To jest wojna! - kampania X-Wing
: 21 lip 2017, 14:34
To jest propozycja kampanii do X-Winga.
Po pierwsze kampania ta z założenia ma trwać długo i być rozwojowa.
Po drugie koszty zawarte w poniższym regulaminie nie są ostatecznie przemyślane i wymagają dostosowania do wartości bardziej sensownych czy ilości chętnych.
No właśnie - są jacyś chętni? Zapraszam do dyskusji
X-Wing: To jest wojna!
Opis:
Kampania polega na rozgrywaniu potyczek pomiędzy graczami różnych Frakcji.
Rozegrane bitwy służą zdobywaniu terytorium, finansów na rozwój swojego Okrętu Flagowego jak również rozwoju i utrzymaniu funkcjonowania Bazy Frakcji na potrzeby kontynuowania operacji wojennych w regionie.
Mapa:
Mapa rejonu podzielona jest na sektory, podzielone równo pomiędzy dwie Frakcje: Imperium oraz Rebelia. Każda potyczka wiąże się ze strata lub zajęciem jednego z sektorów Frakcji.
W jednym sektorze może przebywać tylko jeden Okręt lub Baza.
Frakcje:
Imperium;
Rebelia;
Scum: gracz deklaruje po której stronie konfliktu walczy;
Okręt Flagowy:
Okręt Flagowy (OF) jest reprezentowany na mapie poprzez ikonę Okrętu Frakcji w kolorze gracza;
OF sam nie walczy;
Jeśli OF znajduje się w odległości do 3 sektora od sektora wrogiej Frakcji jego eskadra może prowadzić działania wojenne;
OF może przemieszczać się na ilość pól równą maksymalnej szybkości najwolniejszego statku z jego eskadry;
Ruch OF deklarowany jest przed końcem tury, poprzez zgłoszenie Moderatorowi Frakcji końcowego pola ruchu (będącego w zasięgu jednego ruchu);
OF może lecieć do Bazy Frakcji w celu dokonania zakupów i modernizacji;
Okręt Flagowy początkowo wyposażony jest w:
- 2 Małe Hangary;
- 1 Ładownia [5];
- 1 Sypialnia [1];
Eskadra:
Eskadra musi miec możliwość całkowitego zadokowania do Okrętu Flagowego - statki, piloci i wyposażenie nie może przekroczyć limitów Okrętu Flagowego;
Startowa wartość eskadry wynosi 20 punktów.
Baza Frakcji:
W Bazie Frakcji (BF) można dokonywać zakupów i modernizacji Okrętu Flagowego;
Aby handlować należy przybyć OF w zasięg BH (początkowo 1 pole);
Zakupy i rekrutacja Eskadry:
- sprzedaż za 50% kwoty zakupu (zaokrąglone w górę);
- rekrutacja pilotów - licytacja jeśli dwóch graczy w tym samej turze chcą zatrudnić tego samego unikatowego pilota/załoganta;
- zwolnienie pilotów - za 50% kwoty zakupu;
- można wymieniać się sprzętem, jeśli gracze znajdują sie jednocześnie w BH - podatek wynosi 1 Kredyt/szt - płaci kupujący;
- nie można przekazywać sobie Kredytów.
Modernizacja Okrętu Flagowego:
Mały hangar - mieści 1 mały statek: 10 Kredytów/szt;
Duży hangar - mieści 1 duży/2 małe statki: 30 Kredytów/szt (max 1szt);
Ładownia - mieści 5 przedmiotów: 10 Kredytów/szt (max 5szt);
Sypialnie - mieści 1 imiennego pilota lub załoganta: 10 kredytów/szt (max 10 szt);
Zarobki eskadry:
Frakcja płaci za bitwy!
Wygrana bitwa: +4 Kredyty;
Przegrana bitwa: +2 Kredyty;
Zbieranie szczątków:
Zwycięzca bitwy dostaje najtańsze rozszerzenie z rozpiski przeciwnika, pod warunkiem, że jest on "neutralny" jeśli chodzi o Frakcję i ma miejsce w ładowni.
Przegrany jednak nigdy nie traci tego rozszerzenia.
Przejmowanie sektorów:
Przejęcie kontroli nad polem odbywa się automatycznie na koniec tury po zwycięstwie nad przeciwnikiem wrogiej Frakcji;
Jeśli w turze Frakcja nie posiada żadnego OF gotowego do walki automatycznie traci tyle sektorów ile okrętów Frakcji atakującej jest w zasięgu działań;
Na koniec tury Moderator Frakcji, która wygrała więcej bitew niż przegrała wskazuje sektory jakie przejmuje. Sektory te muszą przylegać do sektorów do tej pory kontrolowanych przez Frakcję.
Administracja:
Frakcja pobiera podatki!
Każdy gracz zobowiązany jest przekazać połowę zarobionych Kredytów z tytułu walk na utrzymanie Frakcji. Nie dotyczy Scumów - Ci składają sie dobrowolnie;
Można przekazywać darowizny na rzecz Frakcji;
Za kredyty z podatków w wyniku demokratycznego głosowania członków Frakcji można:
- wybudować drugą Bazę Frakcji: 200 Kredytów;
- przemieścić jedną z Baz Frakcji o 1 pole: 30 Kredytów;
- rozwój Frakcji i Bazy:
-- odblokowanie imiennych załogantów: 30 Kredytów;
-- odblokowanie imiennych pilotów: 50 Kredytów;
-- odblokowanie dużych statków: 100 Kredytów;
-- odblokowanie ogromnych statków: gazylion Kredytów;
-- teleporter - zwiększenie zasięgu Bazy Frakcji o 1 : 50 Kredytów/1 pole, max +3 pola;
Rozgrywka:
Gracze przeciwnych Frakcji umawiają się na bitwę w dowolny sposób;
Gracze budują eskadry dostosowując limit punktów do gracza z mniejszą ilością punktów;
Gracze w odpowiednim wątku na forum oznajmiają wynik rozgrywki, kredyty zarobione i kredyty przekazane Administracji;
Możliwe jest rozgrywanie dowolnej ilości bitew z tym samym graczem, o ile faktycznie się one odbędą!
Moderator Frakcji:
Moderator Frakcji pilnuje wydatków graczy swojej Frakcji, aktualizuje budżet Administracji, rozstrzyga remisy głosowań, aktualizuje kartę Frakcji.
Tura:
Tura gry trwa 1 tydzień;
Zwycięstwo Frakcji:
Frakcja zwycięża, gdy za pomocą przejętych sektorów zajmie pole z ostatnią Bazą Frakcji.
Inne:
Możliwe, że dodane zostaną zasady bitwy o Bazę Frakcji oraz inne wydarzenia kampanijne uatrakcyjniające rozgrywkę.
Forum:
Na forum zostanie założone subforum z jawnymi tematami:
Zasady kampanii;
Mapa rubieży;
Rebelia - Karta Frakcji;
Imperium - Karta Frakcji;
Umówię się na bitwę;
Subfora Frakcji z kartami graczy Frakcji
Dwa ukryte podfora na potrzeby tajnych dyskusji członków Frakcji: budżet, handel, ogłoszenia, plany.
Aktualizacja mapy:
Mapa aktualizowana jest na koniec tury, po zgłoszeniu przez Moderatorów Frakcji:
- ilości zwycięstw oraz przegranych;
- sektorach które przejmują jeśli mieli więcej zwycięstw niż porażek;
- wykonanych ruchach Okrętów Flagowych - pole początkowe - pole końcowe;
Karta gracza:
Nazwa eskadry - gracz/kolor
Wyposażenie statku flagowego (ilość hangarów, ilość ładowni, ilość sypialni)
Zawartość hangarów;
Zawartość ładowni;
Zawartość sypialni;
Zawartość sejfu (ilość posiadanych kredytów);
Ilość bitew, wygranych oraz przegranych;
Przykładowa mapa:
Po pierwsze kampania ta z założenia ma trwać długo i być rozwojowa.
