Honour in Death!

Poprzednia edycja i inne raczej stare tematy
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Honour in Death!

Post autor: danyboy »

Obrazek

Honour in Death!
A gdy skończy się amunicja pozostaje zginąć z honorem!

Poszukuję oponenta do bardzo specyficznej rozgrywki:
  • WYSIWYG i full pomalowana armia - sorry.
  • Tylko modele <INFANTRY>
  • Zakaz <CHARACTER> i <LoW>
  • FOC: HQ: 0 TROOPS 2+ FA: 0-2 EL: 0-2 HS: 0-2
  • 0 Command Points/Reliktów/Warlordów/Traitów
  • 0 ataków zasięgowych w jakiejkolwiek formie
  • 750 pts (ewentualnie 500pts jak komuś brakuje modeli)
  • Gra na stole 48x48 gęsto zastawionym w stylu Skirmish
  • Poza tym* normalne zasady 40k 8ed + CA17
  • Dla armii jeszcze bez Codexu mogę nie brać Chapter Tactics
  • Konieczność wykupowania oddziałów w ich minimalnych liczebnie składach**
Scenariusz:
  • 6 Objective Markerów, rozstawionych w równych odstępach po 3 na linii 12" od krawędzi deploymentów*
  • Lub 6 Objective Markerów rozstawianych normalnie*
  • Karty Maelstrom, dobieramy do 3 na ręce
  • Odrzucanie kart niemożliwych do zrealizowania
* - może ulec zmianie jak wpadnę na lepszy koncept
** - z ewentualnymi specyficznymi odstępstwami

Idea - walka piechoty w zwarciu. Bez strzelania i chorych combo-wombo aur i re-rolli. Można brać modele "strzeleckie" jednak nie będzie możliwości z nich strzelać (może dobrze walczą w CC). Nie jestem pewien w kwestii psioniki, ale wstępnie niech zostanie (jednak nadal z zakazem zadawania obrażeń wrogiej armii).

Uwagi mile widziane.
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: Honour in Death!

Post autor: Iliach »

Zasady ciekawe , mógłbym zagrać ale to dopiero po 31 stycznia ( chodzi o to, że będziemy robić pokazówkę Infinity w planecie 11 i muszę do tego czasu ogarnąć armię i tereny )

Na tych zasadach zakazałbym psioniki. Chodzi o to, że niektóre frakcje mają z bazy w troopsach psioników, a niektóre czary mogą zbyt mocno zboostować oddziały, przynajmniej tak sądzę.

Ogólnie ciekawa koncepcja, jednak należałoby nad tym naprawdę jeszcze dłuuuugo posiedzieć. Chodzi o pewne dopracowanie, np, wprowadzenie jakichś zasad które zbalansowałyby rozgrywkę, np. jakaś specyfika w rozstawieniu terenów, jakieś zasady specjalne pola bitwy albo coś.

Chodzi o to, że są armie, które w troopsach mają jednostki generujące 4 ataki w CC ( plus kolejne ataki jeśli wykupiona jest broń CC ) , są to armie, które kosztują śmieciowe punkty i można wystawiać hordówki. Są tani jak barszcz, młócą okrutnie w Close Combacie , mają jeszcze masę dodatkowych zasad które ten close combat jeszcze usprawniają i ich słaba strona polega właśnie na tym, że padają jak muchy od ostrzału przeciwnika. Jak ostrzału nie będzie, to nic nie będzie już ich słabością.

Powstaną potem sytuacje na blacie pokroju 80 modeli z pierdyliardem ataków Vs. 30 modeli standardowej liniowej piechoty z 1 atakiem .
Obrazek
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Honour in Death!

Post autor: danyboy »

Iliach pisze: 25 sty 2018, 14:59 Ogólnie ciekawa koncepcja, jednak należałoby nad tym naprawdę jeszcze dłuuuugo posiedzieć. Chodzi o pewne dopracowanie, np, wprowadzenie jakichś zasad które zbalansowałyby rozgrywkę, np. jakaś specyfika w rozstawieniu terenów, jakieś zasady specjalne pola bitwy albo coś.
Teren ma być mega skirmishowy, z ogromem los blockerów. Chociaż... zasady szarżowania nie wymagają LoS ;)
Generalnie ta koncepcja ma służyć pewnej mojej wizji i w pełni zdaję sobie sprawę, że balansu tu nie będzie. Jest jednak pewna szansa, że bitwa będzie punktem wyjściowym do usprawniania mechaniki. Powiem nawet, że po głowie chodziła mi naprzemienna aktywacja, ale zabiłoby to skostniałego ducha 40k ;)
Iliach pisze: 25 sty 2018, 14:59 Chodzi o to, że są armie, które w troopsach mają jednostki generujące 4 ataki w CC ( plus kolejne ataki jeśli wykupiona jest broń CC ) , są to armie, które kosztują śmieciowe punkty i można wystawiać hordówki. Są tani jak barszcz, młócą okrutnie w Close Combacie , mają jeszcze masę dodatkowych zasad które ten close combat jeszcze usprawniają i ich słaba strona polega właśnie na tym, że padają jak muchy od ostrzału przeciwnika. Jak ostrzału nie będzie, to nic nie będzie już ich słabością.

