Scenario #3 - Capture the Casueway
: 17 maja 2019, 9:59
/fotka klimatyczna, nie odzwierciedla rzeczywistego rejonu działań/
OPIS MISJI: Zajęcie grobli ma bardzo ważne znaczenie dla nacierających Aliantów. Bez nich siły lądujące na plażach nie będą w stanie połączyć się i stworzyć spójnego frontu.
SIŁY STRON: Scenariusz toczy się pomiędzy broniącymi się siłami niemieckimi i atakującymi spadochroniarzami amerykańskimi lub brytyjskimi.
NIEMCY: selektor: 1944 Normandy - bez pojazdów o wartości Damage +8 i większej
USA i UK: selektor 1944 - Operation Market Garden - bez pojazdów i artylerii
ROZSTAWIENIE: Polem bitwy są pola przecięte krzyżującymi się na środku groblami. Groble mają 12" szerokości, a teren poza groblami stanowi zalane wodą łąki (Trudny Teren).
Gracz Niemiecki wybiera krawędź stołu, następnie rozstawia jeden oddział piechoty i jeden inny oddział do 6" od skrzyżowania (!). Z pozostałych oddziałów nominuje połowę (zaokrąglając w dół) jako Pierwszą Falę. Pozostałe jednostki pozostają w rezerwie.
Gracz Aliancki może wystawić dowolne lub wszystkie jednostki gdziekolwiek, minimum 18" od skrzyżowania i wystawionych wrogich jednostek. Gracz może wykorzystać zasady Hidden Set-Up. Pozostałe jednostki pozostają w rezerwie.
CEL GRY: Zadaniem obu armii jest kontrolowanie skrzyżowania na koniec gry. Aby tego dokonać model piechoty lub artylerii musi być w 3" od skrzyżowania gdy jednocześnie nie ma wrogich tego typu jednostek w 3" od skrzyżowania.
PIERWSZA TURA:
Bitwa się rozpoczyna. Podczas tury 1 gracz Niemiecki musi wprowadzić Pierwszą Falę na pole bitwy. Jednostki te mogą wejść z dowolnego punktu z Niemieckiej krawędzi za pomocą rozkazu Run lub Advance. Nie jest wymagany Order Test dla jednostek z Pierwszej Fali.
CZAS GRY: Na koniec tury 8 należy wykonać rzuk k6: 4+ gra toczy się jeszcze jedną turę.
ZWYCIĘSTWO: Jeśli jedna ze stron kontroluje skrzyżowanie na koniec gry - wygrywa. Jeśli żadna nie kontroluje - gra kończy się remisem.
ZASADY SPECJALNE:
Dawni is Breaking: Gra rozpoczyna się z zasadami Night Fight, jednak na początku tury 2 i kolejnych należy rzucić k6: 4+ wschodzi słońce i widoczność wraca do normy do końca gry.