o ile to możliwe). Legion wyzywający jest Atakującym, Legion przyjmujący wyzwanie jest Obrońcą. Atakujący wybiera jedną ze swoich Armii (wraz z odpowiednim Legendarnym Bohaterem i Oddziałem) i napada Legion innego gracza. Ten z kolei musi bronić się jedną ze swoich Armii.
Jeśli Chwała przeciwników jest równa gramy Encounter Mission (kompozycja Armii: Combatant)
Jeśli jest różnica Chwały to bitwy Assault Mission (kompozycja Armii: Attacker i Defender)

2. Bitwy
Stwórzcie Armie (rekomendowane 1000pts dla Zone Mortalis). Pamiętajcie, że MUSICIE wziąć Legendarnego Bohatera i Legendarny Oddział przypisany do tej Armii. Rozegrajcie bitwę.

3. Rozpatrzenie Zwycięstw i Porażek
Zwycięska Armia musi rzucić k6 na tabeli Łupy Wojenne, pokonana Armia musi rzucić k6 na tabeli Gorycz Porażki. W przypadku remisu obaj gracze rzucają na tabelkę Remis.
Zwycięska Armia otrzymuje +4 Chwały dodatkowo do bonusów z tabeli. Armie, które zremisowały otrzymują po +2 Chwały. Armia przegrana otrzymuje +1 Chwały.

4. Koniec Tury
Gracze informują Organizatora o wynikach potyczek, rzutach na tabele i ostatecznym poziomie Chwały. Na koniec tury Organizator ogłasza oficjalne wyniki Chwały i ogłasza początek nowej tury.

Tabela Łupy Wojenne

1. Śmierć i zniszczenie. Opowieści o brutalnych działaniach tej Armii krążą w szeregach wroga, wzniecając nienawiść na ich widok. Za każdym razem gdy Ta Armia walczy przeciw pokonanemu właśnie Legionowi wszystkie WROGIE jednostki mają zasadę Zealot. Jeśli mają już Zealot to dostają dodatkowo Rage. Jeśli mają już te zasady to nie potrzebują dodatkowej pomocy.

2-3. Wzmocnione szeregi. W następnej bitwie tą Armią możesz wziąć dodatkowe k3+1 x 25pts.

4. Chwała Legionu. Przechwyciłeś ważną transmisję wrogiej Armii. Zwiększ Chwałę Legionu o +2.

5. Inspirujące opowieści. Rzuć k6:
  • 1-3. Legendarny Bohater dostaje zasadę Stubborn, jeśli już posiada tą zasadę to dostaje Fearless. Jeśli już ma tę zasadę, traktuj wynik jako 4-6.
  • 4-6. Legendarny Oddział w tej Armii dostaje zasadę Stubborn.
Jeśli jednostki mają już te zasady traktuj wynik jako 2-3 w tej tabeli.

6. Heroiczne Czyny. Rzuć k6:
  • 1-3. Wybierz jeden ze swoich oddziałów w tej Armii, która zasłynęła na polu bitwy. Od teraz staje się Legendarnym Oddziałem, otrzymujesz też +1 Chwały.
  • 4-6. Legendarny Oddział w tej Armii dostaje zasadę Preffered Enemy lub Rage (do wyboru). Jeśli już mają te zasady traktuj wynik jak 5. w tej tabeli. Dostajesz też +1 Chwały.
Tabela Remis

1. Rewanż. Obie Armie wycofują się i "liżą rany", pragną jednak zemsty, jeśli to możliwe muszą rzucić sobie wyzwanie w następnej turze.

2-5. Obopólne Wycofanie. Obie Armie wycofują się bez konsekwencji.

6. Obopólny Szacunek. Obie Armie wycofują się, Legiony nie mogą ze sobą walczyć w następnej turze.

Tabela: Gorycz Porażki

1. Koszmary. Twoja Armia została całkowicie zmiażdżona przez przeciwnika. W następnej bitwie jaką stoczy ta Armia przeciw Legionowi, który ją właśnie ją pokonał wszystkie wrogie jednostki mają zasadę Stubborn. Dodatkowo masz -1 Chwały.

