Dyskusja ogólna

Awatar użytkownika
Jurgen
Posty: 229
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:51
Lokalizacja: Barczewo
bitewniaki: Bolt-Action, Spectre Operation

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: Jurgen »

Graliśmy treningowo - gra kampanijna odbędzie się w przyszłym tygodniu.
Chcieliśmy się trochę "rozegrać" w systemie 1p.
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: danyboy »

Jurgen pisze:Po spotkaniu z Rambo (groźnie brzmi) w toku dyskusji i samej gry wyszło, że doprecyzowania wymagają następujące sprawy dotyczące 1p40k:
1) przerzuty rzutów obronnych
przykład: strzał z plasma cannon do postaci bez pancerza lub atak z modem "poison"
pytanie: czy przerzucamy rzuty z quality czy również te z regeneracji, covera, etc...
Rzutem obronnym (Roll to Block) jest tylko Quality test. Cover/Armoured, Regeneration czy cokolwiek tam będzie jest innym dodatkowym rzutem.
Zatem cokolwiek nakazujące przerzucać udane Blocki wpływa tylko i wyłącznie na Quality test.
Jurgen pisze:2) teren inny niż płaski stół i wpływ na grę - propozycja taka (odnosząc się do terenów z CD):
- teren płaski ze skałami czy innym badziewiem:
wpływ na ruch - brak, wpływ na walkę: cover +5 (nie dubluje się z armored)
- górki, wzgórza:
- wpływ na ruch - maksymalnie ruch do 6 cali z puli jaką dysponuje oddział (przykład: oddział stoi 3 cale od górki - wybiera bieg - pokonuje 3 cale do górki plus maks. 6 cali po terenie - razem 9 z 12), wpływ na walkę: cover +5, przy CC "unwieldy".
Jak w każdej grze bitewnej przed grą należy omówić z przeciwnikiem jaki teren jest jaki.
Co do wpływu na ruch - jeśli teren jest trudny to oddział nie może w całej akcji poruszyć się więcej jak 6 cali. Z powyższego przykładu będąc 3" od górki (teren trudny) i wykonując bieg/szarżę przez nią poruszamy się 3" do górki plus 3" po górce i koniec, dalej nie można (pytałem o to ostatnio na forum 1p)
Jurgen pisze:3) kolejność rzutów ochronnych
propozycja taka: rzut z ochrony (cover, armor, etc) potem rzut z quality i na końcu z zasad dodatkowych (regeneration, etc)

To tak na szybko - może Rambo coś dołoży od siebie.
Tak, kolejność rzutów jest następująca:
1. Cover LUB Armour jeśli przysługuje
2. Block czyli Quality
3. Regeneration itp jeśli przysługuje.
Awatar użytkownika
Jurgen
Posty: 229
Rejestracja: 13 lip 2016, 9:51
Lokalizacja: Barczewo
bitewniaki: Bolt-Action, Spectre Operation

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: Jurgen »

No to wszystko jest jasne.
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: Janosik »

Dopisałem się i dołączyłem już kartę gracza wraz z fluffowym opisem :)
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: danyboy »

W przyszlym tygodniu nadal toczą się bitwy rundy drugiej, więc nie deklarujemy ruchów.
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 144
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
bitewniaki: WH40k , AoS , Infinity

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: Iliach »

Jedno pytanko i jedna sugestia :
- Czy istnieje jakaś możliwość aby nagrać jakieś starcie kampanijne abym mógł to potem w formie raportu pyknąć na You tuba? może to być walka 1p40k kill team czy normalna 40stka, ale figsy musiałyby być raczej pomalowane ( ostatnio jak wrzucałem raport to widzowie mieli ból dupy że jeden model był nie pomalowany, masakra )

