Strona 7 z 10

Re: Dyskusja ogólna

: 06 maja 2017, 18:11
autor: Grzechu12
Chłopaki, może zaczekajcie na razie? Mamy ligę bb, niedlugo zaczynamy kampanię w shadow wara, może po niej zaczniecie (my) nową czterdziestkową? Będzie podobno lepsza i prostsza 8 ed, na pewno wiecej osób by pograło.

Re: Dyskusja ogólna

: 19 cze 2017, 12:01
autor: danyboy
Elo, kampania nie umarła, żeby nie było - tylko wiecie, czekamy na 8ed ;)
Niedługo ogarnę zmiany w zasadach pod 8ed.
Na pewno wyleci mnóstwo nieaktualnych ograniczeń jak i aktualnych - wrócą latacze :>
Imienni i LoW nadal nie będą dopuszczeni.
Zostanie obowiązek posiadania spójnej armii - czyli detachmenty oparte na najbardziej szczegółowym faction keywordzie.
Będę jeszcze musiał dostosować działanie terenów pod 8ed.
Także nigdzie nie odchodźcie :>

Re: Dyskusja ogólna

: 21 cze 2017, 8:54
autor: danyboy
Zanim wrzucę oficjalnie i nadpiszę stare zasady to pytanie do Was czy macie uwagi do 8 edycyjnych poprawek zasad.

Fabularna budowa armii:
Lord Zwycięzca
WH40k - dodatkowy Warlord Trait (rzut na tabelę z Rulebooka, przerzut powtarzających się), po otrzymaniu trzeciego Warlord Traita rozwój +1W do max +3.

Mechanika gry
Bitwy
/nie ma gier 2vs1/
- W przypadku ataku dwóch graczy na sektor innego gracza możliwe jest rozegranie scenariusza Carnage (RB, str 271), zwycięzca przejmuje sektor.

Warhammer 40k modyfikacje i klaryfikacje.
Format:
- Każdy gracz ma na budowę armii 1250 pkt
- Armia MUSI być Battle-Forged i mieć wspólny najbardziej szczegółowy Facton Keyword
- Max 3 detachmenty dowolnego typu
- Zakaz LoW, Titans, Fortyfikacji
- Dopuszczone Flyery

Scenariusze:
Bitwy rozgrywamy na scenariusze losowane zgodnie z tabelą kampanii (RB, str 273) z następującą zmianą:
Atakujący nie może wybrać akcji Hold;
Broniący nie może wybrać akcji Advance;

Modyfikacje:
/wylatuje wszystko stare/
Lord dowódca i Gwardia Honorowa muszą być w tym samym detachmencie;

Dopuszczone są:
wszystkie oficjalne Indexy GW i Forgeworld


Poprawione efekty mapy:

Anomalia Osnowy:
40k: Battlezone: Psychic Maelstrom (RB, str 253, wszystkie zasady)
Burza Piaskowa:
40k: Battlezone: Night Fight (RB, str 252, wszystkie zasady)
Krwiożercza Dżungla:
40k: na początku fazy strzelania oddział w lesie dostaje D3 mortal woundów;
Las Adamantium:
40k: las działa jak Cities of Death - City Ruins (RB, str 260), zawsze daje ponad 50% cover dla jednostek nie-Infantry;
Skały Adamantium:
40k: skały działają tak jak Craters (RB, str 249)
Toksyczna Chmura:
40k: wszystkie ataki mają przerzut wound rolls of 1.
Wstrząsy:
40k: Battlezone: Fire and Fury (RB, str 253, wsszystkie zasady)
Zmutowany las:
40k: Teren rozstawiacie zgodnie z zasadami lasu na tym polu, po czym traci on całkowicie swój dotychczasowy status i stają się Battlescape (RB, str 250)
Czekam na uwagi i propozycje!

Re: Dyskusja ogólna

: 21 cze 2017, 15:58
autor: rambo
Jak dla mnie wszystko wygląda ok.

Re: Dyskusja ogólna

: 21 cze 2017, 18:01
autor: Grzechu12
Brzmi dobrze ;)

Re: Dyskusja ogólna

: 22 cze 2017, 7:20
autor: danyboy
To jeszcze tylko zwiększymy blaty na pełnowymiarowe 6x4 bo scenariusze narracyjne są pod nie robione.

Re: Dyskusja ogólna

: 19 lip 2017, 8:05
autor: danyboy
Po rozegraniu kilka razy scenariuszy fabularnych 8 edycji muszę przyznać, że zasady kampanii wymagają drobnej korekty.
Misje fabularne są bardzo przyjemne, jednak wymagają przygotowania pod nie rozpiski. Niektóre wymagają kilku Troopsów, niektóre "zabraniają" pojazdów czy monstrów. Niektóre wymagają dodatkowych modeli, spoza rozpiski. Granie niedostosowaną do tego rozpiską niestety mija się z celem - bo ani armia nie daje rady, ani scenariusz nie bawi jak by mógł.

Stąd propozycje zmian, zobaczymy czy na lepsze.

W czasie umawiania się na bitwę ustalacie czy gracie normalnie czy fabularnie.
A.
Jeśli gracie normalnie to przygotowujecie rozpiski tajnie i przed samą grą losujecie jedną z 12 misji (6 Eternal Crusade i 6 Maelstrom of War).
B.
Jeśli jednak chcecie zagrać fabularnie to osobno kontaktujecie się z osobą trzecią, np ze mną, której obaj zgłaszacie działanie swojej armii wg Tabeli Misji Kampanii (Advance, Hold, Reconnoitre, Flank, Reinforce - z odpowiednimi ograniczeniami dla Atakującego lub Obrońcy). Osoba ta sprawdza jaką misję będziecie rozgrywać i ewentualnie kto będzie atakującym/obrońcą w scenariuszu. Zapoznajecie się ze scenariuszem i tworząc rozpiskę przygotowujecie jednostki zgodnie z wymogami scenariusza (i kampanii oczywiście), przychodzicie na bitwę i elegancko fabularnie rozgrywacie epicką bitwę.

Re: Dyskusja ogólna

: 19 lip 2017, 8:44
autor: rambo
Ja za! Chętnie pogram fabularne scenariusze w fabularnej kampanii :)

Re: Dyskusja ogólna

: 19 lip 2017, 9:39
autor: Grzechu12
Identyko, fajny pomysł ;)

Re: Dyskusja ogólna

: 25 wrz 2017, 16:08
autor: Grzechu12
Obrazek
1.Na kogo jeszcze czekamy w kampanii?
2.Mogę armię zmienić na gwardyjców? Na razie tylko do kampanii SW i 40k mam czas, a pograłbym kawalerią IG, kampania dobrze motywuje;)
Pozdrawiam! :mrgreen: