Shifting Loyalties

Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Shifting Loyalties

Post autor: danyboy »

Obrazek

Szybka kampania, na potrzeby zaznajomienia się z jej mechaniką.

Podręcznik dzięki uprzejmości google-fu znaleźć można tu:
http://bearded-dice.co.uk/wp-content/up ... n-Book.pdf
i koniecznie należy się z nim zapoznać i mieć pod ręką podczas rozgrywek!

Na podstawie powyższej lektury ogłasza się co następuje:
  • Kampania startuje 1 kwietnia
  • Zapisy do 1 kwietnia w postaci wypełnionej karty Arsenału http://bitewniaki.olsztyn.pl/wp-content ... lSheet.pdf wysłać dowolną drogą do mnie.
  • Kampania trwa 4 tury (w terminologii SL weeks - tygodnie)
  • Tura trwa 2 tygodnie
  • Zaczynamy z 30 Soulstonami (ss)
  • Każdy gracz może rozegrać maksymalnie 2 gry na turę, nie można rozgrywać dwóch kolejnych gier z tym samym przeciwnikiem
  • Po rozegraniu bitwy, gracze zobowiązani są do zaktualizowania swojej karty Arsenału
  • Informacje na karcie Arsenału są jawne
  • Po zakończeniu tygodnia przez gracza (po rozegranej 1-2 bitwach) należy przesłać aktualną kartę Arsenału do mnie
  • Wszystko co jest napisane dalej jest skrótem tego co jest w podręczniku, konieczne jest wsparcie się podręcznikiem w kwestii szczegółów
Budowa Arsenału (str. 5)
Startowe 30ss należy wydać na Henchmena, który będzie mianowany Leaderem. Za resztę ss należy wykupić drużynę (dowolne modele, które Leader może potem zatrudnić), na start NIE MOŻNA kupić żadnego Mastera! Na tym etapie można też kupić jeden Upgrade (nie-kampanijny!), taki, który będzie możliwy do użycia przez dowolny model z drużyny. Każdy nie wykorzystany ss zostanie zamieniony na Scrip (waluta) do maksymalnie 3. Reszta ss przepada!
Uwaga: Henchmeni warci 0ss na potrzeby dowodzenia w kampanii kosztują 13 - ich Cache.

Początek tury (str. 6)
  • New Hires (str. 6). Poza pierwszą turą. Zanim zostanie wygenerowany nowy Event gracze zatrudniają nowych członków drużyny i nie-kampanijne Upgrady do Arsenału wydając na to zarobione Scripy (koszt w ss = Scrip). Pierwszy model kosztuje 5 Scripów mniej niż normalnie, trzeba zatrudnić co najmniej jednego nowego członka. Nie-kampanijne Upgrady kosztują 2xss Scripów.
  • Weekly Event (str. 7). będzie generowany na początku tury, po New Hires, czyli jak wszyscy zaktualizują karty drużyn! Pozwolę sobie odrzucać eventy, trudne do rozegrania (np bitwy w barze).
Rozpczęcie bitwy (str. 12)
  • Determine Encounter Size. Dodajemy ilość ss wszystkich modeli w Arsenale (nie Upgrajdów). Wysokość potyczki wynosi wartość mniejszego Arsenału +5. (Jeśli któraś z drużyn ma Mastera jego wartość wynosi 15ss). Gracze mogą umówić się na mniejszą potyczkę.
  • Hiring Crews. Drużynę wybiera się z modeli dostępnych w Arsenale, nie trzeba wykorzystać wszystkich. Upgrady mogą być przydzielane dowolnym modelom (zgodnie z ich restrykcjami).
  • Campaign Rating. Po skompletowaniu drużyny należy określić jej wartość kampanijną, aby wyrównać ewentualne dysproporcje w kampanii. Wartość wylicza się poprzez zsumowanie Kampanijnych Upgradów (nie-Kalectw!) minus Kalectwa. (Kampanijne Upgrejdy to te specyficzne dla kampanii, nie te zwykłe). Upgrade Avatara to wartość drużyny +3. Wartość drużyny może być ujemna!
  • Soulstone Pool. Przy kompletowaniu drużyny możemy odłożyć ss do puli i wykorzystania w bitwie (jak zwykle). Wyjątek jest taki, że Henchmeni w żadnym wypadku nie dodają swojego Cache ss do puli. Jeśli obaj gracze mają Masterów wtedy obaj dodają Cache Masterów
    do puli, w przeciwnym wypadku ich Cache wynosi 0. Soulstone Pool a Campaign Rating. Gracz o mniejszej Campaign Rating dostaje bonus do puli soulstonów w postaci różnicy między wartościami obu drużyn. Pula nie może przekroczyć 7ss.
Rozgrywka (str. 13)
Bitwa rozgrywa się na normalnych zasadach, ze zmianami:
  • Weekly Event może wpływać na rozgrywkę
  • Finshed Off. Kiedy model straci Woundy do 0 uważa się, że zginął. Na potrzeby kampanii mógł on jednak zostać tylko lekko ranny. Za każdym razem gdy model z Arsenału jest zabity lub poświęcony gracz kontrolujący robi flip (który można cheatować).
    - - Jeśli wynik to 3 lub więcej model faktycznie został "wykończony" i będzie musiał po bitwie flipować na tabelę Kalectw.
    - - Jeśli wynik to 2 lub mniej model został ogłuszony i nie jest uważany za wykończony.
    - - Model flipuje tylko za pierwszym razem gdy jest zabity lub poświęcony (nawet jeśli w jakiś sposób ponownie wróci do gry i ponownie zginie).
  • Taktyczny odwrót. Zaraz po flipie na inicjatywę w dowolnej turze drużyna może się wycofać i ponieść tego konsekwencje.
  • Anihilacja. Niektóre elementy (modele lub Upgrady) mogą zostać anihilowane w czasie kampanii - są usuwane z Arsenału, ale mogą być później na nowo zakupione.
Po bitwie - Aftermath (str. 14)
Procedura jak poniżej. Ważne, aby do końca rozpatrzyć jedną fazę zanim przejdziemy do kolejnej. Nie można cheatować fazy poprzedniej po przejściu do następnej!
Faza 1. Ciągnięcie kart do ręki
Faza 2. Wypłata
Faza 3. Handel
Faza 4. Nagroda za Zlecenie
Faza 5. Wykup Zlecenia
Faza 6. Określenie Kalectw