Po drugie koszty zawarte w poniższym regulaminie nie są ostatecznie przemyślane i wymagają dostosowania do wartości bardziej sensownych czy ilości chętnych.
No właśnie - są jacyś chętni? Zapraszam do dyskusji
X-Wing: To jest wojna!
Opis:
Kampania polega na rozgrywaniu potyczek pomiędzy graczami różnych Frakcji.
Rozegrane bitwy służą zdobywaniu terytorium, finansów na rozwój swojego Okrętu Flagowego jak również rozwoju i utrzymaniu funkcjonowania Bazy Frakcji na potrzeby kontynuowania operacji wojennych w regionie.
Mapa:
Mapa rejonu podzielona jest na sektory, podzielone równo pomiędzy dwie Frakcje: Imperium oraz Rebelia. Każda potyczka wiąże się ze strata lub zajęciem jednego z sektorów Frakcji.
W jednym sektorze może przebywać tylko jeden Okręt lub Baza.
Frakcje:
Imperium;
Rebelia;
Scum: gracz deklaruje po której stronie konfliktu walczy;
Okręt Flagowy:
Okręt Flagowy (OF) jest reprezentowany na mapie poprzez ikonę Okrętu Frakcji w kolorze gracza;
OF sam nie walczy;
Jeśli OF znajduje się w odległości do 3 sektora od sektora wrogiej Frakcji jego eskadra może prowadzić działania wojenne;
OF może przemieszczać się na ilość pól równą maksymalnej szybkości najwolniejszego statku z jego eskadry;
Ruch OF deklarowany jest przed końcem tury, poprzez zgłoszenie Moderatorowi Frakcji końcowego pola ruchu (będącego w zasięgu jednego ruchu);
OF może lecieć do Bazy Frakcji w celu dokonania zakupów i modernizacji;
Okręt Flagowy początkowo wyposażony jest w:
- 2 Małe Hangary;
- 1 Ładownia [5];
- 1 Sypialnia [1];
Eskadra:
Eskadra musi miec możliwość całkowitego zadokowania do Okrętu Flagowego - statki, piloci i wyposażenie nie może przekroczyć limitów Okrętu Flagowego;
Startowa wartość eskadry wynosi 20 punktów.
Baza Frakcji:
W Bazie Frakcji (BF) można dokonywać zakupów i modernizacji Okrętu Flagowego;
Aby handlować należy przybyć OF w zasięg BH (początkowo 1 pole);
Zakupy i rekrutacja Eskadry:
- sprzedaż za 50% kwoty zakupu (zaokrąglone w górę);
- rekrutacja pilotów - licytacja jeśli dwóch graczy w tym samej turze chcą zatrudnić tego samego unikatowego pilota/załoganta;
- zwolnienie pilotów - za 50% kwoty zakupu;
- można wymieniać się sprzętem, jeśli gracze znajdują sie jednocześnie w BH - podatek wynosi 1 Kredyt/szt - płaci kupujący;
- nie można przekazywać sobie Kredytów.
Modernizacja Okrętu Flagowego:
Mały hangar - mieści 1 mały statek: 10 Kredytów/szt;
Duży hangar - mieści 1 duży/2 małe statki: 30 Kredytów/szt (max 1szt);
Ładownia - mieści 5 przedmiotów: 10 Kredytów/szt (max 5szt);
Sypialnie - mieści 1 imiennego pilota lub załoganta: 10 kredytów/szt (max 10 szt);
Zarobki eskadry:
Frakcja płaci za bitwy!
Wygrana bitwa: +4 Kredyty;
Przegrana bitwa: +2 Kredyty;
Zbieranie szczątków:
Zwycięzca bitwy dostaje najtańsze rozszerzenie z rozpiski przeciwnika, pod warunkiem, że jest on "neutralny" jeśli chodzi o Frakcję i ma miejsce w ładowni.
