Pomysł na przedwakacyjną ligę

Poprzednia edycja i inne raczej stare tematy
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: danyboy »

Taki mam pomysł na eskalacyjną ligę. Mile widziane wszelkie komentarze. Oficjalne ogłoszenie ligi po zebraniu Waszych opinii i minimum 4 wstępnie chętnych graczy :)

+++++++++

Informacje ogólne:
Wpisowe: 10 PLN
Nagrody: za I miejsce
Zgłoszenia: do 31 marca 2016
Start ligi: 1 kwietnia 2016


Zasady ligi:
Liga trwa 8 tygodni i składa się z 4 dwutygodniowych rund. Każda runda to zwiększony limit punktowy:
Runda 1 (1.04 - 14.04): 500 pts - stoły 48”x48”
Runda 2 (15.04 – 28.04): 750 pts - stoły 48”x48”
Runda 3 (29.04 – 12.05): 1000 pts - stoły 60”x48”
Runda 4 (13.05 – 26.05): 1250 pts - stoły 60”x48”
W ramach rundy gracze mogą rozegrać dowolną ilość bitew między sobą, jednak co najmniej raz z każdym uczestnikiem ligi*.

Punktacja ligowa:
Zwycięstwo: 3 DP
Remis: 2 DP
Przegrana: 1DP
*Nie rozegranie co najmniej jednej bitwy z innym uczestnikiem w rundzie skutkuje zaliczeniem Przegranej dla obu graczy.

Podsumowanie rundy:
Ilość punktów w rundzie = Punkty za bitwy / ilość rozegranych bitew.

Zwycięzca ligi:
Wygrywa gracz z największą liczbą punktów po podsumowaniu 4 rund.

Zasady ogólne:
Sędzia: Pan Podręcznik
Proksy: w granicach przyzwoitości (podstawki, kartoniki, kubeczki, klocki legopodobne itp. nie będą dopuszczone).
Gramy na zasadach 7. edycji z uwzględnieniem aktualnych FAQ, PKZ i zasad z WD.
Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy otrzymają karę -2 DP w Lidze.
Gracze zobowiązani są posiadać czytelną rozpiskę, oraz kodeksy/zasady swojej armii, a oprócz tego także kostki, miarki oraz wzorniki.

Klasyfikacje terenowe:
Las: typu olsztyńskiego: 5+ cover w i za lasem
Budynki i ruiny: model zasłaniany przez ściany 4+ cover, w pozostałych przypadkach 5+
Bunkry, wysokie skały, murki powyżej 1 cala – impass po obrysie
Murki poniżej cala – trudny teren, cover 6+

Kompozycja armii:
1x CAD
- Kodeksy bez możliwości wystawienia CAD mogą korzystać z własnych FOC
- Dopiero po wykorzystaniu wszystkich slotów CAD/FOC można zbudować drugi CAD/FOC z tej samej Frakcji
- Zakaz dublowania jednostek w slocie, chyba że wykorzystamy wszystkie opcje w danym slocie
- Żaden jeden model/unit/szwadron w żadnym momencie bitwy nie może przekroczyć wartości 250 punktów (dotyczy to pojedynczych modeli, unitów i unitów z dołączonymi bohaterami)

Ograniczenia:
- Zakazane: AD, SH/SHF/GC/FGC; LoW, IA, FW, Dataslate, Eskalacja, Apokalipsa, itp.
- Czar niewidzialność jest zabroniony, jak wylosujemy to przerzucamy (ignorując że to przerzut w przypadku np bohaterów mających taką umiejętność)
- Maksymalnie 2 Flyery/FMC na rozpiskę
- Maksymalny FNP to 4+
- Maksymalny reanimation protocol to 5+
- Maksymalnie jeden czar summoningu na turę
- Żaden save 2+ nie może być rerollowany w żaden sposób
- Zabroniona siła D

Zasady bitwy:
W każdej bitwie obowiązują zasady: Night Fight, Reserves, Tactical Objectives oraz cele: First Blood, Slay the Warlord, Linebreaker
Tabled - Punkty małe liczone normalnie (dogrywanie tury przez gracza).

Kolejność działania przed bitwą:
1. Rzut na kolejność ustawiania znaczników
2. Rzut na wybór strony wystawiania
3. Rzut na Warlord Trait
4. Rzut na Psychic Powers
5. Rzut na Night Fight (4+)
6. Rzut na decyzję o kolejności wystawiania
7. Wystawienie jednostek
8. Rzut na decyzję o kolejności wystawiania Infiltratorów
9. Rzut na decyzję o kolejności przestawienia Scoutów
10. Rzut na przejęcie inicjatywy

Punktacja:
Na wynik bitwy składają się 5 elementów:
a) Kill Pointy - co 1 KP różnicy - +1VP (do max 8)
b) Eternal War - zgodnie z zasadami misji
c) Maelstrom of War
d) First Blood, Linebreaker, Warlord
e) VP za ocenę modelarską

Ocena modelarska:
Wysiwyg: 3 (100%), 2 (do 3 brakujących figurek), 1 (powyżej 50% armii)
Malowanie: 3 (100%), 2 (do 3 brakujących figurek), 1 (powyżej 50% armii)
Nowi gracze (do 3 turniejów) dostają automatycznie 4 punkty za modelarkę (chyba, że zasługują na więcej).

