2016.07.16 – Battlefield 40k II

Battlefield40k2

Fundacja „Szalony Krasnolud” oraz sklep Crazy Dwarf zapraszają na epicką bitwę w świecie Warhammera 40.000!

Założenia spotkania:

„Battlefield 40k II” to druga edycja grupowej, mocno zmodyfikowanej apokalipsy w świecie Warhammera 40.000, gdzie ważniejsza od zwycięstwa jest sama gra!

Termin: 10:00 16.07.2016
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)
Wpisowe: 5 PLN (+5 PLN świnka)
Nagrody: Wpisowe do wykorzystania przez zwycięzcę w sklepie Crazy Dwarf.
Catering: Zrzutka na pizzę. Około 13:00 zamawiamy czyli przerwa obiadowa w okolicach 15:00.
Sędzia: Pan Podręcznik
Proksy: modele odpowiadające rozmiarem i podstawką z oryginalnym
Limit miejsc: 16
Organizator: Dany (dany@wh40k.olsztyn.pl), sklep Crazy Dwarf, Fundacja „Szalony Krasnolud”
Zakończenie bitwy około godziny 18:00.

Teren bitwy:
Bitwę rozegramy na stole o wymiarach 144”x48”.
Strefy rozstawienia to 12” od krawędzi, na krótszych krawędziach stołu.
Znaczniki rozstawione zostaną wzdłuż przez środek stołu, co 18”.
Teren będzie dość gęsto zastawiony.

Podział stron i armie:
Gracze będą początkowo losowo przydzielani do dwóch stron potyczki czerwonych i niebieskich. W trakcie trwania bitwy „posiłki” zasilą stronę, która ma mniej graczy (w następnej kolejności – przegrywającej).
Każdy chętny może dołączyć do bitwy od początku nowej tury gry.
Poziom sojuszu między wszystkimi armiami jednej strony to Allies of Convivnience.

Kompozycja armii:

  • Limit punktów: 1000;
  • 1 Detachment do wyboru: CAD*/FOC*/Formacja*
  • Dopuszczone modele FW (obowiązuje tylko i wyłącznie pełny WYSIWYG);
  • Zmodyfikowany CAD: 0-1 HQ, 2-6 Troops, 0-3 Fast, 0-4 Elite, 0-3 Heavy;
  • Zmodyfikowany FOC/Formacja: nakaz użycia HQ można zignorować;
  • Zakaz dublowania jednostek, chyba że wykorzystamy wszystkie opcje (nie dotyczy dedykowanych transporterów);
  • Zakaz dublowania jednostek w Formacji (nie dotyczy dedykowanych transporterów);
  • Zakaz używania niezależnych bohaterów;
  • Zakaz używania SH/GC/LoW;
  • Zakaz używania fortyfikacji;
  • Zakazane: detachmenty formacyjne, unbound;

Dodatkowe ograniczenia:

  • żaden unit nie może przekroczyć 300 punktów w żadnym momencie bitwy;
  • zakazane czary: Invisibility, modyfikujące ustawienia terenu na stole i wszelkie przejmujące wrogie oddziały (jak wylosujemy taki czar to przerzucamy);
  • maksymalny FNP to 4+;
  • maksymalny Reanimation Protocol to 5+;
  • maksymalnie jeden czar summoniongu na turę;
  • maksymalny Inv 3+;
  • żaden save 2+ nie może być rerollowany w żaden sposób;
  • zabroniona siła D;

Zasady bitwy:

