Pomysł na kampanię
: 26 mar 2018, 17:09
Hej,
ponieważ lubię granie zorganizowane, lubię też Infinity to skonwertowałem bezmapową kampanię z Kings of War na potrzeby Infinity.
Jest to prosta kampania, nie tak progresywna i rozbudowana jak Malifaux, ale moim zdaniem też przyjemna.
Na spokojnie do zapoznania się, zebrania modeli i ewentualnego startu od 1 maja?
Jakby się sprawdziło to skonwertowałbym mapową kampanię KoW od Infy
Tak czy siak, dajcie znać czy byliby chętni.
Kampania
Kampania w której gracze tworzą swoją Organizację, opisują ich historię i informacje o niej, o Legendarnych Bohaterach i Jednostkach prowadzących ich Drużyny, a następnie toczą potyczki o Data-Cubes - dane stanowiące potęgę ich Organizacji w świecie przyszłości.
Data-Cube Total
Data-Cube Total to suma Data-Cubes zdobyta dzięki operacjom prowadzonym przeciw wrogim Organizacjom.
Zwycięstwo w kampanii
Kampania trwa 6 tur. Na koniec szóstej tury Organizacja z największą Data-Cube Total wygrywa. W przypadku remisu Organizacje muszą stoczyć ostateczną potyczkę o wyłonienie zwycięzcy.
Tworzenie Organizacji, Legendarnych Bohaterów i Legendarnych Jednostek
Na początku kampanii każdy z graczy tworzy trzy Drużyny. Będą one zdobywać dane na terytoriach przeciwnika i bronić już zdobytych danych. Zaleca się, aby każda Drużyna była tematycznie różna, jednak zależy to oczywiście od kolekcji figurek posiadanych przez gracza. Oczywiście można używać tych samych modeli w każdej Drużynie. Każda Drużyna musi zawierać jednego Legendarnego Bohatera i jedną Legendarną Jednostkę. Są one punktem centralnym opowieści o każdej z Drużyn w ich Organizacji. Uwaga – Legendarny Bohater nie musi być Lieutenantem w Drużynie, ale musi być obecny w każdej bitwie toczonej przez tą Drużynę.
Każdy z graczy powinien wymyślić imię dla swojego Bohatera, krótki opis składający się z co najmniej trzech informacji o nim (opis, osobowość, historia, itp.)
Gracze tworzą również trzy Legendarne Jednostki, każda jedna powiązana i zawsze towarzysząca jednemu z Bohaterów w Drużynie. W trakcie kampanii Legendarne Jednostki mogą zdobyć nowe umiejętności. Nazwanie Legendarnych Jednostek nada im charakter i ułatwi śledzenie ich poczynań. Uwaga – zaczyna się z trzema Legendarnymi Jednostkami, ale w wyniku rzutu na tabelę Łupy Wojenne może powstać ich więcej.
Uwaga – skład Drużyny może zmieniać się pomiędzy bitwami, tylko Legendarny Bohater i Jednostka są „przywiązani” do Drużyny. Modyfikuj zatem swoją Drużynę i próbuj nowe jednostki, aby pokonać przeciwnika.
Data-Cubes
Jak wiadomo wiedza to potęga - Data-Cubes to dane zdobyte przez Twoją Organizację. Zdobywasz Data-Cubes heroicznymi działaniami swoich Legendarnych Bohaterów i Jednostek w trakcie potyczek. Początkowe Data-Cubes to suma Legendarnych Bohaterów i Legendarnych Jednostek w twojej Organizacji (czyli zaczynamy z 6 Data-Cubes Total). Wyniki rzutu na tabelę Łupy Wojenne mogą wpłynąć na Data-Cubes Total, również zdobycie nowych Legendarnych Jednostek wpłynie na poziom Twoich Data-Cubes Total.
Tury Kampanii
Porządek tury:
Zaczynając od Organizacji o najmniejszym Data-Cubes Total (rzut kością przez organizatora w przypadku remisu) każdy gracz może wyzwać jednego przeciwnika. Nie może to być przeciwnik z którym walczył w poprzedniej turze (w miarę możliwości). Organizacja wyzywająca jest atakującym, a przyjmujący wyzwanie obrońcą. Wyzywający wybiera jedną ze swoich Drużyn (z odpowiednim Legendarnym Bohaterem i Jednostką) i przeprowadza działania na terenie objętym kontrolą wrogiej Organizacji. Przeciwnik musi bronić terytorium jedną ze swoich Drużyn.
2. Potyczki
Ustalcie wielkość Potyczki (zalecane to misje 20x20 przy bitwach powyżej 151pts i misje Recon dla poniżej 150pts). Pamiętaj: MUSISZ wziąć powiązanych z Drużyną która walczy Legendarnych Bohatera i Jednostkę. Określcie losowo scenariusz i rozegrajcie bitwę wg normalnych zasad.
Drużyna która zwyciężyła otrzymuje +4 Data-Cubes do Data-Cubes Total jako dodatek do ich bonusu jakie mogą otrzymać dzięki tabeli Łupy Wojenne.
Drużyn, która w wyniku bitwy zremisowała otrzymuje +2 Data-Cubes.
Przegrana Drużyna otrzymuje +1 Data-Cube.
3. Rozpatrzenie Zwycięstw i Porażek
Zwycięskie Drużyny muszą rzucić k6 na tabelę Łupy Wojenne, przegrane Drużyny k6 na tabelę Udręka Porażki. W przypadku remisu obie Drużyny rzucają na tabelę Remis.
4. Koniec Tury
Gracze informują Organizatora o wynikach potyczek, rzutach na tabele i ostatecznym poziomie Data-Cubes Total. Na koniec tury Organizator ogłasza oficjalne wyniki Data-Cubes Total i ogłasza początek nowej tury.
Tabela: Łupy Wojenne
Jeśli Legendarny Bohater zginie na polu walki rzuć k6:
ponieważ lubię granie zorganizowane, lubię też Infinity to skonwertowałem bezmapową kampanię z Kings of War na potrzeby Infinity.
Jest to prosta kampania, nie tak progresywna i rozbudowana jak Malifaux, ale moim zdaniem też przyjemna.
Na spokojnie do zapoznania się, zebrania modeli i ewentualnego startu od 1 maja?
Jakby się sprawdziło to skonwertowałbym mapową kampanię KoW od Infy
Tak czy siak, dajcie znać czy byliby chętni.
Kampania
Kampania w której gracze tworzą swoją Organizację, opisują ich historię i informacje o niej, o Legendarnych Bohaterach i Jednostkach prowadzących ich Drużyny, a następnie toczą potyczki o Data-Cubes - dane stanowiące potęgę ich Organizacji w świecie przyszłości.
Data-Cube Total
Data-Cube Total to suma Data-Cubes zdobyta dzięki operacjom prowadzonym przeciw wrogim Organizacjom.
Zwycięstwo w kampanii
Kampania trwa 6 tur. Na koniec szóstej tury Organizacja z największą Data-Cube Total wygrywa. W przypadku remisu Organizacje muszą stoczyć ostateczną potyczkę o wyłonienie zwycięzcy.
Tworzenie Organizacji, Legendarnych Bohaterów i Legendarnych Jednostek
Na początku kampanii każdy z graczy tworzy trzy Drużyny. Będą one zdobywać dane na terytoriach przeciwnika i bronić już zdobytych danych. Zaleca się, aby każda Drużyna była tematycznie różna, jednak zależy to oczywiście od kolekcji figurek posiadanych przez gracza. Oczywiście można używać tych samych modeli w każdej Drużynie. Każda Drużyna musi zawierać jednego Legendarnego Bohatera i jedną Legendarną Jednostkę. Są one punktem centralnym opowieści o każdej z Drużyn w ich Organizacji. Uwaga – Legendarny Bohater nie musi być Lieutenantem w Drużynie, ale musi być obecny w każdej bitwie toczonej przez tą Drużynę.
Każdy z graczy powinien wymyślić imię dla swojego Bohatera, krótki opis składający się z co najmniej trzech informacji o nim (opis, osobowość, historia, itp.)
Gracze tworzą również trzy Legendarne Jednostki, każda jedna powiązana i zawsze towarzysząca jednemu z Bohaterów w Drużynie. W trakcie kampanii Legendarne Jednostki mogą zdobyć nowe umiejętności. Nazwanie Legendarnych Jednostek nada im charakter i ułatwi śledzenie ich poczynań. Uwaga – zaczyna się z trzema Legendarnymi Jednostkami, ale w wyniku rzutu na tabelę Łupy Wojenne może powstać ich więcej.
Uwaga – skład Drużyny może zmieniać się pomiędzy bitwami, tylko Legendarny Bohater i Jednostka są „przywiązani” do Drużyny. Modyfikuj zatem swoją Drużynę i próbuj nowe jednostki, aby pokonać przeciwnika.
Data-Cubes
Jak wiadomo wiedza to potęga - Data-Cubes to dane zdobyte przez Twoją Organizację. Zdobywasz Data-Cubes heroicznymi działaniami swoich Legendarnych Bohaterów i Jednostek w trakcie potyczek. Początkowe Data-Cubes to suma Legendarnych Bohaterów i Legendarnych Jednostek w twojej Organizacji (czyli zaczynamy z 6 Data-Cubes Total). Wyniki rzutu na tabelę Łupy Wojenne mogą wpłynąć na Data-Cubes Total, również zdobycie nowych Legendarnych Jednostek wpłynie na poziom Twoich Data-Cubes Total.
Tury Kampanii
Porządek tury:
- Wyzwania
- Potyczki
- Rozpatrzenie Zwycięstw i Porażek
- Koniec Tury
Zaczynając od Organizacji o najmniejszym Data-Cubes Total (rzut kością przez organizatora w przypadku remisu) każdy gracz może wyzwać jednego przeciwnika. Nie może to być przeciwnik z którym walczył w poprzedniej turze (w miarę możliwości). Organizacja wyzywająca jest atakującym, a przyjmujący wyzwanie obrońcą. Wyzywający wybiera jedną ze swoich Drużyn (z odpowiednim Legendarnym Bohaterem i Jednostką) i przeprowadza działania na terenie objętym kontrolą wrogiej Organizacji. Przeciwnik musi bronić terytorium jedną ze swoich Drużyn.
2. Potyczki
Ustalcie wielkość Potyczki (zalecane to misje 20x20 przy bitwach powyżej 151pts i misje Recon dla poniżej 150pts). Pamiętaj: MUSISZ wziąć powiązanych z Drużyną która walczy Legendarnych Bohatera i Jednostkę. Określcie losowo scenariusz i rozegrajcie bitwę wg normalnych zasad.
Drużyna która zwyciężyła otrzymuje +4 Data-Cubes do Data-Cubes Total jako dodatek do ich bonusu jakie mogą otrzymać dzięki tabeli Łupy Wojenne.
Drużyn, która w wyniku bitwy zremisowała otrzymuje +2 Data-Cubes.
Przegrana Drużyna otrzymuje +1 Data-Cube.
3. Rozpatrzenie Zwycięstw i Porażek
Zwycięskie Drużyny muszą rzucić k6 na tabelę Łupy Wojenne, przegrane Drużyny k6 na tabelę Udręka Porażki. W przypadku remisu obie Drużyny rzucają na tabelę Remis.
4. Koniec Tury
Gracze informują Organizatora o wynikach potyczek, rzutach na tabele i ostatecznym poziomie Data-Cubes Total. Na koniec tury Organizator ogłasza oficjalne wyniki Data-Cubes Total i ogłasza początek nowej tury.
Tabela: Łupy Wojenne
- 1 Śmierć i Zniszczenie: Opowieści o brutalnych działaniach tej Drużyny krążą w szeregach wroga, wzniecając nienawiść na ich widok. Za każdym razem gdy Ta Drużyna walczy przeciw pokonanej właśnie Organizacji wszystkie wrogie jednostki mają Valor L+1. Jeśli mają już najwyższy poziom Valor to nie potrzebują dodatkowej pomocy.
- 2-3 Wzmocnione Szeregi: W następnej bitwie tą Drużyną możesz wziąć dodatkowe k3+1 x 5pts (SWC bez zmian).
- 4 Hyper-Link! Pobrałeś dane z serwera przeciwnika, zwiększ Data-Cube Total o +2.
- 5 Twarze Holo-Propagandy. Rzuć k6:
- 1-3 Jeśli Twój Legendarny Bohater nie jest Lieutenantem i nie ma Chain of Command to dostaje umiejętność Chain of Command. Jeśli jest lub ma już tą umiejętność to dostaje umiejętność Inspiring Leadership. Jeśli je już ma traktuj ten wynik jak 4-6.
- 4-6 Legendarna Jednostka w tej Drużynie otrzymuje umiejętność Valor L1.
- 6 Heroiczne Czyny. Rzuć k6:
- 1-3 Wybierz jedną ze swoich jednostek w Drużynie, która zasłynęła na polu bitwy. Od teraz stają się Legendarną Jednostką, otrzymujesz też +1 Data-Cube.
- 4-6 Legendarna Jednostka w tej Drużynie otrzymuje umiejętność Marksmanship L1 lub Martial Arts L1 (Twój wybór). Jeśli już mają je obie traktuj ten wynik jak rzut „5” na tabelę Łupy Wojenne. Otrzymujesz też +1 Data-Cube.
- 1 Rewanż: Obie Drużyny wycofują się i liżą rany, pragną jednak zemsty, jeśli to możliwe muszą rzucić sobie wyzwanie w następnej turze.
- 2-5 Obopólne Wycofanie: Obie Drużyny wycofują się bez konsekwencji.
- 6 Obopólny Szacunek: Obie Drużyny wycofują się, a Organizacje nie mogą ze sobą walczyć w następnej turze.
- 1 Koszmary! Twoja Drużyna została całkowicie zmiażdżona przez przeciwnika. W następnej bitwie jaką stoczy ta Drużyna przeciw Organizacji, która ją właśnie pokonała wszystkie wrogie jednostki mają Valor L1. Dodatkowo masz -1 Data-Cube.
- 2-3 Ranni: Twoja Drużyna jest wyczerpana. Następna jej bitwa to minus k3+1 x5 pts (SWC bez zmian).
- 4-5 Zieloni. W następnej bitwie tej Drużyny jedna z Regular nie-Legendarnych Jednostek otrzymuje zasadę Irregular .
- 6 Zemsta będzie nasza! W następnej bitwie tą Drużyną przeciw Organizacji, która właśnie ją pokonała wszystkie Twoje jednostki otrzymują umiejętność Valor L1. Jeśli już ją mają to otrzymują Marksmanship L1 lub Martial Arts L1 (Twój wybór).
Jeśli Legendarny Bohater zginie na polu walki rzuć k6:
- 1 Poważna Rana: Rzuć k6, efekt jest stały!
- 1 Martwy
- 2 BS i CC: -3
- 3 WIP: -3
- 4 PH: -3
- 5-6 MOV: -1/-1
- 2 Pojmany! Wróg wziął Twojego Bohatera jako zakładnika. Wróg otrzymuje +1 Data-Cube, Ty -1 Data-Cube.
W następnej turze możesz rozegrać specjalny scenariusz o uwolnienie go - jeśli wygrasz odzyskujesz Bohatera i +1 Data-Cube. Jeśli to nie możliwe to podczas następnej tury Legendarny Bohater próbuje uciec. Rzuć k6: 1-3 Bohater uciekł, ale jest ranny (rzuć na Poważną Ranę), 4-6 udaje mu się uciec i w następnej turze może dołączyć do swojej Drużyny. - 3 Lekka Rana: Rzuć na Poważną Ranę, efekt jest tymczasowy i trwa tylko najbliższą bitwę jaką stoczy ten Bohater. Jeśli wyrzucisz „1 Martwy”, rzuć ponownie dwa razy ignorując kolejne wyniki „1”. Nie tracisz Data-Cubes.
- 4 Trauma: Rzuć k6, efekt jest stały!
- 1 WIP -1
- 2-3 Staje się Irregular
- 4-5 WIP -3
- 6 Staje się Frenzy
- 5 Wyciek Pamięci: Organizacja traci -1 Data-Cube i będzie tracić -1 Data-Cube co turę dopóki Drużyna z tym Bohaterem nie odniesie zwycięstwa.
- 6 Heroiczna Ucieczka! Bohater nie tylko przeżył, ale doświadczenie to go zmieniło. Rzuć k6. Na wyniku 4+ Bohater dostaje umiejętność Valor L+1. Jeśli już ma najwyższy poziom otrzymuje Marksmanship L1 lub Martial Arts L1 (Twój wybór).