Powstaną potem sytuacje na blacie pokroju 80 modeli z pierdyliardem ataków Vs. 30 modeli standardowej liniowej piechoty z 1 atakiem .
Wiem, dlatego nie zabroniłem psioniki. Poza tym meh, chcę zobaczyć jak wyjdzie ;)

Ale w zasadach powyżej zapomniałem dopisać o konieczności brania oddziałów w ich minimalnych dopuszczalnych składach. Zedytowałem więc pierwszego posta.
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: Honour in Death!

Post autor: Iliach »

Tak jak mówiłem, koncepcja fajna ale bez bitwy oboje wiemy, że przez swoją mechanikę gra będzie mocno jednostronna :P

W troopsach dałeś 2+ ale też mogłyby być górne widełki do ilu oddziałów troops maksymalnie. Jest restrykcja, że trzeba brać najmniejszy stan liczbowy, ale i tak powiedzmy zdaje się, że najmniejszy stan liczbowy unitu np. takich orków wynosi 10. Jak dasz zasadę najmniejszego stanu liczbowego, to przy przedziale powiedzmy 5 troopsów masz 50 orków na 25 marines :P Wiadomo, że taki marines ma większą sprawność bitewną od takiego orka i jest spokojnie warty kilku orków, ale to jeżeli ma wszystkie zasady ( w sensie strzelanie etc. ) A tak patrząc na liczbę ataków jest to zdaje się 155 ataków VS 25/30 :P

Też patrząc na mechanikę poprzez pryzmat misji - mamy powiedzmy do 5 slotów troopsów. 2 sloty orków to 20 orków, którzy z palcem w nosie zablokują w combacie 4 sloty troopsów marines :P pozostaje jeszcze 30 orków do gonitwy za objectivami :P

No a oprócz orków jest masa innych frakcji która da ten sam rezultat no a możemy przyjąć , że mechaniki frakcji w 40k to taki podział na 33% , mianowicie 33% frakcji to armie hordówki gdzie jednostki kosztują tyle co barszcz, 33% to armie elitarne gdzie jednostki kosztują w pizdu punktów a 33% to tak pomiędzy jednym a drugim.

Można wypróbować rozwiązanie takie jak w Warmachine / Hordes albo Infinity - Masz pewną walutę tokenów aktywacyjnych. Masz powiedzmy 5 takich tokenów które możesz wydać podczas swojej tury. 1 wydajesz na ruch, kolejny na szarżę i zostają ci 3 takie tokeny . Wtedy gra staje się bardziej zbalansowana i ciekawsza, bo masz powiedzmy tylko 5 takich tokenów a 7 unitów, gdzie wiadomo, że już po wykonaniu 3 ruchów będziesz mógł zadeklarować tylko 2 szarże . Wtedy gracz mający hordówke nie leci na pałę do przodu a obydwaj gracze muszą się zastanowić, jak najlepiej wydać swoje aktywacje aby przyniosły najkorzystniejszy efekt.
Obrazek
Awatar użytkownika
rambo
Posty: 251
Rejestracja: 08 gru 2015, 17:00
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: Horus Heresy, OnePageRules, Bolt Action, Kings of War, Warmachine & Hordes

Re: Honour in Death!

Post autor: rambo »

Za mało mam demonów a Necro kompletnie do zwarcia się nie nadają :( Meh

Ale jak coś mogę necro zagrać ;)
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Honour in Death!

Post autor: danyboy »

Niszczysz marzenia Iliachu ;)
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Honour in Death!

Post autor: danyboy »

Niszczysz marzenia Iliachu ;)
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: Honour in Death!

Post autor: Iliach »

Nie no po prostu mówię, że ten scenariusz byłby ciekaw jakby grały przeciw sobie dwie takie same frakcje, bo tak to bitwa zawsze będzie z góry przesądzona :P

Myślę, że trochę pokombinowania i wymyślenie odpowiednich zasad do tej rozgrywki powinno rozwikłać problem i całość byłaby bardziej niż realna :P
Obrazek
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: Honour in Death!

Post autor: RedOctober »

Ja chętnie się piszę na coś takiego!

Powiedz chcesz CSM czy Demony?

Jak fluffowo to jestem w stanie Ci dać do autoryzacji wszystko! :)

z CSM wysiwyg do CC miałbym:

10 kultystów (min 10)
12 berserkerów (min 5)
3 mutilatory (min 3)
10 warp talonów (min 5)
5 terminatorów (min 5)
jakaś 5 kombinowanych chosenów (min 5)
10 possesdów (min 5)

z deamonów:
50 bloodletterów (min 10)
10 deamonetek (min 10)
reszta to już nie są infantry (bestie / cav etc)

All together to jakieś 1500 ptsów więc można nawet fajnie to wystawić.

Mogę też to pomieszać, albo możemy rozpisać jakiś scenariusz z odbijaniem kolejnych fal przeciwników co tam wymyślisz :)

Ja chętnie takie chillowe granie pokulam :)
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
ODPOWIEDZ