House Rules - waszym zdaniem.

Poprzednia edycja i inne raczej stare tematy
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Z racji tego, że ludzie mają różne odejście do gry (nie wszyscy lubią PG grania albo FLUFF granie) zastanawiam się nad zaproponowaniem Białostockiemu fandomowi uniwersalnych formatów — house rules — które oszczędziłyby zbędnego gadania przy umawianiu się na gry. Standardy powinny obejmować strukturę gier towarzyskich — turniejowe i fluffowe nie potrzebują sprecyzowania. Coś w rodzaju erraty balansującej czterdzieste - nerfiącą OP ect. Czy cos takiego działa u was ? Słyszeliście o podobnym projektach w innych fandomach ? Macie jakieś pomysły ?

Jestem na etapie trzech rodzin formatów (nie wspominam o graniu turniejowym):
- OPEN - wiadomo o co chodzi
- FLUFF - jeszcze bardziej wiadomo o co chodzi
- ZBALANSOWANE
a) punkty do 750
b) punkty od 751 do 1250
c) punkty 1251-1850
d) punkty 1851 +

Chce dopracować dostepność formacji, ally i datachmentów innych od CAD - dostepność opcji HQ, Troops, FA, HS, LoW i gargantuantów i super heavy. Pozostaja kwestie mechaniki - poziom save (inv i zywkly) w kadym formacie punktowym, ilosci woundów, niepowtaralnośc jenostek ect ect ect.
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Do tej poey udało mi się opracować taki zestaw do towarzyskich gier na umiarkowanych rozpiskach. Wersja wczesnej bety - co byście dodali, co byście zmienili ?

Ogólne House Rules:
- Cog Dice – Jeżeli nie jesteś w stanie określić wyniku patrzac na kość z góry. Kośc nie liczy sie jako Cog Dice jeżeli leży na obszarze makiety i mozna odczytać co wypadło. Kość nie liczy się jako Cog Dice jeżeli jesteś w stanie położyć na nią inna kostkę. Mozna zastosować jedną i drugą zasade.
- Tactical Objectives – jeżeli z jakiegokolwiek powodu nie jesteś w stanie wykonać danego zadania zawartego na TO możesz go odrzucić i od razu wylosować nowy.

Format 750pts
a) Gry rozgrywane na stołach 4’ x 4’
b) Force organization Chart – jeden Datachment wybrany z poniższych opcji
- Combine Arms Datachment – tak
- Ally – nie
- Specjal Datachment (np Decurion, Nemezis Strike Force ect)- nie, wyjątkie są armie które inaczej nie moga sie wsyawić.
- Formacje – nie
- Dataslades – nie
- Supplemants - nie
- Fortyfications – nie
- Lord of War – nie
- Super Heavy/Gargantuan – nie
c) Zawartość Rozpiski:
- Jednostki nie mogą się dublować (wyjatek stanowią Troops z zasadą "Infantry")
- Flayers – nie
- Strenght D – nie
- Vechicles – nie jeżeli suma AV przekracza 33 (włącznie z zasadami specjalnymi)
- Wounds – max 4
- Save maksymalnie 3+
- Inv save – maksymalnie 4+
- Cover save maksymalnie 3+
- Feel No Pain/Reanimation protocol maksymalnie 5+

Format 1250pts
a) Gry rozgrywane na stołach 4’ x 6’
b) Force organization Chart - Do trzech datahmentów wybranych z poniższej listy. Głownym datahmentem musi być Combine Arms Datachment.
- Combine Arms Datachment – tak
- Ally – tak, nie może być z tego samego codexu co główny datahment.
- Specjal Datachment (np Decurion, Nemezis Strike Force ect)- nie, wyjatkiem są armie które nie moga sie inaczej wystawić.
- Formacje – tak, formacje nie mogą sie powtarzać
- Fortyfications – nie, za wyjątkiem Bastionów i Ageis Def Line
- Dataslades – nie
- Supplemants - nie
- Lord of War – tak, tylko jedna pozycja na całą rozpiskę
- Super Heavy/Gargantuan – tak, tylko jedna pozycja na całą rozpiskę
c) Zawartość Rozpiski:
- nie więcej niż dwie jendostki tego samrgo rodzaju (wyjatek stanowią „Troops” z zasadą Infantry")
- Flayers – tak
- Strenght D – nie
- Vechicles – tak
- Wounds – max 6
- Save – max 2+
- Cover save – maksymalnie 3+
- Inv save – max 3+
- Feel No Pain/Reanimation protocol max 4+

