Szybka kampania, na potrzeby zaznajomienia się z jej mechaniką.
Podręcznik dzięki uprzejmości google-fu znaleźć można tu:
http://bearded-dice.co.uk/wp-content/up ... n-Book.pdf
i koniecznie należy się z nim zapoznać i mieć pod ręką podczas rozgrywek!
Na podstawie powyższej lektury ogłasza się co następuje:
- Kampania startuje 1 kwietnia
- Zapisy do 1 kwietnia w postaci wypełnionej karty Arsenału http://bitewniaki.olsztyn.pl/wp-content ... lSheet.pdf wysłać dowolną drogą do mnie.
- Kampania trwa 4 tury (w terminologii SL weeks - tygodnie)
- Tura trwa 2 tygodnie
- Zaczynamy z 30 Soulstonami (ss)
- Każdy gracz może rozegrać maksymalnie 2 gry na turę, nie można rozgrywać dwóch kolejnych gier z tym samym przeciwnikiem
- Po rozegraniu bitwy, gracze zobowiązani są do zaktualizowania swojej karty Arsenału
- Informacje na karcie Arsenału są jawne
- Po zakończeniu tygodnia przez gracza (po rozegranej 1-2 bitwach) należy przesłać aktualną kartę Arsenału do mnie
- Wszystko co jest napisane dalej jest skrótem tego co jest w podręczniku, konieczne jest wsparcie się podręcznikiem w kwestii szczegółów
Startowe 30ss należy wydać na Henchmena, który będzie mianowany Leaderem. Za resztę ss należy wykupić drużynę (dowolne modele, które Leader może potem zatrudnić), na start NIE MOŻNA kupić żadnego Mastera! Na tym etapie można też kupić jeden Upgrade (nie-kampanijny!), taki, który będzie możliwy do użycia przez dowolny model z drużyny. Każdy nie wykorzystany ss zostanie zamieniony na Scrip (waluta) do maksymalnie 3. Reszta ss przepada!
Uwaga: Henchmeni warci 0ss na potrzeby dowodzenia w kampanii kosztują 13 - ich Cache.
Początek tury (str. 6)
- New Hires (str. 6). Poza pierwszą turą. Zanim zostanie wygenerowany nowy Event gracze zatrudniają nowych członków drużyny i nie-kampanijne Upgrady do Arsenału wydając na to zarobione Scripy (koszt w ss = Scrip). Pierwszy model kosztuje 5 Scripów mniej niż normalnie, trzeba zatrudnić co najmniej jednego nowego członka. Nie-kampanijne Upgrady kosztują 2xss Scripów.
- Weekly Event (str. 7). będzie generowany na początku tury, po New Hires, czyli jak wszyscy zaktualizują karty drużyn! Pozwolę sobie odrzucać eventy, trudne do rozegrania (np bitwy w barze).
- Determine Encounter Size. Dodajemy ilość ss wszystkich modeli w Arsenale (nie Upgrajdów). Wysokość potyczki wynosi wartość mniejszego Arsenału +5. (Jeśli któraś z drużyn ma Mastera jego wartość wynosi 15ss). Gracze mogą umówić się na mniejszą potyczkę.
- Hiring Crews. Drużynę wybiera się z modeli dostępnych w Arsenale, nie trzeba wykorzystać wszystkich. Upgrady mogą być przydzielane dowolnym modelom (zgodnie z ich restrykcjami).
- Campaign Rating. Po skompletowaniu drużyny należy określić jej wartość kampanijną, aby wyrównać ewentualne dysproporcje w kampanii. Wartość wylicza się poprzez zsumowanie Kampanijnych Upgradów (nie-Kalectw!) minus Kalectwa. (Kampanijne Upgrejdy to te specyficzne dla kampanii, nie te zwykłe). Upgrade Avatara to wartość drużyny +3. Wartość drużyny może być ujemna!
- Soulstone Pool. Przy kompletowaniu drużyny możemy odłożyć ss do puli i wykorzystania w bitwie (jak zwykle). Wyjątek jest taki, że Henchmeni w żadnym wypadku nie dodają swojego Cache ss do puli. Jeśli obaj gracze mają Masterów wtedy obaj dodają Cache Masterów
do puli, w przeciwnym wypadku ich Cache wynosi 0. Soulstone Pool a Campaign Rating. Gracz o mniejszej Campaign Rating dostaje bonus do puli soulstonów w postaci różnicy między wartościami obu drużyn. Pula nie może przekroczyć 7ss.
Bitwa rozgrywa się na normalnych zasadach, ze zmianami:
- Weekly Event może wpływać na rozgrywkę
- Finshed Off. Kiedy model straci Woundy do 0 uważa się, że zginął. Na potrzeby kampanii mógł on jednak zostać tylko lekko ranny. Za każdym razem gdy model z Arsenału jest zabity lub poświęcony gracz kontrolujący robi flip (który można cheatować).
- - Jeśli wynik to 3 lub więcej model faktycznie został "wykończony" i będzie musiał po bitwie flipować na tabelę Kalectw.
- - Jeśli wynik to 2 lub mniej model został ogłuszony i nie jest uważany za wykończony.
- - Model flipuje tylko za pierwszym razem gdy jest zabity lub poświęcony (nawet jeśli w jakiś sposób ponownie wróci do gry i ponownie zginie). - Taktyczny odwrót. Zaraz po flipie na inicjatywę w dowolnej turze drużyna może się wycofać i ponieść tego konsekwencje.
- Anihilacja. Niektóre elementy (modele lub Upgrady) mogą zostać anihilowane w czasie kampanii - są usuwane z Arsenału, ale mogą być później na nowo zakupione.
Procedura jak poniżej. Ważne, aby do końca rozpatrzyć jedną fazę zanim przejdziemy do kolejnej. Nie można cheatować fazy poprzedniej po przejściu do następnej!
Faza 1. Ciągnięcie kart do ręki
Faza 2. Wypłata
Faza 3. Handel
Faza 4. Nagroda za Zlecenie
Faza 5. Wykup Zlecenia
Faza 6. Określenie Kalectw
Zwycięstwo w kampanii
Zwycięży gracz, który w tracie kampanii zdobędzie najwięcej Punkty Kampanii, remis rozstrzyga Diff VP, ewentualny kolejny remis rozstrzyga ilość zdobytych VP w trakcie całej kampanii.
- Punkty Kampanii zdobywa się poprzez:
- zwycięzką bitwę: 3PK
- remis: 1PK - Diff VP:
po określeniu VP zdobytych przez graczy w bitwie gracz, który wygrał dostaje pozytywny +Diff równy różnicy w VP zdobytych przez graczy. Gracz który przegrał dostaje ujemny -Diff równy różnicy w VP zdobytych przez graczy. Diff może być ujemny. - CP, Diff oraz VP należy to odnotowywać na karcie Arsenału.
- Dany, Outcasts
- Gromek, Guild
- Leszek, Ten Thunders
- Kawaii, Ten Thunders
- Sebastian, Neverborn