Zwycięstwo w kampanii
Zwycięży gracz, który w tracie kampanii zdobędzie najwięcej Punkty Kampanii, remis rozstrzyga Diff VP, ewentualny kolejny remis rozstrzyga ilość zdobytych VP w trakcie całej kampanii.
  • Punkty Kampanii zdobywa się poprzez:
    - zwycięzką bitwę: 3PK
    - remis: 1PK
  • Diff VP:
    po określeniu VP zdobytych przez graczy w bitwie gracz, który wygrał dostaje pozytywny +Diff równy różnicy w VP zdobytych przez graczy. Gracz który przegrał dostaje ujemny -Diff równy różnicy w VP zdobytych przez graczy. Diff może być ujemny.
  • CP, Diff oraz VP należy to odnotowywać na karcie Arsenału.
Uczestnicy
  • Dany, Outcasts
  • Gromek, Guild
  • Leszek, Ten Thunders
  • Kawaii, Ten Thunders
  • Sebastian, Neverborn
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Shifting Loyalties

Post autor: danyboy »

Pomysł z PDFem jest kiespki, proszę każdego o założenie tematu z opisem swojej drużyny, o tak:
viewtopic.php?f=50&t=591
Proszę o aktualizowanie (w postaci nowego posta w swoim temacie z aktualną wersją takiej rozpiski) po każdej bitwie.
Przypominam, że zatrudnianie nowych członków drużyny i kupowanie niekampanijnych Upgrejdów odbywa się na początku tury, a nie po każdej bitwie. Sprowadza się to do tego, że kolejną aktualizację swojego tematu robicie, gdy wiecie, że w danej turze nie zagracie już żadnej bitwy. Nie ma też sensu z tym czekać na ogłoszenie nowej tury, bo losowanie Weekly Eventu odbywa się PO zakupach.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Shifting Loyalties

Post autor: danyboy »

Jeszcze wyjaśnię elementy karty drużyny ;)

Ronin (Sasha) - 5ss // koszt modelu jest stały i niezmienny
Skills: - // umiejętności kampanijne, możliwe do zdobycia po bitwach
Injuries: - // kalectwa kampanijne, możliwe do zdobycia po bitwach

Arsenal Models: 30ss // koszt samych modeli z Arsenału, używany do wyliczenia wielkości potyczki, gracze przed bitwą porównują te wartości i do mniejszej dodają +5, to tzw Encounter Size.

Pamiętajcie, że zatrudnienie pierwszego nowego członka w każdej turze kosztuje o 5 scripów mniej (od drugiej tury).

