Turniej narracyjny (casual) [Olsztyn] 29.09.2019 500/1000/1500 pkt.

W mrocznych wiekach dalekiej przyszłości istnieje tylko wojna
Awatar użytkownika
Giovanni
Posty: 23
Rejestracja: 02 sie 2018, 5:28
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w: WH 40K, Kill Team
Kontakt:

Turniej narracyjny (casual) [Olsztyn] 29.09.2019 500/1000/1500 pkt.

Post autor: Giovanni » 11 wrz 2019, 16:14

Miejsce: lokal OKGB - Warmińska 4, Olsztyn
Sędzia: Pan Podręcznik, Aes (w tej kolejność)
Koszt (na rzecz społeczności 40k Olsztyn) 10 zł (20 zł niestowarzyszeni) do opłaty na miejscu.
Zapisy tutaj w temacie lub na priwa do mnie.
Rozpiski w osobnym temacie, do 22 września, najlepiej w formacie battlescribe, postowane w myśl zasady:
główny post – rozpiska na 500pts, odpowiedź pierwsza 1000pts, odpowiedź druga 1500pts.
Proszę by w rozpisce były przynależności detachmentów, special detachmenty, darmowy relikt, warlord i warlord trait.

TURNIEJ:

Pierwsza bitwa na 500 pts, do dwóch różnych detachmentów
(Patrol detachment gwarantuje +2cp)
Druga bitwa 1000 pts, do dwóch różnych detachmentów
Trzecia bitwa 1500 pts, do trzech róznych detachmentów

Pomiędzy bitwami armia musi uwzględniać jednostki (modele) z poprzedniej bitwy, ale składy i detachmenty można zmieniać (np. Oddział tacticali może dostać kolejnych 3 typa, auxilary można zmienić w super heavy, oddział może "zmienić detachment"). Przynależność i uzbrojenie jednostek, warlord, darmowy relic i warlord trait muszą pozostać te same.

PUNKTACJA:
Po wszystkich bitwach każdy gracz przydziela pts:
Wyznacza ulubioną bitwę (czyli tą w którą najlepiej się grało), gwarantując przeciwnikowi 3pts
Wyznacza ulubioną armię (z tych z którymi grał: ładna, najlepiej pomalowaną, fluffową, nieprzegiętą), gwarantując przeciwnikowi 3pts
Ponadto:
Gracz który zdobył najwięcej pts w matchową część turnieju: otrzymuje 9pts
Gracz który był drugi: otrzymuje 5pts
Gracz trzeci i ten który był ostatni: otrzymuje 3pts
+2 pts za pełny WYSIWG
+2 pts za w pełni pomalowane figsy
+2 pts za zapostowanie rozpiski do 22 września
Punkty są podliczane
Ten kto miał najwięcej pts, wygrywa, otrzymuje złotego marina.*
Analogicznie przyznawany jest srebrny i brązowy marin za miejsca drugie i trzecie.
Przyznawany jest też w głosowaniu "zardzewiały bits" dla gracza z najbardziej giętą rozpiską.
Dodatkowo Spyro coś mówił że może uda mu się coś zorganizować z nagród.

Zasady dodatkowe:
Gramy bez spiny
Staramy się zrobić przyjazną armię (nie nadmiernie wykręconą, niestarająca się mocno o potęgę, nie wykorzystującą turniejowe unity w turniejowych konfiguracjach)
Spokojnie można grać na dobrych jednostkach / combosach, szczególnie tych nie wykorzystywanych na turniejach. Chodzi o to by sobie przyjemnie pograć i potestować mniej oczywiste rozpiski a nie zmieść przeciwnika nie dając mu szans na grę. Zachęcam też do wyciągnięcia z szafy tego czym nie gramy.
Gramy w miarę możliwości na jeden codex każdy i jeśli to możliwe na jednym chapterze/regimencie/legionie/etc. (np. Jak ktoś chce zrobić fluffowe Skitarii + admechowy knight, to jest to jeden codex ale formalnie dwa różne "regimenty", ale spoko).
W miarę możliwości, pomijając niezbędnych tanich HQ (Admech czy Gwardia na większe pts) staramy się o zasadę Highlander (nie troopsy maks jeden taki sam unit) z pominięciem jednostek nie competetiv (kurczaki, zwykłe nie commader lemany, orcze transporty i inne średnie jednostki). Podobnie dorzucenie masy competetiv troopsów (rozpiska na 120 boysach czy acolitach) jest wbrew duchowi przyjaznego turnieju.
Nie gramy z named charakter (chyba że ktoś nie ma innych, to bez spiny)
Jeśli ktoś widzi w tym wszystkim jakiś mocny problem by zrobić coś ciekawego, śmiało niech postuje/pisze na priwa.
*Remisy rozstrzyga d6 lub jak gracze się zgodzą pojedynek warlordów na stole 24 na 24, (mniejsze pts wybierają kto zaczyna, każdy dostaje tyle cp ile ma mniejszy power level, minimum 1)

MISJE:

Mealstrom: Gramy na karty frakcyjne (ale można grać na ogólnych)
Nie odrzucamy kart przed grą, odrzucamy w czasie gry te których nie da się scorować (i dominacje) dobierając nową od razu. Na koniec rundy można odrzucić jedną kartę normalnie (nie dobierając).
Table: (zignorować w ostatnim battleroundzie) Dogrywa się battleround, ten co pozostał na stole otrzymuje linebreaker oraz 3pts za każdą nierozegraną jeszcze rundę (w misji trzeciej 2 pts zamiast 3 za nie rozegrane rundy, ale scoruje się objectivy jak by była runda ostatnia).
Pozostałe zasady: Jak zwykle na turniejach ETC ale bez: blokowania strategemów (np. custodesi mogą grać z zakrytymi kartami), modele mogą stawać na poziomach ruin, ale nie na ich krawędziościanach, małe ścianki i duże ścianki to normalne ruiny.

Misja nr 1 Patrol
48-48 stół
6 rund, bez rzutu.
Rozstawienie: Dawn of war
Patrol detachment gwarantuje +2cp

First strike, Linebreaker, Slay the warlord
Killpointy: Nie
Mealstrom: dobieramy do 3 kart
Eternal war:
Objectivy wystawia się po wybraniu strony.
Objectiv 1-2 musi byc w własnej lini deploya ponad 12 od krawędzi
Objectiv 3-4 musi być poza deployem ponad 12 od krawędzi
Objectiv 5-6 musi być we wrogim deployu ponad 12 od krawędzi

Scoruje się na koniec battlerounda;
Runda 1: własny objectiv 1-2 wart jest 2pts
Runda 2: własny objectiv 3-4 wart jest 2pts
Runda 3: własny objectiv 5-6 wart jest 2pts
Runda 4: wrogi objectiv 1-2 wart jest 2pts
Runda 5: wrogi objectiv 3-4 wart jest 2pts
Runda 6: wrogi objectiv 5-6 wart jest 2pts

Czyli:
Dla gracza który wygrał wystawianie znaczników
RUNDA 1 2 3 4 5 6
Obj. 2pts 1 3 5 2 4 6
(swoje rosnąco, wroga rosnąco)

Dla gracza który przegrał wystawianie znaczników
RUNDA 1 2 3 4 5 6
Obj. 2Pts 2 4 6 1 3 5
(swoje rosnąco, wroga rosnąco)

Każdy dostanie wydrukowane dla jasności.

Warlord ma obj-sec ponad wszystkich
+1 vp jeśli character zabił wrogiego warlorda lub
+3 vp jeśli warlord zabił wrogiego warlorda

Zasada stołu:
Lava!

Lava zaczyna grę na koniec battleroudna 1 z losowej nie deployowej strony (rzut d2 na strone wykonuje ten z pierwszą rundą)
W każdej kolejnej rundzie na koniec battleroudna rzuca się d3 na stronę z której przybędzię lava (z pominięciem strony z której przyszła w poprzedniej rundzie).

Lava zajmuje 2d6 powierzchni licząc od końca stołu od którego przyszła lub końca wcześniej przybyłej lavy jeśli już jakaś jest przy tej krawędzi. Następnie każdy unit w lavie (czyli na zajętej przez lave częsci stołu) otrzymuje 1 mortal za każdy model w lavie (modele z 6-7 woundów d3 mortale, 8+ 3 mortale). Dzieje się to po scorowaniu objetivów.
Lava "pali" objectivy (po ich scorowaniu)

Misja nr 2 POTYCZKA
48-60 stół
Runda 6 na 3+, runda 7 na 5+
Rozstawienie: Dawn of war
First strike, Linebreaker, Slay the warlord
Killpointy: Nie

Eternal war: 1 vp za każdy kontrolowany znacznik na początku swojej tury (poza pierwszą)
Mealstrom: Strategic gamble - dobierz do trzech, możesz odrzucić dwie by dobrać jedną liczoną podwójnie (do maks 6vp)

Zasada stołu:

+1 do psionki, +1 do denaya, perilsy zadają +1 obrażeń

Wstrząsy:
Na początku battlerounda każdy z graczy rzuca d6
Przeprowadź prostą linie przez pole bitwy, od środka odpowiadającym wynikom jednego objectiva do środka drugiego (jeśli kolejność ma mięć znaczenie, to od niższego do wyższego).
Każdy unit przez którego podstawkę przejdzie linia, na 4+* dostaje d3 mortali (rzuca przeciwnik).

*Dodaj 1 do rzutu jeśli unit ma pozostałych (w sumie, na wszystkich modelach) łącznie 10+ woundów lub jest pojazdem.
*Odejmij 1 od wyniku jeśli model ma fly lub każdy model na linii jest na górnym piętrze

Misja 3 OBLĘŻENIE

48-60 stół
Runda 6 na 3+, runda 7 na 5+
Rozstawienie: Hammer and anvil
First strike, Linebreaker, Slay the warlord
Killpointy: Nie

Trzeba wyznaczyć obrońce i atakującego
Jeśli gracze nie dogadają kto ma być kim (np obaj chcą być obrońcą):
Atakującym jest ten kto zdobył do tej pory więcej dużych pts w bitwach, jeśli jest tu remis to ten kto ma więcej Cp, jeśli to nie rozstrzyga wyższy power level warlorda.

W sekrecie zapisuje się wartość VP objectivów (2-3-4), ujawnia po rozstawieniu.
Objectivy wystawia się znając już stronę (obrońca gra po lewej*)
Atakujący rozstawia jeden znacznik w swoim deploymencie, jeden w strefie niczyjej, jeden w obrońcy
Obrońca rozstawia swoje trzy znaczniki w swoim deploymencie i w strefie niczyjej, przynajmniej 1 musi wystawić w każdej.
(Jeśli objectivy sie nie mieszczą, można ustawić je bliżej niż pozwalają normalne zasady, ale i tak szukając miejsca "jak najdalej od siebie')

Atakujący wystawia się pierwszy po prawej
Obrońca rozstawia się po lewej (czyli tam gdzie na stole będzie więcej ruin)
Obrońca ma prepered position za 0cp
Atakujacy zaczyna

Eternal war: na koniec gry każdy objectiv wart wyznaczoną ilość pts
Mealstrom: dobierz do 4

* O co chodzi z tym wystawianiem się po lewej? W założeniu wszystkie stoły bedą w miarę symetryczne z pominięciem 12' po lewej stronie które będą trochę bardziej "twierdzo podobne". W pierwszej i drugiej grze nie będzie miało to większego znaczenia, bo to właśnie te 12" o które stół jest skracany do grania na 48 na 48 (a ruinki twierdzy ładnie to odetną) a przy dawn of war w drugiej misji obie strony dostaną sprawiedliwą część "twierdzy". Nie jednak w ostatniej grze na większe pts. Stać będą tam dwie spore ruiny z dużym przejściem po środku a przed nimi po jednej stronie krater, po drugiej pole minowe (patrz podręcznik). Idea jest taka że "obrońca" ma do dyspozycji twierdzę. To oczywiście asymetryczne i nie do końca sprawiedliwe (choć atakujący który ma trudniej ma za to pierwszą turę, a wszyscy wiemy jaka to przewaga) – ale w takim casualowym turnieju to wartość dodana.

CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ
1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker.
2. Zaczynając od gracza, który wygrał #1 następuje wybór Psychic Powers.
3. Zaczynając od gracza, który wygrał #1 następują wszelkie decyzje odnośnie wykorzystania stratagemów na dodatkowe relikty, warlord traity i tym podobne
4. Misja 1 i 3: Rozmieszczenie markerów
5. Rzut na wybór strony (w misji 3 można pominąć)
6. Misja 2: Rozmieszczenie markerów
7. Gracz, który przegrał #5 wystawia swoją całą armię, następnie armię wystawia przeciwnik (zignorować w misji nr. 3)
8. Gracz, który wystawił się jako pierwszy decyduje kto zacznie. (zignorować w misji nr. 3)
9. Rzut na przejęcie inicjatywy.
10. Pre-game deployment (wynikający np ze zdolności oddziałów czy użytych stratagemów takich jak Forward Operatives).
11. Gracze oznajmiają pozostałą im ilość CP
12. Rozpoczęcie właściwej rozgrywki"

Lista uczestników:

1. Paweł Bogdaszewski, *
2. Maciej Sudnikiewicz, *
3. Mariusz Woźniak, *
4. Jakub Dowgun, *
5. Piotr Marianski,
6. Piotr Erlik,
7. Krystian Kos, *
8. Grzegorz Szczepański *
9.
10.

* - członek OKGB
Facebook Ogólnopolskiej Ligi WH40k: https://www.facebook.com/Liga40k/?ref=bookmarks

ODPOWIEDZ