- Może wprowadzimy jeszcze taki myk, że podczas deklaracji ruchów kiedy gracz wykonuje "pauzę" to może aby to nie była taka bezowocna pauza nie przynosząca jakichkolwiek korzyści, to może zrobimy tak, że ktoś może poświęcić turę swojego ruchu, na umocnienie kontrolowanego pola, dzięki czemu podczas ataku agresora, obrońca nie straci tych 10 procent sił, albo po prostu obrońca będzie "przygotowany" i będzie posiadał inicjatywę podczas starcia , oraz jego strona rozstawienia będzie zabezpieczona dodatkowymi terenami w postaci fortyfikacji dających 4+ cover, co wy na to? :P to taka luźna sugestia :D
Obrazek
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: danyboy »

@Iliach:
Moje bitwy możesz nagrywać bez problemu.

Myślę, że jest to ciekawy pomysł, jednak nie ma czegoś takiego jak "pauza". Albo idziesz, albo przeszukujesz pole z artefaktem. Każde zatrzymanie (brak deklaracji ruchu) jest raczej wynikiem dezorganizacji w szykach armii.
Jestem więc skłonny uznać następującą zmianę w regulaminie:
  • Jeśli awangarda armii gracza dokonuje w danej turze poszukiwania na polu z artefaktem to reszta armii (obrona na pozostałych polach) nie otrzymuje ujemnego modyfikatora -10% do punktów.
Jako, że jest to zorganizowana forma postoju.

@All:
Pamiętajcie, że tworząc te zasady mocno pilnowałem się, aby ich nie komplikować (a pomysłów było multum). Z tego można by zrobić wielką i skomplikowaną strategię z mnóstwem myków i wieloma frontami itp. Następna kampania będzie bardziej skomplikowana ;)

Jeszcze jedno. Po rozegranych bitwach proszę od każdego Was:
1) Informacja do mnie - kto wygrał, kto z Lordów i Gwardii zginął/awansował;
2) Aktualizację pierwszego postu Karty Gracza, żeby była tam zawsze najświeższa informacja kto jest ranny, kto ma jakie bonusy;
3) Świetne są Wasze opisy po bitwach na Waszych Kartach, naprawdę miło się to czyta :) Piszcie je!
4) Zaglądajcie na forum codziennie*

* Chyba zrezygnujemy z harmonogramu i będę w poście "Raport sytuacyjny" informował o kolejnych dniach kampanii - kiedy trzeba deklarować ruchy. Szkoda marnować kilka dni, jeśli wszyscy już rozegrali bitwy, warto więc szybko deklarować kolejne ruchy i lecieć dalej. Zatem zaglądajcie na forum, żebym nie musiał Was po FB i PW ganiać ;)
Na dole strony jest link "Obserwuj forum". Jeśli w dziale kampanii klikniecie na niego, to teoretycznie będziecie powiadamiani na maila** o wszystkich nowych postach w tym dziale. Teoretycznie ;)
** Forum wysyła maile, tylko często trafiają one u Was do Spamu. Sprawdźcie folder Spam i oznaczcie nadawcę, że nie jest to Spam i powinno Wam od tej pory banglać ładnie.

Obrazek

Uff.
Awatar użytkownika
Janosik
Posty: 393
Rejestracja: 28 lip 2015, 20:27
bitewniaki:

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: Janosik »

Pupk puk, jakieś ogłoszenia co do ruchów na mapie? :D Czy ktoś zaspał i nie wysłał Danielowi? :D
Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1493
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
bitewniaki: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: danyboy »

Śpiochy.
Panowie naprawdę dla wspólnego dobra zaglądajcie tutaj, ustawcie powiadomienia, albo wcześniej po prostu wysyłajcie mi deklaracje ruchów. Szkoda, żeby na ruch marnować tyle dni.
Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 288
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
bitewniaki: .

Re: Dyskusja ogólna

Post autor: Krystus »

Sorki Panowie, ale muszę zrezygnować z dalszej gry w Kampanii :/
AVE DOMINUS NOX
Obrazek
Zablokowany