Ścieżka Chwały: Prolog
Planeta Saldana IV okres świetności miała tysiąclecia temu. Obecnie opuszczona, oznaczona jako Planeta Śmierci ze względu na panujące na jej powierzchni warunki na nowo stanie się areną walki.
Podczas niedawnej krwawej bitwy o nieznany artefakt (nazwany później Infernal Orb) na planecie Saldana I wielu kronikarzy dotarło do starych zapisów sugerujących, iż na innej planecie tego układu - Saldanie IV mogą znajdować się ważne informacje dotyczące Oka Terroru. Na jego poszukiwania wyruszyło kilku śmiałych dowódców.
Zapraszam do udziału w fabularnej kampanii w świecie 41 milenium!
Bitwy kampanii rozgrywamy na zasadach: Chętni do udziału w kampanii proszeni są o zapoznanie się z zasadami gry w podanej wyżej kolejności. Gracze przed potyczką ustalają na jakich zasadach rozegrana zostanie bitwa - priorytet ma zestaw zasad wyżej w kolejności na liście.
Do udziału w kampanii wymagana jest przynajmniej znajomość zasad One Page 40k.
Zasady bitew podlegają dodatkowym ogólnym ograniczeniom zawartym w dalszej części dokumentu.
Cel gry
Aby odnieść zwycięstwo gracz musi zbadać archiwa na X kluczowych sektorach. Aby tego dokonać musi najpierw do niego dotrzeć swoją armią, a następnie przez całą jedną rundę pozostać armią na tym sektorze i odeprzeć ewentualne ataki.
X = ilość graczy kampanii
Fabularna budowa armii:
Przed grą należy zadeklarować Frakcję (stałą na czas trwania kampanii), oraz skład armii (wraz z imionami i nazwami jednostek):
A. Frakcja:
- Relictors Space Marines (Chapter Tactics: Ultramarines)
- Chapter Master Artekus Bardane
- Librarian Armian (ML2)
- Chaplain Taerus
C. Trzy jednostki Gwardii Honorowej np:
- Sternguard Veteran Squad
- Centurion Assault Squad
- Devastator Squad
Uwaga, Lordowie Dowódcy i Gwardia Honorowa "blokują" dany typ jednostki - nie można używać w rozpisce ich "zwykłych" odpowiedników. Nieobecny w rozpisce Lord Dowódca lub oddział Gwardii Honorowej całkowicie blokuje możliwość zabrania tego typu jednostki w rozpisce;
Obrażenia
Jednostka Gwardii Honorowej lub Lord Dowódca, który zginął w bitwie, dochodzi do siebie przez dwie kolejne bitwy i nie może brać w nich udziału. Jeśli gracz nie będzie dysponował żadnym zdrowym dowódcą lub żadną jednostką gwardii automatycznie przegrywa najbliższą bitwę.
Przykład: W pierwszej bitwie poległ Chapter Master Artekus Bardane i Librarian Armian oraz Sternguard Veteran Squad - te trzy jednostki nie mogą pojawić się w rozpiskach w dwóch kolejnych bitwach.
Rozwój
Jeśli Dowódca lub oddział Gwardii wygrał bitwę i nie zginął w niej to otrzymuje następujące osiągnięcia:
Lord Zwycięzca: w każdej następnej bitwie ten dowodzący dostaje:
- WH40k: dodatkowy Warlord Trait (rzut na tabelę z Rulebooka, przerzut powtarzających się), po otrzymaniu trzeciego Warlord Traita rozwój +1W (do max +3)
- 1p40k: koszt -5pts
- HoR KT: koszt -3 pts
- WH40k: koszt -10 pts
- 1p40k: koszt -5pts
- HoR KT: koszt -3pts
- WH40k: koszt -10pts
- 1p40k: koszt -5pts
- HoR HT: koszt -3pts
Wszystkie rozwinięcia kumulują się.
Rozwinięcia oznaczamy poprzez dodanie na karcie armii przy jednostce tytułu i numeru w nawiasach kwadratowych oznaczających ilość rozwinięć np:
- Librarian Armian (ML2)
Lord Zwycięzca [3], Pieśń Chwały [2] - Sternguard Veteran Squad
Kuźnia Bohaterów [1], Pieśń Chwały [1]
Mechanika gry
Gracze zaczynają na losowych sektorach na krawędziach mapy. W czasie jednej rundy gry poprzez deklaracje ruchów przesuwają swoje Armie na sąsiedni sektor. Wejście na sektor neutralny nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami, a pole takie oznaczane jest jako sektor gracza, który je zajął. Wejście na sektor innego gracza wiąże się z koniecznością rozegrania bitwy. Jeśli kilku graczy atakuje ten sam sektor w pierwszej kolejności obrońca decyduje o kolejności bitew, w drugiej kolejności decyduje gracz o najwyższym łącznym poziomie rozwinięć
Bitwy
- Zaatakowanie sektora z Armią przeciwnika: bitwa rozgrywa się na normalnych zasadach.