Format 1850pts
a) Gry rozgrywane na stołach 4’ x 6’
b) Force organization Chart - do czterech datahmentów wybranych z ponozszej listy.
- Combine Arms Datachment – tak
- Ally – tak, nie może być z tego samego codexu co główny datachment
- Specjal Datachment (np Decurion, Nemezis Strike Force ect)- tak
- Formacje – tak, nie mogą sie powtarzać
- Fortyfications – tak
- Dataslades – tak
- Supplemants - tak
- Lord of War – tak, maksymalnie jeden na całą rozpiskę
- Super Heavy/Gargantuan – tak, maksymalnie trzy na całą rozpiskę
c) Zawartość Rozpiski:
- Flayers – tak
- Strenght D – tak
- Vechicles – tak
- Wounds – bex ograniczeń
- Save – maksymalnie 2+
- Cover save – maksymalnie 3+
- Inv save – maksymalnie 3+
- Feel No Pain/Reanimation protocol max 4+

Dodatkowe ograniczenia:
- Invisiability – oddziały strzelające w niewidoczny oddział strzelają z BS1 (nie Snap Shots)
- Grav Weapons – sa za mocne, ale nie mam pomysłu jak je znerfic
- Opracować sensowne ograniczenia do Re-Rolli wszelkiego rodzaju.
- Opracować sensowne ograniczenia spamowania tym samym uzbrojeniem (plasma talony, grav weapons)

Aktualnie prowadzimy prace nad projektem w małym gronie naszego Stowarzyszenia - bardzo mile widziane są wasze uwagi w tym temacie).
Ostatnio zmieniony 31 mar 2016, 9:42 przez Lisow, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
Torne
Posty: 81
Rejestracja: 12 sie 2015, 16:29
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Torne »

Mi się wszystko podoba, chętnie zobaczyłbym takie ograniczenia u nas na turniejach.

Jedyne co bym może zmienił to w formacie 1250
Lisow pisze: - Specjal Datachment (np Decurion, Nemezis Strike Force ect)- nie
na
Torne pisze: - Specjal Datachment (np Decurion, Nemezis Strike Force ect)- tak dla frakcji, które nie mogą się inaczej wystawić (Officio Assassinorum, Skitarii)
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Nie pomyslalem o tym (zmieniam) dzięki Tomek : )
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Janosik »

Wygląda bardzo sensownie :D A z ciekawości jak wygląda sprawa punktacji, którą stosujecie u siebie na turniejach?
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: MaCa »

Jak już tak ingerować w zasady to na całego. Proponuję od siebie system tierów dla słabych i mocnych dexów. Założenia następujące:

Obok tiera jest modyfikacja punktowa za grę danym dexem.

Tier 1 - +0%
Eldar, Necron, Demons, Tau, Farsight enclaves, Space Marines, Imperial Knights, Cult Mechanicus, Dark Angels, cokolwiek z FW

Tier 2 - +10%
Imperial Guard, Grey Knights, Blood Angels, Space Wolves (i suplementy), Harlequin, Skitarii, Dark Eldar, Khorne Demonkin, Inquisition

Tier 3 - +20%
Tyranids (i suplementy), Orks (i suplementy), Chaos Space Marines (i suplementy poza KDK), Sisters of Battle, Militarum Tempestus

Sojusze - jeśli wchodzisz w sojusz z armią z wyższego tiera, automatycznie podlegasz jego limitacji. CSM z Demonami mają +0%. SM z Wilkami także. SoB z gwardią +10%. Masz gdziekolwiek cokolwiek z Forgeworlda - od razu +0%.