2-3. Ranni. Twoja Armia jest wyczerpana. Następna jej bitwa to minus k3+1 x25 pts.

4-5. Zieloni. W następnej bitwie tej Armii jeden z nie-Legendarnych Oddziałów musi traktować jednostki wroga jakby miały zasadę Fear. Uwaga - w pierwszej kolejności należy wybrać jednostkę która jest większa ilościowo niż minimalny wymagany skład.

6. Zemsta będzie nasza. W następnej bitwie tą Armii przeciw Legionowi, który właśnie ją pokonał, wszystkie Twoje jednostki otrzymują zasadę Stubborn. Jeśli już ją mają to otrzymują Preferred Enemy lub Rage (do wyboru).

Tabela: Obrażenia Bohatera

Jeśli Legendarny Bohater zginie na polu walki rzuć k6:
1. Poważna Rana. Rzuć k6, efekt jest stały!
  • 1. Martwy
  • 2. -1 WS i BS
  • 3. -1 Ld
  • 4. -1 A
  • 5-6. -1 M
Jeśli charakterystyka spadnie do 0 Bohater staje się zbyt niedołężny, aby brać udział w bitwach i musi się wycofać.
Ranny Bohater powoduje -1 Chwały. Martwy Bohater powoduje -3 Chwały.

2. Jeniec. Wróg uwięził twojego Legendarnego Bohatera. Wróg otrzymuje +1 Chwały, ty tracisz -1 Chwały. W następnej grze możesz rozegrać specjalny scenariusz na odbicie jeńca. Jeśli wygrasz odzyskasz swojego Bohatera i +1 Chwały. Jeśli nie możecie rozegrać misji ratunkowej Bohater sam spróbuje odzyskać wolność. Rzuć k6: 1-3 udało mu się uciec, ale jste ranny, rzuć na Poważną Ranę powyżej; 4-6 udało mu się uciec bez uszczerbku na zdrowiu i może dołączyć doswojej Armii w następnej turze.

3. Lekka Rana. Rzuć na Poważną Ranę, efekt jest tymczasowy i trwa tylko najbliższą bitwę jaką stoczy ten Bohater. Jeśli wyrzucisz „1 Martwy”, rzuć ponownie dwa razy ignorując kolejne wyniki „1”. Nie tracisz Chwały.

4. Trauma. Rzuć k6, efekt trwa do końca kampanii!
  • 1. -1 Ld
  • 2-3. Traktuje wszystkich przeciwników jakby mieli Fear.
  • 4-5. -2 Ld
  • 6. Dostaje zasadę Stubborn
5. Utrata honoru. Opowieści o porażce Bohatera krążą wśród żołnierzy Legionu. Legion traci -1 Chwały i będzie tracić -1 Chwały co rundę do czasu aż jego Armia nie wygra bitwy.

6. Heroiczna Ucieczka. Bohater nie tylko przeżył, ale również to doświadczenie go zmieniło. Rzuć k6. Na 4+ Bohater dostaje umiejętność Fearless. Jeśli już ma Fearless dostaje Preferred Enemy lub Rage (do wyboru).

Obrazek
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1483
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Zasady kampanii

Post autor: danyboy »

Rezultaty spotkań - runda I.

Night Lords vs Raven Guard - zwycięstwo Raven Guard
Iron Warriors vs Word Bearers - zwycięstwo Word Beares

Chwała Legionów:
Raven Guard: 12
Word Bearers: 12
Iron Warriors: 7
Night Lords: 7
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1483
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Zasady kampanii

Post autor: danyboy »

Rezultaty spotkań - runda II.

Night Lords vs Word Bearers - remis
Iron Warriors vs Raven Guard - zwycięstwo Raven Guard

Chwała Legionów:
Raven Guard: 16
Word Bearers: 14
Night Lords: 9
Iron Warriors: 7
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1483
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Zasady kampanii

Post autor: danyboy »

Rezultaty spotkań - runda III.

Raven Guard vs Word Bearers - zwycięstwo Raven Guard
Iron Warriors vs Night Lords - zwycięstwo Iron Warriors

Chwała Legionów:
Raven Guard: 20
Word Bearers: 15
Iron Warriors: 11
Night Lords: 10
ODPOWIEDZ