Przegrany jednak nigdy nie traci tego rozszerzenia.
Przejmowanie sektorów:
Przejęcie kontroli nad polem odbywa się automatycznie na koniec tury po zwycięstwie nad przeciwnikiem wrogiej Frakcji;
Jeśli w turze Frakcja nie posiada żadnego OF gotowego do walki automatycznie traci tyle sektorów ile okrętów Frakcji atakującej jest w zasięgu działań;
Na koniec tury Moderator Frakcji, która wygrała więcej bitew niż przegrała wskazuje sektory jakie przejmuje. Sektory te muszą przylegać do sektorów do tej pory kontrolowanych przez Frakcję.
Administracja:
Frakcja pobiera podatki!
Każdy gracz zobowiązany jest przekazać połowę zarobionych Kredytów z tytułu walk na utrzymanie Frakcji. Nie dotyczy Scumów - Ci składają sie dobrowolnie;
Można przekazywać darowizny na rzecz Frakcji;
Za kredyty z podatków w wyniku demokratycznego głosowania członków Frakcji można:
- wybudować drugą Bazę Frakcji: 200 Kredytów;
- przemieścić jedną z Baz Frakcji o 1 pole: 30 Kredytów;
- rozwój Frakcji i Bazy:
-- odblokowanie imiennych załogantów: 30 Kredytów;
-- odblokowanie imiennych pilotów: 50 Kredytów;
-- odblokowanie dużych statków: 100 Kredytów;
-- odblokowanie ogromnych statków: gazylion Kredytów;
-- teleporter - zwiększenie zasięgu Bazy Frakcji o 1 : 50 Kredytów/1 pole, max +3 pola;
Rozgrywka:
Gracze przeciwnych Frakcji umawiają się na bitwę w dowolny sposób;
Gracze budują eskadry dostosowując limit punktów do gracza z mniejszą ilością punktów;
Gracze w odpowiednim wątku na forum oznajmiają wynik rozgrywki, kredyty zarobione i kredyty przekazane Administracji;
Możliwe jest rozgrywanie dowolnej ilości bitew z tym samym graczem, o ile faktycznie się one odbędą!
Moderator Frakcji:
Moderator Frakcji pilnuje wydatków graczy swojej Frakcji, aktualizuje budżet Administracji, rozstrzyga remisy głosowań, aktualizuje kartę Frakcji.
Tura:
Tura gry trwa 1 tydzień;
Zwycięstwo Frakcji:
Frakcja zwycięża, gdy za pomocą przejętych sektorów zajmie pole z ostatnią Bazą Frakcji.
Inne:
Możliwe, że dodane zostaną zasady bitwy o Bazę Frakcji oraz inne wydarzenia kampanijne uatrakcyjniające rozgrywkę.
Forum:
Na forum zostanie założone subforum z jawnymi tematami:
Zasady kampanii;
Mapa rubieży;
Rebelia - Karta Frakcji;
Imperium - Karta Frakcji;
Umówię się na bitwę;
Subfora Frakcji z kartami graczy Frakcji
Dwa ukryte podfora na potrzeby tajnych dyskusji członków Frakcji: budżet, handel, ogłoszenia, plany.
Aktualizacja mapy:
Mapa aktualizowana jest na koniec tury, po zgłoszeniu przez Moderatorów Frakcji:
- ilości zwycięstw oraz przegranych;
- sektorach które przejmują jeśli mieli więcej zwycięstw niż porażek;
- wykonanych ruchach Okrętów Flagowych - pole początkowe - pole końcowe;
Karta gracza:
Nazwa eskadry - gracz/kolor
Wyposażenie statku flagowego (ilość hangarów, ilość ładowni, ilość sypialni)
Zawartość hangarów;
Zawartość ładowni;
Zawartość sypialni;
Zawartość sejfu (ilość posiadanych kredytów);
Ilość bitew, wygranych oraz przegranych;
Przykładowa mapa: