To jest wojna! - kampania X-Wing

Piloci do maszyn! Niech Moc będzie z wami!
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: danyboy »

To jest propozycja kampanii do X-Winga.
Po pierwsze kampania ta z założenia ma trwać długo i być rozwojowa.
Po drugie koszty zawarte w poniższym regulaminie nie są ostatecznie przemyślane i wymagają dostosowania do wartości bardziej sensownych czy ilości chętnych.
No właśnie - są jacyś chętni? Zapraszam do dyskusji :)
:)

X-Wing: To jest wojna!

Opis:
Kampania polega na rozgrywaniu potyczek pomiędzy graczami różnych Frakcji.
Rozegrane bitwy służą zdobywaniu terytorium, finansów na rozwój swojego Okrętu Flagowego jak również rozwoju i utrzymaniu funkcjonowania Bazy Frakcji na potrzeby kontynuowania operacji wojennych w regionie.

Mapa:
Mapa rejonu podzielona jest na sektory, podzielone równo pomiędzy dwie Frakcje: Imperium oraz Rebelia. Każda potyczka wiąże się ze strata lub zajęciem jednego z sektorów Frakcji.
W jednym sektorze może przebywać tylko jeden Okręt lub Baza.

Frakcje:
Imperium;
Rebelia;
Scum: gracz deklaruje po której stronie konfliktu walczy;

Okręt Flagowy:
Okręt Flagowy (OF) jest reprezentowany na mapie poprzez ikonę Okrętu Frakcji w kolorze gracza;
OF sam nie walczy;
Jeśli OF znajduje się w odległości do 3 sektora od sektora wrogiej Frakcji jego eskadra może prowadzić działania wojenne;
OF może przemieszczać się na ilość pól równą maksymalnej szybkości najwolniejszego statku z jego eskadry;
Ruch OF deklarowany jest przed końcem tury, poprzez zgłoszenie Moderatorowi Frakcji końcowego pola ruchu (będącego w zasięgu jednego ruchu);
OF może lecieć do Bazy Frakcji w celu dokonania zakupów i modernizacji;
Okręt Flagowy początkowo wyposażony jest w:
- 2 Małe Hangary;
- 1 Ładownia [5];
- 1 Sypialnia [1];

Eskadra:
Eskadra musi miec możliwość całkowitego zadokowania do Okrętu Flagowego - statki, piloci i wyposażenie nie może przekroczyć limitów Okrętu Flagowego;
Startowa wartość eskadry wynosi 20 punktów.

Baza Frakcji:
W Bazie Frakcji (BF) można dokonywać zakupów i modernizacji Okrętu Flagowego;
Aby handlować należy przybyć OF w zasięg BH (początkowo 1 pole);
Zakupy i rekrutacja Eskadry:
- sprzedaż za 50% kwoty zakupu (zaokrąglone w górę);
- rekrutacja pilotów - licytacja jeśli dwóch graczy w tym samej turze chcą zatrudnić tego samego unikatowego pilota/załoganta;
- zwolnienie pilotów - za 50% kwoty zakupu;
- można wymieniać się sprzętem, jeśli gracze znajdują sie jednocześnie w BH - podatek wynosi 1 Kredyt/szt - płaci kupujący;
- nie można przekazywać sobie Kredytów.
Modernizacja Okrętu Flagowego:
Mały hangar - mieści 1 mały statek: 10 Kredytów/szt;
Duży hangar - mieści 1 duży/2 małe statki: 30 Kredytów/szt (max 1szt);
Ładownia - mieści 5 przedmiotów: 10 Kredytów/szt (max 5szt);
Sypialnie - mieści 1 imiennego pilota lub załoganta: 10 kredytów/szt (max 10 szt);

Zarobki eskadry:
Frakcja płaci za bitwy!
Wygrana bitwa: +4 Kredyty;
Przegrana bitwa: +2 Kredyty;

Zbieranie szczątków:
Zwycięzca bitwy dostaje najtańsze rozszerzenie z rozpiski przeciwnika, pod warunkiem, że jest on "neutralny" jeśli chodzi o Frakcję i ma miejsce w ładowni.
Przegrany jednak nigdy nie traci tego rozszerzenia.

