[AoS] Turniej Age of Sigmar 10.10.2015 - Azyr Comp
: 22 wrz 2015, 21:20
1. Informacje ogólne
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)
Termin: 10 października 2015
Format: Azyr Comp - Patrol (link do zasad: http://www.louisvillewargaming.com/Files/AzyrComp.pdf)
Wjazd: 10zł + świnka
Nagrody: Tak
Ilość bitew: 3
Godziny:
od 10:00 zapisy.
10:30 - start pierwszej bitwy
Czasówka nietypowa: po 55 minut na gracza, czas mierzony zegarem, gracz ma obowiązek pilnowania własnego zegara; przedłużanie gry (gra na czas) nie jest opłacalne: gracz, któremu skończy się czas przed ukończeniem gry ma obowiązek pozwolić na „dogranie” bitwy przez przeciwnika do ukończenia jego czasu: pomija wówczas własne fazy ruchu, magii, strzelania i szarży (nie może się poruszać i szarżować, może natomiast rozpatrywać rzuty obronne i walkę wręcz). Kończymy o 17.00 rozdaniem nagród i sprzątaniem pobojowiska.
2. Dokumentacja
Gracze zobowiązani są posiadać ze sobą podczas turnieju poprawnie i czytelnie wypełnione rozpiski, wydrukowane warscrolle armii, z których korzystają, a także kostki i miarki.
3. Zasady ogólne:
- Sędzia: 4 strony Age of Sigmar + zasady Azyr Comp (link do zasad: http://www.louisvillewargaming.com/Files/AzyrComp.pdf)
- Sędzia Pomocniczy: Zdrowy rozsądek i nie bycie dupkiem dla siebie nawzajem. W razie braku tego pierwszego bądź obecności tego drugiego, sędzią pomocniczym i rozjemcą będzie MaCa.
- Nie używamy żadnej z zasad opcjonalnych Azyra.
- Limit punktowy: 20 punktów, Max Scrolli 10, Max Machin i Potworów - 2, Max punktów na herosa w rozpisce - 5.
- NIE używamy mysterious landscapes z Age of Sigmar, chyba, że obaj gracze wyrażą zgodę i chęć ich używania.
- Z racji korzystania z mechanizmów balansujących w postaci Azyra NIE używamy zasad Sudden Death.
- Dopuszczone tylko counts-as (czyli modele alternatywne lub proxy z odpowiednim ekwipunkiem na figurce). Proxy typu "ten kubeczek to bloodthirster" są niedozwolone. Armie nie muszą być pomalowane.
- Random game length rodem z 40k: 5 tur, 6ta na 3+, 7 na 4+.
4. Sankcje:
Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie będą mieli tabliczkę ze swoją ksywą zawieszoną na śwince oraz oczywiście ostracyzm, szykany i generalne naśmiewanie się. Jesteśmy w końcu kulturalną grupą! (A tak serio to nie oszukujcie ludzie, to gra w żołnierzyki!)
5. Stoły:
48"x48" z terenami możliwie "battlowymi" czyli zero futurystycznych budynków.
6. Klasyfikacje terenowe:
Wyznaczone w Azyrze na str. 5.
7. Kompozycje armii:
Armie można dobierać z warscrolli tylko i wyłącznie w obrębie wybranego Grand Alliance (Order, Chaos, Death i Destruction). Na przykład - jeśli jesteś graczem Imperium (należące do Order), możesz także przykładowo mieć w armii jednostki Krasnoludów i Jaszczuroludzi, ale nie Wampirów czy Orków.
8. Misje:
Jest to pierwszy turniej na Azyrze (i generalnie pierwszy turniej Age of Sigmar u nas), dlatego skupiamy się na razie na testowaniu zasad. Scenariuszy brak, zatem w każdej bitwie obowiązują zasady "wyrzynki" - 1 VP za każdy punkt całkowicie zniszczonego oddziału oponenta (pełen warscroll). Oddziały przyzwane także są wliczane do Victory Pointów.
Zgłoszenia tutaj lub na FB!
Disclaimer: Jeśli coś jest w zasadach niejasne, piszcie tutaj lub na FB (https://www.facebook.com/events/478006782400820/)
Edit: zmiana w zasadach punktacji, zrobione zostały wg Azyra.
Edit: po teście Azyra na 20 pkt jednogłośnie stwierdziliśmy, że będzie potrzebna czasówka.