- Zaatakowanie sektora przeciwnika bez jego armii: obrońca ma 10% mniej punktów, ale to on wybiera stronę, się pierwszy rozstawia i decyduje czy pierwszy zaczyna.
- W przypadku ataku dwóch i więcej graczy na sektor innego gracza możliwe jest rozegranie scenariusza Carnage (RB, str 271), zwycięzca przejmuje sektor.
- Gracz ma prawo poddać bitwę bez jej rozgrywania. Musi wybrać Lorda Dowódcę i oddział Gwardii Honorowej, który otrzyma obrażenia. Zwycięzca nie otrzymuje żadnych rozwinięć.
Taktyczny odwrót
Rozbita armia przeciwnika wycofuje się na najbliższy, wybrany przez przegranego własny sektor.
Stracona szansa
Jeśli gracze nie zdążą w czasie rundy rozegrać bitwy atakujący nie zdobywa sektora (zostaje na polu z którego atakował), broniący wycofuje armię z tego pola (jeśli się na nim znajdowała), a sektor staje się neutralny.
Zwycięzca kampanii
Kampanię zwycięża gracz który jako pierwszy odnajdzie X informacji rozsianych po kluczowych sektorach mapy.
X = ilość graczy kampanii
Mapa
Mapa będzie nieduża, a jej wielkość zostanie dostosowana do ilości graczy. Ilość sektorów kluczowych będzie równa ilości graczy biorących udział w kampanii. Każdy sektor będzie posiadał unikatowe właściwości odzwierciedlające śmiertelne niebezpieczny klimat panujący na planecie.
Przykłady:
- HEX:2418 - Toxic Mist - Wszystkie ataki CC mają zasadę Poisoned 4+
- HEX:2717 - Ironbark Forest - Cover saves granted by an ironbark forest are 3+, rather than 5+.
Start kampanii: Poniedziałek 3 października.
Do tego czasu zbieram chętnych oraz uwagi co do zasad. Aby kampania się odbyła potrzebuję minimum dwóch chętnych.
Runda: Wstępnie czas trwania rundy to 2 tygodnie. Jednak do czasu faktycznego spotkania armii skracam ten czas do 3 dni. Może ulec zmianie!
Poniedziałek Tydzień 1 12:00 - 24:00 -> deklaracja ruchów (w prywatnej wiadomości)
Wtorek Tydzień 1 8:00 -> ogłoszenie ruchów na forum;
Wtorek Tydzień 1 - Niedziela Tydzień 2 -> Bitwy pomiędzy graczami
Poniedziałek Tydzień 3: 7:00-12:00 -> ostateczna aktualizacja mapy w danej rundzie
Obsługa kampanii i komunikacja
Organizatorem kampanii jestem ja aka danyboy
Komunikacja odbywa się przez forum wh40k.olsztyn.pl
Deklaracja ruchów odbywa się poprzez wysłanie prywatnej wiadomości o tytule [RFG - nazwa gracza] do użytkownika danyboy do poniedziałku do 24:00
Na forum powstanie dział poświęcony kampanii
Gracze założą na forum w dziale kampanii Tematy z opisem swojej Armii, gdzie na bieżąco będą aktualizowali stan swoich Obrażeń, Rozwinięć i Chwały.
OnePage 40k modyfikacje i klaryfikacje:
Konwersja jednostek:
Lordowie Dowódcy i oddziały Gwardii Honorowej tworzeni na zasadach OnePage40k muszą (w miarę możliwości) odzwierciedlać wyposażeniem i rozszerzeniami jednostkę z odpowiedniej karty danych (datasheet) z Kodeksu armii WH40k.
Kompozycja armii:
- W każdej bitwie musi wziąć udział co najmniej jeden Lord Dowódca;
- W każdej bitwie musi wziąć udział co najmniej jeden oddział Gwardii Honorowej;
- Nieobecny w rozpisce Lord Dowódca lub oddział Gwardii Honorowej całkowicie blokuje możliwość zabrania tego typu jednostki w rozpisce;
- Zakaz używania Zasad Apokalispy, SuperHeavies & Flyerów;
- Standardowo bitwa rozgrywana jest na 750pts, na stole 6’x4’;
Bitwy rozgrywamy na losowane scenariusze zawarte w podręczniku OnePage 40k.
Modyfikacje:
- Zakaz wsiadania/wysiadania z pojazdów, które w swojej akcji wykonały Run/Assault;
- Zakaz wykonywania akcji Run/Assault przez pojazd jeśli w tej samej rundzie oddział wsiadł/wysiadł z niego;
Konwersja jednostek:
W HoR KT oddziały Gwardii Honorowej są konwertowane do pojedynczych modeli. Należy dołożyć wszelkich starań, aby modele Lordów Dowódców odzwierciedlały modele w KT - raz wybrani nie mogą zostać zmienieni w trakcie trwania kampanii.
Kompozycja armii:
- Nieobecny w rozpisce Lord Dowódca lub oddział Gwardii Honorowej całkowicie blokuje możliwość zabrania tego typu jednostki w rozpisce;
- Standardowo bitwa rozgrywana jest na 250pts, na stole 4’x4’;
Bitwy rozgrywamy na losowane scenariusze z podręcznika HoR Kill Team.
