Scenario #5 - First Move Inland

Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Scenario #5 - First Move Inland

Post autor: danyboy »

Obrazek

OPIS MISJI: Zajęcie jak największego terenu było krytyczne we wczesnej fazie inwazji. Wioski i miasteczka za plażą były kluczowymi celami, a skrzyżowania ważne dla transportu wojsk i połączenia nacierających jednostek alianckich. Alianci muszą nacierać, Niemcy powstrzymać natarcie.

SIŁY STRON: Scenariusz rozgrywany jest między Aliantami i Niemcami.
USA i UK: selektor: 1944 - Normandy, żadnych pojazdów oprócz: Jeepów, Shermanów, Shermanów DD oraz brytyjskich Hobart's Funnies.
NIEMCY: selektor: 1944 - Normandy, dodatkowo dostają darmowe dwie sekcje pól minowych.

ROZSTAWIENIE: Niemiecka połowa blatu powinna obfitować w budynki. Niemiecki gracz rozstawia połowę armii (zaokrąglając do góry, mogą zacząć w ukryciu), gdziekolwiek na swojej połowie blatu (jego strefa rozstawienia). Następnie rozstawia pola minowe gdziekolwiek na drugiej połowie stołu. Jednoski nie rozstawione pozostają w Rezerwie.
Alianci nie są rozstawiani na poczatku gry. Atakujący musi nominować co najmniej połowę armii jako Pierwszą Falę. Jednostki nie uwzględnione w Pierwszej Fali pozostają w Rezerwie.

CEL GRY: Obie strony muszą zniszczyć siły przeciwnika jednocześnie chroniąc swoje jednostki i spróbować przejąć kontrolę nad wioską.

PIERWSZA TURA:
Bitwa się rozpoczyna. Podczas tury 1 gracz Aliancki musi wprowadzić całą Pierwszą Falę na stół. Te jednostki mogą wejść z dowolnego punku długiej krawędzi stołu strony Alianckiej. Nie jest wymagany order test do wprowadzenia Pierwszej Fali.

CZAS GRY: Na koniec tury 8 należy wykonać rzut k6: 4+ gra toczy się jeszcze jedną turę.

ZWYCIĘSTWO: Na koniec gry gracze podliczają punkty zwycięstwa (VP). Jeśli jedna strona posiada ich o 2 więcej to odniosła zwycięstwo, w przeciwnym razie jest remis.
Alianci zdobywają 1VP za każdy zabity oddział przeciwnika. Otrzymuje też 1VP za każdy własny oddział w Niemieckiej strefie rozstawienia (połowa stołu) na koniec gry.
Niemcy otrzymują 1VP za każdy zabity oddział przeciwnika. Otrzymuje również 1VP za każdy własny oddział we własnej strefie rozstawienia (połowa stołu) na koniec gry.


ZASADY SPECJALNE:
Minefields: Sekcje pól minowych to pola o wymiarach 6x6 cali. Zezwala się na dwie sekcje pól minowych na każde 1000pts armii broniącej się, lub wymianę procentową części punktów np do 10% siły armii - wtedy każda sekcja pla kosztuje np 50pts.
Efekt pól minowych: gdy jednostka (przyjazna bądź wroga) wejdzie na pole minowe przeciwnik może przerwać ten ruch raz w dowolny momencie (jakby pole minowe było Ambush). W czasie takiej przerwy należy zanotować dystans ruchu jaki pozostał jednostce. Jeśli oddział przeżyje dokończy ruch.
Po tym jak jednostka została nominowana przeciwnik rzuca k6, aby sprawdzić czy nastąpiła detonacja miny. Aby trafić konieczny jest wynik 3+ dla Inexperienced , 4+ dla Regular i 5+ dla Veteran.
Jednostki strony rozstawiającej pole minowe mogą znać położenie min, dlatego mogą przerzucić udane trafienie w swoją jednostkę jeśli poruszały się ruchem Advance.
Jednostki Inżynieryjne (Engineeers, Pioneers itp) sa wytrenowane do radzenia sobie z takimi przeszkodami i zawsze przysługuje im przerzut gdy poruszają się ruchem Advance przez pole minowe.
Jednostki przekraczające pole minowe ruchem Run rzucają 3k6!
Jeśli pole minowe "nie trafi" jednostka kontynuuje ruch normalnie.
Jeśli pole minowe "trafi" to każdy sukces jest rozpatrywany z Pen +2 przeciwko celom nieopancerzonym i Pen +3 przeciwko opancerzonym (rzut na Damage 7+). Rzut na damage normalny. Jednostka trafiona dodatkowo otrzymuje k3 piny zamiast 1.
Jeśli jednostka nie zostanie zniszczona ani złamana kontynuuje ruch.
Jedna sekcja pola minowego może "zaatakować" oddział tylko raz na ruch, ale może zaatakować wiele oddziałów poruszających się przez nie w turze.
Miny przeciwczołgowe: Na początku gry gracz rozstawiający może w tajemnicy zaznaczyć które pola minowe są przeciwczołgowe. Takie pola "atakują jedynie pojazdy i nie mają wpływu na piechotę ani artylerię, która porusza się przez nie. Trafienia w pojazdy mają Pen +5.
Mieszane pola minowe:
Możliwe połączenie dwóch typów pól w jednej sekcji kosztem dwóch sekcji.
Atrapy pól minowe:
Możliwe jest położenie fałszywych pól minowych zamieniając jedną sekcje pola minowego w dwie fałszywki. Gdy jednostka wejdzie na atrapę pola minowego rzuca się na trafienie normalnie (łącznie z odpowiednimi re-rollami). Po udanym trafieniu należy przyznać, że jest to atrapa i od tej pory liczy się to jako oczyszczone pole minowe (patrz niżej - nawet na oczyszczonych polach minowych mogą się trafić prawdziwe miny).
Ukryte pola minowe:
Zamiast rozstawiać pola minowe możesz zmniejszyć ich ilość o połowe i rozstawić je w ukryciu. Dokładnie opisz ich lokalizację, nie może to być strefa rozstawienia przeciwnika. W czasie gry gdy jednostka wejdzie na takie pole musisz je ujawnić, rozstawić na stole a następnie postępować jak przy normalnym polu minowym.
Oczyszczanie pola minowego:
Gdy pole "trafi" jeden lub więcej razy na jednostce przechodzącej przeciwnik rzuca k6 - na "6" pole jest oczyszczone. Jeśli jednostka trafiona to pojazd o wartości Damage 8+ pole oczyszcza się na 4+. Pole minowe zostaje na miejscu, jednak trafia wrogie jednostki na "6" i zawsze rzuca tylko jedna kością na trafienie (nawet na jednostki biegnące).
Rozbrajanie pola minowego:
Oddział minimum 5-osobowy na polu minowym może dostać rozkaz oczysszczynia pola bagnetami. Oznacz jednostkę jako "Down" i wykonaj rzut na oczyszczanie pola. Na "6" po modyfikacjach pole jest oczyszczone. Naturlana "6" to sukces, naturalna "1" to porażka skutkująca "atakiem" pola na tą jednostkę. Dodatkowe kumulatywne modyfikatory: Veterans +1, Inexperienced -1, Engineers +1, Mine-clearing gear* +2, za każdy pin -1. * Jednostki inżynieryjne mogą przed grą być wyposażone w taki sprzęt kosztem +1pts/model.
Wysadzanie pola minowego:
Każda broń z Indirect Fire może strzelać do widzianego pola minowego. Celuje się w środek pola i rzuca na trafienie jak zwykle. Jeśli jest trafienie rzuć na wartość HE broni - jeśli będzie minimum 6 trafień w jednym ostrzale sekcja pola jest oczyszczona. Gdy rozpatrujesz ostrzał artyleryjski "Fire for effect", rzuć kością za każdą sekcję pola w zasięgu (również ukryte!). Na "6" pole jest trafione, a jeśli będzie 6 hitów to pole jest oczyszczone.
Preparatory bombardment - rzuć kością za każde pole minowe w strefie rozstawienia obrońcy (również ukryte). Na 6 to pole jest oczyszczone.

Preparatory Bombardment:
Atakujący automatycznie otrzymują Preparatory Bombardment.

!UWAGA, na chwilę obecną nie bardzo rozumiem zasady niszczenia pól minowych przez artylerię, więc będę wdzięczny za pomoc w rozkminieniu!
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Scenario #5 - First Move Inland

Post autor: danyboy »

Brytyjczycy (Dany) vs Niemcy (Rambo) 7:9

Niestety nie udało się Brytyjczykom przedostać do miasteczka pomimo wsparcia Shermana i dwóch oddziałów SAS.

Obrazek

Obrazek
Marian
Posty: 511
Rejestracja: 22 lut 2016, 21:19
bitewniaki: X-Wing, Bolt Action, Blood Bowl, Warhammer Underworlds: Shadespire, STAR WARS Przeznaczenie

Re: Scenario #5 - First Move Inland

Post autor: Marian »

Amerykanie (Leszek) vs Niemcy (Marian) 11:1
Nie ma sensu za dużo pisać. Źle skomponowana rozpiska, błędy w rozmieszczeniu oddziałów, miliony pocisków z artylerii okrętowej, nalotu oraz haubicy i moździerza zrównały z ziemią moje oddziały do 0. :cry:
Prezes; Władca Ogrów; Rebel scum
Marian
Posty: 511
Rejestracja: 22 lut 2016, 21:19
bitewniaki: X-Wing, Bolt Action, Blood Bowl, Warhammer Underworlds: Shadespire, STAR WARS Przeznaczenie

Re: Scenario #5 - First Move Inland

Post autor: Marian »

Brytyjczycy (Daniel) vs Niemcy (Marian) 17:0 :o
Znowu nie ma sensu za dużo pisać. Rozpiska poprawiona, ale co z tego. Strata Stuga i Pumy w połowie scenariusza doprowadziła, że Firefly Daniela zmiótł moja piechotę. :(
Prezes; Władca Ogrów; Rebel scum
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Scenario #5 - First Move Inland

Post autor: danyboy »

Brytyjczycy (Daniel) vs Niemcy (Leszek) 16:2 .
Moim zdaniem rozbiło się (jak zwykle w tej grze) o to kto komu pierwszy zniszczy czołg...

PS. Niespodziewanie jestem na urlopie pod namiotem i nie ogarnę opisu 6 scenariusza, ale możecie już zaczynać ;)
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Scenario #5 - First Move Inland

Post autor: danyboy »

Podsumowanie walk scenariusza 5:
Brytyjczycy (Dany) vs Niemcy (Rambo) : zwycięstwo Niemców
Amerykanie (Leszek) vs Niemcy (Marian) : zwycięstwo Amerykanów
Brytyjczycy (Daniel) vs Niemcy (Marian) : zwycięstwo Brytyjczyków
Brytyjczycy (Daniel) vs Niemcy (Leszek) : zwycięstwo Brytyjczyków

Alianci wygrali 3 razy
Niemcy wygrali 1 raz
ODPOWIEDZ