Przejmowanie sektorów:
Przejęcie kontroli nad polem odbywa się automatycznie na koniec tury po zwycięstwie nad przeciwnikiem wrogiej Frakcji;
Jeśli w turze Frakcja nie posiada żadnego OF gotowego do walki automatycznie traci tyle sektorów ile okrętów Frakcji atakującej jest w zasięgu działań;
Na koniec tury Moderator Frakcji, która wygrała więcej bitew niż przegrała wskazuje sektory jakie przejmuje. Sektory te muszą przylegać do sektorów do tej pory kontrolowanych przez Frakcję.

Administracja:
Frakcja pobiera podatki!
Każdy gracz zobowiązany jest przekazać połowę zarobionych Kredytów z tytułu walk na utrzymanie Frakcji. Nie dotyczy Scumów - Ci składają sie dobrowolnie;
Można przekazywać darowizny na rzecz Frakcji;
Za kredyty z podatków w wyniku demokratycznego głosowania członków Frakcji można:
- wybudować drugą Bazę Frakcji: 200 Kredytów;
- przemieścić jedną z Baz Frakcji o 1 pole: 30 Kredytów;
- rozwój Frakcji i Bazy:
-- odblokowanie imiennych załogantów: 30 Kredytów;
-- odblokowanie imiennych pilotów: 50 Kredytów;
-- odblokowanie dużych statków: 100 Kredytów;
-- odblokowanie ogromnych statków: gazylion Kredytów;
-- teleporter - zwiększenie zasięgu Bazy Frakcji o 1 : 50 Kredytów/1 pole, max +3 pola;

Rozgrywka:
Gracze przeciwnych Frakcji umawiają się na bitwę w dowolny sposób;
Gracze budują eskadry dostosowując limit punktów do gracza z mniejszą ilością punktów;
Gracze w odpowiednim wątku na forum oznajmiają wynik rozgrywki, kredyty zarobione i kredyty przekazane Administracji;
Możliwe jest rozgrywanie dowolnej ilości bitew z tym samym graczem, o ile faktycznie się one odbędą!

Moderator Frakcji:
Moderator Frakcji pilnuje wydatków graczy swojej Frakcji, aktualizuje budżet Administracji, rozstrzyga remisy głosowań, aktualizuje kartę Frakcji.

Tura:
Tura gry trwa 1 tydzień;

Zwycięstwo Frakcji:
Frakcja zwycięża, gdy za pomocą przejętych sektorów zajmie pole z ostatnią Bazą Frakcji.

Inne:
Możliwe, że dodane zostaną zasady bitwy o Bazę Frakcji oraz inne wydarzenia kampanijne uatrakcyjniające rozgrywkę.

Forum:
Na forum zostanie założone subforum z jawnymi tematami:
Zasady kampanii;
Mapa rubieży;
Rebelia - Karta Frakcji;
Imperium - Karta Frakcji;
Umówię się na bitwę;
Subfora Frakcji z kartami graczy Frakcji
Dwa ukryte podfora na potrzeby tajnych dyskusji członków Frakcji: budżet, handel, ogłoszenia, plany.

Aktualizacja mapy:
Mapa aktualizowana jest na koniec tury, po zgłoszeniu przez Moderatorów Frakcji:
- ilości zwycięstw oraz przegranych;
- sektorach które przejmują jeśli mieli więcej zwycięstw niż porażek;
- wykonanych ruchach Okrętów Flagowych - pole początkowe - pole końcowe;

Karta gracza:
Nazwa eskadry - gracz/kolor
Wyposażenie statku flagowego (ilość hangarów, ilość ładowni, ilość sypialni)
Zawartość hangarów;
Zawartość ładowni;
Zawartość sypialni;
Zawartość sejfu (ilość posiadanych kredytów);
Ilość bitew, wygranych oraz przegranych;

Przykładowa mapa:
MapaZeroSM.jpg
Esek
Posty: 34
Rejestracja: 07 cze 2016, 9:50
bitewniaki: x-wing

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: Esek »

Pomysł zacny (też nad czymś takim myślałem, szkoda że tylko myślałem :\ ) można walić ja chętny, tylko 20 pkt eskadra ?? może miało być 200? :roll:
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: danyboy »

Eskadra ma 20 punktów na start. Za Kredyty uzbierane po rozegranych bitwach będziesz mógł polecieć do BF i kupić sobie drugi statek, albo hangar i trzeci statek i wyposażenie itd.

Dysponując własną eskadrą i tak będziesz musiał się dostosować do słabszego przeciwnika umawiając się z nim na bitwę, jednak z czasem będą to bitwy na coraz większe punkty, aż sami sobie narzucicie limity... albo będziecie grać nawet na 300 pts ;)
Leszek
Posty: 268
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
bitewniaki: Bolt Action, Ogniem i Mieczem, Saga, HC, BP

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: Leszek »

Ja też byłbym chętny, jednak tura na tydzień mnie eliminuje (inne gry i kampanie)
Co do eskadry, 20 punktów to za mało na początek. Większość pilotów nieimiennych kosztuje 23-26 , bo rozumiem że od takich zaczynamy, proponowałbym przynajmniej 30.
A tak to super inicjatywa :D
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: danyboy »

Czas trwania tury możemy ustalić wspólnie. Nie ma wymogu rozgrywania bitew zresztą. Grasz, zarabiasz, masz - nie grasz to rozwijasz się wolniej. I tak umawiając się z kimkolwiek na bitwę ustalasz limit punktowy możliwy do osiągnięcia przez obie strony.
Co do punktów startowych, chciałem zacząc od małych, a Z-95, A-Wing czy Tie ze startera mogą zacząć poniżej 20.
Zaletą walk małymi statkami 1vs 1 jest szybkość rozgrywki ;) Na jednym spotkaniu można od razu trzasnąć kilka potyczek z jednym przeciwnikiem.
Ale! To też jest do wspólnego uzgodnienia :)
Leszek
Posty: 268
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
bitewniaki: Bolt Action, Ogniem i Mieczem, Saga, HC, BP

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: Leszek »

Brak konieczności rozgrywania bitwy gdzieś mi umknął ;) i to jest na plus :)
Akurat nie mam żadnego z tych statków :D , a najtańszy X-wing kosztuje 21.

Dobra to czekamy na kolejnych chętnych :) .
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: danyboy »

Faktycznie dobrze jakby można ze startera zacząć grać, to może 25 pts?
Tak jeszcze będąc na grzybach wymyśliłem, że bitwy 0-100 pts są o 1 sektor, bitwy 101-200 o 2 sektory itd. Bitwa zawierająca chociaż jedne ogromny statek o 5 sektorów na raz. Hm?

Przykładowa Eskadra na początek kampanii 25pts:
X-Wing T-70 - Nowicjusz Eskadry Niebieskich
Zintergrowany Astromech
Astromech R2

W swoim Okręcie Flagowym zajmuję:
1 mały hangar
2 miejsca w magazynie
Nowicjusz (nieimienny) nie wymaga sypialni, może spać w hangarze.

Tą eskadrą dopóki nie kupię czegoś więcej (lub nazbieram ze szczątków po bitwie) będę musiał grać. Może komuś zabiorę po bitwie jakieś rakiety? Wtedy dysponując np 28pts w statkach i sprzęcie będę mógł grać na 28pts.
Marian
Posty: 511
Rejestracja: 22 lut 2016, 21:19
bitewniaki: X-Wing, Bolt Action, Blood Bowl, Warhammer Underworlds: Shadespire, STAR WARS Przeznaczenie

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: Marian »

Ja chętnie zagram 8-) . Nie do końca rozumiem te wszystkie zasady :mrgreen: , ale jakoś dam radę :twisted: . Frakcja: Rebelia. :D
Prezes; Władca Ogrów; Rebel scum
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: danyboy »

Będzie drobny rework zasad oraz wyjaśnienie jak to działa, tylko muszę znaleźć trochę czasu wolnego ;)
Awatar użytkownika
Aldair
Posty: 52
Rejestracja: 11 maja 2016, 13:49
bitewniaki: X-wing

Re: To jest wojna! - kampania X-Wing

Post autor: Aldair »

czekamy :)
Nie ważna dla nich inna myśl i inna droga
Nie wchodzi w żyły obca krew
Za małe głowy są, za małe ich głowy
Nie rozumieją nic
ODPOWIEDZ