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)
Termin: 10 października 2015
Format: Azyr Comp - Patrol (link do zasad: http://www.louisvillewargaming.com/Files/AzyrComp.pdf)
Wjazd: 10zł + świnka
Nagrody: Tak
Ilość bitew: 3
Godziny:
od 10:00 zapisy.
10:30 - start pierwszej bitwy
Czasówka nietypowa: po 55 minut na gracza, czas mierzony zegarem, gracz ma obowiązek pilnowania własnego zegara; przedłużanie gry (gra na czas) nie jest opłacalne: gracz, któremu skończy się czas przed ukończeniem gry ma obowiązek pozwolić na „dogranie” bitwy przez przeciwnika do ukończenia jego czasu: pomija wówczas własne fazy ruchu, magii, strzelania i szarży (nie może się poruszać i szarżować, może natomiast rozpatrywać rzuty obronne i walkę wręcz). Kończymy o 17.00 rozdaniem nagród i sprzątaniem pobojowiska.
2. Dokumentacja
Gracze zobowiązani są posiadać ze sobą podczas turnieju poprawnie i czytelnie wypełnione rozpiski, wydrukowane warscrolle armii, z których korzystają, a także kostki i miarki.
3. Zasady ogólne:
- Sędzia: 4 strony Age of Sigmar + zasady Azyr Comp (link do zasad: http://www.louisvillewargaming.com/Files/AzyrComp.pdf)
- Sędzia Pomocniczy: Zdrowy rozsądek i nie bycie dupkiem dla siebie nawzajem. W razie braku tego pierwszego bądź obecności tego drugiego, sędzią pomocniczym i rozjemcą będzie MaCa.
- Nie używamy żadnej z zasad opcjonalnych Azyra.
- Limit punktowy: 20 punktów, Max Scrolli 10, Max Machin i Potworów - 2, Max punktów na herosa w rozpisce - 5.
- NIE używamy mysterious landscapes z Age of Sigmar, chyba, że obaj gracze wyrażą zgodę i chęć ich używania.
- Z racji korzystania z mechanizmów balansujących w postaci Azyra NIE używamy zasad Sudden Death.
- Dopuszczone tylko counts-as (czyli modele alternatywne lub proxy z odpowiednim ekwipunkiem na figurce). Proxy typu "ten kubeczek to bloodthirster" są niedozwolone. Armie nie muszą być pomalowane.
- Random game length rodem z 40k: 5 tur, 6ta na 3+, 7 na 4+.
4. Sankcje:
Gracze przyłapani na ewidentnym oszustwie będą mieli tabliczkę ze swoją ksywą zawieszoną na śwince oraz oczywiście ostracyzm, szykany i generalne naśmiewanie się. Jesteśmy w końcu kulturalną grupą! (A tak serio to nie oszukujcie ludzie, to gra w żołnierzyki!)
5. Stoły:
48"x48" z terenami możliwie "battlowymi" czyli zero futurystycznych budynków.
6. Klasyfikacje terenowe:
Wyznaczone w Azyrze na str. 5.
7. Kompozycje armii:
Armie można dobierać z warscrolli tylko i wyłącznie w obrębie wybranego Grand Alliance (Order, Chaos, Death i Destruction). Na przykład - jeśli jesteś graczem Imperium (należące do Order), możesz także przykładowo mieć w armii jednostki Krasnoludów i Jaszczuroludzi, ale nie Wampirów czy Orków.
8. Misje:
Jest to pierwszy turniej na Azyrze (i generalnie pierwszy turniej Age of Sigmar u nas), dlatego skupiamy się na razie na testowaniu zasad. Scenariuszy brak, zatem w każdej bitwie obowiązują zasady "wyrzynki" - 1 VP za każdy punkt całkowicie zniszczonego oddziału oponenta (pełen warscroll). Oddziały przyzwane także są wliczane do Victory Pointów.
Zgłoszenia tutaj lub na FB!
Disclaimer: Jeśli coś jest w zasadach niejasne, piszcie tutaj lub na FB (https://www.facebook.com/events/478006782400820/)
Edit: zmiana w zasadach punktacji, zrobione zostały wg Azyra.
Edit: po teście Azyra na 20 pkt jednogłośnie stwierdziliśmy, że będzie potrzebna czasówka.