Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Poprzednia edycja i inne raczej stare tematy
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: Janosik »

Witka :) Wrzucam propozycje formatu turnieju na maj. Wszelkie uwagi mile widziane :)

Wpisowe: 10 PLN (+ świnka)
Nagrody: będą
Catering: we własnym zakresie (na parterze jest sklep spożywczy)
Sędzia: Pan Podręcznik
Proksy: Max 25 % armii i w granicach przyzwoitości (podstawki, kartoniki, kubeczki, klocki legopodobne itp. nie będą dopuszczone).

Rozpoczęcie turnieju: ----

Czasówka po 55 minut na gracza, czas mierzony zegarem, gracz ma obowiązek pilnowania własnego zegara; przedłużanie gry (gra na czas) nie jest opłacalne: gracz, któremu skończy się czas przed ukończeniem gry ma obowiązek pozwolić na „dogranie” bitwy przez przeciwnika do ukończenia jego czasu: pomija wówczas własne fazy ruchu, walki psionicznej, strzelania i szarży (nie może się poruszać i szarżować, może natomiast rozpatrywać rzuty obronne, overwatch i walkę wręcz). Kończymy o 17.00 rozdaniem nagród i sprzątaniem pobojowiska.

Gramy na zasadach 7. edycji z uwzględnieniem aktualnych FAQ, ETC i zasad z WD.
Gramy na stołach 72'' x 48''. Tereny na stołach ustawia organizator.
Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie po raz pierwszy otrzymają karę -2 DP w turnieju. Kolejne oszustwo skutkuje „maską” i dyskwalifikacją. Ponadto gracze mają obowiązek posiadania: czytelnej rozpiski, zasad armii, niezbędnych akcesoriów.

Sędzia jest jedynym arbitrem, a jego decyzja jest ostateczna i nie można się od niej odwołać. Wszczynanie awantur powoduje wkroczenie Inkwizycji i automatyczną dyskwalifikację. Przedłużanie gry ponad wyznaczony limit powoduje ogłoszenie remisu przez sędziego.

Klasyfikacje terenowe:
las: typu olsztyńskiego, czyli gucio w nim widać: 5+ cover w i za lasem;
budynki i ruiny: model zasłaniany przez ściany 4+ cover, w pozostałych przypadkach 5+;
bunkry, wysokie skały, murki powyżej 1 cala – impass po obrysie;
murki poniżej cala – trudny teren, cover 6+.

Kompozycja armii:
do wydania mamy 1500 punktów;
max 2 detachmenty [nie mogą się powtarzać];
dopuszczony jest CAD, Allied Detachment oraz FOC w codexach;
Zakazane: formacje oraz detachmenty formacyjne; armie Unbound; IA, FW, dataslate, Eskalacja, Apokalipsa,fortyfikacje za wyjątkiem Imperial Bastion, Aegis Defense Line i co tam jeszcze wynajdziecie;

Dopuszczone: 0-1 SH/SHF/GC;

Ograniczenia:
- Maksymalnie 2 Flyery/FMC na rozpiskę
- Maksymalny FNP to 4+
- Maksymalny reanimation protocol to 5+
- Maksymalnie jeden czar summoningu na turę
- Żaden save 2+ nie może być rerollowany w żaden sposób

Zasady ogólne scenariuszy:
jeden oddział może zajmować/blokować tylko jeden objective;
na zasadach podręcznika obowiązują: rezerwy, deep strike, infiltracja i walka w nocy;
zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika, czyli maska, to automatyczny wynik 20:0;
obowiązuje random game length: 5 tur, 6 tura na 3+, 7 tura na 5+.

Zasady bitwy:
W każdej bitwie obowiązują zasady: Night Fight, Reserves.

Kolejność działania przed bitwą:
1. Rzut na kolejność ustawiania znaczników
2. Rzut na wybór strony wystawiania
3. Rzut na Warlord Trait
4. Rzut na Psychic Powers
5. Rzut na Night Fight (4+)
6. Rzut na decyzję o kolejności wystawiania
7. Wystawienie jednostek
8. Rzut na decyzję o kolejności wystawiania Infiltratorów
9. Rzut na decyzję o kolejności przestawienia Scoutów
10. Rzut na przejęcie inicjatywy

Małe punkty (Victory Points):
Ilość VP za bitwę podlicza się po podsumowaniu następujacych elementów:
a) Za wbite 3 HP/W na modelach SH/GC +1VP
b) Eternal War
c) First Blood, Linebreaker, Slay the Warlord
d) Maelstrom of War

Różnica Kill Pointów (do 20 VP)
Na koniec bitwy każdy z graczy podlicza ilość Victory Pointów którą zdobył w trakcie gry. Następnie należy obliczyć różnicę pomiędzy punktami zdobytymi przez obu graczy.

Punktowanie
Różnica VP...........................wynik bitwy
1-2 .............................................10-10
3-4 .............................................. 11-9
5-6 .............................................. 12-8
7-8............................................... 13-7
9-10 ............................................ 14-6
11-12 ...........................................15-5
13-14 ...........................................16-4
15-16 .......................................... 17-3
17-18........................................... 18-2
19-20 .......................................... 19-1
20+ ............................................ 20-0

SCENARIUSZE:

Scenariusz I

Rozstawienie: Hammer And Anvil

Hold&Control + Anihilliation

Cel I (Hold and Control): Na początku gry należy podzielić stół na 4 identyczne ćwiartki. Gracze zdobywają punkty za kontrolowanie ćwiartek. Na koniec każdej tury gracze sprawdzają kto kontroluje którą ćwiartkę.
Za kontrolę ćwiartki gracz zdobywa 1VP + 1VP za każdą wcześniejszą turę w której udało mu się utrzymać kontrolę nad dokładnie tą ćwiartką. Czyli jeżeli gracz będzie kontrolował wybraną ćwiartkę 3 tury pod rząd zdobędzie odpowiednio: 1, 2 i 3 VP. Jeżeli jednak w drugiej turze straci kontrolę i odyska ją w trzeciej, zdobędzie odpowiednio: 1, 0 i 1 VP.
Kontrola: Aby model/oddział kontrolował wybraną ćwiartkę musi się w całości znajdować wewnątrz danej ćwiartki. (Liczy się koszt punktowy, a nie liczba modeli)

Cel II (Anihillation of War): Każdy zniszczony w całości Oddział przeciwnika jest liczony na koneic gry jako 1 VP (także oddziały przyzwane w ramach summoningu)

Special Rules: Night Fighting, Reserves, Mysterious Objectives, Slay the Warlord, Linebreaker, First Blood

Scenariusz II

Rozstawienie: Vanguard Strike

Eternal War: Crusade 4 Znaczniki (3 VP każdy)
Maelstrom of War: Cleanse and Control

Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników.
- kontrolowanie znaczników 1-4 na koniec gry warte jest po 3VP za każdy;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku swojej tury gracz dobiera karty do liczby 3 kart na ręce.

Special Rules: Night Fighting, Reserves, Mysterious Objectives, Slay the Warlord, Linebreaker, First Blood


Scenariusz III

Rozstawienie: Dawn of War

Capture the Relic & Defend Your Ground

Cel I (Capture the Relic): Dwa relikty, każdy z nich na koniec gry jest wart 5VP, wystawione 16" od środka na centralnej linii (dla reliktów obowiązują zasady ze scenariusza Eternal War: The Relic)
Cel II (Defend Your Ground): Każdy Oddział z zasadą Objective Secured, który znajdzie się w strefie rozstawienia przeciwnika na koniec gry jest liczony jako +1 VP.