I w ten sposób gracze słabszych dexów powinni poczuć się nieco mniej wydymani przez GW. Zamierzam opracować turniej na tej podstawie i przetestować zasadę po całości. Pewnie w weekend dam ogłoszenie i poszukamy stosownej daty.
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Janosik »

Wunderbar :D Bo na Faqa/nowy kodeks CSMów to się chyba nie doczekamy za Koreę Ludową :D
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: danyboy »

MaCa trzymam kciuki :)
W maju miałem plan na całodniową fluffową apikalipsę z nastawieniem na pokaz/nowych graczy, ale możemy to przesunąć - więc wstępnie trzecia sobotę maja masz termin na turniej :)

Niestety chwilowo nie mam czasu zagłębić się w prezentowane tutaj modyfikacje zasad turniejowych, napiszę za to tak: CSM Alberta ostatnio zajął drugie miejsce, a wcześniej pierwsze, więc "słabość" dexu jest pojęciem względnym ;)
Lisow
Posty: 74
Rejestracja: 02 wrz 2015, 12:09
bitewniaki:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: Lisow »

Dzięki za feedback : ) Temat z punktami odnośnie do jakości Codexu jest wart przedyskutowania : P. Pozostaje kwestia znerfienia jednostek/zasad/psionik, które definitywnie są overpowered, jak Invisibility, Grav Weapons ect. Przychodzą mi na myśl tylko te dwa przykłady (odnośnie invisability rozwiązanie jest dość sensowne - Geav Weapons - jakoś nie mam pomysłu), macie coś do dodania w tym zakresie ? Na co jeszcze w tym dziale zwrócić uwagę ?. Tak na marginesie — Eldarów nawet nie ruszam, bo to temat-rzeka :P.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: House Rules - waszym zdaniem.

Post autor: danyboy »

Torne pisze:Mi się wszystko podoba, chętnie zobaczyłbym takie ograniczenia u nas na turniejach.
Z tego co widzę, to jest propozycja na gry towarzyskie, a nie turniejowe.
Torne - nie przychodzisz na turnieje - to dla tego, że każdy ma złe i niezbalansowane zasady?

Na szybko na 750 punktów przez przycięcie Inva/covera takie DA RCS kosi wszystko jeszcze łatwiej, demony spamują jak spamowały, eldarzy pestkują jak pestkowały, Wraithy mordują jak mordowały ;)

Lisow, czy te ograniczenia sejvów na 3+ to znaczy że nie mogę wziąć jednostki np Centurionów, którzy mają 2+ czy mogę a zostaje im przycięty do 3+?

Moim zdaniem każdy doskonale wie co jest w jego dexie przegięte. Jeśli umawiamy się na bitwę typowo towarzyską to staram się nie brać unitów w danej konfiguracji. Na ten przykład chciałbym zagrać Centkami na patrolu. Wiem, że Gravy są przegięte ale już Centki z Bolterami lub LasCannonami raczej nie. Branie Kapitana, bez Artificerki to też ciężki nerf, zwłaszcza gdy naprzeciw stanie wiadro pestek Eldarskich lub banda Orków.

Jednak domyślam się, że w ośrodkach, w których np w sobotę przychodzi 10 osób, żeby sobie pograć, bez wcześniejszego umawiania - taki ogólny wzór może się sprawdzić.

Problem jaki może się pojawić po wprowadzeniu takich list. Ktoś niemiły może zignorować z "towarzyskiej gier na umiarkowanych rozpiskach" - weźmie sobie co ma najmocniejszego w danych ograniczeniach i rozłoży ręce mówiąc: "No przecież nie wziąłem nic nielegalnego, patrz tu są ograniczenia!". Taki ustalony format zwolni ich z myślenia towarzyskiego, a ludzie zaczną kombinować co mają najmocniejszego w danym formacie.

Co do samych gravów. Jest to jedna z nielicznych broni SM, które generują dużą ilość strzałów. Wiem, za to, że mocno niszczycielskie w Gravach jest ich AP2. Może po prostu jakiś nerf AP? Przy czym mówię tylko o formacie 750pts. Na wyższych wydaje mi się, że Marini za dużo stracą w starciu z Imperial Knightami czy Smashfuckerem.
ODPOWIEDZ