Różnica Kill Pointów (do 8 VP)
Na koniec bitwy każdy z graczy podlicza ilość Kill Pointów którą zdobył w trakcie gry na armii przeciwnika (wliczając w to jednostki które powstały w trakcie gry np. poprzez przyzwanie/portalglyph itp.). Następnie należy obliczyć różnicę pomiędzy punktami zdobytymi przez obu graczy. Każdy punkt różnicy daje +1 Vp (maksymalnie +8 Vp)

Eternal War:
Cele misji Eternal War są zgodne z rulebookiem, z modyfikacjami w opisie misji.

Mealstrom of War:
Zasady i działanie kart Tactical Objectives (TO) jest zgodne z rulebookiem, z poniższymi modyfikacjami.
Każdy gracz otrzyma zmodyfikowana listę kart rozpisanych poniżej. Kiedy cel karty jest wypełniony na koniec tury, należy zanotować zdobyte VP i odrzucić kartę. Każdy TO może być użyty tylko raz na grę. Jeżeli jakiś cel nie może być spełniony, dla przykładu ‘zniszczenie budynku’ a przeciwnik ich nie ma, należy ją zaraz po wylosowaniu odrzucić i dociągnąć nową. Oczywiście nie dotyczy to sytuacji w której wylosujemy np. Zniszczenie flyera gdy flyery przeciwnika są jeszcze poza stołem. Proszę mieć na uwadze ze niektóre cele zostały zmienione, dla przykłady wszystkie referencje do d3vp zostały zmienione na 2vp.
W trakcie jednej tury można wykonać maksymalnie 3 cele z kart TO.

Obowiązują tylko i wyłącznie karty (i ich działanie) z tabeli poniżej:
D36 # Tactical Objective # Description
11 21 Secure Objective 1
12 22 Secure Objective 2
13 23 Secure Objective 3
14 24 Secure Objective 4
15 25 Secure Objective 5
16 26 Secure Objective 6
21 31 Secure Objective 1
22 32 Secure Objective 2
23 33 Secure Objective 3
24 34 Secure Objective 4
25 35 Secure Objective 5
26 36 Secure Objective 6
31 42 BEHIND ENEMY LINES — Zyskujesz 1 Vp jeżeli jeden z twoich scoring unitów znajduje się w 12” od krawędzi przeciwnika na końcu twojej tury
32 44 ASCENDENCY — Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz dowolne 3 znaczniki na końcu swojej tury
33 45 SUPREMACY — Zyskujesz 2 Vp jeżeli kontrolujesz co najmniej 2 znaczniki i co najmniej dwa razy więcej znaczników niż przeciwnik na końcu swojej tury
34 51 OVERWHELMING FIREPOWER — Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostek przeciwnika w trakcie swojej fazy strzelania
35 52 BLOOD AND GUTS — Zyskujesz 2 Vp jezli całkowicie zniszczyłeś 2 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swoje fazy walki wręcz
46 53 NO PRISONERS — Zyskujesz 2 Vp jeżeli całkowicie zniszczyłeś 3 lub więcej jednostki przeciwnika w trakcie swojej tury
41 54 HUNGRY FOR GLORY — Zyskujesz 1 Vp jeżeli zainicjowałeś Challenge w trakcie fazy walki
42 62 WITCH HUNTER — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jedna jednostka z zasada Psyker/Psychic Pilot/Brotherhood of Psykers została zniszczona w trakcie twojej tury
43 63 SCOUR THE SKIES — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej 1 Fyer/Flying Monstrous Creature został zniszczony w trakcie twojej tury
44 64 ASSASINATE — Zyskujesz 1 Vp jeżeli co najmniej jeden Character został zabity w trakcie twojej tury
45 65 DEMOLITIONS — Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury został zniszczony co najmniej 1 Gun Emplacement lub budynek przeciwnika
46 66 BIG GAME HUNTER — Zyskujesz 1 Vp jeżeli w trakcie swojej tury zniszczyłeś co najmniej 1 pojazd/Monstrous Creature przeciwnika

Znaczniki:
Zawsze wystawiamy 6 znaczników. Znaczniki mają wspólną numerację na potrzeby misji Eternal War oraz Maelstrom of War, zgodnie z kolejnością wystawiania.

