Ogólny opis kampanii
- danyboy
- Posty: 1493
- Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
- Lokalizacja: Olsztyn
- bitewniaki: no chyba we wszystko!
- Kontakt:
Ogólny opis kampanii
Uwaga!
Poniższe dane są przepisane z podręcznika, gdzie znajduje się szerszy i dokładniejszy opis.
Jak działa kampania.
Kampania Dominion opowiada walkę gangów o kontrolę na Terytoriami. Każda rozgrywka jest o zdobycie nowego lub utrzymanie posiadanego Terytorium.
Kontrolowanie Terytorium daje gangowi zyski (Boons)w różnej formie: pieniędzy, specjalnych taktyk, ekwipunku czy nawet rekrutów.
Każdy gang posiada jedno Terytorium bazowe - kryjówkę, o które nigdy nie toczy walk i nie może ich w żaden sposób przegrać.
Kampania kończy się po określonym czasie, a zwycięzcy ogłaszani są na podstawie ilości rozegranych bitew, posiadanych Terytoriów, wartości drużyn, Reputacji i ilości zabitych przeciwników.
Gangi.
Każdy z graczy prowadzi jeden z gangów opisanych w podręczniku Gangi Underhive. Dopuszczone sa również gangi z White Dwarfa, jednak muszą one być "podciągnięte" pod główne gangi: Chaos Cultist to Cawdor a Genestrealer Cult to Orlocki, Vanatorzy mogą wybrać dowolny główny gang.
Terytoria.
Każde Terytorium zawiera bonus, który otrzyma gang, który go będzie kontrolował.
Zwycięstwo.
Może być wielu zwycięzców kampanii, określeni oni są na podstawie wyżej wspomnianych parametrów.
Parametry kampanii.
Kampania będzie prowadzona na portalu https://yaktribe.games/underhive
(oraz na viewforum.php?f=58 - kopia, jakby coś na yaktribe coś poszło źle)
i tam powinny być prowadzone karty gangów.
Strona kampanii na yaktribe: https://yaktribe.games/underhive/campai ... rs_i.3861/
Początek kampanii.
Kampania będzie podzielona na 6 rund (około tygodniowych) i 1 rundą przerwy w środku.
Określenie Terytoriów.
Terytoria będą wylosowane na spotkaniu w klubie na starcie kampanii, ich ilość określa podręcznik i jest ona uzależniona ilości graczy.
Zakładanie Gangów.
Każdy gracz musi utworzyć gang zaczynając z budżetem 1000 Kredytów.
Przed startem kampanii konieczne jest posiadanie gotowych Karty Wojowników oraz Karty Gangu.
Atrybuty Gangu.
Każdy gang w czasie kampanii posiada pewne atrybuty, których aktualności należy pilnować, a są to:
Rating (ocena) - siła gangu, całkowity koszt wszystkich Wojowników, zawierający również ich aktualny i alternatywny zestaw ekwipunku i broni.
Wealth (bogactwo) - całkowity koszt wszystkich wojowników plus wartość Kredytów i ekwipunku w kryjówce.
Reputation - miara wartości i zasobności gangu, gangi zaczynają z Reputacją 1 i nie może ona nigdy spaść poniżej tego poziomu.
Atrybuty Wojowników.
Każdy wojownik w czasie kampanii posiada pewne atrybuty, których aktualności należy pilnować:
Experience (doświadzenie) XP - wykorzystywane do wykupowania Rozwoju
Advancements (rozwój) - każdy kolejny rozwój kosztuje więcej, Liderzy i Championi zaczynają z jednym rozwojem (umiejętnością).
In Recovery & Captured By - czy wojownik kuruje się czy został pojmany (przez kogo).
Prowadzenie kampanii.
Kampania dzieli się na trzy fazy:
1. Occupation - Okupacyjna (3 rundy);
2. Downtime - Przerwa (1 runda)
3. Takeover - Przejmowanie (3 rundy);
W fazie Okupacyjnej każda bitwa pomiędzy gangami toczy się o jedno niekontrolowane Terytorium. Zwycięzca przejmuje kontrolę nad tym Terytorium. O jakie wolne Terytorium gracze ustalają podczas wyzywania się na pojedynek. Gracze mogą rozegrać dowolną ilość potyczek w czasie trwania tej fazy.
Jeśli nie będzie dostępnych już wolnych Terytoriów faza Okupacyjna się kończy i rozpoczyna faza Przerwy. W takim przypadku jest możliwe przedłużenie trwania fazy Przejmowania o czas skrócenia fazy Okupacyjnej.
W fazie Przerwy gracze mają czas na odpoczynek, a gangi leczą rany. Możliwe jest rozegranie specjalnych scenariuszy nie mających wpływu na kampanię.
W tym czasie:
- Wojownicy leczą się (czyścimy wszelkie In Recover),
- Jeńcy są wypuszczeni (pojmujący otrzymują wartość kredytów równą połowie wartości wojownika zaokrąglając w górę do najbliższych 5 kredytów)
- Juve z doświadczeniem mogą awansować
- Świeża rekrutacja - gangi otrzymują 250 kredytów na rekrutację nowych Wojowników i Hangersów (kredyty te muszą być wydane na rekrutację, można dodać własne kredyty)
W fazie Przejmowania gracze wyzywają posiadaczy konkretnych Terytoriów na bitwy, próbując je przejąć. Jeśli są Terytoria bez właścicieli można onie walczyć podobnie jak w fazie Okupacyjnej. Gracze mogą rozegrać dowolną ilość potyczek w czasie trwania tej fazy.
Ważna zmiana dotycząca Kart Taktyki.
Gracze zobowiązani są do stworzenia talii tylko 12 kart taktyki (wg własnego wyboru spośród ogólnych i swojej frakcji). Przed każdą grą należy wylosować z tej talii odpowiednią ilość kart. Dla bitew z losowym wyborem kart po prostu je losujemy. Dla bitew gdzie gracz wybiera karty należy wylosować o jedną więcej, a następnie jedną odrzucić.
Wszystkie pozostałe informacje znajdują się w podręczniku Necromunda Underhive. W siedzibie klubu znajdować się będzie podręczna kopia zasad kampanii dostępna dla graczy.
Wszystkie uwagi, problemy i rozbieżności będą rozwiązywane na bieżąco.
Start kampanii.
Losowanie terytoriów odbędzie się 4 października (piątek) w klubie OKGB.
Wtedy też można będzie rzucić wyzwania i rozegrać pierwsze bitwy.