2016.09.17 – Turniej 40k: Olsztyn reaktywacja

40k-olsztynheresy

Fundacja „Szalony Krasnolud” oraz sklep Crazy Dwarf zapraszają na epicką bitwę w świecie Warhammera 40.000!

Termin: 10:00, 17.09.2016r.
Miejsce: Crazy Dwarf, Olsztyn, Kołobrzeska 30 (1. piętro)
Wpisowe: 0 PLN (+5 PLN świnka)
Sędzia: Pan Podręcznik
Proksy: modele odpowiadające rozmiarem i podstawką z oryginalnym
Limit miejsc: 16

Ramówka:
10:00-12:15 I Bitwa
12:15-14:30 II Bitwa
14:30-16:45 III Bitwa

BUDOWA ARMII:
– Każdy gracz ma na budowę armii 1000 pkt
– max 2 detachmenty, max 1 każdego typu: 1 CAD, 1 Allied Detachment, 1 Formation Detachment, 1 detachment codeksowy, 1 detachment suplementowy, 1 detachment formacyjny (pomimo, że będzie zawierał 1+ formacji to liczy się go jako jeden, ale obowiązuje zakaz dublowania formacji) itd.
– zakaz dublowania jednostek chyba, że wykorzystamy wszystkie wybory z podręcznika w danym slocie wtedy można powtórzyć (ale nawet po dojściu do końca kolejki nie można żadnej jednostki triplować)
– transporty dedykowane można mieć po jednym na slot i powtarzać gdy wykorzystamy wszystkie wybory
– jednostki, które w kodeksie są oznaczone jako nie zajmujące slota traktujemy do dublowania jakby były normalnym wyborem ze slotu, w którym są wymienione (np. priest jest traktowany jakby zajmujował slot HQ – można go wziąć jako trzeci wybór HQ, ale żeby wziąć następnego, trzeba wykorzystać wszystkie wybory HQ).
– Zakaz SH/GC

Homerules:
– niewidzialność: wszystkie jednostki targetujące dany unit robią to z BS i WS 1 a nie na snapshot-ach
– maksymalny przerzut save 2+ to 4+ (czyli jak mamy 2+ z rerollem to rzucamy 2+ a potem 4+)
– maksymalny reanimation protocol to 5+
– maksymalny FnP to 4+
– maksymalnie jeden czar summoniongu na turę
– siłę D traktujemy:
Siła D: s10 ap2, na '6′ to wound Instant Death or Auto Penetrating Hit
Siła D-1: s4 ap2, na '6′ to wound Instant Death or Auto Penetrating Hit
– przesuwanie terenów z Geomancji jest zabronione
– ilość FMC/Flyerów w rozpisce ograniczona do max. 2
– Primary detachment musi być jednocześnie bulk detachmentem (detachment o największej punktowej wartości w rozpisce )

Dopuszczone są:
– Wszystkie oficjalne i aktualne kodeksy dataslate i formacje opublikowane przez GW
– fortyfikacje: Aegis Defence Line, Imperial Bastion, Skyshield Landing Pad

Niedopuszczone są:
– Eskalacja
– Imperial Armour
– Armie unbound

ZASADY OGÓLNE:
– Gramy na stołach 60”x48”
– Obowiązują zasady 7 ed. Wh40k, z uwzględnieniem aktualnych FAQ’ów ze strony GW i zasad ETC2016 (link)(Kolejność ważności zasad: ETC – FAQ GW)
– Tereny na stołach ustawiają sędziowie
– Graczom przyłapanym na ewidentnym oszustwie po raz pierwszym (nieautoryzowana zmiana terenu, używanie sprzętu nie ujętego w rozpisce, rażące naruszenie zasad gry), zostanie zmieniony wynik gry od -3DP do masakry w plecy włącznie, po zapoznaniu się z sytuacją sędziego głównego. Przyłapanie na oszustwie po raz drugi skutkuje dyskwalifikacją.
– Awanturowanie się na turnieju grozi dyskwalifikacją.
– Od decyzji sędziego nie można się odwołać.
– Przy opóźnieniu w oddaniu wyników będą naliczane punkty karne co pięć minut – 5DP, gdy na zegarze pokaże się czas „-15:00” gracze, którzy nie oddali wyników, automatycznie otrzymują wynik 0:0
– Na 20 min przed końcem czasu zakaz rozpoczynania kolejnej tury chyba, że obaj gracze się na to zgodzą.

PUNKTACJA:
Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy – co 1 KP różnicy – 1VP (do max 6)
b) Eternal War – zgodnie z zasadami misji
c) Maelstrom of War (wykonujemy max trzy karty na turę)
d) First Blood, Linebreaker, Slay the Warlord

Gramy na 24 karty maelstrom

Ostateczny wynik bitwy wyznaczamy z poniższej tabelki:

Różnica VP……………….wynik bitwy
0-1 …………………………. 10 – 10
2-3 …………………………. 11 – 9
4-5 …………………………. 12 – 8
6-7 …………………………. 13 – 7
8-9 …………………………. 14 – 6
10-11 ……………………… 15 – 5
12-13 ……………………… 16 – 4
14-15 ……………………… 17 – 3
16-17 ……………………… 18 – 2
18-19 ……………………… 19 – 1
20+ ………………………… 20 – 0

KOLEJNOŚĆ CZYNNOŚCI PRZED BITWĄ:
1. Rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker. Następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie.
2. Rzut kto wybiera stronę.
3. Rzut na Warlord trait (zaczyna gracz który wybrał stronę)
4. Rzut na Gifty, Boony and oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę)
5. Rzut na Psychic Powers (zaczyna gracz który wybrał stronę)
6. Rzut na Night Fight.
7. Rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu.
8. Rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie.
9. Gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy.
10. Rzut na przejęcie inicjatywy
11. Rzut na Scout Moves. Fair play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś scout move przed rozpoczęciem rozgrywki. Jeśli pytanie nie zostało zadane, a gra została rozpoczęta, musi ona zostać cofnięta tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś Scout Moves.
12 Początek właściwej rozgrywki

MISJE
Zagramy 3 misje spośród tych 5, wylosujemy przed turniejem

1.Eternal War: The Scouring (znacznik 1 – 1VP; znaczniki 2 i 3 – 2 VP; znaczniki 4 i 5 – 3 VP, znacznik 6 – 4 VP), +1 VP za każdy zniszczony unit ze slotu FA.
Maelstrom of War: Contact Lost (1karta na start, od 2 tury dociągamy tyle kart ile znaczników kontrolujemy, max 6 na reku)
Rozstawienie: Hammer And Anvil

2.
Eternal War: Emperors Will (własny znacznik 3 VP – znacznik przeciwnika 5VP)
Maelstrom of War: Spoils Of War (wykonujemy znaczniki przeciwnika również)
Rozstawienie: Ćwiartki

3.
Eternal War: Big Guns Never Tire (4 znaczniki po 3VP), +1 VP za każdy zniszczony unit ze slotu HS
Maelstrom of War: Cleanese And Control (dociagamy zawsze do trzech kart)
Rozstawienie: Dawn Of War

4.
Eternal War: 2xRelikt (po 5VP) oddzielne od innych znaczników położone 24″ od krawędzi graczy i 15” od bocznych krawędzi
Maelstrom of War: Tactical Escalation (dociągamy karty do nr tury)
Rozstawienie: Vanguard Strike

5.
Eternal War: Crusade (5 Znaczników po 2VP)
Melstrom of War: Cloak And Shadows (do 3 kart – ukryte przed przeciwnikiem karty)
Rozstawienie: Dawn Of War

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.