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:
Różnica VP...................wynik bitwy
0 - 0 ............................... 10 - 10
1 - 3 ............................... 11 - 9
4 - 6 ............................... 12 - 8
7 - 9 ............................... 13 - 7
10 - 12 ........................... 14 - 6
13 - 15 ........................... 15 - 5
16 - 18 ........................... 16 - 4
19 - 21 ........................... 17 - 3
22 - 24 ........................... 18 - 2
25 - 27 ........................... 19 - 1
28+ ................................ 20 - 0

Misje:
Zagramy misje wylosowane przed bitwą, z tych wskazanych poniżej.

Scenariusz 1:
Eternal War: Big Guns Never Tire - 5 Znaczników (3 VP każdy)
Maelstrom of War: Tactical Escalation
Deployment: Hammer and Anvil
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników.
- kontrolowanie znaczników 1-5 na koniec gry warte jest po 3VP za każdy
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6
Karty dociąga się na początku swojej tury, tak aby na ręku znajdowało się taka liczba kart jaki jest numer tury.
Tura - Karty: 1-1; 2-2; 3-3; 4-4; 5-5; 6-6; 7-7

Scenariusz 2:
Eternal War: Crusade 4 Znaczniki (3 VP każdy)
Maelstrom of War: Cleanse and Control
Deployment: Vanguard Strike
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników.
- kontrolowanie znaczników 1-4 na koniec gry warte jest po 3VP za każdy;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku tury gracza gracz dobiera karty do liczby 3 kart na ręce.

Scenariusz 3:
Eternal War: The Emperor’s Will (4 VP każdy znacznik EMPEROR'S WILL)
Maelstrom of War: Contact Lost
Deployment: Dawn of War
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników. Znaczniki 1-2 rozstawione są przez graczy na swoich połowach stołu.
- kontrolowanie znaczników 1-2 na koniec gry warte jest po 4VP za każdy;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku pierwszej tury gracza gracz dobiera jedną kartę. Na początku kolejnych turach gracze, którzy mają mniej niż 6 kart na ręce dobierają po tyle kart ile w danym momencie kontrolują znaczników (do maksymalnej liczby 6 na ręku).

Scenariusz 4:
Eternal War: The Relic (6 VP; Relikt jest oddzielnym znacznikiem od pozostałych)
Maelstrom of War: Spoils of War
Deployment: Dawn of War
Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników, oraz znacznik Reliktu na środku stołu.
- kontrolowanie znacznika Reliktu na koniec gry warte jest 6VP;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku tury gracza gracz dobiera karty do liczby 3 kart na ręce.
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: Grzechu12 »

Grałbym!
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: danyboy »

Ej no dawajcie? Co potrzeba - mniejsze punkty czy co?
Awatar użytkownika
ŻaBa13
Posty: 89
Rejestracja: 08 paź 2015, 17:21
bitewniaki: Warhammer 40000

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: ŻaBa13 »

Przegrywałbym :D A tak na serio jestem za
For The Lion
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: MaCa »

Czasu panie... tylko czasu...
Awatar użytkownika
IronWithin
Posty: 57
Rejestracja: 16 paź 2015, 14:22
bitewniaki:

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: IronWithin »

Właśnie, czasu....
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: danyboy »

ŻaBa13 pisze:Przegrywałbym :D
Nie jestem tego taki pewien, przynajmniej w opcji na mniejsze punkty :)
ŻaBa13 pisze:A tak na serio jestem za
No to jest nas już trzech.
MaCa pisze:Czasu panie... tylko czasu...
IronWithin pisze:Właśnie, czasu....
Możemy wydłużyć czas trwania rundy do trzech tygodni...
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: MaCa »

Nah Dany, nie ma sensu wydłużać czasu rundy specjalnie dla nas narzekaczy. Żaden czas rundy / usprawnienia nie wyeliminują magicznego "hej, trzeba robić w sobotę" albo "hej jak już nie robisz w sobotę, to wiesz co? Życie wzywa!" Po prostu jeśli wpadnę, to wpadnę, nie ma co na mnie liczyć.
Awatar użytkownika
IronWithin
Posty: 57
Rejestracja: 16 paź 2015, 14:22
bitewniaki:

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: IronWithin »

Ja mam troche więcej czasu niby, ale jednak pisanie pracy magisterskiej, studia i praktyki też troche zajmują. Niestety ;/
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Pomysł na przedwakacyjną ligę

Post autor: danyboy »

Przypominam, że wstępnie zbieram chętnych do udziału oraz uwagi do regulaminu.
Regulamin ma sporo ograniczeń z Bitwy na Śnieżki, oraz nową system punktacji za bitwy testowany na ostatnim turnieju.
ODPOWIEDZ