Scenario #10: Last Stand at Arnhem
: 21 lip 2020, 12:10
OPIS MISJI: Po uzgodnionym rozejmie na potrzeby ewakuacji 250 rannych ludzi Major Frost pozostał z 2. Batalionem Spadochronowym odmawiając poddania się dla 2. Korpusu Pancernego SS który ich otoczył. Spadochroniarze okopali się na północnym skraju mostu w Arnhem i przygotowując się na zbliżające się natarcie.
SIŁY STRON: Scenariusz rozgrywany jest między Brytyjczykami i Niemcami. Siły Niemieckie są dwukrotnie większe (w punktach) niż Brytyjskie.
UK: selektor 1944 - Market Garden
NIEMCY: selektor 1944 - Normandy
ROZSTAWIENIE: Stół powinien być gęsto wypełniony mieszaniną gruzu i ruin budynków oraz kilku budynków niezniszczonych.
Brytyjski obrońca musi rozstawić całą swoją armię w swojej strefie rozstawienia, maksymalnie 12" od swojej krawędzi. Jednostki te mogą użyć zasad "Rozstawienia w Ukryciu".
Niemiecki najeźdźca nie rozstawia żadnych jednostek na początku gry. Zamiast tego nominuje połowę jednostek (zaokrąglając w dół) jako Pierwszą Falę. Pozostałe jednostki pozostają w Rezerwie.
CEL GRY: Zadaniem strony Niemieckiej jest unicestwienie broniących się Brytyjczyków.
PIERWSZA TURA: Gra się rozpoczyna. Podczas tury 1 gracz Niemiecki musi wprowadzić całą Pierwszą Fale na stół. Jednostki te mogą wejść z Niemieckiej krawędzi stołu i muszą mieć wydany rozkaz Run lub Advance. Dla jednostek z Pierwszej Fali nie jest wymagany Order Test na wejście.
CZAS GRY: Gra toczy się do momentu zlikwidowania wszystkich jednostek Brytyjskich.
Alternatywnie gracze mogą na koniec tury 8 wykonać rzut k6: 4+ gra toczy się jeszcze jedną turę.
ZWYCIĘSTWO: Na koniec gry należy policzyć zdobyte Victory Points (poniżej). Obaj gracze otrzymują 1 VP za każdy zniszczony oddział przeciwnika. Jeśli jedna ze stron ma co najmniej 2 punkty więcej to wygrywa Pewne Zwycięstwo. W innym przypadku następuje Remis.
ZASADY SPECJALNE:
'TIL LAST SHOT: Brytyjczycy mają poważne braki w zaopatrzeniu. Za każdym razem gdy Brytyjska jednostka strzela najpierw rzuć kością za ten oddział - na "1" nie strzela. Oszczędzają amunicję, albo szukają jej wśród członków oddziału.
PREPARATORY BOMBARDMENT: Atakujący rzuca kostką, na 2+ przysługuje mu ostrzał przygotowawczy. Na 1 ostrzału nie ma, gra rozpoczyna się normalnie.