  • Gramy na zasadach 7. edycji z uwzględnieniem aktualnych zasad wraz z modyfikacjami narzuconymi przez format eventu;
  • Klaryfikacje: FAQ > ETC > PKZ;
  • Nieoficjalne FAQ obowiązuje tylko w zakresie ugrywalnienia jednostek (np +1 Access Point dla Immolatora);
  • Nie obowiązują zasady Death from the Skies;
  • W pierwszej turze bitwy obowiązuje Night Fight;
  • Nie obowiązują: Slay the Warlord, Linebreaker, First Blood, Mysterious Objectives;
  • Znaczniki oprócz normalnych zasad przejmowania i kontroli będą dodatkowo utrzymywały kolor drużyny, która jako ostatnia miała nad nim kontrolę (będą mogły również być neutralne);
  • Zmienione: zasady Rezerw (patrz niżej);
  • W drugiej i każdej kolejnej turze GRY GRACZA może on wskazać tylko jedną ze swoich jednostek, która w tej turze wyjdzie z rezerw;
  • Początkowy punkt wyjścia z Deep Strike musi być w 12” od znacznika w kolorze drużyny lub innej sojuszniczej jednostki (która była na stole od początku tury) lub strefy rozstawienia;
  • Linia wyjścia z Outflank to po 6” „w górę” i „w dół” wzdłuż krawędzi stołu od znacznika w kolorze drużyny lub 12” od strefy rozstawienia;
  • Gramy nieokreśloną liczbę tur, bitwa trwa aż do zakończenia imprezy;
  • Gramy na karty TO – Supremacy. Jedna talia kart na stronę, wtasowane zużyte karty gdy talia się skończy;
  • Do 3 karty na stronę, na koniec tury można odrzucić jedną, nie ma automatycznego odrzucania kart „niemożliwych do zrealizowania”, po zakończeniu talii potasowane odrzucone karty tworzą nową talię;
  • Każdy gracz na początku bitwy dostanie Dziennik Kapitański, w którym w trakcie walki daną armią będzie zaznaczał zdobyte punkty;
  • Gracz może się w każdej chwili poddać, z różnych powodów, w tym ze względu na chęć „nowego startu”. Zdejmuje się natychmiast jego wszystkie modele ze stołu i podsumowuje bieżący Dziennik Kapitański;
  • Gracz, którego armia została całkowicie zniszczona, lub który się poddał, może zagrać „od nowa”. Musi on jedną turę pauzować i może dowolnie zmodyfikować/zmienić armię i dołączyć od nowej tury, dostając nowy Dziennik Kapitański;

Modyfikacja fazy magii:
Na początku fazy magii jeden z graczy rzuca kością aby wygenerować ilość Warp Chargy dla każdego gracza. Następnie każdy gracz do swojej puli dodaje WC za każdego swojego Psykera na polu bitwy (zgodnie z zasadami RB).
Gracz może wykorzystać tylko swoje kości podczas czarowania przez jego Psykerów.
Jeden gracz może podjąć jeden test Deny the Which wykorzystując dowolną ilość kości ze swojej puli.

Kolejność w fazie strzelania:
W trakcie fazy strzelania, jeśli gracze nie mogą dojść do porozumienia kto będzie strzelał do danej jednostki przeciwnika, o kolejności decyduje:
1. Gracz z najwyższą Inicjatywą modelu w strzelającym oddziale.
2. W przypadku takich samych Inicjatyw decyduje rzut kością.

Kolejność w fazie walki wręcz:
W trakcie fazy walki wręcz gracze postępują zgodnie z zasadami (Inicjatywa).
Jeśli kilku graczy inicjuje Challange pierwszeństwo ma atakujący z wyższą Inicjatywą. W przypadku remisu obrońca wybiera z kim będzie walczył.

Klasyfikacje terenowe:

  • Las: typu olsztyńskiego: 5+ cover w i za lasem;
  • Bagna: teren niebezpieczny, 5+ cover w, tylko dla jednostek Infantry;
  • Budynki i ruiny: model zasłaniany przez ściany 4+ cover, w pozostałych przypadkach 5+;
  • Bunkry, wysokie skały, murki powyżej 1 cala – impass po obrysie;
  • Murki poniżej cala – trudny teren, cover 6+;
  • Monstrous Creatures korzystają z covera na zasadach pojazdów;

Punktacja:
Punkty (VP) gracz zdobywa za:

  • ocenę modelarską;
  • zrealizowanie zadania TO przez stronę konfliktu, zgodnie z zapisaną tam punktacją;

Ocena modelarska:

  • Wysiwyg: 2VP (100%), 1VP (powyżej 50% armii)
  • Malowanie: 2VP (100%), 1VP (powyżej 50% armii)
  • Nowi gracze (do 3 turniejów) dostają automatycznie 3 VP punkty za modelarkę (chyba, że zasługują na więcej).

Zwycięstwo:
Na koniec imprezy na podstawie wszystkich Dzienników Kapitańskich zostanie wyłoniony zwycięzca – gracz, który zdobył największa ilość punktów. Tylko jeden dziennik danego gracza (z najwyższą liczbą punktów) jest brany pod uwagę.

Powyższy regulamin może ulec zmianie do czasu imprezy, jeśli gracze zaproponują inne ciekawe rozwiązania, które w ocenie organizatora umilą zabawę.

Wątek na forum: http://wh40k.olsztyn.pl/forum/viewtopic.php?f=21&t=265

 

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.