Special Rules: Night Fighting, Reserves, Mysterious Objectives, Slay the Warlord, Linebreaker, First Blood

Scenariusz IV

Rozstawienie : Dawn of War

Eternal War: The Emperor’s Will (4 VP każdy znacznik EMPEROR'S WILL)
Maelstrom of War: Contact Lost

Na mapie rozkładamy 6 znaczników zgodnie z zasadami rozstawiania znaczników. Znaczniki 1-2 rozstawione są przez graczy na swoich połowach stołu.
- kontrolowanie znaczników 1-2 na koniec gry warte jest po 4VP za każdy;
- w trakcie gry na potrzeby misji Maelstorm należy kontrolować znaczniki 1-6.
Na początku swojej pierwszej tury gracz dobiera jedną kartę. Na początku swoich kolejnych turach gracze, którzy mają mniej niż 6 kart na ręce dobierają po tyle kart ile w danym momencie kontrolują znaczników (do maksymalnej liczby 6 na ręku).

Zapisani gracze:

1. Janosik
2. ...
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: danyboy »

Dla mnie bomba, fajne scenariusze :)
Awatar użytkownika
Frodek
Posty: 332
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:42
bitewniaki: AoS

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: Frodek »

Jeśli będzie to 14 maja to ja się piszę :)
Fides pro fide
Awatar użytkownika
RedOctober
Posty: 114
Rejestracja: 10 wrz 2015, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki:

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: RedOctober »

Brzmi spoko :)

moja malutka uwaga: Czy możemy trochę uprościć system punktowania? :D

Druga sprawa proponuję przejrzeć te karty bo np "blood and guts" wyrżnięcie DWÓCH unitów żeby dostać 1 VP to wg. mnie mega błąd, gdzie przy overwhelming firepower wystarczy wystrzelać JEDEN - co nie dość, że łatwiejsze (generalnie), to jeszcze nie trzeba ponosić żadnego ryzyka przy wykonywaniu jak przy dążeniu do zwarcia.

Ogólnie przez wszystkie bym przeleciał, jestem za niezmienianiem treści kart tylko przyjął że jak coś jest D3 to =2.
Liczbę kart faktycznie ograniczyć i nawet opublikować wcześniej (ja bym sobie wtedy talię od razu przyszykował bez zbędnych kart.

Tak to widzę :) ale to też tylko propozycja! :)
Blood for the Blood God!
Khorne for the Corn Flakes!
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: Janosik »

Nie no jasne :) Też się im przyjrzę i jak coś wkleję propozycję kart :) A tak w ogóle, żeby nie tracić czasu, sądzę do końca majówki to chyba nam czasu wystarczy, żeby wszystko dograć. Ale jeszcze dziś zajdę do do Dwarfa i spróbuję się dowiedzieć o dostępny termin :D
MaCa
Posty: 188
Rejestracja: 28 lip 2015, 14:41
bitewniaki:

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: MaCa »

Jeśli turniej będzie 14.05 to +1.
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: Grzechu12 »

RedOctober pisze: Ogólnie przez wszystkie bym przeleciał, jestem za niezmienianiem treści kart tylko przyjął że jak coś jest D3 to =2.
Na turniejach na tabelce kart zawsze d3=2 ;)
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: Janosik »

Słuchajcie spraw wygląda tak, że w maju jedynym realnym terminem na zrobienie turnieju jest 21.05, czyli ten sam dzień kiedy jest festyn modelarski. Tydzień wcześniej sklep będzie nieczynny, a z kolei tydzień później jest długi weekend (Boże Ciało) i wtedy również wrota sklepu będą zatrzaśnięte.
Awatar użytkownika
Grzechu12
Posty: 711
Rejestracja: 01 sie 2015, 18:31
bitewniaki: Kings of War, 9th Age, Age of Sigmar, Malifaux

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: Grzechu12 »

Czyli turnieju brak?
"Your doom is coming, man-things."
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: Propozycja turnieju majowego - 1500 ptk

Post autor: Janosik »

Jedyna opcja na termin turnieju to właśnie 21.05 (Sobota) Arek powiedział, że byłby w stanie przyjść i otworzyć nam salę. Ja mogę przynieść swojego lapka z sędziówką. W czerwcu nie ma z kolei żadnego wolnego terminu na 40K
ODPOWIEDZ