Scrip // wiadomo - kasa
Equipment // ekwipunek kampanijny zdobyty (zakupiony) po bitwach, może być użyty (ale nie musi) przez dowolny model w czasie bitwy (o ile ograniczenia nie zabraniają), czasem użycie ekwipunku kosztuje ss!
Upgrades // rozszerzenia niekampanijne, znaczy się te zwykłe, nie ma obowiązku użycia ich w bitwie
Completed Bounties // ukończone premiowane zadania, nie można zatrudnić Mastera bez ukończenia chociaż jednego zadania.
Current Bounty //obecnie wykonywane premiowane zadanie, zazwyczaj trwa ono kilka potyczek

Campaign Points // punkty kampanii
Differential // różnica w VP sumowana po każdej bitwie i dodawana do końcowej wartości (może być ujemna)
VP // zdobyte przez cały czas trwania kampanii
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Shifting Loyalties

Post autor: danyboy »

Tura 1.

Weekly Event: Fate Favors the Bold.
Podczas każdej potyczki w tym tygodniu za każdym razem gdy gracz czeatuje (Cheat Fate) zamiast wybierać kartę z ręki może czeatować losową kartą z ręki. Jeśli zrobi to mając 3 lub więcej kart na ręce podczas opposed duel broniąc się przed wrogim atakiem (Attack Action), dostaje 2 Scrip.

Tura trwa do 15 kwietnia.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Shifting Loyalties

Post autor: danyboy »

Ranking:
  • Purifing Flame Order CP: 6 Diff: +5 VP: 12
  • The Ever Vigilant CP: 3 Diff: +6 VP: 12
  • Chīmu no Burokku CP: 3 Diff: -1 VP: 11
  • Life Eaters CP: 0 Diff: 0 VP: 0
  • Doom Brigade CP: 0 Diff: 0 VP: 0
  • Seikyo no Otsukai CP: 0 Diff : -10 VP: 6
Tura 2.
Weekly Event: Kythera.
Wszystkie spotkanie w tej turze rozgrywają się w okolicy Kythery.
Na początku gry postaw 50mm Spire Marker na środku blatu, jest on Ht 5, impassable i blocking.
Każdy model w 6" od tego Markera otrzymuje charakterystykę "Undead" i wszystkie flipy na obrażenia przeciw tym modelom otrzymują [-].
Każdy model całkowicie w 6" od tego Markera jest automatycznie Finished Off jeśli zostanie zabity lub poświęcony.
Każdy gracz otrzymuje 2Sc za każdy wrogi model zabity lub poświęcony w 6" od Spire Markera.
Str. 11

Tura trwa do 29 kwietnia.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Shifting Loyalties

Post autor: danyboy »

Ranking:
  • Purifing Flame Order CP: 6 Diff: +5 VP: 12
  • The Ever Vigilant CP: 3 Diff: +6 VP: 12
  • Doom Brigade CP: 3 Diff: +1 VP: 5
  • Chīmu no Burokku CP: 3 Diff: -1 VP: 11
  • Life Eaters CP: 0 Diff: -1 VP: 4
  • Seikyo no Otsukai CP: 0 Diff : -10 VP: 6
Tura 3.
Weekly Event: The Lonely Traveller.
Samotny Wędrowiec dołącza do każdej potyczki w tej turze. Postawcie 30mm Marker Wędrowca na środku blatu (lub najbliżej jak się da). Marker ten jest Ht 2, impassable, blocking i może być atakowany. Gdy jest zaatakowany uważa się, że ma DF i WP 5 i 8 Wd, drużyna nie atakująca flipuje i cheatuje zamiast niego.
Każdy model w 1" od Wędrowca może wykonać (1) Interact Action celując w niego prosząc o radę. Gdy to nastąpi flipnij kartę i porównaj z tabelką (ten flip nie może być cheatowany):
  • Black Joker: Model jest natychmiast zabity.
  • Rams: Wylecz wszystkie obrażenia na modelu.
  • Tomes: Kontrolujący ten model może położyć Scheme Marker w dowolnym miejscu blatu.
  • Crows: Kontrolujący ten model dostaje 2 Scrip.
  • Masks: Kontrolujący ten model dostaje 2 Scrip.
  • Red Joker: Kontrolujący ten model ma dodatkowy flip na Barter na koniec gry.
Str. 9

Tura trwa do 20 maja.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Shifting Loyalties

Post autor: danyboy »

Ze względu na brak rozegranych bitew tura przedłużona do 10 czerwca.
Zablokowany