Modyfikacje:
- niewidzialność: wszystkie jednostki targetujące dany unit robią to z BS i WS 1 a nie na snapshot-ach (ale podbić BS i WS można tylko zasadami modyfikującymi SnapShoty)
- maksymalny przerzut save 2+ to 4+ (czyli jak mamy 2+ z re-rollem to rzucamy 2+ a potem 4+)
- maksymalny reanimation protocol to 5+
- maksymalny FnP to 4+
- maksymalnie jeden czar summoniongu na turę
- siłę D traktujemy:
Siła D: s10 ap2, na '6' to wound Instant Death or Auto Penetrating Hit
Siła D-1: s4 ap2, na '6' to wound Instant Death or Auto Penetrating Hit - przesuwanie terenów z Geomancji jest zabronione
Format:
- Gramy na stołach 72”x48”;
- Każdy gracz ma na budowę armii 1250 pkt
- Armia MUSI być Battle-Forged i mieć wspólny najbardziej szczegółowy Facton Keyword
- Maksymalnie 3 detachmenty dowolnego typu
- Nieobecny w rozpisce Lord Dowódca lub oddział Gwardii Honorowej całkowicie blokuje możliwość zabrania tego typu jednostki w rozpisce;
- Zakaz LoW, Titans, Fortyfikacji
- Dopuszczone Flyery
Bitwy rozgrywamy na scenariusze losowane zgodnie z tabelą kampanii (RB, str 273) z następującą zmianą:
- Atakujący nie może wybrać akcji Hold;
- Broniący nie może wybrać akcji Advance;
Uwaga! Niektóre scenariusze (narracyjne) wymagają odpowiedniej budowy terenu, zalecam losowanie misji przed stworzeniem terenu.
Modyfikacje:
- Lord dowódca i Gwardia Honorowa muszą być w tym samym detachmencie;
wszystkie oficjalne Indexy GW i Forgeworld;
Zmiany i modyfikacje w zasadach kampanii
- Uwaga, Lordowie Dowódcy i Gwardia Honorowa "blokują" dany typ jednostki - nie można używać w rozpisce ich "zwykłych" odpowiedników. Ranni również blokują dostęp do tego typu jednostki.
- Jeśli awangarda armii gracza dokonuje w danej turze poszukiwania na polu z artefaktem to reszta armii (obrona na pozostałych polach) nie otrzymuje ujemnego modyfikatora -10% do punktów.
Anomalia Osnowy:
40k: Battlezone: Psychic Maelstrom (RB, str 253, wszystkie zasady);
1p40k: Psyker czarując z każdy dublet dostaje k3 hitów (nie automatic wounds!), cover i armoured nie przysługuje;
Burza Piaskowa:
40k: Battlezone: Night Fight (RB, str 252, wszystkie zasady);
1p40k: cover +1, w terenie otwartym cover 6+;
Dżungla: 50% terenów muszą stanowić lasy;
Gąszcz: las jest terenem Impassable i LoS blokerem;
Grząsko: wszystkie jednostki kołowe, pojazdy (nie skimmery itp) poruszają się na połowę dopuszczalnych cali;
Krwiożercza Dżungla:
40k: na początku fazy strzelania oddział w lesie dostaje D3 mortal woundów;
1p40k: na początku aktywacji oddział w lesie dostaje D3 hitów;
Las Adamantium:
40k: las działa jak Cities of Death – City Ruins (RB, str 260) oraz zawsze daje ponad 50% cover dla jednostek nie-Infantry;
1p40k: modele zasłonięte przez las broniąc się przed atakami strzeleckimi dostają zasadę Armoured zamiast cover;
Pustynia: 50% mniej terenów na stole;
Skały: 50% terenów muszą stanowić skały;
Skały Adamantium:
40k: skały działają tak jak Craters (RB, str 249)
1p40k: modele zasłonięte przez skały broniąc się przed atakami strzeleckimi dostają zasadę Armoured zamiast cover;
Toksyczna Chmura:
40k: wszystkie ataki mają przerzut wound rolls of 1.
1p40k: wszystkie ataki wręcz mają zasadę Poisoned;
Wstrząsy:
40k: Battlezone: Fire and Fury (RB, str 253, wszystkie zasady);
1p40k: Po ustawieniu terenów, tuż przed wystawieniem modeli należy rzucić k6 za każdy teren na stole. Na 6 teren ten teren znika z pola walki;
X: Teren niedostępny
Zmutowany Las:
40k: Teren rozstawiacie zgodnie z zasadami lasu na tym polu, po czym traci on całkowicie swój dotychczasowy status i stają się Battlescape (RB, str 250)
1p40k: teren rozstawiacie zgodnie z zasadami lasu na tym polu, po czym traci on całkowicie swój status i ma następującą charakterystykę: teren niebezpieczny, cover 6+
Tabela misji kampanii: