Scenario #7 - Hedgerow Hell

Awatar użytkownika
danyboy
Posty: 1422
Rejestracja: 28 lip 2015, 17:14
Lokalizacja: Olsztyn
Gram w: no chyba we wszystko!
Kontakt:

Scenario #7 - Hedgerow Hell

Post autor: danyboy » 20 lis 2019, 10:08

Obrazek

OPIS MISJI: Tereny Normandii były wypełnione małymi poletkami oddzielonymi żywopłotami. Ponieważ zwiad przed D-Day odbywał się z powietrza żywopłoty wyglądały na mniejsze i częściej wystepujące niż w Anglii czy Ameryce, atakujący Alianci byli mocno zaskoczeni, gdy okazało się, że są dużo wyższe w rzeczywistości.

SIŁY STRON: Scenariusz rozgrywany jest między Aliantami i Niemcami.
UK: selektor 1944 - Normandy, mogą użyć Hobart's Funnies.
USA: selektor 1944 - Operation Cobra.
NIEMCY: selektor 1944 - Normandy.

ROZSTAWIENIE: Scenariusz wymaga podzielenia terenu na cztery kwadranty, oddzielone od siebie za pomocą wąskiego i wysokiego żywopłotu.
Gracz Aliancki wybiera jeden kwadrant i rozstawia w nim całą swoją armię, więcej niż 12" od oddzielających kwadranty żywopłotów.
Gracz Niemiecki nie wystawia jednostek na początku bitwy. W sekrecie przydziela jednostki do pozostałych kwadrantów, notując kto, gdzie.

CEL GRY: Celem gry jest kontrola na koniec gry większej ilości żywopłotów niż przeciwnik. Aby kontrolować kwadrant trzeba mieć w nim własne modele i nie mogą się w nich znajdować modele przeciwnika.

PIERWSZA TURA: Bitwa się rozpoczyna. Podczas tej tury gracz Niemiecki może użyć kości rozkazów to wystawienia swoich jednostek lub przekazać rozkaz Down jednostkom ukrytym.

CZAS GRY: Na koniec tury 8 należy wykonać rzut k6: 4+ gra toczy się jeszcze jedną turę.

ZWYCIĘSTWO: Na koniec gry gracz kontrolujący więcej kwadrantów niż przeciwnik wygrywa, w przeciwnym wypadku gra kończy się remisem.

ZASADY SPECJALNE:
ŻYWOPŁOTY: Blokują LoS, chyba że strzelający lub cel dotyka podstawką żywopłotu, lub jednostka jest na wzniesieniu. Ponieważ żywopłoty były sadzone na wysokich kopcach dają one również hard cover.
Żywopłoty są uznawana za obstacles. Dodatkowo jednostki przedzierające się przez nie rozkazem Advance nie mogą strzelać po ruchu.
Czołgom było wyjątkowo ciężko przedostać się na drugą stronę. Za każdym razem, gdy pojazd gąsienicowy próbuje przejechać przez żywopłot rzuć kością. Na 1 lub 2 pojazd utknie i nie przedrze się w ogóle (jakby teren był impassable), jego ruch się kończy. Pojazdy z wartością pancerza 10+ dostają +1 do tego rzutu. Gdy jednak czołg przedostanie się na drugą stronę tworzy dziurę w żywopłocie o szerokości czołgu, która już nie liczy się jako obstacle.
Czołgi wyposażone w aparaturę do cięcia żywopłotów automatycznie zdają ten test, o ile poruszały się z prędkością Advance. Jeśli jednak poruszają się z prędkością Run muszą rzucać, otrzymując bounus +1 do rzutu.
OGRANICZONA WIDOCZNOŚĆ: Jak wspomniano wcześniej gracz Niemiecki w sekrecie zaznacza które z jego jednostek będą wystawione w którym kwadrancie. Gdy gracz Aliancki dotknie żywopłotu gracz Niemiecki musi ujawnić listę jednostek z tego kwadrantu, a następnie wystawić ich gdziekolwiek w nim (gdziekolwiek tzn. może przy żywopłocie, jednak więcej niż 6" od przeciwnika). Gracz Niemiecki może również wybrać że wystawia jednostki wcześniej za pomocą rozkazu Advance lub Run.

Marian
Posty: 362
Rejestracja: 22 lut 2016, 21:19
Gram w: X-Wing, Bolt Action, Blood Bowl, Warhammer Underworlds: Shadespire, STAR WARS Przeznaczenie

Re: Scenario #7 - Hedgerow Hell

Post autor: Marian » 02 gru 2019, 10:50

Szukam chętnego Alianta na "Żywopłotowe piekło" :twisted: na 13.12.2019r. (mam czas od 18:00 do 02:00 8-) )

Leszek
Posty: 237
Rejestracja: 10 kwie 2016, 23:19
Gram w: Bolt Action, Ogniem i Mieczem, Malifaux, Saga,

Re: Scenario #7 - Hedgerow Hell

Post autor: Leszek » 02 gru 2019, 13:26

Jestem chętny :)

ODPOWIEDZ