Scenario #3 - Capture the Casueway

Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1370
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Scenario #3 - Capture the Casueway

Post autor: danyboy » 17 maja 2019, 9:59

Obrazek
/fotka klimatyczna, nie odzwierciedla rzeczywistego rejonu działań/

OPIS MISJI: Zajęcie grobli ma bardzo ważne znaczenie dla nacierających Aliantów. Bez nich siły lądujące na plażach nie będą w stanie połączyć się i stworzyć spójnego frontu.

SIŁY STRON: Scenariusz toczy się pomiędzy broniącymi się siłami niemieckimi i atakującymi spadochroniarzami amerykańskimi lub brytyjskimi.
NIEMCY: selektor: 1944 Normandy - bez pojazdów o wartości Damage +8 i większej
USA i UK: selektor 1944 - Operation Market Garden - bez pojazdów i artylerii

ROZSTAWIENIE: Polem bitwy są pola przecięte krzyżującymi się na środku groblami. Groble mają 12" szerokości, a teren poza groblami stanowi zalane wodą łąki (Trudny Teren).
Gracz Niemiecki wybiera krawędź stołu, następnie rozstawia jeden oddział piechoty i jeden inny oddział do 6" od skrzyżowania (!). Z pozostałych oddziałów nominuje połowę (zaokrąglając w dół) jako Pierwszą Falę. Pozostałe jednostki pozostają w rezerwie.
Gracz Aliancki może wystawić dowolne lub wszystkie jednostki gdziekolwiek, minimum 18" od skrzyżowania i wystawionych wrogich jednostek. Gracz może wykorzystać zasady Hidden Set-Up. Pozostałe jednostki pozostają w rezerwie.

CEL GRY: Zadaniem obu armii jest kontrolowanie skrzyżowania na koniec gry. Aby tego dokonać model piechoty lub artylerii musi być w 3" od skrzyżowania gdy jednocześnie nie ma wrogich tego typu jednostek w 3" od skrzyżowania.

PIERWSZA TURA:
Bitwa się rozpoczyna. Podczas tury 1 gracz Niemiecki musi wprowadzić Pierwszą Falę na pole bitwy. Jednostki te mogą wejść z dowolnego punktu z Niemieckiej krawędzi za pomocą rozkazu Run lub Advance. Nie jest wymagany Order Test dla jednostek z Pierwszej Fali.

CZAS GRY: Na koniec tury 8 należy wykonać rzuk k6: 4+ gra toczy się jeszcze jedną turę.

ZWYCIĘSTWO: Jeśli jedna ze stron kontroluje skrzyżowanie na koniec gry - wygrywa. Jeśli żadna nie kontroluje - gra kończy się remisem.

ZASADY SPECJALNE:
Dawni is Breaking: Gra rozpoczyna się z zasadami Night Fight, jednak na początku tury 2 i kolejnych należy rzucić k6: 4+ wschodzi słońce i widoczność wraca do normy do końca gry.

Marian
Posty: 320
Rejestracja: 22 lut 2016, 21:19
Gram w: X-Wing, WOT, Bolt Action, Blood Bowl, Warhammer Underworlds: Shadespire

Re: Scenario #3 - Capture the Casueway

Post autor: Marian » 19 maja 2019, 13:32

Marian (Niemcy) - Daniel (Brytyjczycy) : remis :o

Przed świtem, drużyna Fallshirmjager ze wsparciem MMG szykowała się do końca swojej warty na skrzyżowaniu dróg na grobli, kilka kilometrów od Carentan. Jednakże gdy słońce wyłoniło się z za horyzontu, z przerażeniem zobaczyli dwa oddziały brytyjskich spadochroniarzy. Brytyjskie oddziały stanowczo zbliżały się do skrzyżowania, mając za plecami wsparcie MMG i moździerza. Zaalarmowany dowódca garnizonu Carentan, w trybie alarmowym wysłał jeden transporter opancerzony i kilka drużyn Fallshirmjager w celu odparcia ataku. Odkryty teren, wąska droga na grobli i bezchmurne niebo stało się tłem do krwawej i zdeterminowanej walki obu stron. Spustoszenie siał ostrzał artyleryjski, moździerz oraz karabiny maszynowe. Po kilku godzinnej, dosyć statycznej, ale skutecznej wymianie ognia na placu boju pozostały wyczerpane i pozbawione amunicji niedobitki obu stron. Ani Niemcy, ani Brytyjczycy nie byli w stanie przejąć kontroli na skrzyżowaniem. Po spokojnej nocy Alianci na pewno podejmą kolejną próbę zdobycia tego kluczowego skrzyżowania....

ODPOWIEDZ